Ik ben benieuwd of Live Aid II daadwerkelijk op zo'n relatief korte termijn nog georganiseerd kan worden. U2 speelt op 2 juli immers in Wenen en Keane staat op die dagen op Werchter.quote:Live Aid II 'set for Hyde Park'
The Prince's Trust has cancelled its annual Party in the Park concert in London to make way for a possible Live Aid II event.
Live Aid organiser Bob Geldof has so far denied there would be such a concert, billed as Live 8.
But the BBC said it was in "discussions" with Geldof to screen the concert from Hyde Park on 2 July.
Acts linked with the concert include U2, the Rolling Stones, Sir Paul McCartney and Joss Stone.
Chief executive of The Prince's Trust, Martina Milburn, said it was "delighted to support Live 8", and that Party in the Park would return next year.
The concert is expected to support the Make Poverty History campaign, highlighting the situation of millions of children who are dying because of poverty every year.
Artists including U2, Keane and McFly have been lending their support to the cause, and concerts have been organised in cities around the world as part of the campaign.
Washington gig
Although Geldof has played down reports of a Live Aid concert, his spokespeople confirmed there were discussions about holding shows to raise awareness of Africa's plight.
An announcement is expected in the next few days about the Live 8 concert in London. A similar event may also take place on the same day in Washington.
The original Live Aid concert was held in 1985 at Wembley Stadium, and in Philadelphia.
The latest concert would co-incide with the G8 conference being held in Scotland, where the heads of the world's largest economies will discuss alleviating debt.
Idd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:17 schreef peaceman het volgende:
Ach er is nog niks zeker, dus de datum staat ook nog niet vast als ik het zo lees...
misschien dat een week later wel een optie is....?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd.
Maar 't is altijd opvallend dat bij zulke geruchten meteen een datum genoemd wordt, terwijl die op basis van makkelijk te vinden info eigenlijk niet realistisch is ...
Eerst effe in Engeland optreden en dan effe naar Oostenrijk. Zij liever dan ikquote:An air of excitement was building early because U2 revealed backstage that it will perform at the just-confirmed 20th anniversary of Live Aid in London on July 2. "We're looking forward to it. We definitely want to be a part of it," said bassist Adam Clayton, adding that the group has a show in Vienna that night, but would play earlier in the day.
Da's niks, tijdens Live Aid I trad Phil Collins 's middags op in London, ging toen met British Airways Concorde naar Philadelphia om daar 's avonds nog een paar nummers te doenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:41 schreef calvobbes het volgende:
U2 komt
[..]
Eerst effe in Engeland optreden en dan effe naar Oostenrijk. Zij liever dan ik
Dat klopt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:54 schreef Berkery het volgende:
Da's niks, tijdens Live Aid I trad Phil Collins 's middags op in London, ging toen met British Airways Concorde naar Philadelphia om daar 's avonds nog een paar nummers te doen![]()
quote:He said he'd never do it, but 20 years after Sir Bob Geldof put on the biggest concert the world's ever seen, it's happening all over again.
On July 2nd London's Hyde Park will be one of the five venues hosting Live 8. The other cities where Live 8 concerts will take place are Berlin, Paris, Rome and Philadelphia.
Unlike the original Live Aid in 1985, it's not a charity event, but aims to draw attention to world poverty. It's being called Live 8 because the world's richest countries are meeting at the G8 summit a week later.
Bob Geldof said of Live 8:
"Charity will never really solve problems. It is time for justice - and 20 years after Live Aid, people now demand it of these eight men. The G8 leaders have it within their power to alter history."
Ticket details
Tickets for the London Hyde Park concert will be free and will be available through a special text lottery.
More details will be released at 8am on Monday 6 June. Radio 1 will bring you the latest news on this.
The BBC and Live 8
Radio 1 will be broadcasting from Hyde Park throughout the day and then crossing to the States to bring you the event live. Plus we'll have news and reports from the other concerts round the world.
On television Jonathan Ross and Graham Norton will also be reporting live from different sides of the Atlantic, with Jonathan in the UK and Graham in the USA.
Big screens will be placed around the UK, to bring the BBC coverage of Live 8 to those unable to attend the concert or watch at home.
Dit is wel gaaf.quote:SIR PAUL McCARTNEY and U2 will kick off the charity gig with a performance of BEATLES classic SERGEANT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND, that contains the opening lyric, "It was 20 years ago today". (contactmusic.com)
Geldof said there was a strong possibility that the Spice Girls would reform for the concert.quote:London Hyde Park
U2
Coldplay
Dido
Keane
Madonna
Paul McCartney
REM
Scissor Sisters
Stereophonics
Sting
Robbie Williams
Razorlight
Snoop Dog
Joss Stone
Annie Lennox
Elton John
Muse
Mariah Carey
The Cure
Snow Patrol
Berlin Brandenburg Gate
A-Ha
Crosby, Stills and Nash
Brian Wilson
Lauren Hill
Paris Eiffel Tower
Placebo
Andrea Bocelli
Jamiroquai
Youssou N'Dour
Yannick Noah
Craig David
Axl Rose
Philadelphia ?
Will Smith
Bon Jovi
Stevie Wonder
Maroon 5
Dave Matthews Band
P. Diddy
Il Divo
Rome Circus Maximus
Duran Duran
Faith Hill
Voor $25 per inwoner van het westen per jaar kunnen we de armoede binnen 10 jaar opgelost hebben.quote:31 Mei 2005 16:39
Bekende artiesten op Live Aid 2
LONDEN Op de nieuwe versie van Live Aid op 2 juli zullen veel bekende artiesten optreden. Organisator Bob Geldof heeft nu al grote namen gecontracteerd als Madonna, Coldplay, Stevie Wonder, Paul mcCartney, Bon Jovi, U2 en Jamiroquai.
De concerten worden gehouden in vier Europese steden: Londen, Parijs, Berlijn en Rome, en in de Amerikaanse stad Philadelphia.
De eerste Live Aid, in 1985,organiseerde Bob Geldof om geld in te zamelen voor Ethiopië. Daar was toen een hongersnood. Met de gratis concerten wil Geldof nu een signaal afgeven aan wereldleiders om een einde te maken aan de armoede.
bronquote:London: Hyde Park
* Annie Lennox
* Bob Geldof
* Coldplay
* The Cure
* Dido
* Elton John
* Joss Stone
* Keane
* The Killers
* Madonna
* Mariah Carey
* Muse
* Paul McCartney
* Razorlight
* REM
* Robbie Williams
* Scissor Sisters
* Snow Patrol
* Stereophonics
* Sting
* U2
* Velvet Revolver
Philadelphia: Museum of Art
* 50 Cent
* Bon Jovi
* The Dave Matthews Band
* Il Divo
* Jay-Z
* Kaiser Chiefs
* Keith Urban
* Maroon 5
* Puff Daddy
* Rob Thomas
* Sarah McLachlan
* Stevie Wonder
* Will Smith
Berlin: Brandenburg Gate
* A-Ha
* Bap
* Brian Wilson
* Crosby, Stills and Nash
* Die Toten Hosen
* Lauren Hill
* Peter Maffay
Paris: Tuilleries Gardens
* Andrea Bocelli
* Axelle Red
* Calo Gero
* Craig David
* Jamiroquai
* Kyo
* Manu Chao
* Placebo
* Renaud
* Yannick Noah
* Youssou N'Dour
Rome: Circus Maximus
* Duran Duran
* Faith Hill
* Irene Grandi
* Jovanotti
* Laura Pasini
* Nek
* Tim McGraw
* Vasco Rossi
* Zucchero
Dat sms'en zal wel een chaos wordenquote:A text message lottery is being held on 6 June to determine who will gain tickets to the UK concert.
Listeners to breakfast shows on BBC and commercial radio stations will be asked to send a text message at 0800 BST containing the answer to a multiple choice question. The winners will get two tickets to the show.
Geldof doet 't deze keer vooral voor de aandacht en niet zo zeer voor de poen. Overigens bracht Live Aid in 1985 ongeveer 150 miljoen op.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:12 schreef Super_Six_One het volgende:
Er zal maar een Live Aid zijn en dat is die van 1985, voor de rest hoop ik gewoon dat Live Aid 2 ook veel geld opbrengt voor arme mensen in Afrika. (Ik neem aan dat ze het deze keer weer daar voor gaan doen)
Dus alleen voor Engelsen...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4594865.stm :
[..]
Dat sms'en zal wel een chaos worden.
Moet je maar immigreren naar een fatsoenlijk landquote:
Ierlandquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:37 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Moet je maar immigreren naar een fatsoenlijk land![]()
.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:03 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik denk dat het enorm gaat tegenvallen, en dat het gewoon "een van vele" festivals wordt. Een soort veredeld Glastonbury of T in the Park of zo.
Kan ik de DVD al pre-orderenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik ben nu al erg benieuwd naar het verslag van de BBC op die dag. Die zullen wel groots, heel groots uitpakken.
quote:
BBCquote:The LIVE 8 concerts taking place around the world will be watched and listen to by more than 2 billion people.
In the UK, the BBC is the host broadcaster for LIVE 8 London with coverage across BBC ONE, TWO and THREE, with radio broadcasts on Radio's 1 and 2, the BBC World Service and across the BBC's regional stations.
Partner broadcasters in Europe and America will also be working to bring this huge international event to the world.
Online in the biggest interactive event in history, AOL will be broadcasting all the concerts live, delivering exclusive, interactive material. People around the world can learn more about global poverty, connect with a community of fans and make their voices heard at www.aolmusic.com, www.aol.co.uk, www.aol.de or www.aol.fr
En breedbeeld, en 5.1quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:46 schreef Roel_Jewel het volgende:. Nog niet
. Het beeld zal wel zuiverder zijn dan dat van Live Aid 1985
.
WTF?quote:
Ow aandacht?... mmmh had ik niet verwacht van hem. Ik dacht die doet het nog een keer om mensen blij te makenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Geldof doet 't deze keer vooral voor de aandacht en niet zo zeer voor de poen. Overigens bracht Live Aid in 1985 ongeveer 150 miljoen op.
Live Aid in 1985 had nog een veel beter line-up (naar mijn mening), en belangrijker nog, daar stond Freddie Mercury zelf nog op het podiumquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kan ik de DVD al pre-orderen
Ik vond dat dat concert voor Freddy Mercury al een waanzinnige line up had, maar dit gaat er nog een paar keer overheen
zo'n cultuurbarbaar is het welquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:23 schreef schatje het volgende:
Ik hoop niet dat Madonna Imagine gaat zingen![]()
![]()
.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Wel jammer dat het nu ipv tegen de hongersnood tegen de G8/de westerse wereld lijkt te zijn![]()
Zeker Zeker!, als iemand er tussen uit sprong (overigens vond ik iedereen super gaaf spelen!) dan was Queen het zeker! Queen heeft goede muziek, muziekaal zit het echt mooi in elkaar, maar ook hoe Freddie het altijd wist te brengen naar het publiek toe. Wat een energie en enthousiasme!, dat zie je weinig nog bij de artiesten deze tijd. Om eerlijk te zijn, ik betrap bijna niemand er meer op. Uiteraard was Frdedie natuurlijk uniek op zijn eigen manier. Bruce Springsteen kan er ook wat van! Eigenlijk zou hij ook op moeten treden bij Live Aid 2. Yeah!!, jammer dat dit soort muzikanten aan het verdwijnen zijn...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Live Aid in 1985 had nog een veel beter line-up (naar mijn mening), en belangrijker nog, daar stond Freddie Mercury zelf nog op het podium![]()
Wel jammer dat het nu ipv tegen de hongersnood tegen de G8/de westerse wereld lijkt te zijn![]()
Nee je kan 7 dagen textmessagen voor 75000 kaarten. Ze worden verloot.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik denk dat die kaarten voor londen binnen een paar minuten weg zijn. Of dat 't sms-systeem binnen enkele minuten helemaal eruit ligt
Dat zou ik een beetje oneerlijk vinden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:43 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk niet dat mensen van buiten de buiten de UK kaarten kunnen krijgen.
Voorzover ik kan zien, worden er nog geen kaarten op ebay aangebodenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:43 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk niet dat mensen van buiten de buiten de UK kaarten kunnen krijgen.
Ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze zwarthandel aan gaan pakken. Want kaarten hiervoor zullen goud geld op gaan brengen als je ze kunt verkopen.
madonna website madonna.nu heeft net bevestigd dat Madonna een nieuw nummer als wereldpremiere zal uitvoeren op Live8!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:23 schreef schatje het volgende:
Ik hoop niet dat Madonna Imagine gaat zingen![]()
![]()
.
En gelijk daarna staat dat alles nog kan veranderenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:58 schreef robster16 het volgende:
madonna website madonna.nu heeft net bevestigd dat Madonna een nieuw nummer als wereldpremiere zal uitvoeren op Live8!
Ik heb m'n beltegoed al opgewaardeerdquote:No entries will be accepted before 00:01 on the 6th June.
Zit iémand op de wereld nog te wachten op die regenwoud-dominee? Kunnen we die man niet gewoon afschaffen?quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:41 schreef schatje het volgende:
vriend Sting.
Het schijnt dat ze iets van The Beatles willen doen. Het zal mij benieuwen. Het schijnt ook dat ze zit te dubben om een nieuw liedje te gaan doen...quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:41 schreef schatje het volgende:
Madonna gaat een duet met vriend Sting doen.
Dat zal dus wel een of ander zever lied worden.
().
De planning, voor zover ik die weet is dat Madonna in de late middag solo op zijn minst 3 nummers doet, zo niet meer. Waarvan er dus een helemaal nieuw is en een wereldpremiere zal zijn. Dan zal ze later die avond, vlak voor de grote finale nog eens op t podium komen met Sting om waarschijnlijk Imagine the zingen. Dus... zowel solo als een duet met Sting...quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:41 schreef schatje het volgende:
Madonna gaat een duet met vriend Sting doen.
Dat zal dus wel een of ander zever lied worden.
().
Lady Madonna?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:05 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze iets van The Beatles willen doen. Het zal mij benieuwen. Het schijnt ook dat ze zit te dubben om een nieuw liedje te gaan doen...
http://www.live8live.com/tickets.shtmlquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:15 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hoe zit het trouwens met de kaarten voor de andere locaties?
quote:Other Venues
Other venues do not require tickets – details on how to attend will follow shortly
Is het dan ook open voor mensen buiten de UK?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:39 schreef Public_NME het volgende:
Mijn kantoor gaat massaal sms-en op maandag, echt zin in! hoop echt tickets te regelen... Toch maar kwartiertje met de metro
Als ik jullie was zou ik rustig tot woensdag wachten, je kunt t/m de 12e inzenden, ik denk dat het systeem maandag al wel eens overbelast kan raken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:39 schreef Public_NME het volgende:
Mijn kantoor gaat massaal sms-en op maandag, echt zin in! hoop echt tickets te regelen... Toch maar kwartiertje met de metro
Sinds wanneer kunnen mensen buiten de UK binnen een kwartier met de metro in Hyde Park zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:53 schreef MadGuy het volgende:
Is het dan ook open voor mensen buiten de UK?
Kun je ook niet ff tickets voor mij regelen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:39 schreef Public_NME het volgende:
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze daar een systeem voor hebben verzonnen om het zwarthandelaren zo moeilijk mogelijk te makenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:08 schreef Hare het volgende:
Maar goed, volgens mij wordt het echt ebayen om tickets te gaan krijgen. Kan nog wel eens prijzig gaan worden ook!
Ja zou wel willen, maar ik ben bang dat ik zelf niet eens kaarten kan regelen!! Ze verwachten dat 10tallen miljoenen mensen mee gaan doen. Gouden business voor die 1,5pond per smsje!!!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:08 schreef Hare het volgende:
[..]
Kun je ook niet ff tickets voor mij regelen?![]()
Maar goed, volgens mij wordt het echt ebayen om tickets te gaan krijgen. Kan nog wel eens prijzig gaan worden ook!
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4611637.stmquote:Answer the question: Which city is nearest to the G8 summit in July? A) Berlin, B) Moscow, C) Edinburgh
Text A, B or C to 84599 between 8am Monday and midnight Sunday 12 June
Calls cost £1.50 (plus operators' standard network rate) and can only be sent from the UK and Channel Islands
Competitors must be at least 16
Answers can also be sent on a postcard to Live 8 Ticket Competition, PO Box 4026, Leamington Spa, CV31 9AZ by 1300 BST on Friday.
"You never give me your money" zou de toon wel aardig zettenquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:05 schreef MadGuy het volgende:
Het schijnt dat ze iets van The Beatles willen doen.
Dat zeg ik!quote:Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef calvobbes het volgende:
Alleen voor de britten dus
[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4611637.stm
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef calvobbes het volgende:
Alleen voor de britten dus
[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4611637.stm
Je moet ook wel een ongelofelijke kansloser zijn om die vraag fout te beantwoordenquote:Op maandag 6 juni 2005 16:37 schreef Public_NME het volgende:
Vanmorgen gesmst en al een reactie gehad, antwoord op de vraag was uiteraard 'C'... Edinburgh! Ga met mijn kantoor ook nog een postcard sturen om kans te maken en we hebben ook allemaal de Sun hotline gebeld om kans te maken op een geheel verzorgde trip naar een vd andere Live 8 Concerten...
quote:The Live 8 text contest has attracted nearly one million entries within hours, as people try to win tickets for next month's London show
Ja dat zat al in de lijn der verwachting heh. 1 Million valt best wel mee moet ik zeggen ... (als je weet hoeveel mensen er hier wonen)quote:Op maandag 6 juni 2005 18:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4611637.stm :
[..].
En dat was na een paar uur.
True. Al zal die 1 miljoen inmiddels wel ruim zijn overschreden (het verloten gaat door toch?)quote:Op maandag 6 juni 2005 19:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja dat zat al in de lijn der verwachting heh. 1 Million valt best wel mee moet ik zeggen ... (als je weet hoeveel mensen er hier wonen)
Ja gewoon tot zondagavond geloof ik. Naja heb iig meegedaan, en zeg nou eerlijk wat is 1,50 nou? En het gaat naar het goede doel dus...quote:Op maandag 6 juni 2005 19:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True. Al zal die 1 miljoen inmiddels wel ruim zijn overschreden (het verloten gaat door toch?)
Volgens mij is het enige criterium dat je het sms'je vanuit de UK moet sturenquote:Op maandag 6 juni 2005 21:10 schreef MadGuy het volgende:
Ja, maar checken ze nu niet of je Brits bent?
Hoe zouden ze dat moeten checken via je tel. nr dan? En sowieso, dat zou je reinste discriminatie zijn!quote:Op maandag 6 juni 2005 21:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige criterium dat je het sms'je vanuit de UK moet sturen.
quote:Queenzone.com schreef
QUEEN LIVE 8 CAMPAIGN
'QUEEN SCREEN DREAM' - Queen Do Live 8 By Satellite
There is a piece in today's Mirror (UK) reporting that Queen COULD play Live 8. A campaign is underway to have Queen perform even by satellite with a possible live link with Robbie Williams.
In addition, the UK Chancellor, Gordon Brown appeared on GMTV this morning saying that he hoped Queen could find a way to take part.
PLEASE NOTE: This is in no way official confirmation of Queen contributing to Live 8 at this point in time.
Elsewhere, also in The Times today the front cover of the T2 section is Freddie with the headline 'Who did Freddie snog backstage at Live Aid? - Live 8: a swotter's guide'.
It also has the photo of Brian and Roger in the box with Princess Diana (one of Roger leaning over to talk to Bowie).
smsen naar UK is toch gewoon +44 84599 ?quote:Op maandag 6 juni 2005 14:06 schreef calvobbes het volgende:
Answer the question: Which city is nearest to the G8 summit in July? A) Berlin, B) Moscow, C) Edinburgh
Text A, B or C to 84599 between 8am Monday and midnight Sunday 12 June
Calls cost £1.50 (plus operators' standard network rate) and can only be sent from the UK and Channel Islands
Competitors must be at least 16
Answers can also be sent on a postcard to Live 8 Ticket Competition, PO Box 4026, Leamington Spa, CV31 9AZ by 1300 BST on Friday.
Ja maar ik kan in NL ook geen 0800 nrs bellen etc. Dus je moet het maar proberen, je krijgt iig een berichtje terug van hun.quote:
Madonna gaat dus drie nummers doen, waarschijnlijk ergens in het midden van de show. Geen duet met Sting en hopelijk geen Imagine. Maar ROL en LAP zijn natuurlijk helemaal cool!quote:The former Material Girl is one of the many big-name performers -- along with U2, R.E.M. and Coldplay -- who will participate in Live 8, the charity concert to benefit global poverty to be held on Saturday, July 2.
"It's a sin that millions and millions of children in Africa continue to starve--and I do hope these concerts can make a difference," she says. "I'm going to sing 'Like a Prayer' and 'Ray of Light' and haven't thought of a third one, so stay tuned."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |