abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:03:53 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_27107192
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:58 schreef Markster het volgende:
De hele presentatie was realtime hoor. Ze bestuurde het zelfs met de controller.
Ohja, tussen alle flitsende gamebeelden door pakte elke PS3 het goede signaal van dezelfde controller en wist die rare botox chinees alle stukjes spel precies goed uit te spelen.
En al die wiebelende camerastandpunten inclusief eind-freeze van motorstorm waren ook hartstikke ingame.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:04:07 #202
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27107197
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:58 schreef Markster het volgende:
Ze bestuurde het zelfs met de controller.
Killzone?
Yeah right! !!!
En als ik dat zo hierboven lees dan worden m'n vermoedens bevestigd. Waar haal je het trouwens vandaan dat iemand met een joypad stond? .
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:04:49 #203
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27107211
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:02 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hier, voor boven je bed.

[afbeelding]
!
-
pi_27107313
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:58 schreef Strolie75 het volgende:

[knip] " Hoop onzekere Blaat en speculatie van een bron zonder naam "[/]
Ik vroeg een bron, geen gezever. Ik las vanmorgen dat een journalist een bevriende Guerilla medewerker gesproken heeft en bevestigde dat het realtime was. Ook Mark Rein van Epic bevestigde in een interview ergens dat Sony's franchise (Killzone is van Sony, Guerilla is immers ingelijfd ) op PS3-beta hardware liep.

Voorlopig geloof ik die dudes meer dan een of andere ongelovige PC-nerd die jij quote, en die op een forum zit te speculeren omdat zijn duurbetaalde 6800U en overgeklokte dual-core Athlon het niet aan zou kunnen.

Wat ik wel kan geloven is dat het scripted is, en niet A.I. in actie. Maar scripted zijn 99% van de huidige games, een goed scripted spel met zulke gfx, daar zeg ik geen nee tegen.
pi_27107423
Ik wacht nog wel even realtime beelden af van de ps3. Wie herinnert zich nog dat "zogenaamde'' realtime final fantasy dans filmpje op de ps2.
pi_27107434
Met afstand de leukste teaser die ik heb gezien:
http://www.gamespot.com/p(...)_demo_ps3_051705.asx

MGS 4 confirmed for PS3, directed by... Hideo.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:18:36 #207
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27107514
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:13 schreef DinoPK het volgende:
Met afstand de leukste teaser die ik heb gezien:
http://www.gamespot.com/p(...)_demo_ps3_051705.asx

MGS 4 confirmed for PS3, directed by... Hideo.
Wow. Gaaf!!
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:23:12 #208
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27107624
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik vroeg een bron, geen gezever. Ik las vanmorgen dat een journalist een bevriende Guerilla medewerker gesproken heeft en bevestigde dat het realtime was. Ook Mark Rein van Epic bevestigde in een interview ergens dat Sony's franchise (Killzone is van Sony, Guerilla is immers ingelijfd ) op PS3-beta hardware liep.

Voorlopig geloof ik die dudes meer dan een of andere ongelovige PC-nerd die jij quote, en die op een forum zit te speculeren omdat zijn duurbetaalde 6800U en overgeklokte dual-core Athlon het niet aan zou kunnen.

Wat ik wel kan geloven is dat het scripted is, en niet A.I. in actie. Maar scripted zijn 99% van de huidige games, een goed scripted spel met zulke gfx, daar zeg ik geen nee tegen.
Je vroeg niet om een bron, je maakte meteen toespelingen dat het van een Xbox-site kwam. Net zoals je nu weer allerlei toespelingen maakt dat het van een “PC-nerd” afkomstig zou zijn. Die info komt van een engels forum waar normaal gesproken goed en inhoudelijk wordt gediscussieerd.

Ik ga de PS3 zeker halen, maar dat betekent nog niet dat ik me net als jij als een hersenloze fanboy ga gedragen die alles voor zoete koek slikt wat Sony (of Microsoft) ons laat zien.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_27107685
Trouwens, die quote van jou Strolie75, die roept ook iets van dat het ID 4 jaar zou kosten om zoiets te maken. Wazige opmerking, want Epic's Unreal 3.0 engine had 2 maandjes nodig om de gisteren gegeven zeer puike presentatie over te porten (die grafisch niet eens veel minder was). Kennelijk snapt die nerd niet dat een hele hoop werk qua engines al kant en klaar kan zijn. Epic kan het en mogelijk dus ook Guerilla denk ik (die allang een hoop voorwerk gedaan hebben met hun eigen engines voor Killzone 2 omdat ze al iets van 2 jaar hiermee bezig zijn).
pi_27107734
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je vroeg niet om een bron, je maakte meteen toespelingen dat het van een Xbox-site kwam. Net zoals je nu weer allerlei toespelingen maakt dat het van een “PC-nerd” afkomstig zou zijn. Die info komt van een engels forum waar normaal gesproken goed en inhoudelijk wordt gediscussieerd.
Je verwart me met Markster, niks gezegd over een Xbox-site. Maar dat het van PC-nerds afkomt die menen er verstand van te hebben, dat is wel duidelijk ja. Hij heeft nog niet eens van scripted events gehoord en meent gelijk dat het A.I. is.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:41:34 #211
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108048
Die MGS4 trailer
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:41:51 #212
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108063
Toch FFVII naar PS3

President of Square Enix, Youichi Wada, was quick to point out that this wasn't a teaser, nor a hint of any intention to do a re-make of Final Fantasy VII, but explained that Final Fantasy titles were indeed guaranteed to come to PS3 one day.
pi_27108120
Hij zegt hier gewoon dat EEN FF-titel naar de PS3 komt, en juist niet FFVII.

FFXIII ofzo dus.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:44:07 #214
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27108123
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:41 schreef Chocobo het volgende:
Toch FFVII naar PS3

President of Square Enix, Youichi Wada, was quick to point out that this wasn't a teaser, nor a hint of any intention to do a re-make of Final Fantasy VII, but explained that Final Fantasy titles were indeed guaranteed to come to PS3 one day.
Of hij spreekt zichzelf gruwelijk tegen, of het wil gewoon zeggen dat FFXIII op de PS3 zal verschijnen. Ik vermoed het laatste.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:44:16 #215
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108126
Mmmmm..... PS3 wordt duur... Als Xbox die prijs lager houd en dan nog meer verlaagd als de PS3 uit komt zijn ze praktisch marktleider...
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:44:28 #216
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108131
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:44 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Of hij spreekt zichzelf gruwelijk tegen, of het wil gewoon zeggen dat FFXIII op de PS3 zal verschijnen. Ik vermoed het laatste.
Beide zijn goed
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:45:24 #217
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108165
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:44 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zegt hier gewoon dat EEN FF-titel naar de PS3 komt, en juist niet FFVII.

FFXIII ofzo dus.
Nou nee.... hij zegt niet dat er geen FFVII komt.... er is dus een mogelijkheid
pi_27108207
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:45 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nou nee.... hij zegt niet dat er geen FFVII komt.... er is dus een mogelijkheid
Okay ik zal je dromen niet crushen. Maar ik zet mijn geld op een FF13.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:47:03 #219
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108223
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:46 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Okay ik zal je dromen niet crushen. Maar ik zet mijn geld op een FF13.
Ja ik ook, maar men mag blijven hopen toch !
pi_27108350
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:47 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ofcuz, keep vooral the dreams and hopes alive. Al denk ik dat je met een frisse next-gen FFXIII wel eens gelukkiger zou kunnen zijn dan een remake van iets wat je al beleefd hebt.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:51:50 #221
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27108376
Wel leuk btw Die fotoshop foto's met de grill en ijskast

Dat ze er nu al van hebben geprutst
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:52:07 #222
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108386
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:51 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Ofcuz, keep vooral the dreams and hopes alive. Al denk ik dat je met een frisse next-gen FFXIII wel eens gelukkiger zou kunnen zijn dan een remake van iets wat je al beleefd hebt.
Goed punt,.... Het is echter mijn favo game. Zou die wereld zo graag door de ogen van een PS3 willen ervaren
pi_27108459

Gelukkig is de aan/uit knop nog hetzelfde

Maar ik vind hem wel erg mooi! Aan de andere kant lijkt hij idd wel op een tosti ijzer en ik vraag me af waar alle hitte van die ±300miljoen transistoren heen moet!
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:55:05 #224
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27108475
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:47 schreef Chocobo het volgende:
Weet je, ik denk het niet. Veranderen ze teveel dan gaat iedereen zeiken dat het FFVII niet meer is, veranderen ze te weinig dan krijg je wel een erg groot verschil tussen gameplay (is wel beetje achterhaald) en graphics. Mensen verwachten toch dat het dezelfde emoties en herinneringen zal oproepen als toen ze voor eerst FFVII speelde. En dat zal nooit lukken, dus er zal altijd teleurstelling zijn.

Verder lijkt het me voor de artiesten van Square-Enix niet echt een uitdaging om aan een remake te werken. Ik hoop zelf meer op een opgepoetste versie voor de PSP.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:56:54 #225
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27108516
Eurogamer zet zijn geld voorlopig op de PS3.... 360 is niet echt next gen

Which is a shame, because Sony's PlayStation 3 announcement this afternoon certainly was. The machine's spec has left experts watchers stunned. Read this and this and this. Xbox 360 was on the back foot before the Microsoft conference even started, and considering what Sony showed, Microsoft's new beast suddenly looks flat, from a games sense at least. The Live stuff, as we've said, looked brilliant. But the games simply didn't give the air of being truly "next gen".

Bach rounded up saying 360 will reach "new markets across the world," not millions of users but tens of millions. "We will truly redefine what it means to have fun."

From where we were sitting, the reality isn't matching the dream. Microsoft got on stage tonight and promised nothing short of entertainment revolution, games and concept far beyond anything yet conceived. Maybe they just don't have what it takes to create what they see in their mind's eye. Maybe no one does. Or, Microsoft's worst cased scenario, maybe Sony does. Wonder what Nintendo's going to show in the morning?
pi_27108698
Heeft iemand misschien het PS3 logo ergens zodat ik het wat beter kan zien?
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:03:37 #227
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27108712
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:56 schreef Chocobo het volgende:
-knipperdeknipknip-
Ik las het, beetje boel voorbarig. .
Laat eerst maar eens ECHTE ingame beelden zien. Dan praten we verder. .
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:16:34 #228
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27109067
Ik vind de huidige look echt een monster. Lijkt wat op mijn HP scanner bij wijze van. Veel te groot
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_27109225
http://thepiratebay.org/d(...)_640x480.mov.torrent
Fight Night.

http://thepiratebay.org/d(...)_640x480.mov.torrent
GT Vision.

Weer 2 torrent-filmpjes in de categorie hi-res.
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:36:04 #230
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27109542
Ook bij IGN zijn serieuze twijfels. .
quote:
E3 2005: Killzone 2, War Witnessed
The greatest interactive war ever told, assuming it's real.
by Ivan Sulic
Adblock

May 16, 2005 - This is just too damn good. There's no way, man. There's just no freaking way.

Something this amazing cannot be. It's a physical impossibility. I am incapable of eating the planet Jupiter with a plastic spoon and this game can't be real. It's way, way too awesome for life to handle it. Hell, I don't even think it can be CG. You know what? It probably doesn't even exist! I think we just imagined it, so let's just blindly carry on with our lives, eh? But then again...

If the Killzone 2 video shown at Sony's E3 2005 press conference was made entirely from the in-game engine and does indeed represent the power of PlayStation 3, look the hell out.

It begins with ISA forces rapidly descending down from a pristine sky onto an entrenched Helghast army that has taken hold of a now ruined city. Our eyes sharpened. Our hearts quickened. Our blood tingled. We could hear the battle cries of a thousand brave warriors throughout time ringing in our ears. Any bastard that doesn't lay down and submit when we land is going to die and die damn hard. We're going to fly straight in there and kick the holy hell out of those dirty mutated sons of bitches.

As the clouds whip past and the stabilizing engines of our flying dropship fire to slow our fall, we're hit in the face by a heavy World War II sensation. Much like the battle hardened men who road bravely aboard Higgins Boats were ready to face the worst threat of our time, these fictional boys of the future are about to stride into the jaws of hell and rip the devil's tongue straight out of throat.

And so the oddly helmet-less heroes of the ISA descend through rocket and machine gun rounds, but not all of the boats make it. One gets tagged by a stray missile and careens right into a nearby building, lighting up the world with brilliant streak of burning death and then darkening it with a wretched plume of deep black smoke. The dropship we're focused on does land, however, and our hero loads a grenade shell into his weapon and leaps over the rail to kill the hell out of the enemy.

The scene is chaos.

Good Lord
Heavily scripted action governs progression as the men shoot their way through enemies at all angles. Up and down, people are dying and the landscape becomes littered with corpses, the wounded, the broken, and the shattered remnants of civilization. It's an utterly astonishing site of horror that combines the sharp grit of Saving Private Ryan with the distinct futuristic clarity of one of StarCraft's many stylized CG battles. As the demo rolls on we're treated to flamethrowers, barrages of missiles, vicious death scenes and elaborately laid out firefights. It's amazing, but perhaps a bit too amazing.

Look, we want it to be real. We honestly do. If it is, we'd feel complete -- whole. But we have suspicions we simply cannot shake.

In August of 2004 this editor visited the offices of Guerilla in Amsterdam. There team members admitted that Killzone 2 development was well underway, but that they did not intend to release on PlayStation 3 and that they had, in fact, not even been provided with PS3 development kits at the time. That means that between August of 2004 and May of right now, Guerilla received tools and made a game for a system they knew pretty much nothing about -- a game that is as ridiculously polished as this one, no less. I don't care how fantastic of a developer your company might be, something like that just doesn't happen.

We're inclined to mistrust Killzone 2's gameplay legitimacy even further because of the way the video plays out. No shooter in existence features characters that do exactly the right thing at exactly the right time all the time. It seems as if the entire Killzone 2 showing was like a wish that did not waver, not even once. Then there's the way the control seems suspiciously fast to be done on analog sticks. The circumstantial evidence is just too much to ignore, you know?

All that being said, I cannot in good faith tout Killzone 2 as the best looking game ever because I really don't think it's a real game yet. But it sure is one hell of a CG sequence that, if in anyway happens to be representative of the final product, shows us what next-generation shooting should be like.

We've got the full movie and a few pieces of early art assembled in our media page below. Check those out when you a get a chance and marvel at what great scripting and proper art direction can accomplish for a game.
Vooral het stukje in bold. .
-
pi_27109681
hoe meer ik m zie hoe mooier ik hem ga vinden
hij is aan de grote kant, maar dat was te verwachten

hoop negatieve reacties over de controller, als hij toch lekker in de hand ligt maakt het toch niet uit hoe hij eruit ziet

en dat filmpje van mgs4 ..prachtig

edit: en het hoeft van mij allemaal niet zo geweldig te zijn als in de filmpjes te zien is. als ik iets met playstation er op koop, weet ik dat ik iets met kwaliteit koop.
(Ben ik nu fanboy? )

[ Bericht 12% gewijzigd door BobbyJames op 18-05-2005 10:51:38 ]
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_27109964
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ook bij IGN zijn serieuze twijfels. .
[..]

Vooral het stukje in bold. .
Dit eerste dikgedrukte stuk is dus onzinnig om daar conclusie's op te trekken. Epic had als 3th party devver pas 2 maandjes de beschikking over de dev-kit, en kon al een uitgebreide demo geven gisteren van iets minder grote omvang. Sony's devvers krijgen altijd eerder devkits en wellicht ook meer tools/hulp/mankracht om te focussen op deze presentatie omdat Epic gericht is op multiplatform, en Sony hun PS3 moet verkopen. Lijkt me logisch dat daar volle mankracht op gezet wordt.

Tweede dikgedrukte gedeelte is gewoon alweer dom. Men gaat er maar vanuit dat alles vanuit A.I. gebeurt, maar er zijn zat games waar scipted events op deze manier gebeuren. Speel anders maar Killzone 1, daar gebeurt vaak zat iets dergelijks aan soorten actie die mekaar opvolgt. Heeft geen fuck te maken met A.I. maar voorgeprogde situatie's.

Bovendien, het is grafisch helemaal niet zo uitzonderlijk vind ik (jaggies plus sommige textures matig), kan geen CGI zijn. Het mooie zit hem in de actie en de animatie's, plus de achterelkaar gezette events die dus volgens mij scipted zijn. Niet overdrijven.

De Editor van 1up.com (gamesite) schreef op zijn site over de E3, en sprak een bekende die nu bij Sony als coder van Killzone werkte :
quote:
I ran into an old friend from the UK when we were leaving, and it turns out he's now working on Killzone at SCEE. When I asked him how "real" the video we'd just seen was, his response was "just about all of it."
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:56:18 #233
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27110135
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:50 schreef Edenoniphobic het volgende:

De Editor van 1up.com (gamesite) schreef op zijn site over de E3, en sprak een bekende die nu bij Sony als coder van Killzone werkte :
[..]
Dit soort praatjes werden ook verkocht met die dansende vrouw van FF voor de release van de ps2.
Ik geloof er iig geen fuck van, alleen al vanwege het besturingselement. NIEMAND kan zo snel richten met een joypad. En ook zo snel zoiets moois in elkaar zetten is schier onmogelijk. Helemaal als het een game betreft dat voor een ander platform is gemaakt iei.
We zullen zien, ik geloof er iig bitter weinig van. .
-
pi_27110527
Wie zegt dat het met een joypad gespeeld wordt. Cell-PS3-Workstation-kits die dit creeren zijn in principe gewoon PC's met muis.

Maar nu gaat het dus over of de controls realistisch zijn, i.p.v. of dat het grafisch kan. Theoretisch kan dit hele filmpje scripted zijn, dus alle controlbewegingen en events, en toch door PS3-hardware realtime gedaan worden. Dan is al dat commentaar over A.I. en control n.v.t. Het is immers een gfx-showcase.

In Killzone 1 zitten constant die gasten om je heen te lullen in allerlei gebeurtenissen, maar je kan dan ook wegkijken met een controller. Dat gebeurt hier niet, ze zijn steeds in the centre of the action. Scripted realtime. Big deal, wat heeft dat te maken met het grafisch gedeelte of ie het wel of niet aankan.

Misschien moeten camera-ploegen van het journaal naar Guerilla in A'dam of Sony trekken en dit tot op de bodem uitzoeken.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:14:57 #235
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_27110633
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
Misschien moeten camera-ploegen van het journaal naar Guerilla in A'dam of Sony trekken en dit tot op de bodem uitzoeken.
Of een undercover-reporter !!! Infiltreren die zooi !!!
zzz
pi_27110755
Okay, leg het maar uit aan ons, tipje van de sluier. Hoe zit het in elkaar dude. Heel internet staat op de kop van die demo.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:19:43 #237
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27110784
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:14 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Of een undercover-reporter !!! Infiltreren die zooi !!!
Jij hebt als Geurilla medewerker vast geen commentaar? .
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:21:33 #238
31101 _Led_
pi_27110843
Naja, gewoon, je weet wel, wat ik al zei in Welk spel speel je momenteel? he
zzz
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:22:55 #239
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_27110885
Weet iemand al wat dat mot gaan kosten?
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_27110960
Ja, je kan vast het het stilhoudings-verdrag lichtelijk nuanceren in deze uitermate penibele kwestie. Miljoenen PC-geeks en Xbox360-freaks staan op het punt zelfmoord te plegen omdat hun systeem straks totaal weggeblazen wordt en ze jarenlang nutteloos geld geinvesteert hebben.

Je hebt een verantwoordelijkheid om ze te redden van hun uitzichtloze situatie, en ze te verlichten in hun toekomstige console-koop-keuzes. Dus : Was het realtime of CG ?
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:27:41 #241
31101 _Led_
pi_27111021
-censored-
zzz
pi_27111209
Er stond net iets anders...

This means war, you Helghast. We sturen gewoon Snake en Sam Fisher op Guerilla af. Infiltreren, spycams ophangen en wegwezen. De beveiliging van dat pand in A'dam is childplay voor Snake.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:34:50 #243
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_27111223
die unreal demo was toch ook zwaar scripted, maar daarom niet minder mooi en ook in real time.
Het zou kunnen dat killzone ook in real time was, maar dan was het zeker scripted.

Cart,
Time is what keeps everything from happening at once.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:07:35 #244
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27112195
Ik denk wel dat de graphics realtime waren. De controls zouden evengoed scripted kunnen zijn, net als wel vaker gebeurt bij een intro tot een game. Alleen ben ik bang dat 't deel van de game(s) wat we zagen, als techdemo is gebruikt. En dan bedoel ik dus te zeggen dat dat alles is, geoptimaliseerd voor de PS3. Levels zullen flink wat groter zijn en meer van 't geheugen vragen. Maar wellicht is de Cell krachtig genoeg en 't geheugen en de Bluray drive snel genoeg om dat streamend tijdens 't spelen te laden.
pi_27112261
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:41 schreef Chocobo het volgende:
Toch FFVII naar PS3

Die trailer van MGS4 inderdaad
Wat hebben die gasten bij Konami toch een gevoel voor animatie
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:12:35 #246
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27112369
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:09 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Die trailer van MGS4 inderdaad
Wat hebben die gasten bij Konami toch een gevoel voor animatie
Wel gelachen hoor... zat weer vol humor die trailer. Het is wel op een PS2 engine gedaan, maar ik zie de trailer ook meer als een aankondiging !
pi_27112468
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:12 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Wel gelachen hoor... zat weer vol humor die trailer. Het is wel op een PS2 engine gedaan, maar ik zie de trailer ook meer als een aankondiging !
Ik ook. Op de Ps2 ziet alles er zowieso nog fantastisch uit. Sinds MGS3 is mijn respect voor Konami echt gestegen
α & Ω
pi_27112471
quote:
E3 2005: Epic Says PS3 Footage Achievable
Vice-President Mark Reign weighs in.
by Jeremy Dunham

May 17, 2005 - In a recent post on the Voodoo Extreme message boards, Epic Games' Vice-President and long-time gamer Mark Reign gave his two cents on the PS3 movies presented at Sony's press conference yesterday in Culver City, California. Here's what he had to say:

In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched three or four during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time. When a system is year away, heck even with a system is six months away, it is reasonable to expect the power of the dev kits would still only be a fraction of the power of the final system.

I know we'll certainly be able to achieve much more on the final box than we were able to show in our demo after working with the early dev kit for only ~2 months. As Tim mentioned our demo only really showed off the power of RSX and then still we're talk about an RSX that's nowhere near as fast as the final one will be. When we get home from E3 we'll also start diving seriously into the power of the cell processor. This is a very powerful system!

Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.

My point is that developers are going to be able to get SO MUCH MORE power out of these consoles than they ever could in the past and so much closer to the raw power of the components. The next generation is just going to be AMAZING!!! Next-gen games will be a huge leap forward over current gen. Can you tell I'm excited?
Okay, there you have it. Alle demo's makkelijk mogelijk volgens deze slimme gewichtige dude uit de scene, zelfs op beta-slome hardware, en sommige puur op de GPU draaiend.
pi_27112530
Weet je, wie zien het vanzelf wel Het zal er zowieso retemooi uitzien en als de games maar leuk zijn vind ik het best
α & Ω
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:19:00 #250
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27112583
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:15 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Okay, there you have it. Alle demo's makkelijk mogelijk volgens deze slimme gewichtige dude uit de scene, zelfs op beta-slome hardware, en sommige puur op de GPU draaiend.
quote:
In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched three or four during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time. When a system is year away, heck even with a system is six months away, it is reasonable to expect the power of the dev kits would still only be a fraction of the power of the final system.
Niet eens realtime dus.... .
Dat het op den duur mogelijk is had ik je ook wel kunnen vertellen.
-
pi_27112712
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Niet eens realtime dus.... .
Dat het op den duur mogelijk is had ik je ook wel kunnen vertellen.
Er staat rendered on the actual box, in non-realtime. Wat basicly betekent dat het wel erop gerendered is in realtime, en kan worden, maar niet op dat moment gebeurde maar dus vantevoren is opgenomen. Terwijl EA en Epic footage wel op dat moment Live draaide en dus ook de beelden met een controller gemanipuleerd werden qua camera-views en movements.

En als het op den duur wel kan als de final-hardware en workstations klaar zijn, dan is er toch niks aan de hand en liegen ze dus niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Edenoniphobic op 18-05-2005 12:29:27 ]
pi_27112852
Killzone en Motor Storm waren echt wel ingame, afgewisseld met rendered beelden.. Zeker bij Motor Storm was dat duidelijk zichtbaar, maar in mijn ogen bij Killzone toch ook geen twijfels over, denk dat dat dus echt wel is wat je mag gaan verwachten.

Xbox 360 valt me trouwens toch wel erg tegen qua graphics ivm PS3.. Jammer dat PS3 nog zolang duurt, maar misschien haal ik ze nu allebei wel
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:28:47 #253
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27112914
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:23 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Er staat rendered in non-realtime. Wat basicly betekent dat het wel erop gerendered is in realtime, en kan worden, maar niet op dat moment gebeurde maar dus vantevoren is opgenomen. Terwijl EA en Epic footage wel op dat moment Live draaide.

En als het op den duur wel kan als de final-hardware en workstations klaar zijn, dan is er toch niks aan de hand en liegen ze dus niet.
We zullen zien, maar vooralsnog denk ik "keep on dreaming"
No fucking way dat ze dit bij de release van de ps3 al kunnen realiseren als ingame graphics.. Hoe dan ook, het verhaal dat iemand KZ2 aan het besturen was is iig complete bullocks. Ook dat het live realtime werd gedraaid geloof ik niet. Too good to be true en zo. Hoe graag ik het ook WIL geloven.
Eerst zien... Geloven doe ik er nu nog lange na niet in. Als je dat wel blind doet heb je een serieuze plaat voor je kop. .
-
pi_27112918
Dat gezeur over dat Killzone filmpje ook... Het gaat werkelijk nergens over! Weet je wat? We wachten gewoon even 4 jaar met z'n allen! Dan zullen we pas echt zien waartoe de PS3 in staat is!
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:30:35 #255
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27112963
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:29 schreef P-Style het volgende:
Dat gezeur over dat Killzone filmpje ook... Het gaat werkelijk nergens over! Weet je wat? We wachten gewoon even 4 jaar met z'n allen! Dan zullen we pas echt zien waartoe de PS3 in staat is!
Inderdaad. Pas dan denk ik ook dat er zulke mooie games zijn. Misschien zelfs dan nog niet eens. .
Maar over een jaar zulke graphics lijkt me heel erg stug. HEEL erg. Ze hebben die dev-kits nogmaar net.
-
pi_27113163
Ja ga een beetje dromen over wat over 4 jaar kan. Wat nou gaat nergens over. Dit is interesante materie die sinds gisteren alle game-sites bezig houdt en overal aandacht krijgt. Is dit een PS3 forum of niet.

En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden. 360-fanboys.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:37:57 #257
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27113211
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja ga een beetje dromen over wat over 4 jaar kan. Wat nou gaat nergens over. Dit is interesante materie die sinds gisteren alle game-sites bezig houdt en overal aandacht krijgt. Is dit een PS3 forum of niet.

En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden. 360-fanboys.
OMfG, wat begrijp je nou niet aan de term techdemo? . !
Twi gaf al een mooie uitleg. Ingame komt er VEEL meer bij kijken. .
-
pi_27113224
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden.
In dat geval zeg ik: Ja, het kan weldegelijk realtime.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:40:47 #259
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27113297
Even over de controller. Is dat draadloos?
pi_27113325
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:40 schreef AMD64 het volgende:
Even over de controller. Is dat draadloos?
Lees gerust de vorige PS3-topics door! De controller wordt zelfs in déze topic nog besproken.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:42:51 #261
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27113360
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Lees gerust de vorige PS3-topics door! De controller wordt zelfs in déze topic nog besproken.
Met dat gefotosoep altijd Laat dan desnoods een kabeltje zien.
pi_27113371
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

OMfG, wat begrijp je nou niet aan de term techdemo? . !
Twi gaf al een mooie uitleg. Ingame komt er VEEL meer bij kijken. .
Twi herhaalt mijn uitleg over scripted events, dus zever niet.

De PS3 loopt 360 rondjes van 360 graden om die 360. Case closed, met al die artikelen van jou die het ook al niet wilde geloven. Mark is the wizzkid die weet waarover ie lult en net als Carmack altijd gequote wordt als verstandige dude.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:59:31 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27113903
Wat ik wel zei is dat ik twijfel aan de manier waarop de Cell chip de "actual levels" aan kan. Ik bedoel, een bepaalde scene fantastisch afspelen is natuurlijk heel mooi, maar kan London er bijvoorbeeld ook zo uit zien als je niet alleen die bewuste scene hebt, maar een heel gedeelte van een stad mee moet draaien.
pi_27113973
tvp's hebben niet zoveel zin met de snelheid waarmee deze topics gaan :S
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:03:02 #265
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27114018
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:43 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Twi herhaalt mijn uitleg over scripted events, dus zever niet.

De PS3 loopt 360 rondjes van 360 graden om die 360. Case closed, met al die artikelen van jou die het ook al niet wilde geloven. Mark is the wizzkid die weet waarover ie lult en net als Carmack altijd gequote wordt als verstandige dude.
Ik doelde op het 2de gedeelte van z'n post. Als het ingame is, is het een techdemo. Dat is ook niet echt representatief. Dat is m'n punt.
En brute kracht is tof ja, maar nu nog kijken of de devers er iets mee kunnen. We kunnen ons nog allemaa de ps2 herinerren, he? Die zou ook uber1337 zijn. .
En Mark zegt nergens wanneer dat soort graphics te realiseren zijn. Alleen dat het mogelijk zou zijn op de PS3. Wat ik zelf dus ook al zei, alleen nu nog niet. Toekomstmuziek dus.
-
pi_27114061
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:01 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp's hebben niet zoveel zin met de snelheid waarmee deze topics gaan :S
Je had de "snelheid" van de PS3-topic eens moeten zien vóórdat 'ie werd geshowed op de E3!
pi_27114301
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:59 schreef twi het volgende:
Wat ik wel zei is dat ik twijfel aan de manier waarop de Cell chip de "actual levels" aan kan. Ik bedoel, een bepaalde scene fantastisch afspelen is natuurlijk heel mooi, maar kan London er bijvoorbeeld ook zo uit zien als je niet alleen die bewuste scene hebt, maar een heel gedeelte van een stad mee moet draaien.
Kan nou niet bepaald zeggen dat ik de levelomvang van het KZ2 filmpje klein vond. Als dat allemaal kan en zich op loopsnelheid afspeelt qua gameplay i.p.v. met straaljagers over zo'n hi-detail terrein te jagen, dan lijkt het me een piece of cake voor de veel snellere Blu-Ray om eventuele level-aanvullingen erbij te streamen zodra dat nodig is.

Zelfde geld in principe voor the Getaway, al zal dat in een racende auto wel sneller gefreshed moeten worden dan te voet. GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc. Maar dat is idd een geheugen-kwestie en een stream-kwestie.
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:14:08 #268
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27114439
quote:
Zelfde geld in principe voor the Getaway, al zal dat in een racende auto wel sneller gefreshed moeten worden dan te voet. GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc. Maar dat is idd een geheugen-kwestie en een stream-kwestie.
Tsja, niet alleen het streaming, maar ook welk gedeelte daadwerkelijk realtime gerendert gaat worden. Is dit Londen een showoff van wat de PS3 in totaal kan? (m.a.w. hoeveel puf heeft de PS3 nog over naast deze getoonde scene) , of zal het ook de helft zo goed eruit zien als je een vier keer zo grote scene moet renderen (in verband met die scheurende auto's inderdaad).

Het enige wat ik nu nog hoop is dat er wat mooie nieuwe franchises komen, en dat er wat aan 't racing genre wordt gedaan op de PS3. En natuurlijk dat ze een service die aan kwaliteit minstens gelijk staat als aan Xbox Live. Maar heel veel vertrouwen heb ik daar niet in, na 1 schamele ppt-pagina bij de presentatie.

Wanneer dit soort graphics ingame-realiteit worden, en de prijs ook nog eens in orde is, dan weten we in elk geval wat de beste console is.
pi_27114944
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef Edenoniphobic het volgende:
...GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc...
GTA... haper-loos?!
pi_27115503
Okay, qua streamen op zich wel haperloos bij mij hoor, niet altijd qua gameplay als het wat drukker wordt on-screen nee. Dat heeft meer met beperkt geheugen/power te doen. Bij Jak wordt ook stream-technologie gebruikt en daar loopt het ook feilloos, en die ziet er zelfs stukken beter uit.
quote:
Tsja, niet alleen het streaming, maar ook welk gedeelte daadwerkelijk realtime gerendert gaat worden. Is dit Londen een showoff van wat de PS3 in totaal kan? (m.a.w. hoeveel puf heeft de PS3 nog over naast deze getoonde scene) , of zal het ook de helft zo goed eruit zien als je een vier keer zo grote scene moet renderen (in verband met die scheurende auto's inderdaad).
Je hoeft alleen maar te renderen wat je ziet. Maakt dus in principe niet uit wat jij zegt, als ie maar snel genoeg de nieuwe data kan aanvoeren via stream. Als dat niet mogelijk is dan moet ie idd wel een veel grotere stad in zijn geheugen houden, maar dat wordt wel moeilijk denk ik met 512 MB. Streamen is the way.
quote:
Het enige wat ik nu nog hoop is dat er wat mooie nieuwe franchises komen, en dat er wat aan 't racing genre wordt gedaan op de PS3. En natuurlijk dat ze een service die aan kwaliteit minstens gelijk staat als aan Xbox Live. Maar heel veel vertrouwen heb ik daar niet in, na 1 schamele ppt-pagina bij de presentatie.
Was dat MSN gedoe bij de 360 rondom Live zo indrukwekkend dan ? PS3 gaat gewoon permanent online met ditmaal een zeer snelle ethernetkaart en een apparaat dat dat qua datadoorvoer kan voeden. Bij de PS2 laat beide te wensen over. Verderest boeit mij alleen de kwaliteit van het online gedeelte van games en de stabiliteit, en niet zo'n service die MP3's verkoopt of whatever allemaal MS liet zien.

En mij is GT5+online+schade+AI+veel auto's-onscreen qua racegenre al genoeg om naar uit te kijken. Volgens mij pakt die game alleen al zonder problemen de prijs van best racegame, want de nieuwe dingen die erbij komen zijn allemaal zaken die het nu nog net-niet perfect maakten. Dan is GT pas echt af, als ze dit alles goed doen tenminste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 18-05-2005 13:52:11 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:18:58 #271
84048 NvM
Nevermind
pi_27116445
Ik moet toegeven dat ik bij de PS3 wel meer een 'next-gen' gevoel heb dan bij de Xbox 360. En als het Killzone 2 filmpje realtime gerenderd is gaan we een leuke tijd tegemoet, en als het niet zo is, nou en? Gameplay boven graphics.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:22:29 #272
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27116531
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:18 schreef NvM het volgende:
Gameplay boven graphics.
Waarom heb je dan alsnog meer een next gen gevoel bij de PS3? .
Over beide consoles valt gewoon nog vrij weinig te zeggen. Feit is wel dat ze beide goeie games en goeie specs hebben. Tuurlijk is de ps3 sneller, maar om nou te spreken van een generatieverschil; nee. En Ken en co geloof ik sowieso niet zo snel meer.
Dat kan je trouwens pas zeggen als je een multiplatform game op beide consoles ziet. Pas dan kunnen we zien hoeveel beter de ps3 nou ECHT is.
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:24:43 #273
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27116589
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
als ze dit alles goed doen tenminste.
De AI is al 4 delen verschrikkelijk. Ik verwacht eerlijk gezegd niets spectaculairs op dat gebied.
Op het gebied van graphics des te meer. .
-
pi_27116689
Ik ben dol op spelletjes die zichzelf niet al te serieus nemen, mijn kaak zakte uit de kom toen ik Motor Storm zag! Burnout in de woestijn!
pi_27116780
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat kan je trouwens pas zeggen als je een multiplatform game op beide consoles ziet. Pas dan kunnen we zien hoeveel beter de ps3 nou ECHT is.
En dan nog niet, want multiplatform games zijn nóóit geoptimaliseerd... voor geen ènkele console. Je kunt eigenlijk alleen vergelijken bij first-party exclusives, maarja... dan heb je weer te maken met verschillende games.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:33:36 #276
84048 NvM
Nevermind
pi_27116828
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Waarom heb je dan alsnog meer een next gen gevoel bij de PS3? .
Omdat we in het PS3 topic zitten In het Xbox 360 topic zeg ik precies hetzelfde over de Xbox 360

Nee, vooral omdat ik vind dat Microsoft de Xbox 360 te vroeg uitbrengt. De Xbox wordt (naar mijn mening) al te vroeg verwaarloosd, en de PS3 wordt pas volgend jaar uitgebracht. Meer tijd om spellen te ontwikkelen, meer voor de ECHTE volgende generatie, en geen tussenstap.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:36:24 #277
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27116909
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

En dan nog niet, want multiplatform games zijn nóóit geoptimaliseerd... voor geen ènkele console. Je kunt eigenlijk alleen vergelijken bij first-party exclusives, maarja... dan heb je weer te maken met verschillende games.
Ja, dat ook.
Maar goed, in een spel als SC3 is duidelijk verschil te zien tussen de XBOX en de ps2, Misschien bij de eerste generatie nog niet, maar op den duur weten de devers ook de extra kracht aan te spreken en dan ga je wel verschil zien. Denk ik.
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:37:21 #278
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_27116931
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
En mij is GT5+online+schade+AI+veel auto's-onscreen qua racegenre al genoeg om naar uit te kijken. Volgens mij pakt die game alleen al zonder problemen de prijs van best racegame, want de nieuwe dingen die erbij komen zijn allemaal zaken die het nu nog net-niet perfect maakten. Dan is GT pas echt af, als ze dit alles goed doen tenminste.
Tenzij Polyphony weer terleursteld op de 3de achtereen volgende keer, met een Forza kloom-online-schade-goede AI+100000000 autos. Maargoed.. De filmpjes zien er fantastisch uit, maar nu ik zowel Forza en GT4 gespeeld heb moet GT5 opeens wel weer aan een heleboel eisen gaan voldoen wil het een winner voor mij worden. Maar ik ga zeker voor alleen GT5 geen PS3 kopen. Meeste indruk maakte die motor storm maar puur alleen op graphics. Als al die demo's zowaar realtime gerendered zijn, dan petje af, geloof er echter weinig van. maar we zullen zien. Mensen die dat hier verklaren zonder een controller in de handen te hebben gehad zijn aan het fanboyen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:40:43 #279
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27117009
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:33 schreef NvM het volgende:

[..]

Omdat we in het PS3 topic zitten In het Xbox 360 topic zeg ik precies hetzelfde over de Xbox 360

Nee, vooral omdat ik vind dat Microsoft de Xbox 360 te vroeg uitbrengt. De Xbox wordt (naar mijn mening) al te vroeg verwaarloosd, en de PS3 wordt pas volgend jaar uitgebracht. Meer tijd om spellen te ontwikkelen, meer voor de ECHTE volgende generatie, en geen tussenstap.
Daar ben ik het wel deels mee eens. .
Maar ik denk niet zozeer dat de console een tussengeneratie is, maar een hoop games wel. Zoals PD0. Dat de X360 veel meer kan dan wat we zagen spreekt voor zich. Ook Gears of War liet dat wel zien. Maar ik denk dat MS kosten wat het kost een voorsprong wil. Het feit dat de U3 engine meer dan prima draait op de X360 zegt natuurlijk wel dat ie helemaal klaar is voor de next gen games.
Overigens komen er nog ruim 250 games voor de XBOX uit hoor.
-
pi_27117272
quote:
Tenzij Polyphony weer terleursteld op de 3de achtereen volgende keer, met een Forza kloom-online-schade-goede AI+100000000 autos. Maargoed.. De filmpjes zien er fantastisch uit, maar nu ik zowel Forza en GT4 gespeeld heb moet GT5 opeens wel weer aan een heleboel eisen gaan voldoen wil het een winner voor mij worden. Maar ik ga zeker voor alleen GT5 geen PS3 kopen. Meeste indruk maakte die motor storm maar puur alleen op graphics. Als al die demo's zowaar realtime gerendered zijn, dan petje af, geloof er echter weinig van. maar we zullen zien. Mensen die dat hier verklaren zonder een controller in de handen te hebben gehad zijn aan het fanboyen.
Ik fanboy, jij fanboyt, wij fanboyen.

P.D. heeft nu 7 cores ter beschikking voor A.I. want die RSX die regelt de gfx wel, en worden goed onder druk gezet door Forza en de 360. Die kunnen zich geen slechte A.I. meer veroorloven. Dat is ook geen laksigheid of onkunde geweest denk ik, maar als je zoveel PS2-energie in de gfx stopt, dan hou je gewoon weinig power over voor A.I. Heeft ie ook min of meer gezegd, want ze zijn er mee bezig, maar het GT-A.I. niveau op de PS2 kon maar iets van 3% halen over wat ze wilden bewerkstelligen. Puur kwestie van power.

Maar over dat Motor Storm, je ziet in bepaalde stukjes film (achter die gele buggy met banden erop) dat het wel in-game is vanuit 1 person view. Je hebt nog stukjes als 3th person. Heli-stukjes kunnen replay of heli-cam-views zijn. Slow-motion en crashes ook iets voor replays, maar ze gebeuren ook vanuit first person. Als ze die wireless eyetoy gebruiken als extra control-unit in een racespel voor de kijkrichting, heb je al dat kijken naar inks en rechts ook al verklaard. Dat gebeurt al op de PC bij GTR. Piece of cake.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:59:51 #281
66779 Brasco125
pi_27117506
Het verklaren laat ik aan jouw over Maar om, net als bij elke presentatie, mensen in het ootje te kunnen nemen kun je natuurlijk ook 1st person view in een filmpjje renderen. Omdat er een 1st person view inzit ga ik nog niet aannemen dat iets realtime ingame gerenderd is, dat zou wel heel simpel zijn. maar hee, ik wil geen doemdenker zijn, laat het alsjeblieft ingame zijn. Dan staat hier een PS3 te blinken volgend jaar. Maar de geschiedenis maakt mij achterdochtig.
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:00:18 #282
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27117511
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:50 schreef Edenoniphobic het volgende:

Maar over dat Motor Storm, je ziet in bepaalde stukjes film (achter die gele buggy met banden erop) dat het wel in-game is vanuit 1 person view. Je hebt nog stukjes als 3th person. Heli-stukjes kunnen replay of heli-cam-views zijn. Slow-motion en crashes ook iets voor replays, maar ze gebeuren ook vanuit first person. Als ze die wireless eyetoy gebruiken als extra control-unit in een racespel voor de kijkrichting, heb je al dat kijken naar inks en rechts ook al verklaard. Dat gebeurt al op de PC bij GTR. Piece of cake.
Dat zou wel tof zijn idd.
Maar dat getril duidt er op dat het niet echt ingame is. Anders is het letterlijk onbespeelbaar.
Realisme is okay, maar zo realistisch dat het onspeelbaar wordt is niet okay. .
Overigens moet ik nog maar zien of P.D. het nu WEL kan. Zou wel fijn zijn, want AI is HARD nodig.. .
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:01:54 #283
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27117549
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:59 schreef Brasco125 het volgende:
Het verklaren laat ik aan jouw over Maar om, net als bij elke presentatie, mensen in het ootje te kunnen nemen kun je natuurlijk ook 1st person view in een scriptje renderen. maar hee, ik wil geen doemdenker zijn, laat het alsjeblieft ingame zijn. Dan staat hier een PS3 te blinken volgend jaar. Maar de geschiedenis maakt mij achterdochtig.
Ik heb dus precies hetzelfde.
Ik ga echt flippen als het echt is, maar Ken en co foppen mij iig niet zo snel meer na het ps2 debacle. .
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:07:22 #284
66779 Brasco125
pi_27117730
Ik ga eventjes meehypen over GT5...

Stel je voor. 1 PS3, 2 HDTV's, 6 USB-poorten tot je beschikking...

Doe splitscreen op beide HDTV's (je houdt toch genoeg resolutie over! ), sluit 4 Logitech Driving Force Pro's aan (je hebt tenslotte 6 USB-poorten) en je kunt met 1 PS3 met z'n vieren GT5 racen!!!
pi_27117817
Zeiksnor!
Zij doen gewoon hun werk door een zo mooi mogelijk beeld te schetsen zodat iedereen bereid is om voor die machine te kiezen ipv xbox of revo. Sommige mensen (zoals jij) trappen daar niet in, anderen (echt een hele hoop) wel en dat resulteert in goede verkoopcijfers.
Dat jij er niet in trapt vind ik echt geweldig voor je. Ik zie het eerder zo: de ps2 is gewoon een hele toffe console voor mij geweest de afgelopen jaren. Ik weet gewoon zeker dat de ps3 voor mij de komende jaren (vanaf ergens volgend jaar) een geweldige console gaat zijn of het er nu uit gaat zien zoals op de conference of niet.
Je moet gewoon niet vergeten dat deze week de eerste slag om de consumenten wordt gestreden, en of daar nu wat foul play bij komt kijken of niet... geld zal het echt wel op gaan leveren.
pi_27117839
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb dus precies hetzelfde.
Ik ga echt flippen als het echt is, maar Ken en co foppen mij iig niet zo snel meer na het ps2 debacle. .
Jij hebt werkelijk een trauma opgelopen door de Emotion Engine nietwaar?!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:36:06 #288
84048 NvM
Nevermind
pi_27118444
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:12 schreef Masegate het volgende:

Ik zie het eerder zo: de ps2 is gewoon een hele toffe console voor mij geweest de afgelopen jaren.
Het is voor mij NOG steeds een prima console. Nooit geweten dat ik aan dat apparaat zoveel lol zou beleven.
pi_27118515
Zorgt er wel iemand even voor een laatste link naar het volgende topic.. is wel zo handig voor mensen die Thá Ultimáte Máchine.. willen volgen..
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:40:58 #290
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27118591
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jij hebt werkelijk een trauma opgelopen door de Emotion Engine nietwaar?!
Eerlijk gezegd, ja!!!
Na dat filmpje met die dansende vrouw en de woorden van Ken dat dit de toekomst van het gamen is werd ik he-le-maal gek. De teleurstelling was zo groot dat ik pas na een paar jaar alsnog een ps2 haalde.
Dat wil ik niet nog een keer. De gamer in me ( . ) wil keihard schreeuwen, maar de realist houdt dat tegen.
Eerst zien, dan geloven. Als ik de eerste ingame beelden heb gezien (echt ingame dus) dan weet ik pas zeker of dit echt is.
-
pi_27118636
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:38 schreef Omkron het volgende:
Zorgt er wel iemand even voor een laatste link naar het volgende topic.. is wel zo handig voor mensen die Thá Ultimáte Máchine.. willen volgen..
Doe ik wel...
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:43:16 #292
84048 NvM
Nevermind
pi_27118665
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, ja!!!
Na dat filmpje met die dansende vrouw en de woorden van Ken dat dit de toekomst van het gamen is werd ik he-le-maal gek. De teleurstelling was zo groot dat ik pas na een paar jaar alsnog een ps2 haalde.
Dat wil ik niet nog een keer. De gamer in me ( . ) wil keihard schreeuwen, maar de realist houdt dat tegen.
Eerst zien, dan geloven. Als ik de eerste ingame beelden heb gezien (echt ingame dus) dan weet ik pas zeker of dit echt is.
Pas als ik zelf die banana-troller in mijn handen heb, en het zelf mag ervaren op mijn eigen tvtje, DAN PAS geloof ik het
pi_27118764
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
...Eerst zien, dan geloven...
Dat is de juiste instelling! Het enige wat we kunnen doen is afwachten. Aan de andere kant zijn de specs wel weer enòrm veel hoger dan die van de PS2, daarbij heeft Sony, naast Toshiba, nog meer expertise in huis gehaald van IBM en Nvidia, waardoor het alleen maar de goeie kant op kan gaan. Sony krijgt libraries van Nvidia en zal dit keer nog beter z'n best doen om de developers te begeleiden. Dit allemaal geeft mij in principe al genoeg vertrouwen in de PS3!

Maar je hebt wel gelijk hoor. Je moet niet te veel op dit soort tech-demo's afgaan.
pi_27118794
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:43 schreef NvM het volgende:
Pas als ik zelf die banana-troller in mijn handen heb, en het zelf mag ervaren op mijn eigen tvtje, DAN PAS geloof ik het
Je moet het niet ervaren op je eigen tv'tje... Je moet het ervaren op een HDTV'tje!!!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:47:48 #295
84048 NvM
Nevermind
pi_27118816
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maar je hebt wel gelijk hoor. Je moet niet te veel op dit soort tech-demo's afgaan.
Maar dat is zo leuk!
pi_27118857
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je moet het niet ervaren op je eigen tv'tje... Je moet het ervaren op een HDTV'tje!!!
Dus je kan pas een beetje leuk gamen als je ook nog een HDTV'tje van pakweg 1000 euro koopt? Leuke console
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:51:22 #297
84048 NvM
Nevermind
pi_27118937
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het mag al een wonder heten als ik die PS3 bij de release kan betalen
pi_27118998
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef Xrenity het volgende:
Dus je kan pas een beetje leuk gamen als je ook nog een HDTV'tje van pakweg 1000 euro koopt? Leuke console
Wees maar niet bang hoor. Op bestaande tv's zal het er ook indrukwekkend uitzien, maar wil je de PS3 echt tot z'n recht laten komen dan heb je gewoon een HDTV nodig. Vergeet niet dat huidige tv's gebaseerd zijn op techniek van alweer ruim 50 jaar oud. Hoog tijd dat wel overstappen op een nieuwe techniek!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:57:54 #299
84048 NvM
Nevermind
pi_27119138
Betaal jij het voor me? Dan wil ik graag overstappen
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:00:34 #300
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_27119223
Hoog tijd dat die techniek betaalbaar wordt voor iedereen dan
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')