Twee jaar geleden ben ik in ongeveer 4 weken tijd van 104kg naar 89kg gegaan. (dit is van zomer 2003 - kerst 2003 volgehouden). Ik ben ongeveer 1.85m.
Een paar tips die mij hielpen (sommige weten mensen al wel!):
* Drink geen dranken met heel veel suiker er in (drink Cola light in plaats van Cola, etc...)
* Eet elke dag optijd (ontbijt 8.00, middag eten 12.00-13.00, avond eten 17.00-18.00)
* Eet niet zoveel tussen avond tijd en als je naar bed gaat - tuurlijk kan er wel wat fruit in, of wat groente - lekker gezond doen, maar nooit te veel.
* Als je honger hebt tijdens de dag, niet snacken - eet bijvoorbeeld Wasa knackertjes (of zoiets) met heel veel vezels!
* Neem geen boter
* Elke ochtend 35-40 minuten joggen - het ging elke dag sneller! - het is natuurlijk niet continu joggen, maar joggen totdat je een beetje uitgeput bent, en dan door blijven wandelen, en dan weer beginnen
* Na het joggen eet ik voor 1-2uur helemaal niets - alleen water. (zodat het vet kan worden omgezet in suikers om mijn suiker spiegel normaal te houden)
* Let op de energie waarde van de verschillende *kleine* dingen - niet alleen suiker of vet gehalte
Ik heb mezelf niet uitgehongerd, omdat ik dat niet gezond vind. Maar ik heb gewoon op alles gelet!
Jammer genoeg is er nu 8kg bijgekomen - dus ik weeg nu 97kg
De boosdoeners:
- Stress! - examens, universiteit, op mezelf wonen
- Vrouwen - 6 weken geleden is het uit gegaan met mijn *vriendin*, en dan heb ik 4 weken heel veel troep binnen gewerkt!
- Ijs - hier kan ik liters van wegwerken
- Chocola - hier kan ik kilo's van wegwerken
Ik weet zeker dat het met eten te maken heeft omdat ik per dag zeker 40 minuten wandelde voor de laatste 2 jaar.
Ik vind mezelf dus te dik, en omdat ik wat aantrekkelijker wil worden en omdat het gezonder is ben ik van plan om er aan te werken!.
Deze week ben net thuis gekomen, en ik ben gisteren begonnen met joggen en minder eten. Ik ben van plan om eerst naar de 90kg te gaan, en dan de 85kg. Alleen, ik heb een paar vraagjes!
1/. Ik heb een redelijk groot buikje! Hoe kom ik daar het makkelijkst van af?
2/. Ik heb ook man borsten (geen DD hoor!
![]()
). Hoe kan ik die kleiner maken?
3/. Zijn er nog andere tips?
Ik ga niet slank de zomer in! Maar ik ga wel slank(er) de zomer uit!!
Oh, en Lenny dat ziet er goed uit! Knap hoor!
[ Bericht 0% gewijzigd door Plonky op 08-07-2005 11:00:32 ]