moet je de AI op hard zetten, dan moet je wel hard rijdenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:34 schreef peristilius het volgende:
Die levels van iedereen, zit pas op 31.
En ik heb volgens mij ook nog niet eens een top 100 notitie, top 200 wel volgens mij. Ik moet meer gaan spelen.
23 hier ofzo, maar heb niet zoveel tijd en speel op z'n moeilijkst, m'n broertje is me allang voorbij, maarja, die speelt op kleuter mode met suggested line en AI op easy enzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:34 schreef peristilius het volgende:
Die levels van iedereen, zit pas op 31.
En ik heb volgens mij ook nog niet eens een top 100 notitie, top 200 wel volgens mij. Ik moet meer gaan spelen.
de AI is trouwens echt fantastisch vind ikquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:49 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
23 hier ofzo, maar heb niet zoveel tijd en speel op z'n moeilijkst, m'n broertje is me allang voorbij, maarja, die speelt op kleuter mode met suggested line en AI op easy enzo.
Ik niet, ze rijden veel te agressief om het realistisch te laten lijken, als jij remt voor een bocht komen zij keihard achterop beuken waardoor je dus fijn van de baan af stuiterd, en zij remmen uiteraard precies goed en stuiven de horizon over.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:05 schreef kepler het volgende:
[..]
de AI is trouwens echt fantastisch vind ik
als ik voor ze rij dan willen ze nog wel eens verremmen en gewoon de bocht missen. Rijden ze voor me dan rijden ze iets rustiger en maken minder snel een fout. Maar ook het inhalen doen ze meestal goed, gewoon netjes aan de binnenkant inhalen en uitremmen. En ook hier willen ze nog wel eens hun rempunt missen. Je hebt echt het gevoel alsof je aan het racen bent
heb ik tot nu toe weinig last van, ze maken vaak genoeg een foutjequote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:26 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik niet, ze rijden veel te agressief om het realistisch te laten lijken, als jij remt voor een bocht komen zij keihard achterop beuken waardoor je dus fijn van de baan af stuiterd, en zij remmen uiteraard precies goed en stuiven de horizon over.
Inderdaad, hun schieten ook vaak genoeg wel van de baan om het leuk te hebben.. in ieder geval de beste AI die ik in een racespel heb gezien.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:27 schreef kepler het volgende:
[..]
heb ik tot nu toe weinig last van, ze maken vaak genoeg een foutje
Terecht.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:04 schreef DinoPK het volgende:
(mijn drivatar was niet goed genoeg om die races te winnen dus ik moet wel).
dat zeker, al kan ik me af en toe flink irriteren als ik weer door een tikje achterstevoren staquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad, hun schieten ook vaak genoeg wel van de baan om het leuk te hebben.. in ieder geval de beste AI die ik in een racespel heb gezien.
Ik probeer zelf om zo net mogelijk te rijden, dus ook niet leunen in een bocht, gewoon inhalen waar het veilig kan, moet zeggen dat ik nog geen 1 keer heb meegemaak dat ze me er af beuken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:12 schreef kepler het volgende:
[..]
dat zeker, al kan ik me af en toe flink irriteren als ik weer door een tikje achterstevoren sta
ik heb ook het idee dat als jij normaal rijdt, dat de AI dan ook normaal rijdt. Of klopt dat niet?
hmm, af en toe wurm ik me er wel mooi tussendoorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik probeer zelf om zo net mogelijk te rijden, dus ook niet leunen in een bocht, gewoon inhalen waar het veilig kan, moet zeggen dat ik nog geen 1 keer heb meegemaak dat ze me er af beuken.
Hooguit de ruimte niet geven om in te halen
Twas toch de bedoeling om "de echte racers te onderscheiden" ... je onder"schijt" je zeker met het gebruik van een drivatar ja... denk toch niet dat ik je tijden in de scoreboards aanneem van je hequote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:54 schreef twi het volgende:
Al steken mensen de disc ritueel in de fik na er een grote stomende drol op gelegd te hebben, waarom maken anderen zich daar zo druk over?
Als je niet kan rijden, doe het dan niet.. of probeer je auto te tunen, de tuning is standaard namelijk om te huilen. Beetje rommelen met afstelling en je heb soieso een betere auto, en probeer het dan weer. Nog de tuning niet goed, ga dan weer zitten kutten, net zo lang tot je wel die race kan winnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:41 schreef DinoPK het volgende:
Diegenen die afgeven op die drivatar's hebben de races waar ik het over heb vast nog niet geprobeerd. Ga voor de lol maar eens de Shelby Cobra en Tuscan S races doen in professional, de corvette races zijn er niets bij aangezien je daar wel een opgevoerde bak hebt..
Sorry hoor, maar na 3 uur frustratie heb ik er soms ook wel eens genoeg van. Mijn drivatar heeft tot nu toe pas 2 races voor mij gereden, big deal. Dit spel is af en toe zo ontiegelijk moeilijk dat het een aanvulling kan zijn. Voor de credits hoef je het niet te doen.
Als je wilt zeiken, zeik dan op mensen die met hun racelijn en assistjes aanrijden.
/level 42.
Ja sorry.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:04 schreef DinoPK het volgende:
Bastard: hoever ben jij nu dan.... ik wil wel eens horen wat je zegt als je net zover bent als ik.
En gijsje: komop man, nog steeds al die hulpmiddeltjes?
43% level 34.. lukt me nog best zonder drivatarquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:04 schreef DinoPK het volgende:
Bastard: hoever ben jij nu dan.... ik wil wel eens horen wat je zegt als je net zover bent als ik. Niet kunnen rijden, kom op man.
quote:To get a rear-wheel drive under control, you'll basically need to do two things:
1) Tune your suspension properly (which means buying the most expensive suspension upgrade)
2) Drive correctly: use partial throttle when your front wheels are turned.
After getting the fully customizable suspension, take it for a test drive. Is the car oversteering? Take a look at the defauly suspension setting, particularly the spring rates and the antiroll bars.
There are two things I noticed about the default settings in the racing suspension for many of the cars that I bought:
1) There is a large differential between the front and rear spring rates (i.e. the front spring is set to a high number and the rear is set to a low number). Well, no wonder my car handles like crap. One of the things I learned from GT3 and GT4 is that you want to keep your front and rear spring rates as close as possible. Big differentials causes uneven stiffness, and leads to over/under-steer. You will need a small differential on most cars to get the steer corrected, but not a 40% difference that you see here.
2) The antiroll bars are set very low at the default settings. Who though this was a good idea? What's the point of having them if they are preset to almost zero? Duh. Also, no room to play with them.
Here is what has been successful for me. (May not be for you). The first thing I do when I get a new car and the racing suspension:
1) Drive the car around the course to get a feel for the default settings. You will probably notice lots of under/over-steer. Now begin tuning (do all these things before driving again):
2) Set the front and rear springs to the middle setting, same setting for front and back. Get rid of that differential, at least for now.
3) Lower the ride height to a few notches above the lowest setting. Same setting for front and back.
4) Set your antiroll bars to the middle setting, same for each.
5) Now drive a few laps. It will feel different, but probably better than it was before.
This is the neutral setting for you car. You have gotten rid of the glaring problems from the default settings: lowered your car, actually given your antiroll bars some effect, and gotten rid of the huge spring differential.
Lowering you car is always good. It puts your center of gravity lower so there is less transfer of weight during cornering, braking, and acceleration. It also reduces the aerodynamic drag under your car. Think about a big monster truck who has its ride height set real high.how well can that thing corner with all that body roll. Low to the ground is always good, no matter what the other settings are.
Now, if ride height is set too low, your car will hit the roadway on a bump. But in Forza, you don't need to worry about this too much. Why: no damage when you do bottom out and very little loss of control when you do. We're not running any rally courses here. No major bumps. So, lower that car and don't worry about the consequences.
Now that you have the neutral setting, you can make small adjustments. If the car feels to stiff or too responsive, you can begin softening both your antiroll bars and springs, same for front and back. If the car feels too mushy or not responsive enough, then increase them. If, for some reason, your car bounces into the air, soften your springs. I don't think this will happen, though.
To correct over/under-steer, make small changes to both the antiroll bars and springs. Small. Doing this will cause you to have a small differential between front and back settings. But, by making small changes to both front and back of both antiroll bars and springs, you can get good effects without causing a large differential in either setting. For example, if the description says to increase my front roll bars to help with understeer, I will increase my front roll bars a little and decrease the real roll bars by the same amount. I then do the same for the springs.
My advice is to mess with the springs and antiroll bars to correct for under/oversteer before you start messing with downforce settings. A lot of drivers become "dependent" on their downforce to correct steer. But there are disadvantages to this:
1) Downforce is proportional to speed, so this will only help in the faster corners, whereas suspension settings work at all speeds.
2) Downforce also creates drag which slows you car down. Yes, downforce is important and helps, but don't use it in place of good suspension settings.
Gooi die lijn nou eens uit, en zet je ABS desnoods aan, en vergeet daarbij je damage niet. Dan begin je pas echt te racen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:11 schreef Heintje het volgende:
Ik ben nou op 42% en gebruik alleen die rare lijn die meestal maar voor 2 of 3 bochten handig is. Da AI staat op makkelijk. Damage op Cosmetic. En voor de rest staat alles op moeilijk. Dus lekker zelf schakelen, Geen ABS Traction en STM. Ook slijten mijn banden.
Wat ik wel eens irritant vind is dat je niet kan zien wanneer je wielspin of blokkerende banden hebt. Het zou wel fijn zijn dat er dan iets op zou lichten net zoals gebeurd als je ABS aan hebt staan en hem ook gebruikt.
Nuttige shit, dit ga ik even proberenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
43% level 34.. lukt me nog best zonder drivatar
Misschien moet je het volgende eens doorlezen, voor de diehard racer:
[..]
Als je met ABS aan rijd niet. En ik vind trouwens nog steeds dat mensen die op hulpmiddelen als ABS TC en STM zitten te zeuren zichzelf voor de gek aan het houden zijn, die dingen zijn tenslotte gemaakt om je beter te laten performen. Kijk maar naar die mensen die in de top 10 staan in de time trials, die hebben negen van de tien keer die dingen ook allemaal aanstaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:57 schreef Heintje het volgende:
Rank 50 haal je bij 9 miljoen. En een endurance race is maar 120K dus dat valt nog wel mee. Of leveren de endurance races op den duur nog meer op?
Oja, Dino? Wat heb jij tegen die ideale lijn? Je moet nog steeds zelf je auto besturen. En die lijn is op in de meeste gevallen niet eens ideaal. Die lijn remt altijd in de bocht terwijl voor de bocht remmen veel fijner is. Dus je moet toch eerder remmen dan waar die lijn rood wordt.
Het zegt toch genoeg denk ik dat jij gisteravond de 3 laps nurburgring wint met 17 seconde voorsprong, daarna je lijn uitzet en op tsukuba 3 laps D klasse met een halve ronde niet eens op tijd binnenkomt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:47 schreef rockstah het volgende:
[..]
Die racelijnen zijn twijfelachtig ja, maar ga nu niet zitten doen alsof ze het hele spel verzieken.
Je kan zelfs van auto switchen als je wilt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:06 schreef twi het volgende:
Trouwens, op een gegeven moment kom je op een niveau waar je races in series moet rijden. Krijg je die auto op 't einde ook alleen als wanneer je die hele serie in 1 ruk uit speelt, of kan je ook tussendoor saven en quitten, en dan de volgende dag verder gaan?
Tsja, als iemand hulpmiddelen nodig heeft om te winenn dan doet dat alleen maar af aan zijn gevoel van voldoening als hij wint.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:28 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Het zegt toch genoeg denk ik dat jij gisteravond de 3 laps nurburgring wint met 17 seconde voorsprong, daarna je lijn uitzet en op tsukuba 3 laps D klasse met een halve ronde niet eens op tijd binnenkomt.
Zeker op de ring , en testtrack heeft die lijn een enorm voordeel aangezien de banen zo lang zijn dat ze erg moeilijk foutloos te rijden zijn in dit spel. Ook in New York, een erg donkere baan, heeft de lijn een visueel voordeel (makkelijker te zien, zeker overdags).
Die hulplijnen kunnen mij eigenlijk geen flikker schelen, maar ik wil wel als ik online race een eerlijke kans hebben tegen een ander. Misschien wel de grootste misser van forza, geen mogelijkheid om hulpmiddelen te forceren als host zijnde. Singleplayer verziekt de lijn niets, multiplayer daarentegen wel. imho.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:01 schreef RealRico het volgende:
Vinden jullie 't ook niet 'n beetje oneerlijk, tegenover de reclame van Forza Motorsport, op tv.
Deze laten ze met ´n veel hogere framerate zien, dan dat ie werkelijk speelbaar is.
Of is 'ie bij jullie wel speelbaar met 'n hogere framerate? (dus dattie lekker vloeit).
Vind ik erg knap van ze als ze dat kunnen, aangezien het signaal met 25fps van de kabel af komt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:01 schreef RealRico het volgende:
Vinden jullie 't ook niet 'n beetje oneerlijk, tegenover de reclame van Forza Motorsport, op tv.
Deze laten ze met ´n veel hogere framerate zien, dan dat ie werkelijk speelbaar is.
Of is 'ie bij jullie wel speelbaar met 'n hogere framerate? (dus dattie lekker vloeit).
Ja, da's veruit het leukste. Verder is 't eerder regel dan uitzondering dat je op de ring te laat binnen komt. Zeker met snelle auto's. 30 seconden is gewoon veel te weinig, dat hadden ze naar anderhalve minuut moeten tillen. Dat was misschien wel veel, maar ik heb echt nauwelijks irritaties gehad bij PGR2 tijdens 't wachten, want je kan nog gewoon doorlullen en anderhalve minuut nagenieten van je overwinningquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:58 schreef vanBoeschoten het volgende:
Spelen jullie Live allemaal met auto's die je in de carreer mode gewonnen/getuned hebt enzo ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |