abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 13:50:49 #151
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27115657
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:34 schreef milagro het volgende:

[..]

maar het is nog niet bevestigd dat het klopt

het gaat vooralsnog dus gewoon om Igor uit Rusland
Ik denk dat die Italiaan gelijk heeft.

Hij is op het strand in Frankrijk in zee gevallen en toen meegesleurd met het tij. En op zee heeft hij doodsangsten uitgestaan en zich in leven gehouden met de labeltjes uit zijn kleren totdat hij in Engeland is aanspoeld.

Dat van die labeltjes las ik net. Dat is toch wel heel wierd hoor. Bewust gedaan om de identificatie te bemoeilijken zou je zeggen.
pi_27115671
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:47 schreef fratsman het volgende:
Dat kan iedereen wel zeggen dattie daar en daar met die man heeft samengewerkt. Probeer die piano-man eerst te laten praten, dan is het bewijs ook zo op tafel. Vooralsnog blijf ik het een gevalletje "Caspar Hauzer" vinden. Het lijkt er althans wel wat op.

http://www.merrycoz.org/museum/HAUSER.HTM
Nou, ik vind dat geval toch wel heel anders, hoor
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:52:12 #153
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27115701
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hij is op het strand in Frankrijk in zee gevallen en toen meegesleurd met het tij. En op zee heeft hij doodsangsten uitgestaan en zich in leven gehouden met de labeltjes uit zijn kleren totdat hij in Engeland is aanspoeld.

Dat van die labeltjes las ik net. Dat is toch wel heel wierd hoor. Bewust gedaan om de identificatie te bemoeilijken zou je zeggen.
maar dat overleef je toch nooit
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_27115764
Hij lijkt op Forest Gump
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_27115864
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat geval toch wel heel anders, hoor
Natuurlijk is het verhaal heel wat anders, maar toch! Ook een man (jongen) die zo ineens aan komt wandelen en niemand die weet waar hij vandaan komt.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 14:03:23 #156
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27116040
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:52 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

maar dat overleef je toch nooit
Als je een beter scenario hebt

Er zijn imo maar twee opties. Of een 'overspannen' figuur of er is hem iets aangedaan. Die met opzet verwijderde kleding labeltjes, logischerwijs om identificatie moeilijker te maken, wijzen imo in de richting van de tweede optie. Een eventuele derde mogelijkheid, dat hij alles in scene heeft gezet en acteert, lijkt me sterk, maar ok, zou ook nog kunnen.
pi_27116141
Is de man een geniaal muzikant of een autist met een absoluut gehoor?
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:09:58 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27116198
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:07 schreef thabit het volgende:
idiot savant
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:10:33 #159
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27116211
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je een beter scenario hebt

Er zijn imo maar twee opties. Of een 'overspannen' figuur of er is hem iets aangedaan. Die met opzet verwijderde kleding labeltjes, logischerwijs om identificatie moeilijker te maken, wijzen imo in de richting van de tweede optie. Een eventuele derde mogelijkheid, dat hij alles in scene heeft gezet en acteert, lijkt me sterk, maar ok, zou ook nog kunnen.
Hier in mijn stadje, hebben we ook een dorpsgek.. Heel slim, maar er is ooit is iets gesprongen waardoor hij gek is geworden.. hij heeft teveel geleerd..

Dat zou ook heel goed met hem kunnen zijn gebeurd.. er is iig iets vreselijks gebeurd
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:11:05 #160
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27116227
ik ken hem niet
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:12:13 #161
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27116257
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:07 schreef thabit het volgende:
Ik denk dat hij een geniale autist is.
pi_27116317
Het lijkt mij heel sterk dat de man autistisch is. Er zou vanuit zorghoek meer aandacht voor een man in zo'n dergelijke autistische staat zijn dan voor iemand die niet in die mate autistisch is. Volgens mij geeft het feit dat hij nog steeds niet vermist en/of herkend is aan dat de man niet autistisch is.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 14:15:27 #163
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27116353
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

idiot savant
Dat zouden ze nu wel vastgesteld hebben. Hij schrijft inmiddels bovendien zelf ook nieuwe composities.
pi_27116390
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hij schrijft inmiddels bovendien zelf ook nieuwe composities.
Hmm, dat is iets wat autisten volgens mij niet kunnen.
pi_27116440
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is niet zo weird, dat zie je in dumpstores, of winkels waar ze grote partijen opkopen of liefdadigheidsinstanties maar ook inrichtingen, knippen ze de labeltjes uit de kleding (waarom? geen idee, iedereen gelijk of zo?).
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 14:35:48 #166
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27116892
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:18 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is niet zo weird, dat zie je in dumpstores, of winkels waar ze grote partijen opkopen of liefdadigheidsinstanties maar ook inrichtingen, knippen ze de labeltjes uit de kleding (waarom? geen idee, iedereen gelijk of zo?).
Hmmm.. Inrichtingen ed. houden hopenlijk wel bij welke patienten ze in huis hebben.

Misschien heeft hij zijn pak bij het leger des heils vandaan dan. Sluit wel weer aan bij 'een straatmuzikant uit Frankrijk'. Dat het nog zo lastig is om uit te vinden wie hij is verbaast me eigenlijk best wel.
pi_27117003
Sommige autisten kunnen meer dan je denkt! Zeker de idiot savants of de Aspergers onder de autisten. Wisten jullie dat er onder de beroemde geleerdenen kunstenaars autisten zijn of mensen die er op z'n minst van verdacht worden? Denk maar aan: Einstein, Escher, Bill Gates, Andy Warhol etc,...
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:16 schreef thabit het volgende over zelf stukken componeren:

[..]
Hmm, dat is iets wat autisten volgens mij niet kunnen.
pi_27117168
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hmmm.. Inrichtingen ed. houden hopenlijk wel bij welke patienten ze in huis hebben.

Misschien heeft hij zijn pak bij het leger des heils vandaan dan. Sluit wel weer aan bij 'een straatmuzikant uit Frankrijk'. Dat het nog zo lastig is om uit te vinden wie hij is verbaast me eigenlijk best wel.
Ach de TBS klinieken hier zijn ook wel eens iemand kwijt, die ze pas missen blijkbaar als hij een meisje van 12 ontvoert

Maar goed, hij zal zijn kleding van liefdadigheid hebben of zo idd
Nu als het een volhardend zwijgende dakloze zonder papieren is, is het helemaal niet zo vreemd natuurlijk.
Ten eerste heeft hij ms helemaal geen familie, niemand die hem mist, zijn ' collega's ' lezen ms of ws geen kranten, daar slapen ze onder en tv kijken ze alleen als ze toevallig voor de BCC (achtige winkels) hangen te daklozen
pi_27117236
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:40 schreef emmy het volgende:
Sommige autisten kunnen meer dan je denkt! Zeker de idiot savants of de Aspergers onder de autisten. Wisten jullie dat er onder de beroemde geleerdenen kunstenaars autisten zijn of mensen die er op z'n minst van verdacht worden? Denk maar aan: Einstein, Escher, Bill Gates, Andy Warhol etc,...
[..]
Autisten kunnen perfect reproduceren, dingen tot in detail natekenen die ze gezien hebben, muziekstukken precies naspelen zoals ze ze gehoord hebben, etcetera. Maar autisme lijkt me geen handig hulpmiddel bij creativiteit.
pi_27117361
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Autisten kunnen perfect reproduceren, dingen tot in detail natekenen die ze gezien hebben, muziekstukken precies naspelen zoals ze ze gehoord hebben, etcetera. Maar autisme lijkt me geen handig hulpmiddel bij creativiteit.
Die film met Dustin Hoffman en Tom Cruise laat duidelijk zien waar autisten zoal toe in staat zijn, vaak hebben ze een buitengewoon talent voor 1 specifiek ding. Velen hebben een perfect fotografisch geheugen.
Yeah baby Yeah!
pi_27117380
Ik zeg je, hij is niet autistisch.
pi_27117445
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die film met Dustin Hoffman en Tom Cruise laat duidelijk zien waar autisten zoal toe in staat zijn, vaak hebben ze een buitengewoon talent voor 1 specifiek ding. Velen hebben een perfect fotografisch geheugen.
Inderdaad, zulke talenten hebben ze wel, maar creativiteit niet.
pi_27117591
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:57 schreef thabit het volgende:

[..]

Inderdaad, zulke talenten hebben ze wel, maar creativiteit niet.
Zelf ontplooing in originaliteit inderdaad niet, maar de gaven waarover sommigen beschikken zijn wel speciaal.
Yeah baby Yeah!
pi_27117655
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:54 schreef TheMassive het volgende:
Ik zeg je, hij is niet autistisch.
O, waarschijnlijk niet, nee. Maar toen ik die foto zag moest ik gewoon aan Forest Gump denken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:33:45 #175
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_27118371
Mooi verhaal!
ff volgen
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')