Ik denk dat die Italiaan gelijk heeft.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:34 schreef milagro het volgende:
[..]
maar het is nog niet bevestigd dat het klopt
het gaat vooralsnog dus gewoon om Igor uit Rusland
Nou, ik vind dat geval toch wel heel anders, hoorquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:47 schreef fratsman het volgende:
Dat kan iedereen wel zeggen dattie daar en daar met die man heeft samengewerkt.Probeer die piano-man eerst te laten praten, dan is het bewijs ook zo op tafel. Vooralsnog blijf ik het een gevalletje "Caspar Hauzer" vinden.
Het lijkt er althans wel wat op.
http://www.merrycoz.org/museum/HAUSER.HTM
maar dat overleef je toch nooitquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk dat die Italiaan gelijk heeft.
Hij is op het strand in Frankrijk in zee gevallen en toen meegesleurd met het tij. En op zee heeft hij doodsangsten uitgestaan en zich in leven gehouden met de labeltjes uit zijn kleren totdat hij in Engeland is aanspoeld.
Dat van die labeltjes las ik net. Dat is toch wel heel wierd hoor. Bewust gedaan om de identificatie te bemoeilijken zou je zeggen.
Natuurlijk is het verhaal heel wat anders, maar toch! Ook een man (jongen) die zo ineens aan komt wandelen en niemand die weet waar hij vandaan komt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat geval toch wel heel anders, hoor
Als je een beter scenario hebtquote:
idiot savantquote:Op woensdag 18 mei 2005 14:07 schreef thabit het volgende:
Is de man een geniaal muzikant of een autist met een absoluut gehoor?
Hier in mijn stadje, hebben we ook een dorpsgek.. Heel slim, maar er is ooit is iets gesprongen waardoor hij gek is geworden.. hij heeft teveel geleerd..quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je een beter scenario hebt
Er zijn imo maar twee opties. Of een 'overspannen' figuur of er is hem iets aangedaan. Die met opzet verwijderde kleding labeltjes, logischerwijs om identificatie moeilijker te maken, wijzen imo in de richting van de tweede optie. Een eventuele derde mogelijkheid, dat hij alles in scene heeft gezet en acteert, lijkt me sterk, maar ok, zou ook nog kunnen.
Ik denk dat hij een geniale autist is.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:07 schreef thabit het volgende:
Is de man een geniaal muzikant of een autist met een absoluut gehoor?
Dat zouden ze nu wel vastgesteld hebben. Hij schrijft inmiddels bovendien zelf ook nieuwe composities.quote:
Hmm, dat is iets wat autisten volgens mij niet kunnen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij schrijft inmiddels bovendien zelf ook nieuwe composities.
Dat is niet zo weird, dat zie je in dumpstores, of winkels waar ze grote partijen opkopen of liefdadigheidsinstanties maar ook inrichtingen, knippen ze de labeltjes uit de kleding (waarom? geen idee, iedereen gelijk of zo?).quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk dat die Italiaan gelijk heeft.
Hij is op het strand in Frankrijk in zee gevallen en toen meegesleurd met het tij. En op zee heeft hij doodsangsten uitgestaan en zich in leven gehouden met de labeltjes uit zijn kleren totdat hij in Engeland is aanspoeld.
Dat van die labeltjes las ik net. Dat is toch wel heel wierd hoor. Bewust gedaan om de identificatie te bemoeilijken zou je zeggen.
Hmmm.. Inrichtingen ed. houden hopenlijk wel bij welke patienten ze in huis hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:18 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat is niet zo weird, dat zie je in dumpstores, of winkels waar ze grote partijen opkopen of liefdadigheidsinstanties maar ook inrichtingen, knippen ze de labeltjes uit de kleding (waarom? geen idee, iedereen gelijk of zo?).
quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:16 schreef thabit het volgende over zelf stukken componeren:
[..]
Hmm, dat is iets wat autisten volgens mij niet kunnen.
Ach de TBS klinieken hier zijn ook wel eens iemand kwijt, die ze pas missen blijkbaar als hij een meisje van 12 ontvoertquote:Op woensdag 18 mei 2005 14:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hmmm.. Inrichtingen ed. houden hopenlijk wel bij welke patienten ze in huis hebben.
Misschien heeft hij zijn pak bij het leger des heils vandaan dan. Sluit wel weer aan bij 'een straatmuzikant uit Frankrijk'. Dat het nog zo lastig is om uit te vinden wie hij is verbaast me eigenlijk best wel.
Autisten kunnen perfect reproduceren, dingen tot in detail natekenen die ze gezien hebben, muziekstukken precies naspelen zoals ze ze gehoord hebben, etcetera. Maar autisme lijkt me geen handig hulpmiddel bij creativiteit.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:40 schreef emmy het volgende:
Sommige autisten kunnen meer dan je denkt! Zeker de idiot savants of de Aspergers onder de autisten. Wisten jullie dat er onder de beroemde geleerdenen kunstenaars autisten zijn of mensen die er op z'n minst van verdacht worden? Denk maar aan: Einstein, Escher, Bill Gates, Andy Warhol etc,...
[..]
Die film met Dustin Hoffman en Tom Cruise laat duidelijk zien waar autisten zoal toe in staat zijn, vaak hebben ze een buitengewoon talent voor 1 specifiek ding. Velen hebben een perfect fotografisch geheugen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Autisten kunnen perfect reproduceren, dingen tot in detail natekenen die ze gezien hebben, muziekstukken precies naspelen zoals ze ze gehoord hebben, etcetera. Maar autisme lijkt me geen handig hulpmiddel bij creativiteit.
Inderdaad, zulke talenten hebben ze wel, maar creativiteit niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Die film met Dustin Hoffman en Tom Cruise laat duidelijk zien waar autisten zoal toe in staat zijn, vaak hebben ze een buitengewoon talent voor 1 specifiek ding. Velen hebben een perfect fotografisch geheugen.
Zelf ontplooing in originaliteit inderdaad niet, maar de gaven waarover sommigen beschikken zijn wel speciaal.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:57 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad, zulke talenten hebben ze wel, maar creativiteit niet.
O, waarschijnlijk niet, nee. Maar toen ik die foto zag moest ik gewoon aan Forest Gump denken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:54 schreef TheMassive het volgende:
Ik zeg je, hij is niet autistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |