Nouja dat is dus het verschil.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:31 schreef Rnej het volgende:
judo valt wel mee vind ik zelf, een wedstrijd is vaak maar kort, komt niet echt op conditie aan, en slopende sporten qua conditie zijn wat mij betreft dingen zoals wielrennen en schaatsen enzo...
Mwah of het zwaar is betwijfel ik.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:49 schreef Pulsy het volgende:
Zware sport? Sumoworstelen natuurlijk
Nee, ff serieus: ik zou zeggn: gymnastics zoals je die bij de olympische spelen ziet. Ik ken niet veel sporten waar je minstens 8 uur per dag 7/7 voor moet trainen, en als je dan bekijkt wat die jongens/meisjes van nog geen 20 jaar voor elkaar krijgen... *bewondering*
Wat Dennis van der Geest zei. Ik moest werken tegen een gewicht van 130 kilo. En dat werkte nog tegen ook. Toen ik dat had gezien, terwijl het maar 5 minuten was was ik wel overtuigd. Mooiste moment van de spelen. Twee mastodonten die niet eens meer konden opstaan het het niet eens erg vonden dat ze nde finale niet haalden. Als de lijdensweg maar over was.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:58 schreef Bendeleider het volgende:
Techniek is een groot punt.
Maar kracht,conditie etc komen er zeer zeker ook bij kijken.
Ik train vaak met die nozem.quote:Op maandag 16 mei 2005 23:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat Dennis van der Geest zei. Ik moest werken tegen een gewicht van 130 kilo. En dat werkte nog tegen ook. Toen ik dat had gezien, terwijl het maar 5 minuten was was ik wel overtuigd. Mooiste moment van de spelen. Twee mastodonten die niet eens meer konden opstaan het het niet eens erg vonden dat ze nde finale niet haalden. Als de lijdensweg maar over was.
Ja maar uit praktijk ervaring merk ik is dit tegenwoordig niet meer het geval.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:28 schreef HellRaver het volgende:
Haha... maaruh als je je een beetje verdiept in Judo betekent dit dat je de kracht van je tegenstander moet gebruiken. Dit zou in THEORIE dus betekenen dat de kracht niks uitmaakt en dat het eerder een voordeel zou moeten zijn dan een nadeel.
nou, als je echt zoals het hoort bij waterpolo met het hele team aanvalt en verdedigd ben je allemaal evenveel bezig. De keeper is dan qua meters zwemmen een uitzondering maar die moet kunnen watertrappelen met zijn navel boven water en zijn handen omhoog.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:19 schreef Bendeleider het volgende:
Daar kun je nog wel eens gelijk in hebben.
Maar misschien minder zwaar doordat het een teamsport is ?
Datzelfde geldt dan ook voor zwemmen, zeker lange afstandszwemmen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:34 schreef tong80 het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat conditioneel langlaufen het zwaarst is, omdat het van je hele lichaam een optimale inspanning vergt.
mee eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:22 schreef Stroomschok het volgende:
Je kunt judo alleem maar op techniek winnen als je echt duidelijk een stuk beter bent. Hoe dichter je bij elkaar zit op dat vlak, hoe meer de uikomst wordt beslist door fysieke elementen als kracht, lengte, gewicht, lenigheid en uithoudingsvermogen.
Dat denk ik toch niet. Ik ben zelf ook nogal stevig (toen ik nog judo-de tussen de 120-130 kg) en trainde altijd met mn leraar van 115-120 kg. Technisch was ik redelijk goed, maar niets vergeleken met hem. Als hij me eens tegen andere jongens liet vechten die technisch veel beter waren, maar bijvoorbeeld onder de 100 kg, dan was het gewoon 'no contest'. Die konden proberen wat ze wilden, maar kregen me met de beste techniek van de wereld niet onder controle. En dat waren wedstrijd-judoka's, waarvan ik toch meer verwachtte.quote:Dit verschil houdt pas op wanneer het extra gewicht niet meer veel extra kracht betekent maar wel een verlies in snelheid en bewegelijkheid. Laat alle topjudokas uit alle klassen tegen elkaar vechten en de winnaar is zeer waarschijnlijk niet iemand uit de zwaarste klasse, maar iemand een paar klassen klassen lager.
Precies.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:23 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
mee eens.
[..]
Dat denk ik toch niet. Ik ben zelf ook nogal stevig (toen ik nog judo-de tussen de 120-130 kg) en trainde altijd met mn leraar van 115-120 kg. Technisch was ik redelijk goed, maar niets vergeleken met hem. Als hij me eens tegen andere jongens liet vechten die technisch veel beter waren, maar bijvoorbeeld onder de 100 kg, dan was het gewoon 'no contest'. Die konden proberen wat ze wilden, maar kregen me met de beste techniek van de wereld niet onder controle. En dat waren wedstrijd-judoka's, waarvan ik toch meer verwachtte.
G krachten hmm..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:51 schreef Flyingdutchman het volgende:
Rallyrijden, Formule 1 ..is toch ook aardig zwaar![]()
Hoost wil nooit met me sparrenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:04 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
G krachten hmm..
Nja ik ging liever rondjes rijden dan kickboxen tegen bijv een k1 fighter.
En wie dit niet gelooft.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:06 schreef tomster het volgende:
zwemmen en judo vind ik persoonlijk wel de zwaarste die ik ken ja...
bij beide sporten neem je heel erg veel spieren mee in je training, bij judo het meeste van allemaal. ik denk dat iemand die nog nooit gejudoot (fek, hoe schrijf je dat??) er na een partijtje wel een paar dagen last van heeft en echt overal ieder spiertje voelt.
Ik ben benieuwd, doe zelf al 5 jaar aan muay thai, lijkt me wel iets intensiever. Toen ik nog een broekie was heb ik ook judo gedaan, verder dan m'n gele band ben ik alleen nooit gekomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:26 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
En wie dit niet gelooft.
Komt u maar.
Dat lijkt inderdaad wel, maar vermoedelijk omdat je meer in beweging bent met muay thai. Bij judo komt ook heel veel statische kracht kijken. Dat ziet er niet spectaculair uit, maar is wel erg zwaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:27 schreef Slappe_hap het volgende:Ik ben benieuwd, doe zelf al 5 jaar aan muay thai, lijkt me wel iets intensiever.
Je bent een afhaker knulquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:27 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, doe zelf al 5 jaar aan muay thai, lijkt me wel iets intensiever. Toen ik nog een broekie was heb ik ook judo gedaan, verder dan m'n gele band ben ik alleen nooit gekomen.
Zit erover na te denken eens een lesje braziliaans jui jitsu Jiu-Jiutsu mee te pikken..
Neen, ik ben geen afhaker, wil het naast muay thai gaan doen.. Maarre, heb vandaag met een kornuit bij Kops gym getrained, hij had ook judo gedaan, en zei dat het ook erg zwaar was. Op een andere manier dan wel, maar toch..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:44 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Je bent een afhaker knul![]()
Ik eet afhakers tussen het trainen door.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |