abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:05:20 #51
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_27221082
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:25 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

[..]

Welke cam heeft geen ruis op een hoge iso??
En ik vind de ruis best meevallen!
en helemaal als je naar de prijs kijk!

Maar ik weet het ook nog niet hoor...
ik vind deze echt helemaal leuk!
maar een 7D is ook helemaal leuk!
Tjah ik heb dus besloten om voor de nikon 70D te gaan.
Alhoewel, ik heb em nu
Reflex camera's hebben weinig ruis, de 300D is hast helemaal niks te zien op iso 800
De D70 weet ik nog niet dat moet ik nog even uit testen
pi_27247881
Ben dit jaar van plan om te gaan backpacken (? spelling) door Schotland, IJsland en Egypte. Nu wil ik graag een digitale camera kopen die wel wat kan hebben (ben een beginnende ''fotograaf'' )

Budget is tot 400 euro, wat ik redelijk belangrijk vindt is dat de camera tegen eens stootje kan
  zondag 22 mei 2005 @ 19:15:29 #53
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_27251631
wat dacht je van een camera uit de canon powershot a-serie?
( )
pi_27251959
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:15 schreef capibar het volgende:
wat dacht je van een camera uit de canon powershot a-serie?
( )
Hey dat heb ik nog niet gehoord
pi_27258176
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef Newb het volgende:
Hallo fok!kers op deze zondag middag,

Ik heb een vraagje, sommige van jullie zullen denken, het staat vast wel in de reviews van de camera's zelf, maar ik wil graag jullie ervaringen hebben.

Ik heb 'n sony DSC-W12 camera aangeboden gekregen, en ik weet niet of ik het moet doen. Het prijsje ligt goed onder de nieuwprijs, dat heb ik al eventjes geinformeerd , Maar ik wil weten of jullie er slechte ervaringen mee hebben.

Alvast bedankt!

ps. Als dit hier niet hoord, dan mogen jullie hem met alle liefde moven!
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor wel goede dingen over de sony DCS reeks.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27269058
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:

[..]

Nee hoor ik vergis me niet. Staat inderdaad niet op de site. Maar heb de folder hier voor me liggen:

SUPERSTUNT! CANON EOS-350D van 999,- nu 749,-

Incl origineel 18-55 objectief van 1099 nu 849
Inclusief origineel 18-55 & 55-200 objectief van 1299 nu 949
Tot wanneer gelden die aanbiedingen?
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_27269237
Hallo,

Ik wil graag een digitale camera kopen en mijn oog is gevallen op iets als de Panasonic Lumix DMC - FX7/8. Dit omdat ik nl de volgende eisen heb:

-groot display
-klein formaat
-redelijke hoeveelheid pixels
-snelle reponse tijd
-goede lens

Ik zoek een camera die ik makkelijk mee kan nemen (dit formaat dus) en die goede foto's (mooie snapshots/straatfoto's, geen grote landschappen oid) maakt (max a4). Heeft iemand ervaring met deze of zulk soort camera's, heeft iemand andere/betere opties en heeft iemand advies (bijv prijs/kwaliteit). alvast bedankt!
  maandag 23 mei 2005 @ 11:58:04 #58
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_27269785
Hoi!

Ik heb een vraagje over m'n eerste nieuwe Digi-cam de mju-mini 4.0 MP

Er staat in het boekje welke kaartjes erin kunt stoppen.. en dan gaat ie maar tot 512 MB. Nou vraag ik me af of het mogelijk is een kaartje van 1 GB erin te stoppen en als dit mogelijk is.. of ik dan wel gebruik kan maken van de volle GB en niet alleen de eerste 512 MB van het kaartje (misschien wegens software van de camera ofzo). Iemand een idee?

groeten! jojo
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_27273879
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Als je het nog kan vinden: fujifilm Finepix A204
Dat was een leuk toestel, zonder veel instellingen. Was lekker goedkoop (75¤) en 3x optische zoom.
Ik heb er eentje gevonden en ..... gelijk besteld, voor ¤ 65,31. Bedankt voor de tip , daar hebben we wat aan.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_27276204
Ha, mensen. Ik ga volgende week een nieuwe digicam aanschaffen. Nu heb ik voor mezelf een aantal keuzes op een rijtje gezet:

Trust Powercam 950 digitale camera, 75 euro. 3.1 MP, 4 keer digitale zoom

Samsung Digimax U-CA 501, ¤ 169,95 5.0 MP, 5 keer digitale zoom

En de Fuji FinePix E510 voor ¤ 199,-, 5.2 MP, 3 x optische zoom

Mijn budget is niet superbeperkt ofzo, maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk en max. rond de 200 euro. Iemand een mening over bovenstaande keuzes, of misschien nog andere alternatieven binnen de gestelde prijscategorie.
pi_27276387
Die Samsung ken ik niet, Fuji levert over het algemeen waar voor zijn geld, en don't trust Trust. Trust is nog steeds rommel als het op digitale camera's aankomt.
  maandag 23 mei 2005 @ 15:21:51 #62
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_27276846
Roelio ik heb er weinig verstand van hoor maar aan digitale zoom heb je volgens mij vrij weinig. Als je foto later op de computer ofzo terug wilt zien wordt het heel onscherp ofzo.. is mij door m'n zus verteld
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_27277199
Ja, ik neig zelf ook het meest naar de Fuji finepix. Ik heb ook nog even met de Minolta Dimage Z-20 in m;n handen gestaan, met 8x optische zoom. Maar dat toestel vond ik veel te plastic.
pi_27277603
Digitale zoom zoomt in op de foto zelf, dus niet met de lens als het ware. Digitale zoom kun je dus net zo goed achteraf op de computer doen. Daarom kun je deze eigenlijk net zo goed niet meerekenen als je op zoom gaat letten. Optische zoom daarentegen heb je wél wat aan!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_27279426
ik wil naast mijn Nikon D70 nog een klein cameraatje erbij kopen.. maar ik zit tussen de Canon Ixus 700 of de Nikon Coolpix... en dan welke Nikon Coolpix...
Ze zijn beide klein en handig maar wat is de beste keus?
  maandag 23 mei 2005 @ 19:54:29 #66
34663 SpeedyGJ
pi_27285672
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:38 schreef laika het volgende:
ik wil naast mijn Nikon D70 nog een klein cameraatje erbij kopen.. maar ik zit tussen de Canon Ixus 700 of de Nikon Coolpix... en dan welke Nikon Coolpix...
Ze zijn beide klein en handig maar wat is de beste keus?
Wat is jou buget?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 00:44:54 #67
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27295516
Ik wil denk over een tijdje (paar maanden of iets langer) een digitale spiegelreflex kopen.
Niet te duur natuurlijk. Maar een beetje semi-prof toestel. Wat ik wil is enorme zoom. Dus ik wil een vogel op een paaltje in een weiland erg dichtbij te kunnen halen zonder deze te dicht te naderen en te storen. Maar zie geen zoem bij deze spiegelreflexdingen. Dus daar zal een bepaalde opzetlens voor nodig zijn. Hoeveel kosten die erbij ongeveer? En voor macroshots ook een bepaalde lens nodig?

En is die van Canon 350D (oid) echt een goed iets? Veel in te stellen enzo? Welke zijn er nog meer?

alvast bedankt voor de info...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:50:21 #68
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_27298284
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 00:44 schreef TechXP het volgende:
Ik wil denk over een tijdje (paar maanden of iets langer) een digitale spiegelreflex kopen.
Niet te duur natuurlijk. Maar een beetje semi-prof toestel. Wat ik wil is enorme zoom. Dus ik wil een vogel op een paaltje in een weiland erg dichtbij te kunnen halen zonder deze te dicht te naderen en te storen. Maar zie geen zoem bij deze spiegelreflexdingen. Dus daar zal een bepaalde opzetlens voor nodig zijn. Hoeveel kosten die erbij ongeveer? En voor macroshots ook een bepaalde lens nodig?

En is die van Canon 350D (oid) echt een goed iets? Veel in te stellen enzo? Welke zijn er nog meer?

300D/350D/D70/7D enz. enz. enz.
Allemaal types van wat merken.
Waar je alles kan instellen wat je wilt!

maar wat jij wil, kan niet "niet te duur" met een spiegelreflex!
Body = 500 tot 1000 euro (laatste meestal wel met kit-lens)
Lens, voor een 100-400mm "zoom" ben je ook boven de 1000 euro kwijt!
En voor een macro 1:1 lens, ben je ook weer een leuk bedrag kwijt!

ik zeg..
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/
12x optisch zoom, 48x digitaal (wat je uit moet zetten natuurlijk!)

ik bedoel:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-NoZoom.jpg
geen zoom!

12x optisch:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-OpticalZoom.jpg

12x optisch + full digitaal:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-DigitalZoom.jpg

Gister mee geschoten (niet bovenstaande fotos!), progje over de foto heen en weg is de (meeste) ruis!

Denk dat deze cam echt de meeste zoom met een geweldige lens bied voor het geld!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_27300768
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 00:44 schreef TechXP het volgende:

Waarom per se een spiegelreflex? Naast spiegelreflex zijn er nog een heleboel camera's "semi-professioneel", en als je echt zoveel zoom wilt zul je in veel gevallen toch naar een extra lens toe moeten. Bovendien is bij niet-spiegelreflex camera's ook zowat alles in te stellen, en ik denk dat het voor je budget (weet niet hoe hoog dat ongeveer is?) iets gunstiger is..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_27301952
Ik heb nu een 1,5 jaar gedaan met een Canon Powershot A60. Allemaal prima bevallen, maar het wordt tijd voor een update.

Ik wil een camera, minimaal 4mp, minimaal 8x zoom. maximaal een euro of 450, hoewel dat niet per se bindend is.

Nou heb ik bijvoorbeeld een Kodak DX7590 gezien. Maar zie dat er ook een Kodak Z7590. Wat is het verschil daar nou bijvoorbeeld tussen en zijn dat een beetje goede camera's?
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:14:03 #71
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27303975
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:50 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
300D/350D/D70/7D enz. enz. enz.
Allemaal types van wat merken.
Waar je alles kan instellen wat je wilt!

maar wat jij wil, kan niet "niet te duur" met een spiegelreflex!
Body = 500 tot 1000 euro (laatste meestal wel met kit-lens)
Lens, voor een 100-400mm "zoom" ben je ook boven de 1000 euro kwijt!
En voor een macro 1:1 lens, ben je ook weer een leuk bedrag kwijt!
Het mag wel iets kosten natuurlijk. Waar staat die 100-400 mm zoom gelijk aan? Als je kijkt naar zoom van toestellen. Staat het gelijk aan de 12x optische zoom of eerder wat richting 20?
Ik ben daar niet zo een expert in die termen.
quote:
ik zeg..
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/
12x optisch zoom, 48x digitaal (wat je uit moet zetten natuurlijk!)

ik bedoel:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-NoZoom.jpg
geen zoom!

12x optisch:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-OpticalZoom.jpg

12x optisch + full digitaal:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-DigitalZoom.jpg

Gister mee geschoten (niet bovenstaande fotos!), progje over de foto heen en weg is de (meeste) ruis!

Denk dat deze cam echt de meeste zoom met een geweldige lens bied voor het geld!
Ziet er ook goed uit. Maar een spiegelreflex had wat voordelen over instellingen, lenzen,belichting en wat je door de zoeker ziet toch? Ik wil namelijk best veel mogelijkheden hebben. Ik weet niet of dat meer is bij spiegelreflex dan bij de normale.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:14:46 #72
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27303993
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:28 schreef Elefes het volgende:
Waarom per se een spiegelreflex? Naast spiegelreflex zijn er nog een heleboel camera's "semi-professioneel", en als je echt zoveel zoom wilt zul je in veel gevallen toch naar een extra lens toe moeten. Bovendien is bij niet-spiegelreflex camera's ook zowat alles in te stellen, en ik denk dat het voor je budget (weet niet hoe hoog dat ongeveer is?) iets gunstiger is..
Mijn budget is erg flexible
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:58:37 #73
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_27305357
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:07 schreef ChAoZ het volgende:
Ik heb nu een 1,5 jaar gedaan met een Canon Powershot A60. Allemaal prima bevallen, maar het wordt tijd voor een update.

Ik wil een camera, minimaal 4mp, minimaal 8x zoom. maximaal een euro of 450, hoewel dat niet per se bindend is.

Nou heb ik bijvoorbeeld een Kodak DX7590 gezien. Maar zie dat er ook een Kodak Z7590. Wat is het verschil daar nou bijvoorbeeld tussen en zijn dat een beetje goede camera's?
Verschillen
en het zullen zeker geen slechte cams zijn!
er zullen ook zeker betere zijn!
in deze prijs is het meer een kwestie van kijken wat je wilt, en de cam voelen!!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:06:56 #74
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_27305671
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:14 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het mag wel iets kosten natuurlijk. Waar staat die 100-400 mm zoom gelijk aan? Als je kijkt naar zoom van toestellen. Staat het gelijk aan de 12x optische zoom of eerder wat richting 20?
[..]

Ziet er ook goed uit. Maar een spiegelreflex had wat voordelen over instellingen, lenzen,belichting en wat je door de zoeker ziet toch? Ik wil namelijk best veel mogelijkheden hebben. Ik weet niet of dat meer is bij spiegelreflex dan bij de normale.
de zoom van die pana komt overeen met 36-432mm/F2.8
kijk bijv op kamera-express.nl naar een lens met die specs en je bent 3,4 of 5x de prijs kwijt van deze cam!

hier
kan je de verschillen zien tussen de pana een 350D en de 7D.
zul je zien dat de pana om weinig punten onder zal doen!
opties zat!
manual focus ring aan de buitenkant!
(op GoT staat meer info over deze ring)
pi_27306906
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:14 schreef TechXP het volgende:
..........
.......
100-400mm is gewoon 4x zoom.
Het aantal maal (optische) zoom dat je krijgt bij een digitale camaera is gewoon de verhouding tussen de breedhoek en de tele.
Heb je een toestel met een groothoek van 36mm en een tele van 432mm, dan heb je 12x zoom.
pi_27310253
Ben ook op zoek naar een andere camera, omdat mijn Sony Dsc-P51 het begeeft na 4 jaar....(vind het wel erg snel)
hij geeft een zwart beeld, en de kleuren zijn niet meer geweldig.
ik heb hier en daar wat rond zitten lezen, en merk dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem bij de Sony...dat het scherm zwart word, en je er niets meer mee kan.

Nu heb ik mijn zinnen gezet op de Panasonis DMC-F5

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

maar twijfel nu tussen de DMC-F5 en de DMC-FZ20
zit er echt veel verschil tussen...of is de F5 eigenlijk net zo goed.
> Be Yourself; everyone else is taken <
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:22:51 #77
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27310420
Kan iemand dan uitleggen waarom sommige dan zweren bij dig. spiegelreflex als een gewoon digitaal ding bijna hetzelfde kan? Ik zelf wil nl. veel mogelijkheden hebben, goede beeldkwaliteit, mogelijkheid tot aparte lenzen (zoomlens, macrolens, etc). Wat is verder dan nog voordeel bij spiegelreflex?
pi_27310484
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:17 schreef Peekaboo het volgende:
......
maar twijfel nu tussen de DMC-F5 en de DMC-FZ20
zit er echt veel verschil tussen...of is de F5 eigenlijk net zo goed.
Het grote verschil (nuja groot) zit'm in de instelbaarheid. De FZ-20 kan meer je handmatig instellen dan de FZ-5, zoals de focus die je op AF als op MF kan zetten. De lens blijft hetzelfde van zoom (36-432mm) maar de FZ-20 kan tot f8.0 gaan en de FZ-5 kan maar tot f3.3. De FZ-20 is ook een stukje groter en een 200 gram zwaarder (afhankelijk van wat je wil, kan een grotere/zwaardere camera beter zijn).
pi_27310740
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:22 schreef TechXP het volgende:
Kan iemand dan uitleggen waarom sommige dan zweren bij dig. spiegelreflex als een gewoon digitaal ding bijna hetzelfde kan? Ik zelf wil nl. veel mogelijkheden hebben, goede beeldkwaliteit, mogelijkheid tot aparte lenzen (zoomlens, macrolens, etc). Wat is verder dan nog voordeel bij spiegelreflex?
Vroeger was het grote voordeel dat je geen last van parallax fouten had, omdat je door de lens keek (wat bij andere toestellen niet het geval was)
Buiten de voordelen die jij opsomt is de grotere dafragma keuze ook een belangrijk voordeel, evenals de keuze uit lichtsterke lenzen. Ook een sluitertijd die oneindig is (Bulb) is een voordeel.
Het nadeel van een spiegel die opklapt is dat je bewegingsonscherpte van de camera kan hebben bij kortere sluitertijden.
Het grootste voordeel blijft dus eigenlijk wel de keuze van lenzen.
pi_27311301
Ik vind de afdrukvertraging nog het allergrootste nadeel van digitale compactcamera's. Digitale reflexen hebben deze afdrukvertraging nagenoeg niet. Soms moet je in een fractie van een seconde kunnen reageren en afdrukken.
pi_27312425
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Vroeger was het grote voordeel dat je geen last van parallax fouten had, omdat je door de lens keek (wat bij andere toestellen niet het geval was)
Buiten de voordelen die jij opsomt is de grotere dafragma keuze ook een belangrijk voordeel, evenals de keuze uit lichtsterke lenzen. Ook een sluitertijd die oneindig is (Bulb) is een voordeel.
Het nadeel van een spiegel die opklapt is dat je bewegingsonscherpte van de camera kan hebben bij kortere sluitertijden.
Het grootste voordeel blijft dus eigenlijk wel de keuze van lenzen.
Ik vraag me dit ook al een tijdje af. Ik dacht dat het voordeel van een spiegelreflex, de grotere ISO-waarden waren. Verder kwam ik eigenlijk niet
Ik heb geen spiegelreflex, maar een "gewone" digicam. Ik heb F waarden van 2.8 tot 11, dit lijkt me ook al heel redelijk? Keuze aan lenzen lijkt idd ook wel groot, heb ik dan weer wat minder met mijn cam (eigenlijk heel beperkt).
pi_27368842
ga vanavond kijken naar een digitale camera in Utrecht

zal ik bij de mediamarkt langsgaan, of een echte fotozaak (steenweg misschien)?
pi_27368949
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:33 schreef Gurb het volgende:
ga vanavond kijken naar een digitale camera in Utrecht

zal ik bij de mediamarkt langsgaan, of een echte fotozaak (steenweg misschien)?
Als je weet wat je wil kan je bij mediamarkt langsgaan, zoek je informatie en tips welke camera voor jou best geschikt is kan je best naar een fotozaak gaan (waar het meestal wel iets duurder is)
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:41:37 #84
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_27389908
Ik heb van de week een nieuwe digitale camera gekocht!

Een Samsung digimax v5000.

Zoals met alles bij mij eigenlijk, is het weer eens erg impulsief gekocht.

Ik heb er 270 euro voor betaald, en vroeg me nu dus eigenlijk af, of wat ik heb gekocht een beetje een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft.

En ja ik weet het, het is raar dat je je dat soort dingen pas na de aanschaf af gaat vragen.
.
..
...
....
pi_27396933
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Als je weet wat je wil kan je bij mediamarkt langsgaan, zoek je informatie en tips welke camera voor jou best geschikt is kan je best naar een fotozaak gaan (waar het meestal wel iets duurder is)
ben gisteren geslaagd bij de media-markt, had duidelijk éénof andere chef aan zijn shirt getrokken, want die gast wist er genoeg van af. Ik vertelde wat voor camera ik zocht, met welke voorwaarden, en hij reageerde meteen: dan heb ik drie modellen voor je, en daar wist ie duidelijk genoeg over te vertellen.
hen de olympus mju digital 500 gekocht voor 299 euro, heb nog weinig foto's ermee gemaakt (stuk of 5) maar het ziet er allemaal veelbelevond uit.

wel een extra accu voor 44,99 gekocht, maar die zit nog in de verpakking, ga ff kijken voor aanbiedingen op het internet (iemand tips?)
pi_27416548
Ben net nog even bij de mediamarkt langs geweest, om de Panasonic Lumix DMC FZ5 in het echt te bekijken.
Vond het toch best nog wel een grote camera, maar ook wel weer compact.
toen ik nog even verder keek viel mijn oog op de Nikon Coolpix 7900
vond het een hele mooie camera, en ook heel handig klein.
Bij de panasonic vond ik de lens supergroot, en het viel me op dat er geen hoesje of dergelijke op zat, dus ik vraag me nu af hoe je die beschermd.
Is er iemand die de Nikon coolpix 7900 toevallig in zijn bezit heeft?
ik twijfel nog even door....
stond ook een verkoopster die een ander stel hielp met een camera, en die vertelde dat Pentax camera's weer beter waren dan de Nikon....is dit nu waar?!?!?

Nikon

Panasonic
pi_27417633
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 20:19 schreef Peekaboo het volgende:
Ben net nog even bij de mediamarkt langs geweest, om de Panasonic Lumix DMC FZ5 in het echt te bekijken.
Vond het toch best nog wel een grote camera, maar ook wel weer compact.
toen ik nog even verder keek viel mijn oog op de Nikon Coolpix 7900
vond het een hele mooie camera, en ook heel handig klein.
Bij de panasonic vond ik de lens supergroot, en het viel me op dat er geen hoesje of dergelijke op zat, dus ik vraag me nu af hoe je die beschermd.
Is er iemand die de Nikon coolpix 7900 toevallig in zijn bezit heeft?
ik twijfel nog even door....
stond ook een verkoopster die een ander stel hielp met een camera, en die vertelde dat Pentax camera's weer beter waren dan de Nikon....is dit nu waar?!?!?

Nikon
[afbeelding]

Panasonic
[afbeelding]
Het grote voordeel van de Panasonic is het de 12x zoom en de beeldstabilisator. De Nikon heeft dan weer een hoger maximaal f getal.
De vraag is waarvoor je het toestel wil gaan gebruiken.
pi_27423538
Die Panasonic vind ik er ook goed uitzien, is deze in NL ook goed verkrijgbaar? En hebben meer mensen ervaringen met deze camera?
pi_27426992
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:55 schreef Gmak het volgende:
Die Panasonic vind ik er ook goed uitzien, is deze in NL ook goed verkrijgbaar? En hebben meer mensen ervaringen met deze camera?
Bij de Mediamarkt heb ik de FZ4 zien liggen.
was zo rond de 450 euro.
De F5 heb ik nog nergens kunnen zien, maar er zit in het uiterlijk denk ik niet zo heel veel verschil.
Ik ga de F5 via internet kopen, laagste prijs die ik daar heb gezien is 418 euro
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 11:10:52 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27427921
Algemene vraag:
Is het de stap waard om naar een SD slikker te gaan met kans op meerdere geheugenkaartjes te kopen, of gewoon een XD slikker kopen omdat ik al 300 heel wat mb kaartjes heb..
Heeft olympus/fuji minder mooie modellen dan canon etc in de prijsklasse tot 400 euro met een beetje zoom (meer dan 3, eigenlijk) en 4.0 milj. pixels.
Voor een olympus wil ik da wel een beetje meer uitgeven, en voor de canon etc. wat minder dan..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_27464407
Vraagje: Wat wordt er bedoelt met Ruis op de foto's???

IK wacht trouwens op de Canon Powershot S2 IS, paar weekjes wachten nog
pi_27465492
Ruis is een grofheid op de foto, niet vloeiend maar dat je echt een soort pixels ziet. Meestal heb je dit bij een hoge iso waarde.
Dit is een foto met ruis.
  zondag 29 mei 2005 @ 22:50:12 #93
34663 SpeedyGJ
pi_27467125
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:28 schreef Ke2v2in het volgende:
Vraagje: Wat wordt er bedoelt met Ruis op de foto's???

IK wacht trouwens op de Canon Powershot S2 IS, paar weekjes wachten nog
Hier zie je alvast een paar voorbeelden.
Op de foto zie je wel redelijk wat chromatische aberratie, erg jammer natuurlijk.
pi_27476736
Hai, binnenkort ga ik naar de VS en wil ik daarvoor een digitale camera hebben, ik had een budget tot 350 euro (ex accesoires) in gedachten en heb al een beetje gelezen in de cunsumentengids en op DP review. bestellen wou ik bij foto konijnenberg doen, omdat mijn vader tegelijkertijd ook een gaat kopen en we wellicht dan wat korting op accesoires kunnen bedingen. mijn voorkeur gaat uit naar een toestel met minimaal 4 mp en ik wil zelf allerlei mogelijkheden tot instellingen kunnen maken. vandaar dat tot nu toe de Canon A-95 mijn voorkeur geniet. maar nu staat er in de consumentengids in een keer de Olympus C-770 vermeld met behoorlijk wat puntjes bij de beoordeling, en dat lijkt me met de 10x optische zoom ook een erg aardig toestel. de A-95 behoeft denk ik geen nadere uitleg, maar ik was wel benieuwd naar ervaringen met die Olympus C-770 of het kleinere broertje, de C-765.

Zijn er nog trouwens nog andere zeer aantrekkelijke camera's die ik niet over het hoofd mag zien, en waar je ook lekker aan de instellingen kan prutsen?
2825cc Single Turbo Beast
pi_27480472
Prijstechnisch gezien neig ik toch naar een Canon Eos 350D. De stabilisator van de 7D is het enige voordeel wat ik zo bekijk, alleen deze camera is meteen zo veek duurder. En mijn budget is vrij beperkt.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:31:01 #96
70397 ik_jij_en_jou
Viva La Raza!
pi_27481831
de optiekjes zullen wel goedkoper zijn voor de 7D
pi_27486411
Hallo mensen.

Ik ga morgen naar Amsterdam een digitale camera halen.
Aangezien ik er niet zoveel verstand van heb zoek ik suggesties, tips, adviezen hier van jullie.

Het moet goede duidelijke afbeeldingen maken voor foto-formaten van 30 x 45 cm.
Volgens de site van Mediamarkt moet ik dan een camera hebben van 4 megapixel.
Klopt dat ook echt of is dat gewoon een soort verkooppraatje.

Voor de rest heb ik er eigenlijk geen eisen aan, zolang hij maar duidelijk fotos maakt.

Budget. Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk
Maar ben natuurlijk bereid om een paar tientjes extra te betalen voor een degelijk merk wat bekend staat vanwege goede kwalitiatieve degelijkheid en/of support/garantie handelingen.
Ik denk dat ik ongeveer een budget ga nemen van 75 tot 120 euro?
(Maar als het er dus een camera is waar heel veel goede ervaringen mee zijn voor 140 euro zal ik dat zeker ook in mijn besluit meebrengen)

Aangezien ik naar Amsterdam ga, welke winkels zouden jullie mij aanraden om daar een digitale camera te halen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

edit:
Nog een vraag.
Wat zijn dan voor digitale camera´s de A-merken.
En welke merken moet ik absoluut niet nemen?
pi_27487400
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Hallo mensen.
Neem geen Trust oid, staat niet bekend om geweldige producten (wel goedkoop).
Er zijn zoveel bekende/goede cameramerken, om die hier allemaal te bespreken is een beetje veel. Olympus, Canon, Nikon, Panasonic, Sony, Minolta, Kodak, etc., allemaal goede merken

4 mp Is idd waarschijnlijk voldoende voor 30x45 afbeeldingen, maar meer is nooit slechter wat dat betreft.
Verder is 75 tot 120 euro misschien een lichtelijk krap budget voor een cam met 4mp die mooie foto's geeft..
Verder is er zoveel keus als dit al je eisen zijn, dat het ondoenlijk is om daar hier een advies over te geven denk ik. Misschien moet je in de winkel gewoon wat uitproberen
pi_27487640
Tip: koop op internet
Tip 2: verhoog je budget of wacht met kopen totdat je wel genoeg geld hebt
  maandag 30 mei 2005 @ 21:13:15 #100
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_27493351
Ik zoek ook een digitale camera!

Waarvoor ga ik hem gebruiken?
Ik ga op vakantie in Sri Lanka. Daar is mooie natuur enzo (Apen, olifanten en malariamuggen), en bezienswaardigheden.
Ik zeil graag, en soms heb je zonsondergangen die zó onwijs mooi zijn, die moeten er ook op. En ook babyeendjes!
Ik werk in een discotheek, en het is toch wel grappig om met DJ Jean op de foto te gaan
Voor de rest is het huis, tuin en keukengebruik.

Welke funkties moeten erop?
Flits, zo'n viziertje (dus niet alleen lcd-schermpje!), en het liefst ook iets voor langere belichting? Langere sluitertijden (vele seconden), dat je mooie sterrenfoto's kunt maken (met statief), of mooie foto's van stukjes weg, met lichtslierten van de auto's.

Ik ben al uitgebreid voorgelicht over het verschil tussen 5 en 7 mpix. Vergroten naar A4 formaat zal ik wellicht niet snel doen. Tenzij de zonsondergang echt heel erg mooi is, of het uitzicht van de trein in Sri Lanka onvergetelijk moet worden.
Mijn budget, schommelt ergens tussen de 250 en 500 euro. Wat niet wil zeggen dat die 500 ook op moet. Overigens heb ik al een geheugenkaartje, 512MB SD.

Accu of Penlites:
Penlites hebben een lichte voorkeur, maar een 2e accu is ook een optie.

Een paar modelletjes die mij aanspreken:
Nikon Coolpix 5600 / 5900
Nikon Coolpix 7600 / 7900
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de 600 en 900 versie, buiten de ¤50 verschil

Pentax Optio SV
Pentax 750Z
De 750Z heeft buiten dat ook een erg geil ontwerp. Tweakers kwam met een wat teleurstellende review, die volgens Pentax te wijten viel aan een verkeerd model, (productiefoutje)

Sony DSC-P200
Maarja, massaproductie, half nederland loopt met zo'n ding: en die klote memorystick!

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen de nikons? Op de (slechte) Nikon site zie ik geen verschil?
Wie kan mij zijn/haar mening geven over de Pentax' en de Sony?

Welke camera is significant beter dan de andere?
Heeft er misschien iemand anders een camera die ik écht moet overwegen, en waarom?
Action is the enemy of thoughts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')