Tjah ik heb dus besloten om voor de nikon 70D te gaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:25 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
Welke cam heeft geen ruis op een hoge iso??
En ik vind de ruis best meevallen!
en helemaal als je naar de prijs kijk!
Maar ik weet het ook nog niet hoor...
ik vind deze echt helemaal leuk!
maar een 7D is ook helemaal leuk!
Hey dat heb ik nog niet gehoordquote:Op zondag 22 mei 2005 19:15 schreef capibar het volgende:
wat dacht je van een camera uit de canon powershot a-serie?
()
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor wel goede dingen over de sony DCS reeks.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef Newb het volgende:
Hallo fok!kers op deze zondag middag,
Ik heb een vraagje, sommige van jullie zullen denken, het staat vast wel in de reviews van de camera's zelf, maar ik wil graag jullie ervaringen hebben.
Ik heb 'n sony DSC-W12 camera aangeboden gekregen, en ik weet niet of ik het moet doen. Het prijsje ligt goed onder de nieuwprijs, dat heb ik al eventjes geinformeerd, Maar ik wil weten of jullie er slechte ervaringen mee hebben.
Alvast bedankt!
ps. Als dit hier niet hoord, dan mogen jullie hem met alle liefdemoven!
Tot wanneer gelden die aanbiedingen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
[..]
Nee hoor ik vergis me niet. Staat inderdaad niet op de site. Maar heb de folder hier voor me liggen:
SUPERSTUNT! CANON EOS-350D van 999,- nu 749,-
Incl origineel 18-55 objectief van 1099 nu 849
Inclusief origineel 18-55 & 55-200 objectief van 1299 nu 949
Ik heb er eentje gevonden en ..... gelijk besteld, voor ¤ 65,31. Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je het nog kan vinden: fujifilm Finepix A204
Dat was een leuk toestel, zonder veel instellingen. Was lekker goedkoop (75¤) en 3x optische zoom.
Wat is jou buget?quote:Op maandag 23 mei 2005 16:38 schreef laika het volgende:
ik wil naast mijn Nikon D70 nog een klein cameraatje erbij kopen.. maar ik zit tussen de Canon Ixus 700 of de Nikon Coolpix... en dan welke Nikon Coolpix...
Ze zijn beide klein en handig maar wat is de beste keus?
300D/350D/D70/7D enz. enz. enz.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:44 schreef TechXP het volgende:
Ik wil denk over een tijdje (paar maanden of iets langer) een digitale spiegelreflex kopen.
Niet te duur natuurlijk. Maar een beetje semi-prof toestel. Wat ik wil is enorme zoom. Dus ik wil een vogel op een paaltje in een weiland erg dichtbij te kunnen halen zonder deze te dicht te naderen en te storen. Maar zie geen zoem bij deze spiegelreflexdingen. Dus daar zal een bepaalde opzetlens voor nodig zijn. Hoeveel kosten die erbij ongeveer? En voor macroshots ook een bepaalde lens nodig?
En is die van Canon 350D (oid) echt een goed iets? Veel in te stellen enzo? Welke zijn er nog meer?
alvast bedankt voor de info...
Waarom per se een spiegelreflex? Naast spiegelreflex zijn er nog een heleboel camera's "semi-professioneel", en als je echt zoveel zoom wilt zul je in veel gevallen toch naar een extra lens toe moeten. Bovendien is bij niet-spiegelreflex camera's ook zowat alles in te stellen, en ik denk dat het voor je budget (weet niet hoe hoog dat ongeveer is?) iets gunstiger is..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:44 schreef TechXP het volgende:
Ik wil denk over een tijdje (paar maanden of iets langer) een digitale spiegelreflex kopen.
Niet te duur natuurlijk. Maar een beetje semi-prof toestel. Wat ik wil is enorme zoom. Dus ik wil een vogel op een paaltje in een weiland erg dichtbij te kunnen halen zonder deze te dicht te naderen en te storen. Maar zie geen zoem bij deze spiegelreflexdingen. Dus daar zal een bepaalde opzetlens voor nodig zijn. Hoeveel kosten die erbij ongeveer? En voor macroshots ook een bepaalde lens nodig?
En is die van Canon 350D (oid) echt een goed iets? Veel in te stellen enzo? Welke zijn er nog meer?
alvast bedankt voor de info...
Het mag wel iets kosten natuurlijk. Waar staat die 100-400 mm zoom gelijk aan? Als je kijkt naar zoom van toestellen. Staat het gelijk aan de 12x optische zoom of eerder wat richting 20?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:50 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
300D/350D/D70/7D enz. enz. enz.
Allemaal types van wat merken.
Waar je alles kan instellen wat je wilt!
maar wat jij wil, kan niet "niet te duur" met een spiegelreflex!
Body = 500 tot 1000 euro (laatste meestal wel met kit-lens)
Lens, voor een 100-400mm "zoom" ben je ook boven de 1000 euro kwijt!
En voor een macro 1:1 lens, ben je ook weer een leuk bedrag kwijt!
Ziet er ook goed uit. Maar een spiegelreflex had wat voordelen over instellingen, lenzen,belichting en wat je door de zoeker ziet toch? Ik wil namelijk best veel mogelijkheden hebben. Ik weet niet of dat meer is bij spiegelreflex dan bij de normale.quote:ik zeg..
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/
12x optisch zoom, 48x digitaal (wat je uit moet zetten natuurlijk!)
ik bedoel:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-NoZoom.jpg
geen zoom!
12x optisch:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-OpticalZoom.jpg
12x optisch + full digitaal:
http://www.zimfamilycockers.com/HarfordPier-DigitalZoom.jpg
Gister mee geschoten (niet bovenstaande fotos!), progje over de foto heen en weg is de (meeste) ruis!
Denk dat deze cam echt de meeste zoom met een geweldige lens bied voor het geld!
Mijn budget is erg flexiblequote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:28 schreef Elefes het volgende:
Waarom per se een spiegelreflex? Naast spiegelreflex zijn er nog een heleboel camera's "semi-professioneel", en als je echt zoveel zoom wilt zul je in veel gevallen toch naar een extra lens toe moeten. Bovendien is bij niet-spiegelreflex camera's ook zowat alles in te stellen, en ik denk dat het voor je budget (weet niet hoe hoog dat ongeveer is?) iets gunstiger is..
Verschillenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:07 schreef ChAoZ het volgende:
Ik heb nu een 1,5 jaar gedaan met een Canon Powershot A60. Allemaal prima bevallen, maar het wordt tijd voor een update.
Ik wil een camera, minimaal 4mp, minimaal 8x zoom. maximaal een euro of 450, hoewel dat niet per se bindend is.
Nou heb ik bijvoorbeeld een Kodak DX7590 gezien. Maar zie dat er ook een Kodak Z7590. Wat is het verschil daar nou bijvoorbeeld tussen en zijn dat een beetje goede camera's?
de zoom van die pana komt overeen met 36-432mm/F2.8quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het mag wel iets kosten natuurlijk. Waar staat die 100-400 mm zoom gelijk aan? Als je kijkt naar zoom van toestellen. Staat het gelijk aan de 12x optische zoom of eerder wat richting 20?
Ik ben daar niet zo een expert in die termen.
[..]
Ziet er ook goed uit. Maar een spiegelreflex had wat voordelen over instellingen, lenzen,belichting en wat je door de zoeker ziet toch? Ik wil namelijk best veel mogelijkheden hebben. Ik weet niet of dat meer is bij spiegelreflex dan bij de normale.
100-400mm is gewoon 4x zoom.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:14 schreef TechXP het volgende:
..........
Het mag wel iets kosten natuurlijk. Waar staat die 100-400 mm zoom gelijk aan? Als je kijkt naar zoom van toestellen. Staat het gelijk aan de 12x optische zoom of eerder wat richting 20?
Ik ben daar niet zo een expert in die termen.
.......
Het grote verschil (nuja groot) zit'm in de instelbaarheid. De FZ-20 kan meer je handmatig instellen dan de FZ-5, zoals de focus die je op AF als op MF kan zetten. De lens blijft hetzelfde van zoom (36-432mm) maar de FZ-20 kan tot f8.0 gaan en de FZ-5 kan maar tot f3.3. De FZ-20 is ook een stukje groter en een 200 gram zwaarder (afhankelijk van wat je wil, kan een grotere/zwaardere camera beter zijn).quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:17 schreef Peekaboo het volgende:
......
maar twijfel nu tussen de DMC-F5 en de DMC-FZ20
zit er echt veel verschil tussen...of is de F5 eigenlijk net zo goed.
Vroeger was het grote voordeel dat je geen last van parallax fouten had, omdat je door de lens keek (wat bij andere toestellen niet het geval was)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:22 schreef TechXP het volgende:
Kan iemand dan uitleggen waarom sommige dan zweren bij dig. spiegelreflex als een gewoon digitaal ding bijna hetzelfde kan? Ik zelf wil nl. veel mogelijkheden hebben, goede beeldkwaliteit, mogelijkheid tot aparte lenzen (zoomlens, macrolens, etc). Wat is verder dan nog voordeel bij spiegelreflex?
Ik vraag me dit ook al een tijdje af. Ik dacht dat het voordeel van een spiegelreflex, de grotere ISO-waarden waren. Verder kwam ik eigenlijk nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Vroeger was het grote voordeel dat je geen last van parallax fouten had, omdat je door de lens keek (wat bij andere toestellen niet het geval was)
Buiten de voordelen die jij opsomt is de grotere dafragma keuze ook een belangrijk voordeel, evenals de keuze uit lichtsterke lenzen. Ook een sluitertijd die oneindig is (Bulb) is een voordeel.
Het nadeel van een spiegel die opklapt is dat je bewegingsonscherpte van de camera kan hebben bij kortere sluitertijden.
Het grootste voordeel blijft dus eigenlijk wel de keuze van lenzen.
Als je weet wat je wil kan je bij mediamarkt langsgaan, zoek je informatie en tips welke camera voor jou best geschikt is kan je best naar een fotozaak gaan (waar het meestal wel iets duurder is)quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:33 schreef Gurb het volgende:
ga vanavond kijken naar een digitale camera in Utrecht
zal ik bij de mediamarkt langsgaan, of een echte fotozaak (steenweg misschien)?
ben gisteren geslaagd bij de media-markt, had duidelijk éénof andere chef aan zijn shirt getrokken, want die gast wist er genoeg van af. Ik vertelde wat voor camera ik zocht, met welke voorwaarden, en hij reageerde meteen: dan heb ik drie modellen voor je, en daar wist ie duidelijk genoeg over te vertellen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je weet wat je wil kan je bij mediamarkt langsgaan, zoek je informatie en tips welke camera voor jou best geschikt is kan je best naar een fotozaak gaan (waar het meestal wel iets duurder is)
Het grote voordeel van de Panasonic is het de 12x zoom en de beeldstabilisator. De Nikon heeft dan weer een hoger maximaal f getal.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:19 schreef Peekaboo het volgende:
Ben net nog even bij de mediamarkt langs geweest, om de Panasonic Lumix DMC FZ5 in het echt te bekijken.
Vond het toch best nog wel een grote camera, maar ook wel weer compact.
toen ik nog even verder keek viel mijn oog op de Nikon Coolpix 7900
vond het een hele mooie camera, en ook heel handig klein.
Bij de panasonic vond ik de lens supergroot, en het viel me op dat er geen hoesje of dergelijke op zat, dus ik vraag me nu af hoe je die beschermd.
Is er iemand die de Nikon coolpix 7900 toevallig in zijn bezit heeft?
ik twijfel nog even door....
stond ook een verkoopster die een ander stel hielp met een camera, en die vertelde dat Pentax camera's weer beter waren dan de Nikon....is dit nu waar?!?!?
Nikon
[afbeelding]
Panasonic
[afbeelding]
Bij de Mediamarkt heb ik de FZ4 zien liggen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:55 schreef Gmak het volgende:
Die Panasonic vind ik er ook goed uitzien, is deze in NL ook goed verkrijgbaar? En hebben meer mensen ervaringen met deze camera?
Hier zie je alvast een paar voorbeelden.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:28 schreef Ke2v2in het volgende:
Vraagje: Wat wordt er bedoelt met Ruis op de foto's???
IK wacht trouwens op de Canon Powershot S2 IS, paar weekjes wachten nog![]()
Neem geen Trust oid, staat niet bekend om geweldige producten (wel goedkoop).quote:Op maandag 30 mei 2005 16:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Hallo mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |