abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:10:28 #176
40664 Durbin
Who knows..
pi_27358379
Turn Left, Turn Right (aka Heung joh chow heung yau chow)

Een jongen en meisje ontmoeten elkaar en er wordt een telefoonnummer uitgewisseld, maar door samenloop door omstandigheden komen ze nooit met elkaar in contact. Dertien jaar later komen ze elkaar toevallig tegen en zijn op slag verliefd. Wederom wisselen ze telefoonnummers uit, maar door een hevige regenbui zijn deze beide niet meer leesbaar en ontstaat er een zoektocht naar elkaar. En ondanks dat ze heel vaak héél dicht bijelkaar in de buurt zijn, lopen ze elkaar toch steeds mis. Een prima film uit Hong Kong, die af en toe zowel frustrerend als lachwekkend is dat de man en vrouw elkaar zo vaak toevallig mislopen, maar het geheel maakt het wel gewoon een mooie film. (Opvallend vond ik overigens de poster van de Franse cultfilm Baise-Moi in het appartement van de man.)
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_27359122
The Terminal

Wat een ontzettend leuke film Best orgineel en leuk uitgewerkt, leuke sfeer enz.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 26 mei 2005 @ 08:48:30 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27364289
Tape
Film die zich volledig afspeelt in een hotelkamer en er doen ook maar 3 mensen in mee. Het begint met 2 mannen die het oa. hebben over een dame waarmee ze allebei ooit iets hadden. En dan valt de dame ook binnen. De 2 heren zijn best okay (Ethan Hawke en Robert Sean Leonard) en proberen mekaar op een interessante manier door woordspelletjes in de problemen te brengen. Maar dan komt Uma Thurman binnen en dat is en blijft een erg matige actrice. Maar 't ligt niet alleen aan haar, het hele verhaal gaat ook wat achteruit. Leuk dus, maar het kon beter.

One More Kiss
Tragikomische film over een jonge vrouw met een hersentumor die haar laatste dagen wil doorbrengen met een ex die ondertussen getrouwd is. De film heeft z'n momenten, er zitten een paar grappige scenes in, maar de film mist een ziel en dat is voor dit soort films fataal.

La Finestra di Fronte
Een jong koppel heeft huwelijksproblemen. Op een dag belandt er een oude man met geheugenverlies bij hen en ze besluiten hem even te laten logeren. Hij heeft een groot effect op 't koppel, vooral op de vrouw die een oogje had op de overbuur en nu besluit haar gevoelens te volgen. Het is een romantisch drama waarbij het verhaal soms erg cliché wordt, maar gelukkig wordt er erg sterk geacteerd, vooral Giovanna Mezzogiorno ( , een nieuwe heldin ) als de jonge vrouw en Massimo Girotto als de oude vent. Uiteindelijk zeker wel de moeite waard.

Cha no aji
Ook wel The Taste of Tea. Het gaat over een enigszins apart gezin en de dingen die ze meemaken, elk gezinslid heeft wel iets speciaals of ongewoons en doet daar iets interessants mee. Vooral de excentrieke opa, die de hele tijd spontaan over alles begint te zingen, is wel leuk. De film heeft niet meteen een standaard verhaal, het is eerder een soort sprookje dat vooral voor de sfeer gaat. En daar slaagt de film dan ook in, enige minpuntje is dat de film eigenlijk wel wat lang is en sommige dingen gewoon te lang duren. Maar desalniettemin een erg toffe film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27364452
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:45 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Akira
Het einde is supervaag en door dat einde gaat de film uit als een kaars.
Vond ik ook, aan het einde van de film ontspoord het verhaal nogal.
  donderdag 26 mei 2005 @ 09:18:52 #180
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27364836
(#31) Au hasard Balthazar (Robert Bresson, 1966)
Op zijn kenmerkende pure vertelwijze vertelt Robert Bresson een mooi parabel over de ezel Balthazar, gespiegeld aan het verhaal van een jong meisje, Marie. Door deze stijl wordt het realiteitsgevoel erg versterkt. De film is ook veelomvattend zodat de omschrijving van deze film door Godard des te treffender is: "Life in 90 minutes". De film is schrijnend en deprimerend, maar bij tijden ook hoopvol en speels. Veel erg mooie scenes en de begeleidende muziek van Schubert is heel passend en mooi. ****½
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:48:23 #181
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27367402
I am sam

verhaal over een verstandelijk gehandicapte man (SP) die strijdt om de voogdij over zijn dochter (DF). hij wordt bijgestaan door een dure advocate (MP).
vooral het 1e deel van de film, voordat MP binnenkomt, is sterk. SP zet een goede rol neer (zoals meestal). MP speelt op zich best goed (zeker voor haar doen), maar juist deze rol en de verscherping van de contrasten is overdone en heeft de film niet nodig.
daarom is de film geen topper, maar gewoon wel goed. ook al is de thematiek sterk woensdagavond-rtl-film-achtig.

layer cake

lock, stock & two smoking barrels was heel sterk, snatch was goed en deze film past in dat rijtje. ook qua volgorde.
best amusant, maar minder dan de andere 2. vooral omdat we de andere twee al kennen en deze film graag er op wil lijken. (vooral LS2SB).

let wel: de film is best de moeite waard, zeker als je van de andere twee hebt genoten. je wil ook best weten hoe t verder gaat enzo.
maar je voelt voortdurend het idee erdoor, van een klein broertje, dat op de grote broer wil lijken.
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:01:55 #182
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_27367902
Afgelopen week: 12 Angry Men. (Nee, niet de TV remake!)
Is en blijft een dijk van een film, ook al is de dvd niks speciaals.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:38:42 #183
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27370880
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:48 schreef dolle_hond het volgende:
layer cake

lock, stock & two smoking barrels was heel sterk, snatch was goed en deze film past in dat rijtje. ook qua volgorde.
best amusant, maar minder dan de andere 2. vooral omdat we de andere twee al kennen en deze film graag er op wil lijken. (vooral LS2SB).

let wel: de film is best de moeite waard, zeker als je van de andere twee hebt genoten. je wil ook best weten hoe t verder gaat enzo.
maar je voelt voortdurend het idee erdoor, van een klein broertje, dat op de grote broer wil lijken.
Wist je dat de film het regie debuut is van de producer van die twee films? Daarom lijkt hij er zo op. En de man doet het erg leuk, maar is duidelijk geen Guy Ritchie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-05-2005 15:25:33 ]
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:26:12 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27397899
(#643) The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976)
Heerlijke rauwe gangsterfilm van John Cassavetes die dankzij zijn stijl erg realistisch over komt. De film is fascinerend. In het begin lijkt er nog weinig te gebeuren en het liet me nog koud, maar langzaam kroop de film op me. Het einde vanaf de scene waarin de stripclubeigenaar een peptalk houdt is fantastisch. ***½

Opera (Dario Argento, 1987)
Redelijk toffe giallo van Dario Argento. Vooral het vernuftige camerawerk is memorabel. Veel scenes zijn in het first person perspectief geschoten, verontrustende close ups van de kraaien en beangstigde gezichten en een erg tof shot van een kogel door een deur compenseren het belabberende script, waarin vooral de slechte dialogen steken. Vooral de heroïne-shots door middel van de naalden onder de ogen is origineel gevonden. De ongepaste metalmuziek is dan weer een minpuntje. Zeker in het verhouding tot de operamuziek. ***
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:34:45 #185
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27398134
A Love Song for Bobby Long. Ja. Niet echt. Slecht. Of goed. Het gaat wel. Travolta heeft wit haar. Hij zingt ook. Dat is het wel.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:27:12 #186
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_27399640
Scary Movie 2

Een korte samenvatting:

De bedoeling zal vast goed geweest zijn, alleen ik vond het gewoon niet grappig .
De 3e vond ik trouwens ook totaal niet humoristisch.
want de klop doet het niet.
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2005 @ 10:33:41 #187
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_27399870
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:01 schreef Smots het volgende:
Afgelopen week: 12 Angry Men. (Nee, niet de TV remake!)
Ik heb de TV remake gezien vóór het origineel, en destijds viel me het spel van de hoofdrolspelers op. Pas later leerde ik dat Jack Lemmon en George C. Scott ook gewoon fantastische acteurs zijn. Is de remake wel zoveel minder dan het origineel?
Sheridana +1
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:33:54 #188
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27399876
Star Wars, Episode III: Revenge of the Sith

Het einde van de moderne blockbusterfilm in alle opzichten: het kan niet gekker, niet groter, niet sfx'iger, niet barokker, niet potsierlijker. Het verhaal was een excuus, het acteerwerk niet van erg hoog niveau, de regie slechts gericht op effectbejag. Niettemin: oogkleppen op, bak popcorn erbij, niet nadenken en laat het geweld maar over je heendenderen.
'Nuff said
pi_27410908
Roma

Een film zoals alleen Fellini ze kan maken.
Er is geen sprake van een plot, het is een aaneenschakeling van scenes die als overkoepelend thema Rome heeft.

Er zitten een aantal schitterende scenes in, met name aan het einde van de film.
In het begin vond ik het wat lastig in de film te komen, dit heb ik meestal met Fellini.
Hoogtepunt voor mij was de modeshow in de kerk; fantastisch in alle betekenissen van het woord!

Misschien niet voor iedereen, maar wie openstaat voor een bijzondere kijkervaring is dit een aanrader.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:38:48 #190
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27411158
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 10:33 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik heb de TV remake gezien vóór het origineel, en destijds viel me het spel van de hoofdrolspelers op. Pas later leerde ik dat Jack Lemmon en George C. Scott ook gewoon fantastische acteurs zijn. Is de remake wel zoveel minder dan het origineel?
Niet zoveel, maar wel minder. Scott is gelijk aan Cobb, maar Lemmon is geen Fonda. Fonda is toch nog net iets subtieler. En in het origineel doet Tony Danza niet mee, dat is ook al een serieus verschil .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 22:14:00 #191
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_27419045
Bring it on

Een spetterende komedie over een groep Cheerleaders van een rampzalig slecht footballteam, zijzelf zijn echter al jaren nationaal kampioen. Dan komt de nieuwe captain Kirsten Dunst erachter dat aan dat succes een luchtje zit. Een perfecte film: spectaculair, energiek, intelligent, zeer grappig, kekke muziek (oa 2 Unlimited) en prachtig in beeld gebrachte dansnummers. Hiervoor is het begrip 'Feel-good movie' uitgevonden. Raar genoeg nooit in de nederlandse bios geweest. Ook met Faith uit Buffy. Ik zeg dit omdat de DVD overal te koop is (was) voor een weggeefprijsje.
(Hee kijk nou, wat een leuke smilie )

[ Bericht 1% gewijzigd door Muzzie op 27-05-2005 22:39:32 ]
Mens sana in corpore sano
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:01:51 #192
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27420391
Gisteren in de sneak:

Sin City
Wat kan ik er over zeggen?? .Wat een superstoere, ubercoole film. Zoals we al konden zien de trailers: het ziet er subliem uit, net een echte bewegende comic. Het acteerwerk is cool, de actie keihard, grof en recht-voor-je-raap.De 3 verschillende verhaallijnen zijn alle 3 interessant en goed te volgen. Het verhaal van Mickey Rourke vond ik zelf het beste en coolste .
En verder: gewoon genieten van deze geweldige film
De strijd voor de beste film zal op t einde van t jaar nog hard worden. Wie zal er winnen: Revenge of the Sith of Sin City?? Ik gok op een gelijkspel

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,3/10

En vandaag:
Play Misty For Me
Radio DJ Clint Eastwood wordt gestalkt door een obsessieve fan. En dat gaat van kwaad tot erger.
Nog nooit gezien en afgelopen week op aanraden van m`n moeder ( ) gekocht. En dat was een goed aanraden. Erg sterke film, vooral t tweede gedeelte was goed. De film komt wat langzaam op gang, maar komt dan los en wordt gelijk erg spannend met een paar effectieve schrikmomenten erin. Clint Eastwood is goed op dreef maar de show wordt gestolen door een zeer sterke rol van Jessica Walter als de stalker. Het knappe van de film is dat ie zo lang spannend blijft zonder dat er muziek wordt gebruikt om de schrik effecten te versterken .
Smetje op de film is wel dat er ongeveer een half uur voor t einde lijkt alsof de film is afgelopen, maar dan moet de climax nog komen. Erg jammer, ondanks de goede climax want door deze "onderbreking" valt de film volledig stil en is tempo eruit. Maar t einde is dus goed dus heel erg is t niet.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:35:16 #193
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27421380
The Killing

Een vroege Kubrick film .. het ziet er allemaal erg strak uit.

Stel gasten bereiden een heist op een paardenrenbaan ..en voeren het uit. Het is degelijk opgezet en nonlinear. Kubrick moest het linear doen na kritiek . .maar de uit eindelijke release toch non-linear.

7.5 / imdb 8.1 #195
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 00:12:55 #194
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27422533
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 23:01 schreef Timo20 het volgende:

De strijd voor de beste film zal op t einde van t jaar nog hard worden. Wie zal er winnen: Revenge of the Sith of Sin City?? Ik gok op een gelijkspel
En je vergeet voor de gemakkelijkheid nog maar even War of the Worlds, King Kong e.d.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 00:15:33 #195
13148 Shogo
Psycho...
pi_27422605
xXx
Leuk als hersenloos vermaak op een gare vrijdagavond en opzich aardige actie. Maar verder hoef ik hem nooit meer te zien.
pi_27423244
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:18 schreef Gorro het volgende:
A Lot Like Love (Nigel Cole, 2005)
Aardige romantische comedy met een standaard verhaal. Amanda Peet en Ashton Kutcher vormen een leuk koppel en weten de film aardig te dragen. Het spreekt voor de film dat hij niet in een hoop flauwe grapjes verzandt, maar vooral op de romantiek in speelt. Weinig nieuws onder de zon, maar weet de aandacht redelijk vast te houden. **½
Heb die vandaag ook gekeken....leuke film, voorspeelbaar...maar als je een meisje bent en erg romantisch bent ingesteld en je Ashton Kutcher erg fijn vind om te bekijken....errug leuke film .
  zaterdag 28 mei 2005 @ 00:58:14 #197
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27423598
De Dominee
Jah, iedereen was vol lof over deze film maar ik vind het gewoon een soort van nederlandse remake van blow, scarface etc. Sommige dialogen zijn slecht verstaanbaar door de supernederlandse geluidskwaliteit enzo. Acteerwerk is soms wel ok maar voor de rest vind ik niet dat het verhaal wil knallen. Ik kon ook geen sypmathie krijgen voor de hoofdrolspelers waardoor de film een beetje langsging. Nah, er zijn opzich boeiendere nederlandse films gemaakt dan deze. Wel grappig enzo maar erg gemaakt allemaal. Een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:09:32 #198
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27423809
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:58 schreef hornage het volgende:
De Dominee
Jah, iedereen was vol lof over deze film
Dat is niet waar. De film is bijzonder matig ontvangen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 08:54:56 #199
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27426445
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:09 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De film is bijzonder matig ontvangen.
ow, ik dacht adhv verschillende recensies dat dit een film is die liet zien dat nederlands ooit nog wel eens films leert maken
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:04:05 #200
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27427792
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:12 schreef Hare het volgende:

[..]

En je vergeet voor de gemakkelijkheid nog maar even War of the Worlds, King Kong e.d.
ja die vergeet ik idd. maar ff anders wordt t rijtje zo lang he .
Maar ja, die films kunnen nu nog niet meedoen voor beste film he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')