Ik begrijp je volkomen, en ik geef je geen ongelijk. Of het nu hier betreft of op een site, barstensvol staat het altijd.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:43 schreef bmwdevil het volgende:
Ik heb ook al vanalles gevonden inmiddels op dit forum, maar er schijnen zoveel hulpmiddelen te zijn, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil wat natuurlijks, en kwam dus uit bij Creatine. Maar nu lees ik hier en daar weer dat dit geen zin heeft als ik net (weer) begin?? En het is belangrijk veel proteïne en eiwitten binnen te krijgen, maar hoe dan???
Ik let niet echt op wat ik eet, ik eet gewoon genoeg, maar niet specifieke voeding voor mijn lichaam ofzo. Verder drink ik liters water. Ben van mezelf al best stevig gebouwd, zo'n 92kg bij 1.88. Ik ben ook niet van plan om supergespierd te worden oid, maar gewoon klein beetje vet te verliezen en wat meer spieren te kweken. Breed hoef ik niet te worden, dat ben ik al, t moet gewoon allemaal wat steviger en harder worden zegmaar. Ook train ik me benen niet, want voetbal al, en vind dat wel best genoeg. Train vooral veel armen en borst, en beetje rug en schouders erbij af en toe, en buik natuurlijk. Zie trouwens al wel verschil met 3 weken terug, dus t gaat al aardig.
Dat heeft ook nut, je zal in kracht toenemen en daarmee ook iets in spiermassa. Minder als wanneer je je ook richt op ook nog eiwitten en koolhydraten, maar het helpt zeker wel, als je maar gewoon goed traint, en zeker niet te snel opgeeft.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:21 schreef bmwdevil het volgende:
Thanx!!!
Is me wel nu heel wat duidelijker geworden...
Heb nog wel wat vraagjes, maar maar kleintje hoor. Heeft het ook nut om alleen creatine te nemen, of kan je dan net zo goed niets nemen? En hoe zit het met proteine?
De reden dat iemand er papperig van gaat worden is dat diegene, aanleg heeft om sowieso veel vet op te slaan. En diegene drinkt waarschijnlijk te weinig water, zodat creatine vanzelf veel vocht vasthoud van datgene wat je lichaam binnenkrijgt. Vandaar een beetje de pap achtige look. Dit verschilt overigens per stofwisseling van mensen, en lichaamsbouw. Als jij aanleg hebt om dik te worden, dan zou ik weinig koolhydraten innemen om zo het een en ander te compenseren. Drink gewoon veel water dat is erg belangrijk. En train ook een keer per 2 weken (of meerdere keren) een keertje droog. Ik wil hiermee zeggen. Doe meer herhalingen dan nodig is bij een oefening om zodoende al het vocht weg te trainen dat zich in de spieren heeft opgehoopt. Doe je dit op een juiste manier dan zullen je spiergroepen beter zichtbaar worden in de loop van de tijd.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:33 schreef bmwdevil het volgende:
Ik zat met fitnessfreak uit me klas er ook even over te praten, en die zegt dat creatine wel goed werkt, maar dat je er wel papperig van wordt??
Dan zou t niet echt opschieten, als ik wat vet kwijt wil raken....
Oke creatine is goed, in combinatie met HMB is helemaal niet slecht, maar om bij HMB een beetje voordelig uit te zijn moet je aardig wat mg innemen, en dan kom je behoorlijk prijzig uit. denk aan (7000 mg) Ik zelf heb niet daverende effecten bemerkt met HMB. Creatine daar zou ik jouw geval dan meer mijn geld op in zetten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:13 schreef bmwdevil het volgende:
Ik heb besloten om creatine te gaan nemen, in combinatie met hmb. Lijkt me wel een geschikte combi toch?? Heb op meerdere site gelezen dat dat goed samengaat. Ik wil niet téveel geld uitgeven namelijk aan die zooi. Maar heeft het ook nut als ik bijvoorbeeld een maand train met suplementen, en daarna een maand zonder..?? Want creatine kan je niet blijven doorslikken toch?? En ik heb meerdere sites bezocht waar ik kan bestellen, maar welk merk moet ik in godsnaam nemen, er is zoveel!!!
Als je spierpijn hebt, dan krijg je in feite een seintje van je lichaam dat je je spieren overbelast.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:12 schreef bmwdevil het volgende:
Voor zover ik weet moet je juist spierpijn hebben, want dan weet je dat je goed getraint heb...
Maar ik zal oppassen voor overbelasting hoor, zal niet gelijk 10kg meer gaan drukken, maar doorgaan met rustig opbouwen van de gewichten. Nja, iets sneller dan anders misschien, maar niet té snel, dat komt wel goed!!!
En water drink ik altijd al veel, drink wel minimaal 2 liter per dag, maar denk gem. wel 3 liter. Ligt er beetje aan of ik er de kans voor krijg natuurlijk.
Ach, ik ben eigenwijs he...quote:Op zondag 22 mei 2005 10:41 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Als je spierpijn hebt, dan krijg je in feite een seintje van je lichaam dat je je spieren overbelast.
Je kunt prima trainen zonder spierpijn te krijgen, bedenk maar dat hardlopers doodlopers zijn.
Als je jezelf echt een blessure traint ben je langer bezig. Creatine maakt dat jouw lijf de grenzen van wat je kunt verlegd. En je dus niet zo snel meer voelt of je jezelf overbelast.
Dezelfde gewichten nemen heeft ook niet altijd zin, want je lijf kan nog in herstel zijn van de vorige keer. En zo'n theorie is dus ook geen garantie dat je het goed doet.
Kort gezegd, je trekt een essentieele graadmeter weg met creatine die je nu zeer zeker nog hard nodig hebt. Ik zou er een maand of 3 mee wachten (als je veel traint, >5x per week) of 6 maanden als je minder traint.
Als je het toch allemaal al weet vraag ik me af waarom je een topic opent.quote:Op zondag 22 mei 2005 12:08 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Ach, ik ben eigenwijs he...
En ik blijf erbij dat spierpijn niet fout is.
Volgens mij opende ik ook geen topic om te vragen of het goed of slecht was oid, maar meer wat de mogelijkheden waren. En als ik verscheidene finessinstructeurs hoor zeggen dat spierpijn helemaal niet slecht is, juist eerder goed, waarom zou ik daar dan aan twijfelen?? Die donkere, die altijd op tv is, ben zijn naam even kwijt, die zei dat ook.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:28 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Als je het toch allemaal al weet vraag ik me af waarom je een topic opent.
Maar goed, jouw lijf. Je hebt er maar 1 maar als je geen zin hebt om er zuinig op te zijn, dat is jouw keuze.
Nee weet ik wel, hoop alleen dat je voorzichtig met je lijf omgaat. Ook zonder creatine kun je best snel spiermassa opbouwen, weet ik uit ervaring. En ik ben nog wel een vrouw, die hebben het op dat front al moeilijker dan mannen.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:56 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Vat dit niet op als een persoonlijke aanval aub, zo bedoel ik t niet.
Als spreekwoord danquote:Op maandag 23 mei 2005 12:33 schreef Scighera het volgende:
hardlopers doodloper? triathlonlopers zijn doodlopers; die lopen in uitgeputte toestand (ja, ik ben erzelf een)
spierpijn kan twee redenen hebben:
-ophoping van melkzuur wat niet weg kan (heb je tijdens of vlak erna)
-scheurtjes in de spiervezels; voel je meestal pas na een dag
scheurtjes in de spiervezels lijkt erg, maar is het niet. het is een zijn voor het lichaam dat hij zich moet verbeteren (ja, dat doe je in je rust). het lichaam repareert de schade en doet dat iest extra om zo de belasting beter op te vangen. daarom is rus en goede voeing (eiwitrijk -> bouwstoffen)
zo belangrijk.
Over Creatine en andere supplemenetn; zorg eerst maar dat je normale voeding op orde is, dan pas aan gaan vullen met supplementen.
Creatine gebruik je in ongeveer 5-6 weken op, en dan 5-6 weken weer zonder; om gewenning te voorkomen
succes!
Mensen bij wie dit gebeurt, handhaven niet goed hun eiwitinname e.d.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:08 schreef bmwdevil het volgende:
Ik lees net ergens, dat als je stopt met creatine, dat je alles wat je hebt opgebouwd weer kwijtraakt. Maar wat zou dan het nut zijn van creatine innemen?? Want je moet sowieso toch bijvoorbeeld een maand innemen, en dan weer een maand niet. Betekent dat dat je in die maand dat je niet inneemt weer helemaal terugvalt??
Verder heb ik gelezen dat overtollige creatine wordt opgeslagen onder de huid (soms), waardoor je dikker lijkt te worden. Kan je dit er dan niet aftrainen, door cardio bijvoorbeeld??
Niet met water maar met vruchtensap innemen, wat schudden terwijl je drinkt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:03 schreef bmwdevil het volgende:
Eiwitten krijg ik wel genoeg binnen door de eieren die ik eet. Is toch het goedkoopste.
Maar ik heb mijn creatine nu binnen, maar hoe moet ik het nu innemen dan?? Een theelepel in een glas gooien en er dan water bij gieten?? Dat heb ik gedaan, maar de creatine lost dan niet op, het zinkt zelfs weer naar de bodem als je rustig drinkt...
Ah okay, ik mail m'n suplementenboer wel even dan. Ging erom, kan creatine gelijk met glutaminequote:Op donderdag 26 mei 2005 10:40 schreef BertV het volgende:
DoucheMeermin, ik moet toegeven dat ik daar niet zoveel van weet.
Ik ga zelf nu pas met eiwit supplementen werken, 1.80m @ 72kg 10% vet... een beetje fanatieke vrouwelijke fitnesser heeft flinkere armen dan ik.
Ik weet dat eiwit aangeraden word na het trainen, voor spieropbouw.
Beste Boempa,quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:55 schreef boempa het volgende:
Ik heb ff een vraagje en ik weet niet of ik beter een apart topic kan openen.
Ik deed vroeger veel aan fitness, maar de laatste tijd zwem ik eigenlijk alleen maar.
Ik merk dat als ik een tijdje schoolslag doe, dat mijn arm en beenspieren vermoeid raken.
Heeft creatine wel nut in mijn geval, of is schoolslag veel te licht daarvoor.
Ik weet wel dat je met krachttraining je spieren een stuk zwaarder belast.
Verder las ik wel ergens dat borstcrawling wel geschikt zou zijn, maar dat is ook een stuk zwaarder dan schoolslag natuurlijk.
Hopelijk weet iemand raad.
Alvast bedankt.
Goed eten, Goed trainen is sowieso altijd een must geweest. Supplementen geven net die ene extra's, bovendien weten veel mensen niet waar supplementen voor dienen en wat ze nu precies doen, omdat elke supplement bestanddeel een andere werking heeft op het menselijk lichaam. (er zijn vele soorten) zie ook mijn andere posts in dit topic of anderen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:18 schreef jercovski het volgende:
ik zou al die troep laten liggen:
kijk www.musclegaintips.com en bestel dat boek gewoon
zonder suplementen, goed eten (veel eten) en 4 keer per week 1 uur 1 spiergrop trainen,
kost alleen veel discipline
Hoi Boempa,quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:14 schreef boempa het volgende:
Hoi, ik heb net mijn bestelling ontvangen van 3x 120 capsules HMB en 2x 400 gram Creatine.
Nu heb ik een vraag aan de experts van Fok!:
Allereerst wat is de beste dag van de week om te beginnen, of maakt dat niks uit?
Is er voor iedere cyclus voor de creatine een oplaadfase?
Wat is de beste indeling voor inname per dag?
Ik hoop dat iemand hier meer over weet.
Alvast bedankt.
Hey,quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:00 schreef boempa het volgende:
Ik heb ff een vraagje.
Na de training moet ik dus creatine en whey protein innemen.
Als ik de whey protein met halfvolle melk inneem, heeft dat invloed op de creatine?
En als ik de creatine telkens met druivensap inneem, is dat ook goed?
Maakt het voor de HMB nog uit verder?
Alvast bedankt.
Een oplossing zou dan kunnen zijn om na de fitness in de kleedkamer een aparte bidon met de creatine en druivensap te gebruiken, en zodra ik thuis ben even wachten totdat het tijd is om de whey protein in te nemen met een broodje?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:01 schreef boempa het volgende:
Een oplossing zou dan kunnen zijn om na de fitness in de kleedkamer een aparte bidon met de creatine en druivensap te gebruiken, en zodra ik thuis ben even wachten totdat het tijd is om de whey protein in te nemen met een broodje?
En als ik direkt na het zwemmen ga fitnessen (want de fitnesszaal is boven het zwembad), dan eet ik dus avondeten nadat ik gefitnessed heb.
Dan wordt het wat lastig om eerst whey protein in te nemen, maar misschien kan dat dan tijdens het avondeten (en na het eten dus de resterende creatine en HMB).
Ik zou dan in eerste instantie gaan voor Creatine. HMB gaat feitelijk gezien alleen de afbraak van de spieren tegen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:48 schreef hendrixfan het volgende:
Aan de experts
ik doe boksen op wedstrijd niveau 5x in de week en ik doe 3 x in de week krachttraining
maar ik wil toch me uithoudingsvermogen verbeteren is hmb dan goed?
maar creatine is toch meer voor spieropbouw? ik wil wel een beetje gespierd zijn maar niet opgepomptquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:26 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Ik zou dan in eerste instantie gaan voor Creatine. HMB gaat feitelijk gezien alleen de afbraak van de spieren tegen.
Succes!
Indirect wel, het zorgt voor meer spierkracht en meer uithoudingvermogen in de spieren, hierdoor zou je net iets harder kunnen trainen en op den duur dus net iets groter/gespierder worden dan als je het niet zou hebben gebruikt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:09 schreef hendrixfan het volgende:
[..]
maar creatine is toch meer voor spieropbouw? ik wil wel een beetje gespierd zijn maar niet opgepompt
Maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:09 schreef hendrixfan het volgende:
[..]
maar creatine is toch meer voor spieropbouw? ik wil wel een beetje gespierd zijn maar niet opgepompt
ok thx dan zal van het weekend creatine halenquote:Op donderdag 17 november 2005 11:47 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Maak je geen zorgenzolang jij niet extreem hard traint of uitbundig tekeer gaat met gewichten hoef niet bang te zijn dat je extreem opgepompt raakt alla een fitness/bodybuilding mannetje. Echt niet
Creatine zorgt er in eerste instantie voor dat je spieren meer "uithoudings vermogen" krijgen. Wil je echt opgepomt raken en spieren kweken zul je meer moeten doen dan alleen creatine te gebruiken. (en dan komt HMB weer om de hoek kijken, omdat HMB er op een natuurlijke manier voor zorgt dat de spierafbraak tegenhouden wordt. Daarom raad ik persoonlijk HMB sowieso niet aan.)
Dus in jouw geval, zal creatine sowieso voordelig uitkomen, aangezien je straks beschikt over een iets groter uithoudingsvermogen, wat weer kan resulteren in een grotere stootkracht.
Groet Joël
Weet je ook de doseringen e.d. ? Ik heb in dit topic een en ander gepost over de basissuplementen, en in nog een ander topic ook ergens. Als je het niet kan vinden. (het is best veel) vraag dan nog maar een keer aan me.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:28 schreef hendrixfan het volgende:
[..]
ok thx dan zal van het weekend creatine halen
ja ik heb al een aantal dingen van je gelezen over de doseringenquote:Op vrijdag 18 november 2005 01:09 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Weet je ook de doseringen e.d. ? Ik heb in dit topic een en ander gepost over de basissuplementen, en in nog een ander topic ook ergens. Als je het niet kan vinden. (het is best veel) vraag dan nog maar een keer aan me.![]()
Succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |