abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2005 @ 13:28:24 #1
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27023945
quote:
CNV: 'Pinkstermaandag niet inruilen voor suikerfeest'
Uitgegeven op 15 mei 2005 om 08:50 uur

(Novum) - Het CNV noemt de vrije pinkstermaandag 'een groot goed' en zet zich in voor het behoud ervan. Tweede pinksterdag moet in geen geval worden ingeruild ten gunste van een wereldreligiedag of het suikerfeest. De christelijke vakcentrale zou zo'n nieuwe feestdag wel verwelkomen, maar dan boven de bestaande nationale feestdagen.

Het plan om pinkstermaandag in te ruilen, volgens het CNV afkomstig van 'kruisridders' als oud VVD-leider Hans Dijkstal, zou averechts werken. In plaats van mensen met een niet-christelijk geloof het gevoel te geven in Nederland thuis te zijn, zou het christenen en andere gelovigen tegen elkaar opzetten.

Het CNV wijst erop dat Nederland slechts zeven vrije feestdagen heeft, het laagste aantal in Europa. Frankrijk, dat onlangs de pinkstermaandag afschafte als feestdag, heeft er nog altijd tien over. Het CNV ondersteunt het pleidooi om van 5 mei een nationale vrije dag te maken, de dag van de vrijheid.

Op Pinksteren, de vijftigste dag na Pasen, wordt herdacht dat de Heilige Geest neerdaalde over de volgelingen van Jezus Christus (Hand. 2:2-7). Daardoor konden deze apostelen alle volken in hun eigen taal toespreken, aldus de bijbel, en het christendom verspreiden op aarde.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/37614

Als wij een islamitische feestdag in gaan voeren zal dat de wat minder tolerant ingestelde moslim een enorm gevoel van overwinning geven. Volgens mij zal dit het teken zijn voor onze fundamentalistische vrienden om de druk op de maatschappij verder op te voeren.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:30:27 #2
93744 Finder_elf_towns
pi_27024018
Overigens moet worden opgemerkt dat Dijkstal een van de allerslechtste politiek leiders is die de VVD ooit gehad heeft. En dat zeg ik als (voorlopig) voormalig-VVD'er.
pi_27024200
Dijkstal slecht politicus? Pfew... die durft.

Enfin, ik denk niet dat dit de fundamentalistische moslim een gevoel van overwinning geeft. Ik denk juist dat dit bij kan dragen aan de accepteringsgevoelens van de op dit moment nog niet geradicaliseerde moslim. Alle acties die nu genomen worden die ook maar iets te doen hebben met de islam zijn wel tegen de islam. En dan wil ik niet de discussie aanwakkeren die het gaat hebben om de redenen daarvoor, behalve dan dat een belangrijke reden is de weigering van acceptatie van de islam vanuit Nederland.

En ja, ik hoor een aantal van onze wat meer rechtse vrienden al fluisteren: Nederland is geen islamitisch land. Die mensen mogen wat geschiedenislessen nemen, Nederland heeft meer dan 1,1 miljoen islamieten. Dus ja: wel een islamitische feestdag, maar niet inruilen tegen christelijke.
pi_27024381
quote:
Volgens mij zal dit het teken zijn voor onze fundamentalistische vrienden om de druk op de maatschappij verder op te voeren.
WTF? Beargumenteer.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:54:18 #5
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_27024623
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:45 schreef SlimShady het volgende:

[..]

WTF? Beargumenteer.
Idd ts, leg eens even uit.

Wat mij betreft komt respect van 2 kanten, dus een stap in hun richting zal de situatie niet ten slechte komen lijkt mij...
Action is the enemy of thoughts
pi_27024636
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Overigens moet worden opgemerkt dat Dijkstal een van de allerslechtste politiek leiders is die de VVD ooit gehad heeft. En dat zeg ik als (voorlopig) voormalig-VVD'er.
Helemaal mee eens. Die vent is doorgedraaid!

In Nederland heerst al zo'n 'weg met ons' mentaliteit, maar Dijkstal is echt de ergste! Weg met DIjkstal.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:55:11 #7
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27024646
Vuile dimmi is die Dijkstal toch.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 15 mei 2005 @ 13:56:23 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_27024679
Suikerfeest gewoon als extra vrije dag.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:56:38 #9
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_27024686
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:54 schreef kenz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Die vent is doorgedraaid!

In Nederland heerst al zo'n 'weg met ons' mentaliteit, maar Dijkstal is echt de ergste! Weg met DIjkstal.
jaaaa hoor, een 'weg met ons mentaliteit'... Alleen in dat lege nationalistische hoofd van jou ja
Era Vulgaris
pi_27024722
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:56 schreef ShaoliN het volgende:
Suikerfeest gewoon als extra vrije dag. [afbeelding]
Kunnen we dat niet samenvieren met Diabetes dag
Vive la resistance!
  zondag 15 mei 2005 @ 14:01:24 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_27024828
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:57 schreef Itch het volgende:

[..]

Kunnen we dat niet samenvieren met Diabetes dag
Nee, dat moet nog een extra vrije dag worden.
pi_27024880
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:56 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

jaaaa hoor, een 'weg met ons mentaliteit'... Alleen in dat lege nationalistische hoofd van jou ja
Lekkere argumentatie heb je.
pi_27024948
Al die christelijke B-feestdagen als 2e Pinksterdag, 2e Paasdag, Goede Vrijdag en Hemelvaartsdag mogen van mij meteen afgeschaft worden. Niet om in te ruilen voor een andere religieuze feestdag overigens.

Maak van Bevrijdingsdag een jaarlijkse feestdag (en geef als deze in het weekend valt de maandag erop vrij), en houd een Dag van de Zomer oid. Daarnaast kun je christenen, moslims, joden e.a. het recht geven om maximaal vier keer per jaar vrij te nemen op een vooraf erkende religieuze feestdag. Mensen die niet aan die vier per jaar komen mogen dit gewoon bij hun verlofdagen optellen.
pi_27024954
What's next? Willen we voor elke godsdienst waarvan een aantal mensen in ons land wonen de feestdagen overnemen?

Een totaal onzinnig idee van Dijkstal wat alleen maar bedoelt is om zieltjes te winnen onder de allochtone bevolking.
Vive la resistance!
  zondag 15 mei 2005 @ 14:06:48 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27024975
Enfin, ik denk niet dat dit de fundamentalistische moslim een gevoel van overwinning geeft. Ik denk juist dat een burkaplicht bij kan dragen aan de accepteringsgevoelens van de op dit moment nog niet geradicaliseerde moslim.
  zondag 15 mei 2005 @ 14:08:12 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27025018
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:05 schreef Kozzmic het volgende:
Al die christelijke B-feestdagen als 2e Pinksterdag, 2e Paasdag, Goede Vrijdag en Hemelvaartsdag mogen van mij meteen afgeschaft worden. Niet om in te ruilen voor een andere religieuze feestdag overigens.

Maak van Bevrijdingsdag een jaarlijkse feestdag (en geef als deze in het weekend valt de maandag erop vrij), en houd een Dag van de Zomer oid. Daarnaast kun je christenen, moslims, joden e.a. het recht geven om maximaal vier keer per jaar vrij te nemen op een vooraf erkende religieuze feestdag. Mensen die niet aan die vier per jaar komen mogen dit gewoon bij hun verlofdagen optellen.
Da's op zich nog wel aardig. Geef mensen een potje met feestdagen, zelf op te maken.

Ik sta er niet op te wachten dat het hele land plat ligt vanwege Id-Al-Fitr
pi_27025053
Nadeel van zo'n idee is dat je moet of wetten of alle cao's aanpassen. En bedrijven/scholen hebben zo minder zekerheid wie wel of niet aanwezig is.
Vive la resistance!
  zondag 15 mei 2005 @ 14:17:48 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27025277
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:05 schreef Kozzmic het volgende:

Ik voorzie nogal wat problemen. Als bijvoorbeeld de helft van de werknemers gewoon de christelijke feestdagen aanhouden, en de andere helft wil graag werken, dan kom je bij veel bedrijven in de problemen met halve bezettingen etc.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 15 mei 2005 @ 14:25:39 #19
93744 Finder_elf_towns
pi_27025496
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik voorzie nogal wat problemen. Als bijvoorbeeld de helft van de werknemers gewoon de christelijke feestdagen aanhouden, en de andere helft wil graag werken, dan kom je bij veel bedrijven in de problemen met halve bezettingen etc.
Daarom zijn vaste feestdagen ook een must. Als je de economie kapot wil maken moet je vooral vrije feestdagen invoeren. Daarnaast liggen sommige regio's (de Veluwe bijvoorbeeld) gewoon stil terwijl de randstad doorwerkt. Niet dat dat een probleem is, echter de continuïteit van de bedrijfsvoering komt in gevaar als bedrijf A in regio A stil ligt, vanwege een feestdag, kan dat problemen opleveren voor bedrijf B dat wel gewoon doorwerkt en bijvoorbeeld halffabrikaten nodig heeft van bedrijf A. Het resultaat is dat beide bedrijven niets (kunnen) doen omdat de werknemers op een onregelmatige basis weg zijn.
pi_27031926
Goh, worden de stuiptrekkingen van die dementerende hoop stront nog steeds "nieuwswaardig" bevonden...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 15 mei 2005 @ 18:46:45 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27032071
goed idee om naast de bestaande feestdagen ook een islamitische feestdag te hebben. ff een vraagje, hebben moslims in het midden-oosten ook vrij met suikerfeest?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27032492
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:46 schreef zoalshetis het volgende:
goed idee om naast de bestaande feestdagen ook een islamitische feestdag te hebben. ff een vraagje, hebben moslims in het midden-oosten ook vrij met suikerfeest?
ws wel.

Wist je dat "het suikerfeest" niet een vaste datum heeft op de Westerse kalender? (het is elk jaar ongv 2 weken eerder)
Dat is best wel lastig als ze dit willen invoeren.
  zondag 15 mei 2005 @ 19:04:36 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27032509
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:03 schreef SlimShady het volgende:

[..]

ws wel.

Wist je dat "het suikerfeest" niet een vaste datum heeft op de Westerse kalender? (het is elk jaar 2 ongv 2 weken eerder)
Dat is best wel lastig als ze dit willen invoeren.
ja dat is waar ook. misschien een andere vaste dag, zoals de geboorte van mohamed ofzo?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27033697
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:38 schreef veer0318 het volgende:
Dijkstal slecht politicus? Pfew... die durft.

Enfin, ik denk niet dat dit de fundamentalistische moslim een gevoel van overwinning geeft. Ik denk juist dat dit bij kan dragen aan de accepteringsgevoelens van de op dit moment nog niet geradicaliseerde moslim. Alle acties die nu genomen worden die ook maar iets te doen hebben met de islam zijn wel tegen de islam. En dan wil ik niet de discussie aanwakkeren die het gaat hebben om de redenen daarvoor, behalve dan dat een belangrijke reden is de weigering van acceptatie van de islam vanuit Nederland.

En ja, ik hoor een aantal van onze wat meer rechtse vrienden al fluisteren: Nederland is geen islamitisch land. Die mensen mogen wat geschiedenislessen nemen, Nederland heeft meer dan 1,1 miljoen islamieten. Dus ja: wel een islamitische feestdag, maar niet inruilen tegen christelijke.
Enfin, ik denk WEL dat dit de fundamentalistische moslim een gevoel van overwinning geeft. 1,1 miljoen islamiten is al teveel. NIks islamitische feestdag!!!!
pi_27033741
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:59 schreef luked45 het volgende:

[..]

Enfin, ik denk WEL dat dit de fundamentalistische moslim een gevoel van overwinning geeft. 1,1 miljoen islamiten is al teveel. NIks islamitische feestdag!!!!
Maak je niet druk. Het gebeurt toch niet. Daar durf ik 100¤ op te wedden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')