1. ZOu kunnen, als het jouw fout was, maar dat lijkt me gezien het verhaal nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:59 schreef monique1973 het volgende:
Wie kan mij helpen?
....
Stel dat ik het verkeerd heb ingevuld, krijg ik dan een boete? En hoe kom ik erachter of ik dan wel of niet fout heb ingevuld. En wanneer gaat de belasting die 1350 euro weer terug vorderen.
Alvast bedankt,
Gr Mo
ja dat dacht ik ook, alleen het enige probleem is dat ik 2 weken heb gewerkt in een maand, dus in 1 maand 620 heb verdient. En omdat de belastingdienst het per maand naar je loonheffingskorting kijkt:quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:42 schreef tybalt2 het volgende:
310 * 52 weken = 16120 euro per jaar.
34,5% van 16120 = 5561 euro
5561 - algemene heffingskorting (1894) - arbeidskorting (1040) = 2672 te betalen belasting.
Er wordt ingouden 60*52= 3120 euro, dus dat lijkt toch iets teveel te zijn..
Als je bruto jaarloon onder de 5800 euro blijft kun je de loonheffing die op je loon wordt ingehouden terugvragen. Andere inhoudingen, bijvoorbeeld premie ziekenfondswet (ZFW) kun je niet terugvragen, het gaat dus alleen om de loonheffing.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:16 schreef J-Will het volgende:
Hey lui,
ik ben een student met een leuk baantje waar ik een bepaald bedrag netto verdien en dus ook een brutoloon heb. Kan ik volgend jaar gegarandeerd het verschil terugvragen? Of valt daar een bepaald bedrag vanaf dat niet onder de belasting valt en wat ik dus niet terugkrijg?
Alvast bedankt!
die 5800 s toch alleen voor de algemene loonheffings korting en toch niet incl. de arbeidskorting?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:43 schreef tybalt2 het volgende:
[..]
Als je bruto jaarloon onder de 5800 euro blijft kun je de loonheffing die op je loon wordt ingehouden terugvragen. Andere inhoudingen, bijvoorbeeld premie ziekenfondswet (ZFW) kun je niet terugvragen, het gaat dus alleen om de loonheffing.
Voor je belastingen maakt het niet uit. (je verdient meer, dus je betaalt ook meer belasting, maar het is niet zo dat je ineens meer belasting betaalt per verdiende euro door die extra baan).quote:Op zondag 11 september 2005 13:15 schreef StefanCJ het volgende:
Heyhallo,
Ik volg een voltijd HBO-opleiding. Hierbij werk ik zo`n 20 uur per week in een supermarkt. Het liefst wil ik hier wat minder werken (zo`n 10u p/w) en zo`n 10 uur per week bij een bezorgservice. Is dit nadelig i.v.m. belasting/verzekering/of iets anders? Alvast bedankt voor jullie reacties/tips!
Gr. StefanCJ
Wat een bullshit, door je 2e baan ga je wel meer belasting betalen per verdiende euro van bij je 2e baan. Omdat je dan geen loonheffingskorting meer krijgt...quote:Op zondag 11 september 2005 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor je belastingen maakt het niet uit. (je verdient meer, dus je betaalt ook meer belasting, maar het is niet zo dat je ineens meer belasting betaalt per verdiende euro door die extra baan).
quote:Op zondag 11 september 2005 23:33 schreef nO_On het volgende:
[..]
Wat een bullshit, door je 2e baan ga je wel meer belasting betalen per verdiende euro van bij je 2e baan. Omdat je dan geen loonheffingskorting meer krijgt...
quote:Overigens ben ik sowieso al tegen Centrale topics. Maar dit slaat echt alles, je wilt nu ALLE belastingzaken in 1 topic stoppen? Ik snap geen zak van belastingen en zou graag advies willen gericht op mijn specifieke probleem. Als dat in een centraal topic moet wordt er niet zo veel aandacht aan besteed en snap ik er geen zak meer van. Erg jammer.
(de quote van chrisjx)quote:http://www.belastingdiens(...)05/download/733.html
Reiskosten kun je overigens niet aftrekken van de belasting. Wel je collegeld, kosten voor boeken en onder voorwaarden de aanschaf van een computer. Wat hierboven gequote wordt gaat zo te zien over een vergoeding van de werkgever. Die kan tot een bepaald bedrag studiekosten onbelast vergoeden
Klopt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:50 schreef kaputwiehund het volgende:
Die normbedragen gelden alleen als je een studie volgt die onder de studiefinanciering valt.
Nou, dat weet ik dus niet, dat is de vraag. Ik heb geen kind, maar lees wel dat ik misschien recht heb op een extra aftrek omdat ik boven de ¤307 uitkom. Maar het enige wat ik zie verschijnen is dat vakje waar dat kind genoemd wordt. Ik weet niet of ik die ¤776 daar in moet vullen, ondanks dat kind dat daar genoemd wordt, of dat het ergens automatisch verrekend wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:02 schreef kaputwiehund het volgende:
Neemt het programma die vast aftrek vanwege chronische ziekte niet automatisch over dan? (ik werk eigenlijk nooit met het programma van de belastingdienst) Het lijkt mij dat je het moet splitsen in een deel wat betrekking heeft op jezelf en een deel wat betrekking heeft op je kind. Je moet namelijk ieder afzonderlijk aan die drempel komen voor de aftrek.
Ik heb al een paar weken de bevestiging ontvangen,. De dagtekening was 15 oktober (?). Ik hoop maar dat ik het geld vandaag of morgen ontvang....quote:Op woensdag 7 september 2005 15:28 schreef Luizao het volgende:
Ik werk bij de belastingdienst..uit eigen ervaring weet ik dat er heel veel verkeerd gaat met aanvragen voor VT 2005! Ligt af en toe aan de belastingdienst maar in 95% van de gevallen ligt het aan de mensen zelf (Dubbele aanvragen, verkeerde kruisjes, verkeerd handtekening enz..)..
Is wel alles goed aangevraagd en heb je het digitaal gedaan dan heb je met een beetje geluk de 15e van oktober het geld al op je rekening staan! Is het iets vertraagd dan zal dat uiterlijk de 15e van de maand daarop worden!
Dus ga er maar van uit dat je het binnenkort hebt!
Brieven van de Belastingdienst komen vrijwel altijd aan voor de dagtekening. Vanaf de dagtekening gaat namelijk de wettelijke bezwaartermijn (zoals bij elke overheidsbeschikking) lopen en het zou niet eerlijk zijn als je de brief dan later krijgt dan de dagtekeningquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:32 schreef Ole het volgende:
Ik heb al een paar weken de bevestiging ontvangen,. De dagtekening was 15 oktober (?). Ik hoop maar dat ik het geld vandaag of morgen ontvang....
DE 15e was in het weekend.
Doe even hier: [Centraal} Belastingaangifte 2005 Deel 2quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:38 schreef Bierie het volgende:
Ik heb een (waarschijnlijk) simpele vraag.
Dit jaar probeer ik voor het eerst zonder de hulp van mijn belastingconsulent mijn aangifte in te vullen en nu zit ik met het volgende.
Een deel van mijn woning is gefinancieerd met een lijfrentepolis. Ik betaal iedere maand ongeveer 75 euro premie en over 30 jaar keert deze lijfrentepolis zich uit om een deel van de hypotheekschuld af te lossen.
Nu vraag ik mij af of ik die lijfrentepolis als aftrekpost mag opgeven.
Kan iemand dat mij vertellen?
Ik ben hier helemaal niet handig in vrees ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |