abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35445721
Zeg, eten jullie slagroom als ontbijt? Ik sprak iemand die zei SB te doen en at elke ochtend slagroom als ontbijt..
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35446235
neeeejjjj dat meen je????

Ik eet gewoon een bakje yoghurt met lijnzaad, paar zonnebloempitjes en btje zoetstof en kokosschraapsel.
Slagroom heb ik nog nooit gehoord!? Er zit bovendien suiker in, dus dan mag het helemaal niet.
SB is er opgericht om zorgvuldig om te gaan met KH en vetten.

Slagroom bij ontbijt heb ik zelfs van Atkins nog nooit gehoord...
pi_35446407
Nee, zonder suiker, hij klopt het zelf. Hij at sowieso heel onverstandig en idioot en zei 'al' 8 kilo kwijt te zijn sinds september. Eigenlijk at hij gewoon geen brood, aardappels, pasta, snoep en fruit meer en héél veel koek, gebak, noten, spek, worst etc.

En nu weet ik het weer: het was zelfs slagroom met lijnzaad als ontbijt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35447064
koek gebak dan allemaal zonder suiker??? en zonder deeg met KH?
spek en worst eten, ken ik wel van mensen die atkins doen...zelfs mensen die afvallen van frikadellen met mayo (wel zaanse majo zonder kh)
pi_35452570
Ik geloof dat hij het SB danwel Atkins dieet niet zo heeft begrepen Ik vond het al een vaag verhaal.
pi_35458078
ne,e dat denk ik ook niet.

SB is juist pro groente, en gericht op de goede KH en na fase 1 mag ook fruit weer....
pi_35458176
Hij had juist voor SB gekozen omdat hij dan alles wat hij zo lekker vindt nog steeds mag eten. Maar ik denk dat hij de klok heeft horen luiden..
Ik spreek hem vannacht weer, zal ik het laten wezen of zal ik hem...nah, ik laat het maar wezen. Ik wil geen betweter zijn en hij leek heel blij met zijn 'dieet' (hij probeerde me lekker te maken met "En ik neem elke ochtend slagroom met lijnzaaf als ontbijt!" en ik moet daar echt niet aan denken 's morgens )
pi_35458638
Koek kun je zelf maken van amandelmeel, dus dat zou kunnen..
Maar slagroom moet je met SB in ieder geval zoveel mogelijk vermijden (veel te vet en te veel kh)
noten zijn ook aan een tax gebonden, je mag 30 gr noten op een dag..

Wat hij doet lijkt me dan inderdaad niet als Sb klinken...verre van dat eigenlijk...
pi_35469686
slagroom met lijnzaad... pffffffffff
  zaterdag 25 februari 2006 @ 08:45:07 #235
124873 Democratist
Ik denk ook voor jou
pi_35469708
nog even een succes verhaaltje tussendoor,

Nadat mijn vrouw er mee begonnen is is ze 8 kilo kwijtgeraakt.
Ik moest er ook aan geloven en ben er 15 mee kwijtgeraakt.
Een goede vriend zag dit en is er 20 kilo mee kwijtgeraakt dit allemaal in een tijdbestek van een jaar

Wat wel opviel is dat mijn vrouw erg onregelmatig ongesteld van werd als ze fase 1 doet zelfs door haar pil heen.

Ik ontbijt (F3) trouwens met half potje franse magere kwark halve liter water en een appel door de kwark.
Ik geloof in iets anders, ...
Vraag mij naar mijn mening en ik zal je verbazen!?
pi_35469711
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:43 schreef mrien het volgende:
Koek kun je zelf maken van amandelmeel, dus dat zou kunnen..
Maar slagroom moet je met SB in ieder geval zoveel mogelijk vermijden (veel te vet en te veel kh)
In slagroom zonder suiker zit volgens mij nauwelijks koolhydraten.
pi_35469879
heb t ff nagekeken, in slagroom zit 3,0 kh per 100 gr. dus dat is niet zoveel
pi_36680049
Hallo allemaal!

Ik heb een groot deel van het south beach topic doorgelezen. Ik moet zeggen dat ik nu ook wel interesse heb gekregen. Ik probeer via internet het boek te pakken te krijgen, eerst maar eens zelf goed lezen hoe of wat.
Enige tijd geleden ben ik met behulp van een soort speciaal programma vele kilo's kwijtgeraakt, jammer genoeg heb ik het zelf een beetje af laten weten en zijn de kilo's (gelukkig niet allemaal, maar wel te veel) er weer aangekomen. Hopelijk heb ik snel het boek in huis zodat ik met jullie verder kan kletsen over alle ervaringen.

Succes allemaal!!
pi_36716948
Heb zelf ook SB kunnen ervaren. In 2 weken 10 kg eraf, en echt zonder snakken naar "die lekkere dingen". Raar maar waar. Je lichaam en je hoofd schakelt dus om. Tijdens mn stage elke dag een salade mee, was ik de gezondste medewerker van heel het bedrijf haha.

Zelf merk ik het niet aan m'n kleren oid, ohja wel aan mn pak. Aparte gewaarwording . En mensen zeggen dat mn gezicht slanker is. Kijk, das leuk om te horen.

Soms ben je de ei met spek dagen wel zat, dan neem ik roggebrood of gewoon brinta ofzo. Lekker snel klaar zonder teveel spierinspanning.
pi_36804588
Nou ik heb het boek aangeschaft en binnen dit weekend helemaal uitgelezen
Over de recepten moet ik nog wel even nadenken, volgens mij kan je door zelf te combineren lekkerder recepten bedebken!

Als jullie nog goede tips hebben voor lekkere gerechten hoor ik het graag, ik denk vanaf volgende week te gaan starten.
pi_36813725
@mv-lootje, brinta is dus verre van SB proof he..
niet echt verstandig om dat dan te nemen

@m13, veel succes!
Je kunt inderdaad heel veel recepten lekker combineren en zelf maken
Op www.southbeachforum.net staan ook een heleboel lekkere recepten!
pi_36939116
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:01 schreef mrien het volgende:
@mv-lootje, brinta is dus verre van SB proof he..
niet echt verstandig om dat dan te nemen
Sorry, misverstand. Ik bedoel die havermout (HO) van Quaker. Das andere koek.
pi_39686766
Hoi hoi allemaal!

Ik ben ook weer begonnen aan het South Beach Dieet. Vorig jaar met veel succes 10 kilo afgevallen in 3 maanden. Daarna helaas niet meer vol gehouden ivm vakanties enzo.

Afgelopen jaar nog regelmatig verschillende dieten geprobeerd, maar niks hielp. Ik denk dus daarom ook dat SBD MIJN dieet is, en wat bij MIJN lichaam hoort. En MIJN levenstijl. Vandaar dat ik het weer gaat oppakken.

Mei 2005: 86 kilo
Augustus 2005: 76 kilo
10 Juli 2006: 84,8 kilo

Mijn eerste doel is 74,8 kilo op 10 oktober 2006

Het enige verschil met vorig jaar en dit jaar is: Nu sport ik elke dag een uur tot 2 uur alle spiergroepen. Vorig jaar alleen maar 1 uurtje wandelen op een dag.

Alleen nu twijfel ik heel sterk of ik Lessini Light mag? Anders lukt het me niet om 2 liter water per dag te drinken :-)
pi_39698950
Lessini light mag niet, zit te veel kh in
Wel kun je een beetje citroensap in je water doen (eigenlijk niet in fase1) en in fase2 kun je bv siroop van van de burgh nemen, die is light en bevat weinig kh
pi_39702464
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef mrien het volgende:
Lessini light mag niet, zit te veel kh in
Wel kun je een beetje citroensap in je water doen (eigenlijk niet in fase1) en in fase2 kun je bv siroop van van de burgh nemen, die is light en bevat weinig kh
hmmzzzz ok jammer, vandaag wel 2 liter water met lessini op, dan geef ik die 1,5 fles wel aan me moeder

Bedankt voor je reactie, ik dacht het eigenlijk wel, maar wist het niet zeker meer
pi_39717505
Zo hehe.... de eerste liter water is binnen, maar shit zeg.... vies zonder lessini light
pi_39721620
ik wil het ook eens proberen maar ik weet nu al dat ik het niet volhoud vriendinnen van me zijn er enorm enthousiast over, vandaar maar je mag zo veel niet eten in die eerste fase, er blijft zo weinig over wat wel mag lijkt het
Tap tap tap
pi_39722800
Je mag heel veel wel eten in de eerste fase, er zijn alleen beperkingen aan wat je mag eten
Ik zou zeggen lees het boek goed en dan kom je er achter wat je wel en niet allemaal mag
Er zijn echt een heleboel lekkere dingen over en je kunt er echt lekkere recepten van maken

Als je nu al weet dat je het niet gaat volhouden zou ik er niet eens aan beginnen....
pi_39726229
ik denk dat ik de meeste moeite ga hebben met fase 1; geen brood en geen aardappelen en geen fruit. ik ben op zich al een moeilijke eter; ik lust niet zoveel. om nou 2 weken lang caesar salads te eten is waarschijnlijk geen goed idee al is het wel lekker
maar ik zal eens wat recepten opzoeken voor ideeën ik zal er gewoon even aan moeten wennen en fase 1 is niet levenslang ofzo.
Tap tap tap
pi_39745859
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:09 schreef CherryLips het volgende:
ik denk dat ik de meeste moeite ga hebben met fase 1; geen brood en geen aardappelen en geen fruit. ik ben op zich al een moeilijke eter; ik lust niet zoveel. om nou 2 weken lang caesar salads te eten is waarschijnlijk geen goed idee al is het wel lekker
maar ik zal eens wat recepten opzoeken voor ideeën ik zal er gewoon even aan moeten wennen en fase 1 is niet levenslang ofzo.
Wat ik doe is gewoon normale eten klaarmaken, alleen dan me aardappelen weglaten en bakken in olijfolie EN sla erbij als extra..... anders is het te weinig.

's ochtends gewoon yoghurt.... naturel.... dus niet de volle en de magere. EN tussen de middag eieren, komkommer, sla.

Tussendoor pinda's, kaas, komkommer

En maak je niet druk om het fruit.... ik kan eigenlijk ook niet zonder fruit, maar die 2 weken zijn zo voorbij joh! En daarna mag je weer lekkere aardbeitjes

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2006 10:17:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')