Zeker, maar sommige schrijvers hebben een bepaalde tuch... Ze doen iets - met hun pen en met jou - wat je bij niemand anders terugziet. Zoals Bordewijk; dit boek is zo apart geschreven, onbeschrijvelijkquote:Op zondag 15 mei 2005 21:28 schreef Alicey het volgende:
Hmmm waarom absurd en uniek? (Is niet elke schrijver uniek trouwens?)
Het gaat over een rector die zijn school op stalen wijze regeert. En gaandeweg het boek wordt duidelijk, dat het hier niet meer om mensen gaat, maar om onwereldse wezens, weliswaar bilogisch nog mens, maar mentaal totaal misgroeid, alhoewel niet zwak.quote:
Nee, al een hele tijd niet meer...quote:
Wel balenquote:Op maandag 16 mei 2005 09:55 schreef Doffy het volgende:
Yosomite is OF in slaap gevallen, OF er was niets te zien vannacht
Er was niets te zien vanacht.quote:Op maandag 16 mei 2005 09:55 schreef Doffy het volgende:
Yosomite is OF in slaap gevallen, OF er was niets te zien vannacht
Dat was de naam van de Laatste der Mohicanen.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als wat...?
Goedemorgen allemaal!
Snel Lupa, naar de elfstedentocht ! Bij ons zijn ze net voorbijgekomenquote:Op maandag 16 mei 2005 10:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als wat...?
Goedemorgen allemaal!
Aha, ik dacht at je bij de padvinders zat en dat dit een soort gevorderde vorm van de Welpen was ofzo.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:11 schreef Yosomite het volgende:
Dat was de naam van de Laatste der Mohicanen.
Ik voel weinig aandrang eigenlijk. Finishen ze op dezelfde plek als de schaatselfstedentocht? Dan hoef ik mijn huis nl. niet uit. Maar ik moet straks even werken.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:12 schreef Haushofer het volgende:
Snel Lupa, naar de elfstedentocht ! Bij ons zijn ze net voorbijgekomen
quote:Op maandag 16 mei 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:![]()
![]()
Boek: Ellen Feldman - In de schaduw van het Achterhuis
![]()
![]()
Mijn eerste review!
Goed dat je het zo naar je zin hebt gehad!quote:Op maandag 16 mei 2005 10:48 schreef livEliveD het volgende:
Zo gisterenavond teruggekomen uit Friesland waar ik kennis heb mogen maken met de underground van Sneek. Ze draaiden in de best wel grote discotheek retro hetgeen ik direct in verband bracht met het feit dat ze wat jaartjes achterlopen. De Fokster waarmee ik was bleek naast een prima kleding keuze ook nog conditie te hebben en kan erg goed dansen. Verder was de drank goedkoop vergeleken bij Amsterdam. Begerige ogen die me aanstaren vanuit het publiek, me zicht wat steeds waziger werd, lachen om de onervarenheid van de jonge Frieskes en tig mensen die ik per ongeluk wist te raken met me bewegingen
. Voor ik het wist was het 04:00 uur en de lichten sprongen aan en ik moest toegeven dat ik het erg naar me zin heb gehad. Nadeel was wel dat ik nogal wat energie overhad en dus was het 06:45 voordat we eindelijk gingen slapen.
Zondag stond Nikky op de planning maar iets wat hemelsbreed niet zo ver is blijkt met het openbaar vervoer uren reizen te zijn. Toch maar niet langs Nikky dus. Uiteindelijk is een vriend me komen halen en na ergens gegeten te hebben zijn we in Groningen beland. Een beste manier om de stad te leren kennen is natuurlijk naar een film gaan kijken die je overal kunt zien. We kozen voor "XXX - the next level" en dat was heerlijk over de top. Het was 02:30 ofzo eer ik eindelijk weer in Amsterdam was. Volgend weekend ben ik in Groningen op vakantie dus dan zal ik kijken wat de stad nog meer te bieden heeft. Iemand een leuke tip?
quote:Op maandag 16 mei 2005 10:48 schreef livEliveD het volgende:
lachen om de onervarenheid van de jonge Frieskes
Het Groninger Museum!quote:Iemand een leuke tip?
Drenthe? Provincie Groningen bedoel je waarschijnlijkquote:Op maandag 16 mei 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
Goed dat je het zo naar je zin hebt gehad!![]()
OV is inderdaad knudde in het Noorden.. In de steden valt het vaak nog wel mee, maar iets er buiten is het al snel minder.. Van Friesland naar Drente lijkt mij inderdaad een lange reis met OV..
Ik lach in Amsterdam om onervaren amsterdammekes heurquote:
Ieeeeeeeuquote:Het Groninger Museum!
Nikky woont toch in Drente?quote:Op maandag 16 mei 2005 11:31 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Drenthe? Provincie Groningen bedoel je waarschijnlijk![]()
Het Kern Versnellers Instituut op het Zernikequote:Op maandag 16 mei 2005 10:48 schreef livEliveD het volgende:
Volgend weekend ben ik in Groningen op vakantie dus dan zal ik kijken wat de stad nog meer te bieden heeft. Iemand een leuke tip?
De driee zusters op marktplein blijkt heel erg leuk te zijn met dre kroegen aan elkaar gebonden via een draaibarquote:Op maandag 16 mei 2005 10:48 schreef livEliveD het volgende:
Volgend weekend ben ik in Groningen op vakantie dus dan zal ik kijken wat de stad nog meer te bieden heeft. Iemand een leuke tip?
Neuhquote:
Mja, kom langs en vraag naar Maethor.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het Kern Versnellers Instituut op het ZernikeLeuk joh.
- Drie Gezustersquote:Op maandag 16 mei 2005 11:40 schreef lunamoon het volgende:
[..]
De driee zusters op marktplein blijkt heel erg leuk te zijn met dre kroegen aan elkaar gebonden via een draaibar![]()
Oh ja.. grote markt.. sorry.. mij geheugen is slechtquote:Op maandag 16 mei 2005 11:59 schreef Maethor het volgende:
[..]
- Drie Gezusters
- De Grote Markt (je weet wel, van Monopoly)
Ik heb eik alleen van Groningen nog gehoord?quote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef miss_sly het volgende:
De Drie Gezusters zit tegenwoordig ook werkelijk in iedere (studenten)stad, of niet?
In ieder geval in Tilburg en in Nijmegen zit er ook een, en volgens mij in Enschede ookquote:Op maandag 16 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb eik alleen van Groningen nog gehoord?
Ohw, dat wist ik inderdaad niet ...quote:Op maandag 16 mei 2005 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In ieder geval in Tilburg en in Nijmegen zit er ook een, en volgens mij in Enschede ook
En dan inderdaad met dezelfde draaiende bar enzoquote:
Of goed gepiktquote:Op maandag 16 mei 2005 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan inderdaad met dezelfde draaiende bar enzo
het is gewoon een keten
Nou, die kun je niet missen. Hoewel ik dat graag doe.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb eik alleen van Groningen nog gehoord?
Natuurlijkquote:
In Amsterdam heb je the three sisters. Wat internationalerquote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef miss_sly het volgende:
De Drie Gezusters zit tegenwoordig ook werkelijk in iedere (studenten)stad, of niet?
Amsterdam is dan natuurlijk ook wel meer dan alleen maar een studentenstadquote:Op maandag 16 mei 2005 14:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
In Amsterdam heb je the three sisters. Wat internationaler
klopt, ik woon daarquote:Op maandag 16 mei 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Amsterdam is dan natuurlijk ook wel meer dan alleen maar een studentenstad![]()
Weer typisch Amsterdams.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
In Amsterdam heb je the three sisters. Wat internationaler
Dat zeg ikquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |