Laten we wel wezen, vroeger dook je nog niet met iedere vent / vrouw het nest inquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:51 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ben het met veel van je reactie helemaal eens hoor, maar ik denk dat 'vroegah' hier een beetje teveel opgehemeld wordt.
Wat betreft AIDS, daar hoefde je een 30 jaar geleden inderdaad nog niet over voor te lichten, want dat was er gewoonweg niet. Nu is het er wel, en zullen we mensen duidelijk moeten maken hoe je het kan voorkomen. Je ogen sluiten ervoor, ontkennen dat het er is of niet naar het bestaan van dergelijke gevaren handelen vind ik kortzichtig en moreel veel verwerpelijker dan een beetje in het rond neuken. Met in het rond neuken heb je alleen jezelf, met anderen onthouden van de noodzakelijke kennis over soa's heb je hún en kun je zelfs hun dood op je geweten hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:42 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat er pas sinds een jaar of 20 dit soort toestanden ontstaan met kinderen? Vroeger in de verzuilde samenleving had je ook heus wel problemen, maar niet op zo'n absurde schaal. Opeens lult iedereen over seksuele voorlichting zus en zo. Man, draai die tijd wat dat betreft terug en je bent van al het gezeik af.
Ik vind het niet "erger" dat we ons er nu pas druk over maken, ik ben juist blij dat dit soort dingen niet meer in de doofpot worden gestopt. Wat ik "erger" vind, is dat we inmiddels zo ver zijn doorgeslagen in onze "tolerantie", dat er mensen zijn (ook hier op FOK!) die het koud laat dat jonge kinderen seks hebben omdat ze zich gedwongen voelen, op welke manier dan ook. Ik vind dat eng.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:58 schreef erodome het volgende:
Het maakt het niet minder erg dat het vroeger ook gebeurde, misschien zelfs wel erger dat we er ons nu pas zo druk om beginnen te maken....
Denk dat er veel meisjes wel een keer zo'n lul tegenkomen, en dat het er van af hangt hoe je zelf reageert.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:48 schreef Baka_neko het volgende:
Ondertussen ben ik toch een exvriendje tegengekomen die 'verder wel lief was' maar op sexueel vlak gebeurde er alleen wat HIJ wilde
Is dat zo dat het toen niet gebeurde, of lijkt dat alleen maar zo omdat we het over het verleden hebben?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:42 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat er pas sinds een jaar of 20 dit soort toestanden ontstaan met kinderen? Vroeger in de verzuilde samenleving had je ook heus wel problemen, maar niet op zo'n absurde schaal. Opeens lult iedereen over seksuele voorlichting zus en zo. Man, draai die tijd wat dat betreft terug en je bent van al het gezeik af.
Laten we wel wezen, vroeger gebeurde het even vaak of misschien zelfs vaker dan tegenwoordig, alleen werd er dan absoluut maar dan ook absoluut niet over gepraat. Je had dus ook geen idee of het meisje waar je mee zou trouwen daadwerkelijk maagd was, of al met je broers, pa, opa, buurman, overbuurman en vrienden naar bed was gegaan. Er werd immers absoluut niet over gepraat.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:56 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, vroeger dook je nog niet met iedere vent / vrouw het nest in
Al die meisjes die op hun 13e sex hebben, hebben dat niet omdat ze zo maatschappijkritisch zijn en zo goed weten waar ze aan toe zijn, hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:59 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
sukkelin, dank je.
en dat dom heb je snel geanalizeerd. argumenten?
anywayz, dat ik zijn gedachtegoed "17/18 of trouwen" ouderwets vind, daar slaat het op.
Wie trouwt er nou nog op jonge leeftijd, heel veel mensen wachten met trouwen tot na hun 30ste. Steeds meer mensen willen helemaal niet meer trouwen.
Een leeftijd hangen aan sex is gewoon niet mogelijk, het gaat om geestelijke ontwikkeling, als je je kind beschermend opvoed, groeit het minder snel, voed je het maatschappijkritisch op, en dat het een eigen mening kan vormen, kan het ook zelf wel beslissen wanneer het toe is aan vrijen.
quote:Raul, 13 jaar:
-------------------------------------------------------
Joaquim neukte Gül "doggy style".
hij sloeg haar op de billen.
we vonden dat wel professioneel.
Joaquim neukte haar net als in de film
-------------------------------------------------------
en hoe weet jij dat jouw ouders geen dingen voor jou verzwegen hebben of wat ook? Hoe weet jij dat de rest van je familie geen dingen verzwegen heeft? Want in "vroeger" tijden kwamen excessen wel degelijk voor, er werd niet over gesproken, of er kwamen excuushuwelijken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Erodome, ik heb het niet over die extreme gevallen natuurlijk, maar over Jan met de Pet. Maar misschien denk ik te beperkt, komende uit twee ouders die zich altijd gewoon netjes hebben gedragen en beiden uit nette gezinnen kwamen.
Zo, en ga nu fijn eerst even het hele topic doorlezen alvorens je zo dom gaat zitten blaten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 07:21 schreef FlyingFox het volgende:
Wat een ondiscussie. Als je zin heb, heb seks, ook alben je 13. En doe het nooit tegen je zin. Klaar.
Slotje.
Ik denk inderdaad ook dat er veeeeeel meer voorlichting zou moeten zijn, en op jonge leeftijd. Ik vind dit toch wel schrikbarend.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:33 schreef Mukie het volgende:
[..]
Die vorm van seksuele voorlichting bestaat voornamelijk uit hoe je niet zwanger moet worden of een soa kan oplopen. Ikzelf heb ze nog nooit gehoord over de emotionele kant, het nee zeggen en respect voor elkaars wensen hebben.
Mijn ouders vonden het niet zo belangrijk (dat doet de school wel), maar goed dat was mijn seksuele voorlichting. En toch was ik er pas klaar voor iets voor mn 19e.
Kom nou zeg, je moet niet denken dat iedereen zich niet kan beheersen, Innovative. Voor mijn vader telde het katholicisme bijvoorbeeld vele malen zwaarder dan wat primitieve seksuele lusten. Ik weet trouwens wel van een nicht van mij dat ze nogal aan de zwier is geweest op seksueel gebied een aantal jaar geleden. Maar dat is natuurlijk de nieuwe generatie. In ieder geval werd dat niet echt gewaardeerd door de familie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:44 schreef innovative het volgende:
[..]
en hoe weet jij dat jouw ouders geen dingen voor jou verzwegen hebben of wat ook? Hoe weet jij dat de rest van je familie geen dingen verzwegen heeft? Want in "vroeger" tijden kwamen excessen wel degelijk voor, er werd niet over gesproken, of er kwamen excuushuwelijken.
Eerst het topic lezen, dan conclusie trekkenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 07:21 schreef FlyingFox het volgende:
Wat een ondiscussie. Als je zin heb, heb seks, ook alben je 13. En doe het nooit tegen je zin. Klaar.
Slotje.
En dat terwijl vroeger alleen nog maar een kleine 10 jaar geleden is.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:51 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ben het met veel van je reactie helemaal eens hoor, maar ik denk dat 'vroegah' hier een beetje teveel opgehemeld wordt.
Nouja dat wil toch niet zeggen dat jouw vader WEL de norm was en bv mijn beide oma's niet? Die neukten namelijk alletwee het hele dorp zo ongeveer. In ieder geval eentje, mn moeder werd GEK van alle vreemde mannen over de vloer. Niet dat ik nou wil zeggen dat mijn oma's WEL de norm zijn. Maar ik denk zo dat rondsletten echt niet iets is van de afgelopen 10, 20 of 30 jaar. Nu doet niet iedereen het, toen deed ook niet iedereen het niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou zeg, je moet niet denken dat iedereen zich niet kan beheersen, Innovative. Voor mijn vader telde het katholicisme bijvoorbeeld vele malen zwaarder dan wat primitieve seksuele lusten.
Het werd in die tijd niet echt gewaardeerd als het 'op tafel kwam' inderdaad. Ze had het dus net zoals de oudere generatie gewoon stil moeten houden?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou zeg, je moet niet denken dat iedereen zich niet kan beheersen, Innovative. Voor mijn vader telde het katholicisme bijvoorbeeld vele malen zwaarder dan wat primitieve seksuele lusten. Ik weet trouwens wel van een nicht van mij dat ze nogal aan de zwier is geweest op seksueel gebied een aantal jaar geleden. Maar dat is natuurlijk de nieuwe generatie. In ieder geval werd dat niet echt gewaardeerd door de familie.
Waarom niet dan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:46 schreef FuifDuif het volgende:
Oke, maar laat het dan in die tijd ook veel gebeurd zijn... seks is een privégebeuren dus ook al gebeurt er veel, het hoeft allemaal niet zo open en bloot naar de maatschappij toe. Nogmaals: wat iedereen doet in zijn of haar eigen omgeving moet een ieder zelf weten, maar val een ander er niet mee lastig. Dus ja, ik zou graag de sfeer terugzien waarin er niet over gepraat werd. Niet omdat seks niet mag, maar omdat het niet iets is waar we ons massaal over hoeven uit te spreken.
Kom nou zeg, je moet niet denken dat iedereen zijn zonden maar open en bloot de straat op gooit, Fuifduif. Voor veel priesterst telt het katholicisme bijvoorbeeld ontzettend zwaar, maar toch misbruiken ze nog even kleine jongens...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou zeg, je moet niet denken dat iedereen zich niet kan beheersen, Innovative. Voor mijn vader telde het katholicisme bijvoorbeeld vele malen zwaarder dan wat primitieve seksuele lusten. Ik weet trouwens wel van een nicht van mij dat ze nogal aan de zwier is geweest op seksueel gebied een aantal jaar geleden. Maar dat is natuurlijk de nieuwe generatie. In ieder geval werd dat niet echt gewaardeerd door de familie.
Inderdaad. En zouden er nu een stuk minder getraumatiseerde mensen zijn die door opa, oom of vader werden gepakt, aan wie verteld werd dat dat heel normaal was wat ze vervolgens ook nog geloofden, wisten zij veel?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:50 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Waarom niet dan.
Als het iets zou zijn waar iedereen zich over uit kan spreken, hadden we excessen veel eerder kunnen opsporen.
de kale vleeskogel?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:16 schreef FuifDuif het volgende:
Er is een groot verschil tussen het praten over eventuele seksuele ervaringen in besloten kring en het open en bloot rondparaderen om je seksuele vrijheid te tonen. Dat soort mensen mogen van mij per direct de kogel krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |