abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2005 @ 19:08:28 #26
24341 JMT
Hrmz...
pi_27863705
Ikzelf zou alleen informatie over materieel en infra willen hebben. Foto's zijn leuk maar geen pré
Pomtiedomtiedom...
  maandag 13 juni 2005 @ 16:38:13 #27
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_27892049
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:08 schreef JMT het volgende:
Ikzelf zou alleen informatie over materieel en infra willen hebben. Foto's zijn leuk maar geen pré
In welke vorm? Internet, tijdschrift, lezingen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_27892135
Een serieuze club heeft zowel een (goede) internetsite als een eigen tijdschrift (mnstens 4 keer per jaar verschijnend). En regelmatig meetings en/of ruilbuerzen en dergeijke. Verder verwacht ik dat de club interessante excursies wet te organiseren.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:37:37 #29
24341 JMT
Hrmz...
pi_27922942
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:38 schreef MREn het volgende:
[..]
In welke vorm? Internet, tijdschrift, lezingen?
Hoofdzakelijk via internet. Eventueel via de media maar vaak is 't via bronnen op internet sneller/up to date
Pomtiedomtiedom...
  zondag 26 juni 2005 @ 17:01:39 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28252679
Laatst bij toeval in Leeuwarden de DE41 tegengekomen tijdens de jaarlijkse Stichting Mat '54 excursie. Fototje:


Ook leuk: je vriendin zien afknappen bij al die treinenliefhebbers met camera's met gigantische lenzen en andere uitgesproken kenmerken!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_28390794
quote:
Op zondag 26 juni 2005 17:01 schreef Duvel het volgende:
Laatst bij toeval in Leeuwarden de DE41 tegengekomen tijdens de jaarlijkse Stichting Mat '54 excursie. Fototje:
[afbeelding]

Ook leuk: je vriendin zien afknappen bij al die treinenliefhebbers met camera's met gigantische lenzen en andere uitgesproken kenmerken!
Hoe herkenbaar

En dan blijkt degene met het grootstet statief een vriend van je te zijn die je van achter niet herkend had, hoe beschamend....
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:19:22 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28544572
ff wat pics en filmpjes van de HSB, de maatschappij die dwars door de Duitse Harz een aantal smalspoorlijnen heeft, met als hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) de rit naar de Brocken, een puist in het landschap van bijna 1200 meter.















filmpje

[ Bericht 5% gewijzigd door Klonk op 06-07-2005 12:32:35 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:31:10 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28547352
Gaaf man!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_29422535
NS zetten dubbeldekker op boot

een 1stels tweekoppig dubbeldeksbeetsej gaaf
pi_29596034
Eigenlijk zou het me best leuk lijken om een dieseltrein op te voeren, paar megagrote turbo's derop en gaan met die banaan
pi_29596063

Niet liever een stoomtrein, zoals hierboven?
pi_29596074
Stoom sux

Vraag me af hoe je daar een turbo op wilt lepelen
  Lieve Belg woensdag 17 augustus 2005 @ 13:55:59 #39
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_29718438
Vraagje, op die internationale treinen van antwerpen naar rotterdam. Hebbie daar stopcontacten in?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_29721164
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:55 schreef Jump het volgende:
Vraagje, op die internationale treinen van antwerpen naar rotterdam. Hebbie daar stopcontacten in?
De goedkopere niet-ICE trein, maar wel internationaal iig niet.
pi_29728956
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:55 schreef Jump het volgende:
Vraagje, op die internationale treinen van antwerpen naar rotterdam. Hebbie daar stopcontacten in?
De Benelux heeft in de 1e klas stopcontacten, in de 2e klas niet. Of de thalys ook stopcontacten heeft weet ik niet zeker, maar het lijkt me wel.
  Lieve Belg woensdag 17 augustus 2005 @ 20:44:26 #42
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_29730178
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:07 schreef Carport het volgende:

[..]

De Benelux heeft in de 1e klas stopcontacten, in de 2e klas niet. Of de thalys ook stopcontacten heeft weet ik niet zeker, maar het lijkt me wel.
mja, het is met de benelux trein in 2de klas. Zal het wel zien volgende dinsdag

Lekker nederland onveilig komen maken
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_29736622
Zonet heb ik per mail het onderstaande persbericht ontvangen:

Uitgeverij Aprilis bv
Markt 9
5301 AL Zaltbommel

T: 0418 512 088
F: 0418 684 908
info@aprilis.nl
www.aprilis.nl
PERSBERICHT
‘Naast het spoor’
Bij iedere vorm van transport, en dus ook bij transport over de rails, komen incidenten voor waarbij treinen en trams als gevolg van een aanrijding of technisch defect ontsporen en beschadigd raken.
Ook worden nieuwe of afgedankte locomotieven en trams vaak met behulp van een speciaal transport over de weg getransporteerd.

Dit boek geeft een overzicht van deze werkzaamheden en de technische aspecten hiervan die voor de buitenstaander vaak achter de schermen plaatsvinden.

Naast recente fotoreportages zijn er in dit boek ook foto’s over dit onderwerp van de afgelopen 25 jaar opgenomen waardoor er een goed beeld ontstaat van de technische ontwikkelingen van het transport en het hersporen van het materieel.

Waarom dit boek?
In de ruim 25 jaar dat de auteur bergingswerk en speciaal transport fotografeert komt hij ook regelmatig in aanraking met incidenten, aanrijdingen en werkzaamheden op en rond het spoor.
Hierdoor bevond zich in zijn archief veel beeldmateriaal over dit onderwerp. Regelmatig werd hem tijdens zijn fotowerk gevraagd of hij niet eens een boek zou kunnen maken over deze werkzaamheden.

Het resultaat daarvan is dit kloeke boek!

Auteur: Rob Dragt
isbn 90 5994 086 5 - prijs ¤ 34,50
116 pagina’s, 400 foto’s – geheel fullcolour
gebonden uitgave, formaat 24 x 28 cm
Informatie: Kitty Uijthoven-van Kinderen
0418.512088 – info@aprilis.nl

---
Ik ga het zeker kopen. Wie van de treinenliefhebbers nog meer?
  zondag 21 augustus 2005 @ 14:05:43 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29837896
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 02:41 schreef yup het volgende:
Eigenlijk zou het me best leuk lijken om een dieseltrein op te voeren, paar megagrote turbo's derop en gaan met die banaan
Denk je dat die er nog niet opzitten dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:29:07 #45
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_29865929


Hangt al weer een week in Eindhoven...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:50:28 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29866221
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:29 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Hangt al weer een week in Eindhoven...
Oh is het weer zover? Dat niemand die pc dan even een dreun geeft...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:00:32 #47
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_29866375
Dat ze er gewoon een stabieler OS op zetten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_29867426
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:29 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Hangt al weer een week in Eindhoven...
In groningen ook. Althans, de gehele vorige week, maar dan besloeg het stuk over Psychologie wel de gehele monitor...
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:54:58 #49
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_29933234
quote:
Binnenland


Schultz verwerpt NS-plan

Duur kaartje in Randstad 'niet logisch'


Door een onzer redacteuren


DEN HAAG, 24 AUG. Een extra prijsverhoging voor treinkaartjes in de Randstad ligt volgens staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat, VVD) niet voor de hand. Dat blijkt uit haar antwoorden op vragen van het Tweede-Kamerlid Dijksma (PvdA).

Vorige maand werd bekend dat de NS een voorstel naar de consumentenorganisaties heeft gestuurd waarin is opgenomen dat de treintarieven in de Randstad op 1 januari 2006 sterker zullen stijgen dan op de regionale lijnen. De extra verhoging zou gelden voor negen trajecten, waar een enkele reis dan gemiddeld tien eurocent meer kost dan elders. In een eerste reactie liet reizigersorganisatie Rover weten dit ,,de omgekeerde wereld'' te vinden. ,,De wegen in de Randstad worden geteisterd door een verkeersinfarct en dan moet je niet de mensen de trein uitjagen met hogere prijzen'', aldus een woordvoerder van Rover.

In de antwoorden aan PvdA-Kamerlid Dijksma zegt Schultz dat ze het definitieve voorstel van de NS nog niet heeft. Omdat het drie maanden voor de ingangsdatum op het departement bekend moet zijn, verwacht Schultz dat rond 1 oktober a.s..

Op de vraag van Dijksma of het plan om reizen in de Randstad duurder te maken dan elders ,,niet zorgt voor ongewenste ongelijkheid tussen reizigers'', zegt Schultz dat er ook nu al ongelijkheid is. Er bestaan verschillende soorten abonnementen, speciale tarieven voor diverse groepen etc.

De staatssecretaris verwijst verder naar de nota Mobiliteit waarin is opgenomen dat juist de baanvakken waar het reizen niet kostendekkend is, duurder moeten worden gemaakt. ,,En dat zijn nu juist niet de baanvakken in de Randstad'', aldus Schultz. Het gaat om trajecten waar het gemiddeld aantal reizigers onder de 40.000 per werkdag blijft. Daar zijn de opbrengsten lager dan de kosten voor onderhoud en exploitatie.

Verder moeten de voorstellen van NS ook gericht zijn op groei van het aantal reizigers. ,,Het voorstel dat NS bij mij indient zal zeer goed onderbouwd moeten zijn zodat duidelijk wordt wat het effect is van een dergelijke differentiatie op de reizigersvraag, eventuele verschuivingen in vraag en aanbod'', aldus de staatssecretaris.

NS heeft eerder gezegd dat de tarieven in het hele land met 2,8 procent zullen stijgen als de ongelijke tariefstelling niet wordt toegestaan. Schultz waarschuwt het spoorbedrijf dat een zware procedure wacht, wanneer een geheel nieuw tariefsysteem zal worden voorgesteld. ,,Dan zal de concessiewet moeten worden gewijzigd'', aldus de staatssecretaris.


24 augustus 2005
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1124859554248.html

Ik vind het persoonlijk weer een marketing-blunder van NSR om het
aan te kondigen als een prijsstijging voor de randstad. Het had -net
als de lokettoeslag- positief gebracht moeten worden, in plaats van
negatief. Dus 'bij gebruik van de kaartautomaat krijgt u 50 cent kor-
ting!', tegelijk ingevoerd met de jaarlijkse prijsindexatie van 1 januari.

Eenzelfde zou hier kunnen gebeuren. Overal de prijs verhogen, maar
juist op trajecten waar meer reizigers nodig zijn voor een sluitende
exploitatie deze prijsstijging minder te laten zijn.

Of positievere presentatie: 'Voor slechts 10 cent meer, zijn wij in
staat u 6/8 reismogelijkheden per uur te bieden, in plaats van 2/4'.

Ik persoonlijk heb er graag 10 cent (en 50 ook wel) per reis voor
over als ik vanuit Enschede vier keer per uur naar Amersfoort/
Utrecht zou kunnen.

Al denk ik over het plan in het algemeen dat men die 10 cent
toch niet merkt, en dat geen mens extra de auto gaat nemen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:57:51 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_29959606
Tja, tien jaar na de verzelfstandiging van NS hebben ze nog steeds het tact van een dolle stier. Dus dit soort idiote dingen (sowieso: wie verzint zoiets achterlijks) zullen als ze door NS gebracht worden, altijd worden afgeschoten door iedereen met gemiddelde verstandelijke vermogens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')