abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:38:02 #226
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32604648
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
Nog maar een reisverhaaltje dan (ik had 'm bijna in TRV geplaatst )

Ik was rond drie uur klaar met werken op een godverlaten industrieterrein nabij Zwolle, dus ik denk: mooi bijtijds weekend. Ik had daar al op internet gezien dat er 's middags even geen treinen gereden hadden tussen Zp en Dv, maar de treinen zouden inmiddels weer rijden. Ik moest van Zl naar Nm, zonder overstap dus, en ik dacht: al duurt dat een half uurtje langer, daar lig ik ook niet wakker van.
Treintaxi gebeld: Wachttijd ruim anderhalf uur . Gelukkig een lift kunnen bietsen naar het station, mooi bijtijds voor de sneltrein naar Rsd van 15:49. Op de CTA stond ook netjes: Sneltrein naar Rsd. +10. Nou ja, die 10 minuutjes overleef ik ook wel, ik de trein in, binnen staat ook netjes: bestemming Roosendaal. Aankomst te Dv (16:25): er wordt in de trein niets omgeroepen. Buiten op de CTA staat: Stoptrein naar Zl. De mensen die de trein IN komen vertellen ons tenslotte dat de trein niet verder rijdt en teruggaat naar Zl.
Na ruim een kwartier duikt er eindelijk een moedige NS'er op, die een hele kudde reizigers vertelt dat mensen voor de richting Ah via Apd-Zp moeten reizen. Rond die tijd reed er rond Zp al helemaal niks meer, maar dat zeiden ze er voor het gemak niet bij. Eerste trein ri. Apd zou om 17:14 gaan, drie kwartier later dus.
17:20, Stationsomroep Dv: "Wegens hevige sneeuwval rijden er tussen Dv en Apd geen treinen". Einde bericht. NS zet geen bussen in, oplossingen geven we niet, je zoekt het maar uit.
17:25, Stationsomroep Dv: "De Nederlandse Spoorwegen geven een negatief reisadvies af. Herhaling: De Nederlandse Spoorwegen geven een negatief reisadvies af. Wij adviseren U om naar huis te gaan". Kanoënd over de IJssel zeker.
Nou ken ik gelukkig het spoorwegnet vrij aardig dus ik had al vrij snel geschoten dat de enige manier om nog in Nm te komen via Zl-Amf-Ed was. 20min. later kwam er weer een stopper naar Zl, ik erin, te Zl staat op de CTA van spoor 1: IC naar Asd/Shl. Op het moment dat ik het perron oploop verandert de tekst in : Let op omroepbericht. 2 min. later de omroep: Wegens materieelgebrek zal de IC naar Amsterdam niet rijden. Eerstvolgende verbinding in de richting Amersfoort is de stoptrein van 18:51 op spoor 5. Half perron 1 in een DD-AR gepropt, 1 minuut later komt op spoor 1 de IC uit Groningen aanrijden die dus door had gemoeten ri. Amf. Wat nou materieelgebrek?

Nog steeds meldt geen enkele omroep hoe je nu moet reizen, en wat er nu eigenlijk wél rijdt.
Netjes gestopt bij iedere boom tussen Zl en Amf (en dat zijn er veel) en 100m voor Amf wordt omgeroepen dat de trein niet verder rijdt. Dat vermoeden had ik in Zl al, maar de treinleiding zelf blijkbaar nog niet. Iedereen eruit, Ut nog steeds onbereikbaar. Reizigers voor Gv/Rt wordt aangeraden over Asd te reizen. De infoborden in het station adviseren reizigers voor ZO Nederland om te reizen via Breda. Dat kon op dat moment ook al niet, maar dat zetten ze er natuurlijk niet bij. Stel je voor.
Nergens wordt ook maar op één enkele manier vermeld of en hoe je in de richting van Ah kunt komen. Via Ed natuurlijk maar dat staat nergens. Standaard vertrekspoor van die boemel is sp.1, maar daar staat de IC naar Enschede (!?) nog in de weg. Sta ik daar te wachten, zie ik op spoor 4 zo'n aftands plan V'tje (ok, 2 dan) aan komen tuffen. Dus ik denk: dat is de kippenboemel. Was hem natuurlijk ook, maar even omroepen/veranderen op de borden dat dat ding van spoor 4 vertrekt was denk ik teveel werk, dat moesten we zelf maar verzinnen.
15:30 op station Zwolle, 22:00 was ik thuis. Interesseert me niet, sfeertje was leuk, maar de informatievoorziening van de NS is echt . Als ik al kan bedenken dat je van Dv naar Ah via Zl-Amf-Ed moet, waarom de NS dan zelf niet!?
Hessenpoort cker
Hoi
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:45:34 #227
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32607734
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:24 schreef Avalanche.. het volgende:

[..]

Die samenwerking tussen Duitse en Nederlandse spoorwegen is inderaad nul komma nul.
Zeg maar gewoon kut met peren. Overal in Nederland rijden de treinen weer (behalve die Syntus boemels die rond Zevenaar niet door de sneeuw kunnen), alle wissels deden het netjes, bomen waren weg, takken uit de bovenleiding, etc. Behalve natuurlijk weer op Enschede-Gronau, daar voelt waarschijnlijk niemand zich voor verantwoordelijk.

Allejezus, vrijdag om een uur of 12 wat takken het spoor op gelazerd tussen de Esmarke en Enschede, maar opruimen ho maar. Het is verdomme nog een diesel baanvak ook, dus er hangt ook niets in een bovenleiding.

Het Nederlandse ProRail is volgens mij verantwoordelijk voor het spoor, waar de Duitsers zorgen voor de treinen en de evt. businzet die prima mogelijk is (ben net nog van Oikos naar de schouwburg gefietst en weer terug over de busbaan, wilde prima), en NoRail is verantwoordelijk voor de omroep op Gbr en Ese, maar die heb ik nog nooit van mn leven gehoord.

Connexxion zou voor de reisinformatie dienst weer gaan rijden rond 15:30, maar dat was ook een leugen, terwijl het juist CXX is die naar de reisinformatiegroep wijst op hun eigen website. TT755 meldt alleen geen CXX bussen rond Arnhem en Deventer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:50:37 #228
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32607859
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
sfeertje was leuk, maar de informatievoorziening van de NS is echt . Als ik al kan bedenken dat je van Dv naar Ah via Zl-Amf-Ed moet, waarom de NS dan zelf niet!?
De medewerkers zijn volgens mij allang blij als ze de verstoringen op een dag als gisteren een beetje bij kunnen houden qua veranderingen.

De KUT informatievoorziening komt voor rekening van prorail, die verzorgen TT751 (die ook op www.ns.nl staat) en de omroepen op het station.

Een omroep als 'er is verstoring in het oosten en mijd Utrecht' heb ik natuurlijk geen zak aan, dat wist ik zelf ook al lang. Met als triest dieptepunt het schrappen van alle verstoorde trajecten op TT751 door één pagina met een algemene melding voor half Nederland, nee daar kan ik wat mee als ik onderweg een alternatieve route zoek...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 27 november 2005 @ 01:36:33 #229
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_32610008
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
Nog maar een reisverhaaltje dan (ik had 'm bijna in TRV geplaatst )
heerlijk verhaal en goed dat je nog thuis bent gekomen
Wat zijn we aan het doen ???
pi_32615310
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Zeg maar gewoon kut met peren. Overal in Nederland rijden de treinen weer (behalve die Syntus boemels die rond Zevenaar niet door de sneeuw kunnen), alle wissels deden het netjes, bomen waren weg, takken uit de bovenleiding, etc. Behalve natuurlijk weer op Enschede-Gronau, daar voelt waarschijnlijk niemand zich voor verantwoordelijk.

Allejezus, vrijdag om een uur of 12 wat takken het spoor op gelazerd tussen de Esmarke en Enschede, maar opruimen ho maar. Het is verdomme nog een diesel baanvak ook, dus er hangt ook niets in een bovenleiding.

Het Nederlandse ProRail is volgens mij verantwoordelijk voor het spoor, waar de Duitsers zorgen voor de treinen en de evt. businzet die prima mogelijk is (ben net nog van Oikos naar de schouwburg gefietst en weer terug over de busbaan, wilde prima), en NoRail is verantwoordelijk voor de omroep op Gbr en Ese, maar die heb ik nog nooit van mn leven gehoord.

Connexxion zou voor de reisinformatie dienst weer gaan rijden rond 15:30, maar dat was ook een leugen, terwijl het juist CXX is die naar de reisinformatiegroep wijst op hun eigen website. TT755 meldt alleen geen CXX bussen rond Arnhem en Deventer.
Volgens mij rijden er hier nog steeds geen bussen (vlakbij Oikos). En met de trein vanuit Glanerbrug zal morgenochtend dus ook wel niet gaan. Kan ik lekker op de fiets naar Enschede .
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  zondag 27 november 2005 @ 19:22:48 #231
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32625355
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:00 schreef Avalanche.. het volgende:

[..]

Volgens mij rijden er hier nog steeds geen bussen (vlakbij Oikos). En met de trein vanuit Glanerbrug zal morgenochtend dus ook wel niet gaan. Kan ik lekker op de fiets naar Enschede .
NOG niet?

Ik woon dus ook in Oikos, ben gisteren al naar Enschede gefietst (kaartjes voor Lebbis&Jansen), en de hoofdwegen en busbanen waren allemaal vrij van sneeuw. Route door Glanerbrug is met de bus ook prima te doen. Ik vond het al vaag dat er gisteren 's avonds niet gereden werd. Als ze vandaag nog niet rijden is dat wel erg ruk.

Wat ik over het spoor heb gehoord (heb zelf nog geen zin gehad om helemaal naar het station te lopen), is dat DB niet rijdt wegens problemen tussen Munster en Gronau, maar dat de PEG wel rijdt, hoewel TT751 je aanraad om rg. Gronau om te reizen met die 4 treinen die per dag bij Oldenzaal de grens over gaan.
Reizigers naar de Eschmarke en Glanerbrug kunnen natuurlijk weer kapot vallen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32628079
Ga je altijd met de trein vanuit Glanerbrug dan?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  zondag 27 november 2005 @ 21:36:10 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32628553
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:18 schreef Avalanche.. het volgende:
Ga je altijd met de trein vanuit Glanerbrug dan?
Nee, over het algemeen met de bus, maar als deze maar 2x in het uur rijd 's avonds, is het sneller om 10 minuten langer naar de trein te lopen en dan binnen 7 minuten op centraal te staan. Als ik een bus mis overdag en snel naar het station loop, haal ik die bus met de trein nog in.
Bovendien is de aansluiting DB/PEG op NS-IC beter dan met de bus

Maar over het algemeen gebruik ik de trein vooral als ik erg vroeg weg moet en er nog geen bussen rijden.
1e bus ma-vr om 6:13, eerste trein om 5:34
1e bus za om 7:13, eerste trein om 6:13
1e bus zo om 9:13, eerste trein om 7:43
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32629113
Hm, ik ga denk ik ook maar eens met de trein ipv bus.
Het is trouwens ook wel achterlijk dat er geen bus rijdt om 6:28 en wel om 6:13. Daarom moet ik als ik vroeg moet beginnen de bus van 6:43 nemen, waardoor ik de IC net mis, en dus met die klotestoptrein moet.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  zondag 27 november 2005 @ 22:00:32 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32629318
Het is vanaf Oikos als je een beetje doorloopt een kleine 20 minuten lopen naar het station (via Demeterlaan, route bus volgen langs Haifa, Gronausestraat over steken en immer gerade aus)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32629437
vanmiddag kwam luid toeterend een plan v station utrecht binnen met daarin, jawel, Sinterklaas
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32639539

Vanmorgen: geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo en Almelo. Op 't station in Enschede was het erg druk en daar kwamen geen treinen. Geen school voor mij dus (Zwolle).

MREn, met de bus was ook weer een heel gezeik vanmorgen. Het ritje naar het station duurde 3 kwartier en de bus was tot aan de laatste centimeter toe vol.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  dinsdag 29 november 2005 @ 01:16:45 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32662072
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:33 schreef Avalanche.. het volgende:

Vanmorgen: geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo en Almelo. Op 't station in Enschede was het erg druk en daar kwamen geen treinen. Geen school voor mij dus (Zwolle).
In de bus blijven zitten tot Hengelo, daar met de Syntus naar Zutphen en daar de trein naar Zwolle geen optie?
quote:
MREn, met de bus was ook weer een heel gezeik vanmorgen. Het ritje naar het station duurde 3 kwartier en de bus was tot aan de laatste centimeter toe vol.
Hoe kwam het? Wegen zijn toch weer redelijk begaanbaar?

Over bussen: vanaf 11 dec. gaan ze 6x per uur rijden in de spitsen, komt binnenkort vast wel iets over op de connexxion-site.
Nu die busbaan nog eens afmaken, scheelt me weer een stuk lopen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32665563
MRen heb je nog meer bezoekers aantallen of cijfers van stations in NL?
pi_32676959
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:16 schreef MREn het volgende:

[..]

In de bus blijven zitten tot Hengelo, daar met de Syntus naar Zutphen en daar de trein naar Zwolle geen optie?
[..]

Hoe kwam het? Wegen zijn toch weer redelijk begaanbaar?

Over bussen: vanaf 11 dec. gaan ze 6x per uur rijden in de spitsen, komt binnenkort vast wel iets over op de connexxion-site.
Nu die busbaan nog eens afmaken, scheelt me weer een stuk lopen
Lul er eens niet overheen en geef eens een bron/link van de stationsstatistieken.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32678735
Volgens mij probeerd de NS het allemaal weer goed te maken van vrijdag . Kreeg in plaats van een dubbele Plan T / Plan V een heuse V-IRM VI. Man rijdt toch stukken beter, en past net op arnhem presikhaaf .
Weet niet wie er zo leuk is bij de NS maar dat mogen ze vaker doen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:28:05 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_32679607
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Brembo het volgende:
Volgens mij probeerd de NS het allemaal weer goed te maken van vrijdag . Kreeg in plaats van een dubbele Plan T / Plan V een heuse V-IRM VI. Man rijdt toch stukken beter, en past net op arnhem presikhaaf .
Weet niet wie er zo leuk is bij de NS maar dat mogen ze vaker doen.
Als je daar een paar keer in hebt gezeten, vind je ook gewoon een schommelende rottrein met baggerklimaat...

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 29-11-2005 21:22:31 (lalala) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_32679917
Bijna alles gaat boven die IRM bakken

Laat ze een voorbeeld nemen aan de Duitse dubbeldekkers
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:30:13 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32681307
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:33 schreef trith het volgende:
MRen heb je nog meer bezoekers aantallen of cijfers van stations in NL?
Niet direct bij de hand.. zijn niet zo erg publiekelijk.

Maar De Esmarke heeft er volgens mij 7 per dag, Geerdijk 13 per dag

Heb wel ergens een lijstje met een station of 15 gezien, zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:51:19 #245
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32681876
Amsterdam 237.812
Utrecht 140.734
Rotterdam 130.836
's-Gravenhage 123.044
Haarlemmermeer 61.324
Leiden 56.373
Eindhoven 43.984
's-Hertogenbosch 42.269
Arnhem 41.795
Nijmegen 34.982
Almere 33.523
Haarlem 32.980
Amersfoort 32.128
Groningen 29.290
Zaanstad 28.629
Tilburg 27.015
Zwolle 26.735
Breda 22.113
Zoetermeer 21.166
Dordrecht 21.113
Maastricht 19.827
Ede 17.434
Enschede 15.479
Apeldoorn 13.808
Emmen 3.487

gemiddelden per dag, voor alle stations binnen een gemeente, voor een gemiddelde dag in 2003.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32682117
En Lelystad dan?
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32682151
Post gewoon de hele lijst.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:13:58 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_32682593
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:59 schreef Smaakpolitie het volgende:
En Lelystad dan?
Minder dan 3.487!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 november 2005 @ 00:21:51 #249
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32686343
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:59 schreef Smaakpolitie het volgende:
En Lelystad dan?
Almere haalt er 33.500 met 170.000 inwoners. In Lelystad wonen zo'n 70.000 man, dus dat wordt al een 'maximum' van 14.000 reizigers.

Komt er bij dat Almere vooral op Amsterdam is gericht qua vervoersstromen, en dat dit ook een vrij goede verbinding is. Lelystad is (ook) gericht op NO-polder, Zwolle, Emmeloord enzo. Bovendien heeft Almere ook meer stations en verbinding met Utrecht, en Lelystad alleen met Amsterdam.
Ik denk daarom als je voor Lelystad uit gaan van zo'n 6000 reizigers dat je al aan de hoge kant zit.
Is wat dat betreft meer vergelijkbaar met Emmen, dat ligt ook aan het eind van een spoorlijn, zonder OV-bereikbaar achterland.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 30 november 2005 @ 00:22:20 #250
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32686357
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Minder dan 3.487!
Het is geen top-zoveel lijstje
Hengelo zal er ook wel zo'n 6 a 7000 hebben denk ik. Is ong. de helft van Enschede, maar heeft meer regionaal verkeer (Oldenzaal/Zutphen)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')