Ligt eraan hoe je hard bedoelt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:07 schreef Fixxxer het volgende:
Het tegenovergestelde van hard is niet soft...
Die verglijking maak jij, daar heb ik niks over gezegd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:32 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
oja met death metal vergeleken is dit muziek voor mietjes enzo![]()
Alles hier is tot op zekere hoogte wel zinloos te noemen.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:49 schreef TeleluvR het volgende:
Zinloze discussie...
Plectrum lost vasthouden! Als je je plectrum stevig vasthoud of knijpt ofzo krijg je pijn aan je poot enzo.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:33 schreef TC_Artemis het volgende:
Iemand nog tips als het om powerakkoorden gaat die je in 'punk stijl' speelt, dus alleen maar downstrokes spelen? Of is dat gewoon veel blijven oefenen? Na een gemiddeld punk achtig liedje heb ik namelijk onwijze last van mijn aanslag hand.
Het klinkt afgezaagd, maar blijven doen/oefenen is de manier. Voordat je het weet kun je 2 uur lang alleen maar downstroke palmmuten!quote:Op zondag 29 mei 2005 19:33 schreef TC_Artemis het volgende:
Iemand nog tips als het om powerakkoorden gaat die je in 'punk stijl' speelt, dus alleen maar downstrokes spelen? Of is dat gewoon veel blijven oefenen? Na een gemiddeld punk achtig liedje heb ik namelijk onwijze last van mijn aanslag hand.
Master of puppets in je cd speler duwen van Metallica, en deze de hele dag oefenen, dan kun je na een week of twee al aardig downstroken.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Het klinkt afgezaagd, maar blijven doen/oefenen is de manier. Voordat je het weet kun je 2 uur lang alleen maar downstroke palmmuten!
Thuis geen....daar speel ik toch thuis niet op. Daar gebruik ik de spider combo voor. Maar in de oefenruimte Marschall 1960 Lead of AA... Wanneer ik een nodig heb om op te treden, dan koop ik er wel een t.z.t. .quote:
Hulde!! Gefeliciteerd met je aankoop!!quote:Op maandag 30 mei 2005 12:31 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Master of puppets in je cd speler duwen van Metallica, en deze de hele dag oefenen, dan kun je na een week of twee al aardig downstroken.
Trouwens: --H-I-M--, Ik heb de spidertop aangeschaft! Ik heb er afgelopen zaterdag mee gerepeteerd. We hebben ook afgelopen zaterdag bandopnames gemaakt en in de mix heb ik een ontiegelijk vet gitaargeluid t.o.v de valvestate. de prijs/kwaliteit- verhouding van deze Head is enorm. Wederom weervoor Line 6..
Enige minpuntje (toch ja) is dat de spider icm een line 6 cabinet niet de sound heeft wat ik zoek. de mids en de Low's kon het cabinet, op de een of andere wazige manier, niet aan. Toen heb ik een Marschall 1960 Lead geprobeerd en fok ja, hier kwam gewoon de sound uit die ik zoek!
Let wel, het cabinet waar ik het op geprobeerd heb was wel het cabinet dat eigenlijk bij de spider hoort. Dat grotere cabinet van Line 6 dat ging niet ivm met de weerstanden. (2 keer 8 Ohm t.o.v 2 keer 4 ohm)
Dus na de zomer een Marschall 1960 Lead cabinetje voor Ibanez.![]()
Beide cab's zijn stereo en in de line 6 zaten zelfs Celestions! Ik weet niet wat in de marschall's zitten, want daar heb ik me nooit zo in verdiept.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hulde!! Gefeliciteerd met je aankoop!!
Het kan idd liggen aan dat het spider cabnet andere speakers heeft! Waar je wel bij het marshall cabinet rekening mee moet houden is dat deze vaak mono zijn (misschien is dat kleine L6 cab dat ook, dat weet ik niet) en dat de cabinetmodellen wel anders gaan klinken, maar als je het al uitgeprobeerd hebt, dan zal het wel goed zijn!!
Klinkt erg goed hoorquote:Op maandag 30 mei 2005 20:11 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, vragen volstaat kennelijk, want ik heb het voor elkaar gekregen. Check it out, let niet op de slordigheden.Want ik speel gewoon nogal slordig.
![]()
http://www.xs4all.nl/~zwart1/Littlewhat.mp3
Het is eenneeh... interpretatie van Little Wing van Hendrix.
Oja, die brom komt door de monitor.
Hey hammet! Ik zie toevallig slash in je icon. Ik heb gisteren een coverband gezien van G 'n' R's.... Jammer, want ze verkrachtten de nummers behoorlijk, gisteren, in het vijverpark in Brunssum!quote:
Dat wil verschillen maar Celestion Greenbacks worden wel vaak gebruikt denk ik.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:25 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Beide cab's zijn stereo en in de line 6 zaten zelfs Celestions! Ik weet niet wat in de marschall's zitten, want daar heb ik me nooit zo in verdiept.
Whaa zaligquote:Op maandag 30 mei 2005 21:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ha, nog eentje. Wederom, let niet op de brom, ik moet nog even uitvogelen hoe ik die eruit krijg.
Klik
Mja jammer is dat idd. Wat was er dan slecht? Gewoon slordig gespeeld, of gewoon heel anders?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:58 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hey hammet! Ik zie toevallig slash in je icon. Ik heb gisteren een coverband gezien van G 'n' R's.... Jammer, want ze verkrachtten de nummers behoorlijk, gisteren, in het vijverpark in Brunssum!
Die zanger was een fokking aansteller, daarbijhad ik het gevoel dat de nummers waar de leuke solo's inzitten, ontweken werden... Het droeg een naam met crawling erin.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:36 schreef Hammet het volgende:
[..]
Mja jammer is dat idd. Wat was er dan slecht? Gewoon slordig gespeeld, of gewoon heel anders?
Dat komt dat je line-in waarschijnlijk mono is, of je de mono-output gebruikt. je moet dan ook in je sequencer een monospoor of alleen je linker spoor van je stereokanaal selecteren. Dan hoor je je toon wel in het 'midden'!quote:Op maandag 30 mei 2005 19:52 schreef Svyatagor het volgende:
Damn it, ik heb hulp nodig.. Ik ben een beetje aan het klooien met opnamesoftware, en op advies van HIM heb ik mijn podxt gewoon in de line in van mijn geluidskaart gestoken. Alleen krijg ik dan maar aan één kant geluid...![]()
Ook als ik opneem, slaan de peak metertjes alleen links uit. Komt dat omdat ik alleen de mono-uitgang van de pod gebruik?? En dan nog, mijn geluidskaart heeft maar één ingang... Sla ik nou een hele domme stap over??![]()
Thanksquote:Op maandag 30 mei 2005 22:07 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Whaa zalig!
Ik heb 'm nu echt een stuk of tien keer beluisterd en die blijft maar genialer worden vind ik.
Vanwaar komt die solo eigenlijk? Is dat uit een boek of zelf geschreven?
Ps. Misschien filteren op 50 hz? Geen idee of het werkt, wie weet sloop je de basgitaar er mee uit.
In ieder geval, als je opneemt kan je de frequenties onder de 80 hz eruit filteren. De E van het 2e octaaf zoals bij een gitaar is 87 hz geloof ik. De brom van een tv/monitor enz is 50 hz.
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ik heb gewoon een beetje zitten improviseren.De begeleiding heb ik in Reason in elkaar geflanst, maar ik ben vooral blij met het gitaargeluid. Het is een patch van de PodXT die iemand geupload heeft op de custom tonebank, heb hem een beetje getweakt. Dat filteren ga ik zeker even proberen, bedankt!
Thanx, en nog bedankt voor je stereohulpquote:
klinkt goed man.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ha, nog eentje. Wederom, let niet op de brom, ik moet nog even uitvogelen hoe ik die eruit krijg.
Klik
Klinkt goed man!!quote:Op maandag 30 mei 2005 20:11 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, vragen volstaat kennelijk, want ik heb het voor elkaar gekregen. Check it out, let niet op de slordigheden.Want ik speel gewoon nogal slordig.
![]()
http://www.xs4all.nl/~zwart1/Littlewhat.mp3
Het is eenneeh... interpretatie van Little Wing van Hendrix.
Oja, die brom komt door de monitor.
Wow, klinkt idd erg lekker. Goede solo gewoon.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:33 schreef Svyatagor het volgende:
Klik
Tsja, het klinkt een beetje gewoontjes als ik heel eerlijk ben, niet slecht, maar ook weinig origineel.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:33 schreef Svyatagor het volgende:
Klik
Kijk, opbouwende kritiekquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:40 schreef vaagteken het volgende:
[..]
Tsja, het klinkt een beetje gewoontjes als ik heel eerlijk ben, niet slecht, maar ook weinig origineel.
Paar puntjes:
Als ik het goed hoor is het vrijwel helemaal pentatonisch, misschien zou je eens kunnen proberen om er een paar 'exotische' nootjes erdoorheen te gooien.
Een rust kan op z'n tijd best mooi klinken, volgens mij laat je geen enkele noot in dit stuk (afgezien van het einde) langer dan één kwart noot doorklinken, terwijl ook dit een mooi effect op kan leveren.
Die 'sextuplets' rond 0:43 vind ik wel goed geplaatst. Die klinken echt lekker.
Relaxte backing track trouwens, hoe kom je daaraan als ik vragen mag?
EDIT: ah, ik had slecht gelezen; die backing heb je zelf in elkaar geflanst. Netjes.
`quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:50 schreef Tujuh het volgende:
Svyatagor, heb je die patch voor de Pod XT nog? Kun je die misschien hier posten?Ga ik hem zelf eens met mijn XTL proberen
Verder een leuk stukje hoor!![]()
Blergh, Marshall...quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:21 schreef Prep2Fight het volgende:
Jongens, ik ga morgen een nieuwe versterker kopen namelijk een Marshall 5010..
Is dit aan te raden?
Het is voor de heb en ik kan er goedkoop aankomen..quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Blergh, Marshall...
Koop een Fender Twin...!
(Maw, dat is heel persoonlijk...)
Blergh, Fender...quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Blergh, Marshall...
Koop een Fender Twin...!
(Maw, dat is heel persoonlijk...)
Ja allemaal erg leuk hoor, maar is een Marshall 5010 wat?quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:02 schreef Hammet het volgende:
[..]
Blergh, Fender...
Koop een Marshall JCM2000 Triple Super Lead 100...!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |