Het is het niet zo zeer dat hij je noten wilt leren lezen, maar of je dat moet leren. Je leert volgens mij het snelste als je de muziek leert die jij leuk vind. Zo aan dat lijstje te zien heb jij niet echt interesse in klassiek gitaar en dan is het leren van noten lezen totaal niet belangrijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:16 schreef -Dries- het volgende:
Wat is er dan mis mee? Misschien is het toch goed voor me algemen kennis ofzo?
Zeer vet stukje muziekquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:06 schreef Ibanez het volgende:Luistr maar eens naar de preview op de site van mijn nieuwe band: daar staat een nummer tussen dat vol staat met artificial harmonics. (waar ik overigens ook gewoon flageolet tegen zeg)
www.contradefused.com
tnx.. ik heb het niet geschreven, maar moet het wel spelen......quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb nóg trauma's van de lessen met "noten". Het begon met 33113311.. maar dat werd al snel slkfhaljfhalghalghalghL!!!111
* NASDAQbastardo valt schuimbekkend neer
Toen was ik 10 ofzo. 9. Iets in die richting.
[..]
Zeer vet stukje muziek![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb nóg trauma's van de lessen met "noten". Het begon met 33113311.. maar dat werd al snel slkfhaljfhalghalghalghL!!!111
[..]
Zeer vet stukje muziek![]()
Noten zijn echt klotequote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:18 schreef Hammet het volgende:
[..]
Het is het niet zo zeer dat hij je noten wilt leren lezen, maar of je dat moet leren. Je leert volgens mij het snelste als je de muziek leert die jij leuk vind. Zo aan dat lijstje te zien heb jij niet echt interesse in klassiek gitaar en dan is het leren van noten lezen totaal niet belangrijk.
Nu krijg ik vast commentaar van JAM of zo, maar daar heb ik schijt aan
Het lezen van TAB's gaat voor beginners eenvoudiger dan noten lezen. Toch ben ik van mening dat het kunnen lezen van noten het daardoor 'begrijpenl' van muziek (de theoretische kant) en daardoor op den duur het beter kunnen spelen zeker geen welkome aanvulling is.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:46 schreef Djaser het volgende:
Noten op je gitaar kunnen vinden word op het gegeven moment wel handig maar of het lezen van notenbalken nu nodig is voor een pop/rock gitarist betwijfel ik. Ik denk dat beide wel kan wachten als je begint met gitaar spelen en dat het leuker is om eerst wat nummers te kunnen spelen van tab, maar dat is mijn bescheiden mening.
je vergeet de P :pquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:22 schreef -Dries- het volgende:
Hmm.. de houding van Klassieke gitaar is ook behoorlijk ''vreemd'' te noemen. Gitaar op je verhoogde linkerbeen.. bah. En letters voor je vingers.. i,a,m, erg vreemd allemaal
Maar hoe zit het dan met het weten welke fret je moet gebruiken?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:29 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het lezen van TAB's gaat voor beginners eenvoudiger dan noten lezen. Toch ben ik van mening dat het kunnen lezen van noten het daardoor 'begrijpenl' van muziek (de theoretische kant) en daardoor op den duur het beter kunnen spelen zeker geen welkome aanvulling is.
Zelf hanteer ik altijd deze houding, het rechterbeen over het linker en dan op het rechterbeen de gitaar. Net als Paco, zeg maar.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:22 schreef -Dries- het volgende:
Hmm.. de houding van Klassieke gitaar is ook behoorlijk ''vreemd'' te noemen. Gitaar op je verhoogde linkerbeen.. bah. En letters voor je vingers.. i,a,m, erg vreemd allemaal
En je pink??quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Zelf hanteer ik altijd deze houding, het been rechter been over het linker en dan op het rechterbeen de gitaar. Net als Paco, zeg maar..
[afbeelding].
En PIMA komt van het Spaanse, pulgar, indice, medio & annular, wat net zoveel betekend als duim, wijsvinger, middelvinger en ringvinger, zo vreemd is dat dus allemaal niet.
Bij klassiek gitaarspel wordt die niet gebruikt. Bij Flamenco wordt dat meestal als X genoteerd, omdat pink in het Spaans net als pulgar met een P begint. Ik heb ook wel gezien dat het als C werd genoteerd, maar waarom men dat deed is me werkelijk een raadsel.quote:
Edit: laatmaar, ik zie het misverstand al!! Ik dacht dat PIMA op de linkerhand sloegquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij klassiek gitaarspel wordt die niet gebruikt. Bij Flamenco wordt dat meestal als X genoteerd, omdat pink in het Spaans net als pulgar met een P begint. Ik heb ook wel gezien dat het als C werd genoteerd, maar waarom men dat deed is me werkelijk een raadsel.
Pequeno, klein. Daar moet nog een mooie golf op die N maar dat staat mijn toetsenbordinstelling niet toe.
Je bedoelt een regeltje voor het vinden van dezelfde noot op andere snaren? (welliswaar octaafje (samsonquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Maidenfan het volgende:
Is daar soms een regeltje voor? Je kan proberen op een zo laag mogelijke snaar te spelen voor een maximale toon maar 't is dan ook nog zoeken of er geen andere manieren zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |