Nee, Witteman redde hem door hem dan maar een quote van Fortuyn voor te leggen. Een inhoudelijk antwoord heeft hij niet gegeven.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:44 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik ken niet het hele gesprek uit mijn hoofd, maar kwam er na die stilte niet een goed antwoord....?
Wanneer houdt men nou eens op met die drogreden...quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou als Kok voor is.... die kerel is oa verantwoordelijk voor de rampzalige invoering van de euro dus als hij voor de grondwet is... nou dan gaan er alleen nog maar meer mensen tegen stemmen![]()
Je kunt je wel gebaseerd op ervaring afvragen hoe zuiver de motieven van de heer Kok wel zijn. Als MP schopte hij tegen de "schandelijke zelfverrijking" in de top van het grote boze bedrijfsleven, nu hij daar zelf deel van uitmaakt hoor je hem daar niet meer over, keurt hij zelfs mede de salarissen goed, zijnde commissaris bij onder andere Shell en ING. Wat meneer Kok beweert wordt dus kennelijk voornamelijk gestuurd door zijn eigen positie en voordelen die hij daar uit peurt, en kennelijk slechts weinig door idealen waar hij voor zou moeten staan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Wanneer houdt men nou eens op met die drogreden...
Persoon X was voor de Euro en nu ook voor de grondwet, dus is de grondwet fout.
Dat is echt wel een relevant punt. De grondwet heeft niets met de euro, of turkije, of het niet naleven van het stabiliteitspact, of het verdrag van Maastricht (waardoor NL de grootste netto betaler is) te maken. Maar het zijn wel dezelfde personen die nu met het zoveelste plan komen wat 'goed voor ons is'. Vertrouw jij ze nog?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Wanneer houdt men nou eens op met die drogreden...
Persoon X was voor de Euro en nu ook voor de grondwet, dus is de grondwet fout.
Ik denk dat de Grondwet ook best wat met Turkije te maken heeft. Bij veel zaken wordt er namelijk gestemd met een gekwalificeerde meerderheid. Dat betekent dat des te meer inwoners je hebt, des te groter word je macht.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:04 schreef kenz het volgende:
[..]
De grondwet heeft niets met de euro, of turkije,
Ik heb laatst in de wandelgangen iets opgevangen over de stad Groningen die géén nieuwkomers meer zal accepteren.Als ik het goed begrijp dan kan de EU strax gewoon beslissen dat in Groningen de poorten weer open moeten?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:49 schreef Tikorev het volgende:
De meeste asielzoekers zijn inderdaad geen politieke vluchtelingen. Een streng en restrictief toelatingsbeleid is dus noodzakelijk. Europa zal dit in Nederland alleen maan ondermijnen.
[..]
Het zal niet hun doel zijn, maar als ik dan zie hoe makkelijk Spanje bijvoorbeeld even 700.000 illegalen legaliseert zal dat uiteindelijk wel het gevolg zijn wanneer dat soort landen straks ons asielbeleid kunnen gaan bepalen dankzij de EU-Grondwet.![]()
Groningen heeft de primeur m.b.t. de extra camera's die worden ingezet in het centrum, deze registreren slechts geluid en zullen alleen alarm slaan als het geluid agressiever gaat worden... ( vervolgens komt *men* in actie)quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:43 schreef NgInE het volgende:
we leven helaas niet meer in een democratie. het gaat steeds meer de kant op van een soort politiestaatje. overal camera's, agenten die om je legitimatie vragen en politici die een eigen agenda er op na houden. niet fijn.
Politiestaat gaat natuurlijk veel te ver, maar dat de politici een andere agenda hebben dan ze laten blijken is onderhand door het gedram voor een "Ja" wel duidelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:43 schreef NgInE het volgende:
we leven helaas niet meer in een democratie. het gaat steeds meer de kant op van een soort politiestaatje. overal camera's, agenten die om je legitimatie vragen en politici die een eigen agenda er op na houden. niet fijn.
Beter bewijs dat onze regering het contact met de burger totaal kwijt is dan dit verhaal lijkt me niet mogelijk...quote:Balkenende optimistisch: het wordt ja
DEN HAAG - Premier Balkenende is optimistisch over de uitkomst van het referendum over de Europese Grondwet. Peilingen die duiden op een groeiend aantal nee-stemmers noemt hij in een interview met de Volkskrant momentopnamen. Een ‘harde, maar waardige’ en korte campagne kan volgens Balkenende de balans doen doorslaan in het voordeel van het ja-kamp.
In regeringskringen bestaat de vrees dat de recente ophef rond de euro een negatief effect heeft op kiezers bij het referendum, dat op 1 juni wordt gehouden. De premier heeft zich dan ook gestoord aan de discussie.
Nederland kon zich volgens Balkenende niet veroorloven de gulden op te waarderen kort voordat de euro in 2001 werd ingevoerd. Een duurdere gulden zou ‘ongewenste economische gevolgen’ hebben gehad, Hij reageert daarmee voor het eerst op de kritiek dat Nederland de gulden te goedkoop inwisselde voor de euro, en daarmee de nationale munt ‘verkwanselde’.
Volgens de premier verslechterde de concurrentiepositie van Nederland eind jaren negentig aanzienlijk. ‘Nederland werd te duur ten opzichte van andere landen. Als je in zo’n situatie de gulden nog eens duurder gaat maken, is dat een extra belemmering voor de export en verlies je banen. Balkenende was destijds als Tweede-Kamerlid financieel expert van het CDA
Balkenende relativeert de commotie van de afgelopen dagen. ‘Ineens komt de vraag op wat er gebeurd is bij de omzetting van de gulden in de euro. Al sinds de jaren tachtig was de gulden gekoppeld aan de Duitse mark. In de jaren negentig werden de munteenheden in Europa aan elkaar gekoppeld. Feitelijk hadden we toen al een euro, zij het niet in bankbiljetten. Er is wel wat misgegaan bij de introductie van de euro. Café- en restauranthouders en andere bedrijven maakten misbruik van de situatie en schroefden de prijzen op.’
Per saldo is de operatie Nederland ten goede gekomen, meent de premier. Burgers en bedrijven werden verlost van dure financiële transacties met verschillende munteenheden. Balkenende: ‘Als je alles op een rijtje zet, zeg ik dat de euro niet het argument is om nee te zeggen tegen de Europese Grondwet. Verre van dat.’
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |