abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27142990
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:44 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik ken niet het hele gesprek uit mijn hoofd, maar kwam er na die stilte niet een goed antwoord....?
Nee, Witteman redde hem door hem dan maar een quote van Fortuyn voor te leggen. Een inhoudelijk antwoord heeft hij niet gegeven.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:54:17 #162
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27143158
Nou als Kok voor is.... die kerel is oa verantwoordelijk voor de rampzalige invoering van de euro dus als hij voor de grondwet is... nou dan gaan er alleen nog maar meer mensen tegen stemmen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27143970
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou als Kok voor is.... die kerel is oa verantwoordelijk voor de rampzalige invoering van de euro dus als hij voor de grondwet is... nou dan gaan er alleen nog maar meer mensen tegen stemmen
Wanneer houdt men nou eens op met die drogreden...

Persoon X was voor de Euro en nu ook voor de grondwet, dus is de grondwet fout.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:21:27 #164
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27144035
Het geeft wel aan wat voor een persoon het is, van een notoire oplichter zou ik ook geen 2'e hands wagen kopen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27144121
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:19 schreef m021 het volgende:

[..]

Je kunt je wel gebaseerd op ervaring afvragen hoe zuiver de motieven van de heer Kok wel zijn. Als MP schopte hij tegen de "schandelijke zelfverrijking" in de top van het grote boze bedrijfsleven, nu hij daar zelf deel van uitmaakt hoor je hem daar niet meer over, keurt hij zelfs mede de salarissen goed, zijnde commissaris bij onder andere Shell en ING. Wat meneer Kok beweert wordt dus kennelijk voornamelijk gestuurd door zijn eigen positie en voordelen die hij daar uit peurt, en kennelijk slechts weinig door idealen waar hij voor zou moeten staan.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27151946
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:19 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat is echt wel een relevant punt. De grondwet heeft niets met de euro, of turkije, of het niet naleven van het stabiliteitspact, of het verdrag van Maastricht (waardoor NL de grootste netto betaler is) te maken. Maar het zijn wel dezelfde personen die nu met het zoveelste plan komen wat 'goed voor ons is'. Vertrouw jij ze nog?

Ik heb geen zin om over twee jaar van dezelfde mensen weer al die sorry verhalen te horen waarom het toch anders is uitgepakt.
pi_27163896
wat kenz zegt
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_27164673
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:04 schreef kenz het volgende:

[..]

De grondwet heeft niets met de euro, of turkije,
Ik denk dat de Grondwet ook best wat met Turkije te maken heeft. Bij veel zaken wordt er namelijk gestemd met een gekwalificeerde meerderheid. Dat betekent dat des te meer inwoners je hebt, des te groter word je macht.

Als Turkije straks bij de Europese Unie komt wordt er echt niet weer opnieuw een referendum gehouden of we dan nog steeds de Grondwet willen hebben. Kortom je stemt nu tevens voor of tegen grote Turkse invloed op beleid in Nederland op de langere termijn (Turkije heeft straks met 70.000.000 inwoners meer invloed op welke grondwetten er hier in Nederland moeten gelden dan het Nederlandse volk zelf).

Dat geldt overigens ook voor Duitsland maar daar zou je nog van kunnen zeggen dat Nederlanders en Duitsers (cultureel gezien) redelijk met elkaar verwant zijn en dat dat daarom nog te accepteren is. Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die met het huidige Europa voorstander zijn van de Grondwet maar tegenstander zijn van de Grondwet wanneer Turkije ook bij Europa zou horen. Dan speelt Turkije dus wel degelijk een rol bij het referendum over de Europese Grondwet..
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27164787
Wanneer gaat Den Haag zien dat dit geen afkeuring van de grondwet op zich is, maar een afkeuring van de hele gang van zaken. Het door onze strot drukken van de grondwet, het te veel betalen van Nederland ten opzichte van andere landen, de puinhopen die de regering in onze ogen maakt, de sociale zekerheden die worden afgebroken....

Tuurlijk heeft dit NIETS met de grondwet te maken, maar het is wel een duidelijk signaal. Daar zouden ze lering uit moeten trekken. MAAR NEEE, wat doen ze? Die nee-stemmers hebben er geen verstand van, stemmen met hun gevoel, stemmen om onjuiste redenen. Struisvogel gedrag en arrogantie ten top van die politieke elite!
pi_27165344
we leven helaas niet meer in een democratie. het gaat steeds meer de kant op van een soort politiestaatje. overal camera's, agenten die om je legitimatie vragen en politici die een eigen agenda er op na houden. niet fijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_27167527
Ze, de EU, hadden de grondwet gewoon een andere naam moeten geven, verdrag van Luxemburg ofzo. Europees Parlement erover laten stemmen, geen gezeur en geen haan die ernaar had gekraaid in NL. Hoewel ik nogsteeds D66 stem, minst slechte politieke partij naar mijn mening (zoals democratie de minst slechte staatsvorm is; Churchill), ben ik wel tegen 'n referendum.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:02:10 #172
55692 opfokken
Je weet tog
pi_27171515
http://meatpipe.com/XL/?ID=4007

om jullie op te fleuren
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 00:38:25 #173
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_27172485
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:49 schreef Tikorev het volgende:

De meeste asielzoekers zijn inderdaad geen politieke vluchtelingen. Een streng en restrictief toelatingsbeleid is dus noodzakelijk. Europa zal dit in Nederland alleen maan ondermijnen.
[..]

Het zal niet hun doel zijn, maar als ik dan zie hoe makkelijk Spanje bijvoorbeeld even 700.000 illegalen legaliseert zal dat uiteindelijk wel het gevolg zijn wanneer dat soort landen straks ons asielbeleid kunnen gaan bepalen dankzij de EU-Grondwet.
Ik heb laatst in de wandelgangen iets opgevangen over de stad Groningen die géén nieuwkomers meer zal accepteren.Als ik het goed begrijp dan kan de EU strax gewoon beslissen dat in Groningen de poorten weer open moeten?
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 00:42:40 #174
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_27172550
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:43 schreef NgInE het volgende:
we leven helaas niet meer in een democratie. het gaat steeds meer de kant op van een soort politiestaatje. overal camera's, agenten die om je legitimatie vragen en politici die een eigen agenda er op na houden. niet fijn.
Groningen heeft de primeur m.b.t. de extra camera's die worden ingezet in het centrum, deze registreren slechts geluid en zullen alleen alarm slaan als het geluid agressiever gaat worden... ( vervolgens komt *men* in actie)
Er is gezegd normale straatgeluiden niet worden opgenomen maar toch krijg je er een raar gevoel bij dat het straks in principe zover gaat komen dat overal geluid- en beeldmateriaal is opgeslagen.
Internetverkeer moet men bewaren, geluiden, gesprekken, beelden...

Mocht je een tikje paranoide zijn dan zal je strax nergens meer je mond open durven trekken (zowel virtueel als irl...)

Iedereen heeft recht op privacy lijkt mij...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:46:00 #175
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27172611
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:43 schreef NgInE het volgende:
Politiestaat gaat natuurlijk veel te ver, maar dat de politici een andere agenda hebben dan ze laten blijken is onderhand door het gedram voor een "Ja" wel duidelijk.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:44:47 #176
101385 Thief
Kleptoman
pi_27173290
quote:
Op maandag 16 mei 2005 17:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

-Knip-
Bedank voor je uitleg
ik ga definitief NEE stemmen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 08:34:51 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27174822
quote:
Balkenende optimistisch: het wordt ja

DEN HAAG - Premier Balkenende is optimistisch over de uitkomst van het referendum over de Europese Grondwet. Peilingen die duiden op een groeiend aantal nee-stemmers noemt hij in een interview met de Volkskrant momentopnamen. Een ‘harde, maar waardige’ en korte campagne kan volgens Balkenende de balans doen doorslaan in het voordeel van het ja-kamp.

In regeringskringen bestaat de vrees dat de recente ophef rond de euro een negatief effect heeft op kiezers bij het referendum, dat op 1 juni wordt gehouden. De premier heeft zich dan ook gestoord aan de discussie.

Nederland kon zich volgens Balkenende niet veroorloven de gulden op te waarderen kort voordat de euro in 2001 werd ingevoerd. Een duurdere gulden zou ‘ongewenste economische gevolgen’ hebben gehad, Hij reageert daarmee voor het eerst op de kritiek dat Nederland de gulden te goedkoop inwisselde voor de euro, en daarmee de nationale munt ‘verkwanselde’.

Volgens de premier verslechterde de concurrentiepositie van Nederland eind jaren negentig aanzienlijk. ‘Nederland werd te duur ten opzichte van andere landen. Als je in zo’n situatie de gulden nog eens duurder gaat maken, is dat een extra belemmering voor de export en verlies je banen. Balkenende was destijds als Tweede-Kamerlid financieel expert van het CDA

Balkenende relativeert de commotie van de afgelopen dagen. ‘Ineens komt de vraag op wat er gebeurd is bij de omzetting van de gulden in de euro. Al sinds de jaren tachtig was de gulden gekoppeld aan de Duitse mark. In de jaren negentig werden de munteenheden in Europa aan elkaar gekoppeld. Feitelijk hadden we toen al een euro, zij het niet in bankbiljetten. Er is wel wat misgegaan bij de introductie van de euro. Café- en restauranthouders en andere bedrijven maakten misbruik van de situatie en schroefden de prijzen op.’

Per saldo is de operatie Nederland ten goede gekomen, meent de premier. Burgers en bedrijven werden verlost van dure financiële transacties met verschillende munteenheden. Balkenende: ‘Als je alles op een rijtje zet, zeg ik dat de euro niet het argument is om nee te zeggen tegen de Europese Grondwet. Verre van dat.’
Beter bewijs dat onze regering het contact met de burger totaal kwijt is dan dit verhaal lijkt me niet mogelijk...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 08:36:32 #178
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_27174840
Het schijnt dat Verdonk bij Barend en van Dorp idd gezegd heeft dat het bij nee toch ja wordt mocht het referendum voor de regering negatief uitpakken.
Wie kan haar exact citeren ? (ik heb de uitzending niet gezien)

Als het idd zo is dan hebben we eindelijk een politicus die 1x de waarheid heeft verteld.

Of heeft Verdonk de mediacursus "Liegen en Bediriegen voor Politici" gemist?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 08:41:03 #179
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_27174907
Gister op omroep brabant zapte ik toevallig langs een vragenuurtje met een naar ik meen D66'er, SP'er, hoogleraar en een meisje waarvan mij niet duidelijk is wat ze nou precies deed (is dat nou de stem van het volk ). De D66'er hoorde ik nog net zeggen, bij de rondvraag, dat "de grondwet er toch wel komt". Heb niet het hele program gezien maar ik ga ff kijken op de website.
power to the people
pi_27175048
Geert Wilders weet het ook altijd weer te verprutsen...

Gister in NOVA zat hij uit te leggen waarom hij tegen de grondwet was, en zelfs ik vond dat er wel wat in zat, wat hij zat te vertellen. (Niet in de zin van: ik was het ermee eens, maar meer: ik snap waarom je dat vindt.) En toen kwam hij opeens met "niemand voelt zich Europeaan, de mensen voelen zich Nederlander".

Wéér een tegenstander die denkt dat zijn mening het hele volk vertegenwoordigt.
Mag ik me wél Europeaan voelen, ja?

En toen ging hij ook nog aan Clairy Polak vragen of ze wel tegen ging stemmen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')