abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35088742
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:08 schreef Mr.Dre het volgende:
Ik ben in een aantal centrales van UPC en Essent geweest. In Amsterdam bij het hoofdkantoor zit een hele grote centrale. In Heerenveen staat de hoofdcentrale voor Friesland, die is ook best groot maar in vergelijking met Amsterdam een kleintje.
pics ???
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 februari 2006 @ 19:03:44 #122
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_35263502
Uhm, dalet, die pics? Graag!
pi_35263805
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:53 schreef GSMboy het volgende:

[..]

pics ???
helaas
pi_35266557
Hier (Nunspeet) hebben ze de centrale ook eens wat geupgraded. BBNed had een klein DSLAM staan, in een er snel-bij-aangetrokken ruimte. Nu hebben ze een eigen aparte ruimte, mooi hokje met fatsoenlijke airco ipv een "kippenhok" in een dooie hoek.

Ondanks dat de ADSL checks online melden dat hier ADSL2+ mogelijk is, staat dit er dus nog mooi niet. Ipv 1 cisco dslam, staan er nu 3, maar allemaal nog ADSL1.

Versatel heeft inmiddels ook een DSLAM staan, 1 UT Starcom ding. Fotos heb ik er een paar van, batterijen leeg van digicam
pi_35343954
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef buzzer het volgende:

[..]

die gebruiken gewoon het netwerk van KPN
Not, Versatel ligt met eigen (glas) verbindingen tot in de MDF (Wijkcentrale), het laatste stukje koper tot aan de huizen is door KPN aangelegd.
pi_35344080
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:53 schreef GSMboy het volgende:
Iemand een idee wat er in de centrale wordt aangepast voor de snelheidsverhoging?
De DSlam wordt geupgrade, of er wordt een ADSL2+ DSLAM neergezet.
pi_35344347
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Bl-C Beilen-Centrum Wilhelminaplein 8 9411PC BEILEN 593000 0593 Assen Gn

Oh die ken ik wel, heeft ook zo'n mast etc. Is alleen een heel end van hier
pi_35346776
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:22 schreef Curare het volgende:

[..]

De DSlam wordt geupgrade, of er wordt een ADSL2+ DSLAM neergezet.
Of ze laten een antieke Cisco DSLAM staan (die afaik weet ADSL1 only is), en melden bij de postcodecheck gewoon ADSL2+.....

Hier (Nunspeet) heeft BBNed toch echt ALLEEN maar (3) Cisco DSLAMS staan. (heb ze zelf gezien zondag). Postcodecheck meld ADSL2+, maar die cisco's hingen er 2 jaar geleden ook al.
Alleen versatel is erbij gekomen, met zn UTStarcoms.

DSLAMS upgraden doen ze (BBNed) alleen bij de Alcatels. Tijdje geleden zijn de meeste Cisco's vervangen door Alcatels, en de Alcatels kunnen ze upgraden idd naar ADSL2+, de oude Cisco's zijn ADSL1. (en daarnaast hadden die capaciteitsproblemen na de upgrades van BBNed, bij zo'n 70% (oid) van een volle ATM lijn (155mbit) gingen ze flippen)
pi_35523182
Nog mensen met foto's ?
pi_35715665
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:27 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Alleen versatel is erbij gekomen, met zn UTStarcoms.
Versatel heeft ook Samsung (CorCCes) Dslams tegenwoordig die zijn adsl2+ geschikt.
pi_36007906
geen pics meer verder?

Anyway. Elk huisje heeft zijn eigen kabeltje dus?
pi_36154935
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:55 schreef GSMboy het volgende:
geen pics dus meer?
Geen nieuwe nee
  maandag 10 april 2006 @ 23:31:38 #135
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_36841889
Het zit er MISSCHIEN in dat mijn werkgever (server)ruimte gaat huren in een KPN Centrale. Ze bieden blijkbaar die optie, en daar willen we, afhankelijk van de prijs, gebruik van maken. (Overigens betaal je per footprint.).

Je moet zelfs een cursus volgen om er uberhaupt binnen te mogen. Eenmaal binnen speciale kleding aan: muts, speciale schoenen, de hele mikmak.

Mocht ik er binnenkort heen moeten, dan neem ik uiteraaaaaaaaard mijn fototoestel mee en maak ik wat pics voor jullie
If it ain't Dutch... It ain't much!
pi_36845695
Hahaha wat een bezigheid!
Wel grappig.
Zal eens de centrale hier bezoeken.
Is hier maar 1428meter vandaan dus is wel fietsbaar lijkt me.
Als ik me niet vergis zit ie in Uden-Centrum achter het oude Renault-pand bij het busstation/skate-baan/aldi.
Voor zij die het willen bezoeken ; Lupinestraat 3 5402GB in Uden.

Moet straks richting t busstation voor school dus wie weet.
  dinsdag 11 april 2006 @ 04:19:48 #137
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_36845772
Hou bij het meten van de afstand van je huis naar de centrale, ook rekening met het feit dat je op een binnenader of een buitenader van de dikke kabel naar de centrale zit... (Een buitenader zit met grotere slagen om de dradenbrei heen gedraaid...)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_40303921
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:31 schreef dalet het volgende:
Het zit er MISSCHIEN in dat mijn werkgever (server)ruimte gaat huren in een KPN Centrale. Ze bieden blijkbaar die optie, en daar willen we, afhankelijk van de prijs, gebruik van maken. (Overigens betaal je per footprint.).

Je moet zelfs een cursus volgen om er uberhaupt binnen te mogen. Eenmaal binnen speciale kleding aan: muts, speciale schoenen, de hele mikmak.

Mocht ik er binnenkort heen moeten, dan neem ik uiteraaaaaaaaard mijn fototoestel mee en maak ik wat pics voor jullie
Geen pics ..., of... ..:?

Maar even een andere vraag. Hoe kan KPN nou de telefoonlijn tot een huistelefoon nou doormeten via 0800-0407?
En waarom moet ik de stekker uit de telefoons halen? En wat gebeurt er als ik de stekker erin laat zitten?
pi_40304139
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:25 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Geen pics ..., of... ..:?

Maar even een andere vraag. Hoe kan KPN nou de telefoonlijn tot een huistelefoon nou doormeten via 0800-0407?
En waarom moet ik de stekker uit de telefoons halen? En wat gebeurt er als ik de stekker erin laat zitten?
ze activeren een programma op de wijkcentrale zelf. en de centrale meet de lijn door
dag
pi_40304159
Er zit een lijntest circuit in de kaart waar de lijn op aangesloten zit. En alles, maar dan ook alles, is op afstand bedienbaar. De toestellen thuis moeten eruit omdat ze dan de kale lijn meten. De rest is jouw verantwoordelijkheid.

Heb bij een van hun leveranciers gewerkt. Zolang de hardware het deed, kun je alles van achter je bureau doen. Heb op een warme zomeravond nog wel eens software correcties geladen vanaf mijn studeerkamer thuis op een centrale in Stockholm....was uiteraard niet van KPN....
pi_40304411
En zo waren er vroeger ook test nummers zoals 0140, 014123456789[aboneenummer], 01412345 etc... om je terug te bellen.

Waarom verschilde dat vaak met diverse centrales? En waar worden nou eigenlijk nieuwe telefoonnummers aangemaakt en hoe? Elk nummer heeft toch een adertje in een grote KPN-kabel tot aan de centrale?

En zijn er nog steeds leuke testnummers?
pi_40304502
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:45 schreef GSMboy het volgende:
En zo waren er vroeger ook test nummers zoals 0140, 014123456789[aboneenummer], 01412345 etc... om je terug te bellen.
Die werden met de hand geprogrammeerd..... en omdat idd de voordehand liggende wel bekend waren, werden die veranderd. Omdat als je ze nodig toch kon opzoeken, of een collega kon bellen, was daar niet echt een standaard meer in.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:57:45 #144
56875 dalet
pi_40966846
Maar is het zo dat tijdens die lijnmeting de spanning dermate hoog word en dat daarom de toestellen eraf moeten, of...?!?
  † In Memoriam † zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:37:22 #145
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40979624
Nostalgisch topic

Ben mijn ICT-carriere begonnen in de centrales in het Westland . Prachtige oude gebouwtjes in dorpjes waar sinds de invoering van de telefonie niet veel gebeurd is, met de daarbij behorende techniek uit het telecom-jaar nul, zoals soldeerbouten op 48 Volt die een half uur op moeten warmen voordat je één van die myriade aan draadjes op z'n plek kan solderen. Of drie verschillende manieren van tellen, sommige verdelers waren (of zijn, ben ik bang) octaal ingedeeld. Ging je met een speciale lineaal langs de verdeler om de juiste stift te vinden.

Was toch leuker dan de gigantische hoofdverdelers van bijvoorbeeld Zoetermeer, waar de kruisdraad (verbindingsdraad tussen centrale-kant en klant-kant) uit een spoel aan een rail langs 15 meter aan LSA-stroken getrokken wordt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_44120016
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:57 schreef dalet het volgende:
Maar is het zo dat tijdens die lijnmeting de spanning dermate hoog word en dat daarom de toestellen eraf moeten, of...?!?
Vraagt zich ook af....
pi_44121934
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:35 schreef Martin2005 het volgende:
Er zit een lijntest circuit in de kaart waar de lijn op aangesloten zit. En alles, maar dan ook alles, is op afstand bedienbaar. De toestellen thuis moeten eruit omdat ze dan de kale lijn meten. De rest is jouw verantwoordelijkheid.
Dan weten ze zeker dat de fout voor het ISRA-punt zit. Komt er dan een monteur, dan zijn de kosten voor kpn, ligt de fout binnenshuis, dan betaald de klant ( minimaal 139,- )
bye
pi_44122124
Leuk hoor die foto's en informatie van "insiders".
Als elektrotechnicus in opleiding ben ik wel geïnteresseerd hierin.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:34:44 #149
56875 dalet
pi_44374489
Dames en heren!!!

Even weer een kickje voor dit briljante topic. Ik kwam laatst toevallig (.... ) op dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1090791. Misschien wel interessant?

Overigens Barbaaf....jij hebt vast geen pics uit die tijd of wel dan?
pi_45844447
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:35 schreef Martin2005 het volgende:

Heb bij een van hun leveranciers gewerkt. Zolang de hardware het deed, kun je alles van achter je bureau doen. Heb op een warme zomeravond nog wel eens software correcties geladen vanaf mijn studeerkamer thuis op een centrale in Stockholm....was uiteraard niet van KPN....
Wat kon je dan zoals doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')