abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26980864
Vandaag maar weer eens een rondje tuin gedaan...

De voorkant begint goed te groeien... Alles groen...

Deze krijgt van het weekend een knipbeurt...

En dan nu een paar tips van de kenners graag.
Ik heb 3 leuke hangdingen aan de lange zijde van het huis, komt weinig zon, en de bakken die ik heb hangen zijn dus gewoon zwaar naadje... :')
En mijn plantjes zien er zo uit... NOT FUNNY...

Wat kan ik het beste daar plaatsen?

En ow, deze weet ik de naam niet van:

Die heb ik gered uit de vorige tuin, die komt na anderhalf jaar een beetje bij.
Maar wat is het en hoe te verzorgen, qua zon enzo...?
En waarom zitten daar bruine pikkeltjes op?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26980949
Zo, wist ik veel dat er nog maar 1 post na de mijne was...
Ja, bluezz die lavendel staat dus gewoon achter iets, en heb 'm niet eens opgemerkt...

Oh en nog even de roos van Tinkerbell...

vrijdag 13 mei 2005 @ 16:29:09 #3
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_26981033
Doet me herinneren dat ik mijn tuin nog moet doen. voordat ik ruzie krijg met de buren
Het is een enorm paradijs voor onkruid.

Maar hierbij beloof ik plechtig dat ik er zeer spoedig wat aan ga doen. En zal ik zeker ook een paar foto's van het resultaat laten zien... misschien ook wel van "hoe het was".... als ik me daarvoor niet teveel ga schamen
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_26981125
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:29 schreef Jereon het volgende:
Doet me herinneren dat ik mijn tuin nog moet doen. voordat ik ruzie krijg met de buren
Het is een enorm paradijs voor onkruid.

Maar hierbij beloof ik plechtig dat ik er zeer spoedig wat aan ga doen. En zal ik zeker ook een paar foto's van het resultaat laten zien... misschien ook wel van "hoe het was".... als ik me daarvoor niet teveel ga schamen
Dat staat nu zwart op wit

Mijn lavendel bloeit ook al, althans bijna

Oh en ik ontdekte net in mijn voortuin een plant met bloemen die ik heeeel niet ken. Nu is dat niet zo gek, want als mijn buurman iets over heeft of gewoon iets leuks heeft kan hij het zomaar in mijn tuin zetten, hoor, niks niet gek. Als ik iets heb dat ik niet had, dan vraag ik het de buurman, 10 tegen 1 dat hij het er in heeft gezet
pi_26984206
over de hanging-basket: heb je er cocosmatjes inzitten? die houden namelijk redelijk wat vocht vast, zodat de grond niet uitdroogd en je plant meer water op kan nemen. (hij ziet er namelijk best wel verdroogd uit )
voor de rest doen hangpetunia's het altijd leuk, en ook fuchsia's doen het goed in een leuk potje aan de muur
trouwens mooie foto's Oblivion!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_26985483
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:18 schreef Veersesmurf het volgende:
over de hanging-basket: heb je er cocosmatjes inzitten? die houden namelijk redelijk wat vocht vast, zodat de grond niet uitdroogd en je plant meer water op kan nemen. (hij ziet er namelijk best wel verdroogd uit )
voor de rest doen hangpetunia's het altijd leuk, en ook fuchsia's doen het goed in een leuk potje aan de muur
trouwens mooie foto's Oblivion!
Dank je.

Zijn geen hanging baskets. Maar dan kan ik alsnog dat kokos erin doen!
Daat is wel een goede tip.
Maar kunnen die bloemen tegen geen zon?
pi_26985733
ik denk dat ze liever wat zon hebben op een dag, maar ze zouden niet zo slap moeten hangen omdat ze geen zon krijgen, eerder doordat ze geen water krijgen

heb je de planten overigens zo gekocht? (met die bloemen eraan) of staan ze er vanaf begin dit jaar in de pot?
pi_26985806
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:16 schreef Veersesmurf het volgende:
ik denk dat ze liever wat zon hebben op een dag, maar ze zouden niet zo slap moeten hangen omdat ze geen zon krijgen, eerder doordat ze geen water krijgen

heb je de planten overigens zo gekocht? (met die bloemen eraan) of staan ze er vanaf begin dit jaar in de pot?
Neh, deze zijn gewoon verdroogt omdat ze geen water hebben gehad, staat dus een boom boven, en ik vergeet wel eens wat...
En de bloemen waren gewoon goed toen ik ze gekocht heb.
Ik ben een planten moordenaarster...
pi_26987073
Fuchia's en vlijtig liesjes hebben niet veel zon nodig.
En lampionnetjes zijn hardnekkig, omdat ze via wortels groeien. Met wat vlijt zijn ze wel in toom te houden.
NB: Ik ben erg argwanend als er op een beschrijving staat: bodembedekker. Dan kan het uitgroeien tot een veldslag om het spul weg te krijgen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26987117
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:57 schreef krakkemieke het volgende:
En lampionnetjes zijn hardnekkig, omdat ze via wortels groeien. Met wat vlijt zijn ze wel in toom te houden.
NB: Ik ben erg argwanend als er op een beschrijving staat: bodembedekker. Dan kan het uitgroeien tot een veldslag om het spul weg te krijgen.......
Ja, ze horen ook niet in mijn tuin, ik heb ze er niet ingezet, maar ik heb vandaag teruggeslagen
pi_26987251
Wat een práchtige akelei, Oblivion!!

(Deze bedoel ik dus:)

NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_26987389
je hebt natuurlijk bodembedekkers en bodembedekkers als je graag een stukje grond wilt bedekken, vraag dan in het tuincentrum of hij snel of langzaam groeit. een mooie bodembedekker vind ik Iberis sempervirum. ik heb een hekel aan kruipend zenegroen, want dat krijg ik erg lastig weg in de tuin!
maar iedereen heeft een eigen smaak natuurlijk, en dat is maar goed ook
pi_26988536
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:57 schreef krakkemieke het volgende:
Nou ja ze kunnen gedijen wat ze willen, de doorsnede van de pot is exact 14 cm...
Meer krijgen ze niet..
Morgen even op pad, kom je ook naar de baarnse groothandel voor blommen?
pi_26988559
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:02 schreef Scootmobiel het volgende:
Wat een práchtige akelei, Oblivion!!

(Deze bedoel ik dus:)

Hij is echt mooi....
Dank je wel, bloemetje doet het toch echt zelf...

Oh weet iemand wat de laatste foto nou is?
pi_26988776
kan ik een letter kopen?

is het geen rhododendron met groot blad? denk het eerlijk gezegd niet maar goed, daar lijkt hij het meest op voor mij. denk eerder aan een exotische plant. neem anders een blad mee naar de baarnse groothandel, daar kunnen ze je misschien verder helpen
pi_26991118
WAT is de baarnse groothandel? *Krakje is baarnse.....*
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26991202
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:27 schreef krakkemieke het volgende:
WAT is de baarnse groothandel? *Krakje is baarnse.....*
Muts, daar hebben we het net over gehad! Groeneveld.

Nou, weet nu iemand wat en hoe deze plant heet?

pi_26991439
Nee! Niet zonder bloemen ofzo......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26991858
Ik weet het ook niet

Leuk topic trouwens!
Helaas heb ik (lees: m'n ouders) een kleine achtertuin, dus er staat niet zoveel in. Vandaag stage gelopen, we waren bezig met een tuinaanleggen. Opsluitbandjes zetten enz.
Children of the night. What music they make.
pi_27005870
hey grappig, nog een (leerling) hovenier hier ik doe dezelfde opleiding als jouw, maar zit nu in het 3de jaar.

vandaag gras gemaaid en bakken gevuld met 1-jarigen. erg lekker weer, maar af en toe beetje veel wind aan de kust hier. zometeen mijn zelf gekweekte paprika's uitplanten, het nog geen etenstijd.

vraagje: wie heeft er canna's in de volle grond staan? ik heb dus zaden vanuit monaco meegenomen, deze gezaaid (nog een heel gedoe!) en nou staan ze in een pot. ik durf ze eigenlijk niet in de volle grond te zetten, omdat ik bang ben dat ze de winter niet overleven. is mijn angst gegrond, of kan ik ze gewoon lekker in de volle grond zetten?
pi_27010246

Mijn schoonmoeder is net weg, en de enorme boom in onze achtertuin die we altijde De Spar noemden... blijkt een Lariks te zijn volgens haar
pi_27011365
hehehe

een lariks kan je trouwens herkennen aan zijn naald-uitval in de winter. het is de enige conifeer die zijn naalden in de winter laat valen.
pi_27011403
In de winter?
Alles ligt NU onder
pi_27013883
ja, maar dat is er dan van de winter afgevallen ej als het goed is zitten er wel weer licht-groene naalden aan de boom. (tenzij het toch een spar is, maar dan is hij nou dood )
pi_27013971
Klopt van die groene naalden
Maar hij blijft uitvallen, echt... we zijn hier in Dec. komen wonen en toen zag ik ook al wat naalden, maar het is nu echt erg. Het waait hier (vlak bij de kust wonen we) ook meestal (stevig) misschien is dat ook wel een oorzaak?
De tuin ligt nu echt onder al een week of 2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')