abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26977996
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dacht je soms dat de kerk en haar volgelingen de Verlichting in Europa omarmden ofzo
Dat niet maar dat is wat anders dan opleggen...
pi_26977998
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:12 schreef HassieBassie het volgende:
Hoezo verdedigingshoek? Ik heb geen enkele Moslima inhoudelijk horen reageren op Submission, het enige wat ik hoorde was kritiek op de manier waarop ze die kritiek bracht.
Er is geen inhoud, dus is het niet gek dat ze geen kritiek op de inhoud hebben. De inhoud is de fantasie van AHA, daarmee maakt het nog geen werkelijkheid.
quote:
Logisch ook, want Hirsi Ali heeft gewoon gelijk wat betreft de inhoud van Submission. Misschien had ze voor een andere vorm kunnen kiezen, maar allah, dat is haar keuze geweest.
Niet echt de meest rationele keuze nietwaar?
quote:
Persoonlijk denk ik zeker wel dat Submission een effectieve film is, maar wat mij betreft kan je ook niet hard genoeg zijn tegen mensen die anderen onderdrukken onder het mom van geloof.
Laat mij eens de effectiviteit zien, show me the light.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:15:47 #53
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_26978005
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is amper iets positiefs te noemen he.
Ach een echt nadeel is het ook niet he?
pi_26978032
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat niet maar dat is wat anders dan opleggen...
De Verlichting is Europa in feite opgelegd.
pi_26978087
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar is de Verlichting daarom opgelegd? Dat had overigens geen leuke resultaten, zoals bijv. in de Vendee.
De redenen waren divers. Maar het is onzin om te beweren dat Verlichting niet opgelegd kan worden.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:18:24 #56
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26978109
Verlichten? Die Moslims lezen de Koran toch allang zelf?
pi_26978115
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Door Napoleon, bedoel je?
pi_26978118
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Richtlijn 6 van de Federatie der Filosofen?
pi_26978135
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat ze naamsbekendheid heeft gegenereerd voor de misstanden binnen de islam.
Je bedoelt "de" Islam die AHA heeft ondervonden in Somalie? Wat versta jij onder "de" Islam? Radicalen die de islam met een bepaalde fantasie interpreteren? Of dragen de "gematigden" zoals jij ze noemt de ware islam uit?
quote:
Het is wellicht een druppel op de gloeiende plaat. Maar je moet ergens beginnen want vanuit de islam zelf komt er nooit enige vorm van vernieuwing. Die blijven liever eeuwig in de middeleeuwen hangen.
Hoe kan "de islam" zich in godsnaam "vernieuwen". Beetje achterlijke opmerking als je het mij vraagt, wie zegt dat vrouwenonderdrukking niet een traditionele uiting is? Vervolgens meldt je "die blijven liever"? Wie is "die"?
quote:
Hele dappere vrouw en ik hoop dat ze nog meer zal bereiken. Wellicht komt er ooit een gematigde (Europese) islam die geen connecties meer heeft met al die woestijnlandjes en achterlijke imams.
Nog meer onzin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978141
Door deze film zijn discussies begonnen over de Islam & moslima's.
ik heb de film zelf niet gezien, dus daar kan ik niks over zeggen.
pi_26978166
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat ze naamsbekendheid heeft gegenereerd voor de misstanden binnen de islam.

Het is wellicht een druppel op de gloeiende plaat. Maar je moet ergens beginnen want vanuit de islam zelf komt er nooit enige vorm van vernieuwing. Die blijven liever eeuwig in de middeleeuwen hangen.

Hele dappere vrouw en ik hoop dat ze nog meer zal bereiken. Wellicht komt er ooit een gematigde (Europese) islam die geen connecties meer heeft met al die woestijnlandjes en achterlijke imams.
En de islamieten die het geloof normaal uitoefenen? Zeg maar de mensen in de grote steden van de islamitische landen. Willen die ook terug naar de Middeleeuwen? Of is er misschien een fanatieke minderheid die de grote massa opsteukt en die terug willen naar de Middeleeuwen?
pi_26978204
Maar goed, ik denk dat discussie sowieso al iets is. Submission heeft immers geleid tot discussies over vanalles wat, dat heeft het bereikt. Niet dat die er voor en zonder Submission niet waren, maar het is wéér een impuls. Dat is goed, denk ik.
pi_26978222
Ik denk sws niet dat de Islam een dezelfde soort ontwikkeling kan ondergaan als het christendom.

Het christendom is in de basis een vredelievend geloof. Dat itt de islam.
Omdat de islam gebaseerd is op geweld is het lastig om die gewelddadigheid uit te bannen. Daar gaan mss honderden jaren overheen of mss komt het wel nooit goed met de islam.
Eigenlijk zou de verandering vanuit de islam moeten komen maar omdat dat niet echt gebeurd zijn mensen als Ayaan Hirsi Ali een goede ontsteking om de veranderingsbom intern te laten exploderen.
pi_26978242
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:17 schreef nikk het volgende:

[..]

De redenen waren divers. Maar het is onzin om te beweren dat Verlichting niet opgelegd kan worden.
Het is wel dom en gevaarlijk.
pi_26978272
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, ik denk dat discussie sowieso al iets is. Submission heeft immers geleid tot discussies over vanalles wat, dat heeft het bereikt. Niet dat die er voor en zonder Submission niet waren, maar het is wéér een impuls. Dat is goed, denk ik.
Of het goed is, is nog maar de vraag. Je kan wel een eeuwigheid discussieren over hetzelfde onderwerp, maar je schiet er geen donder mee op. Daarom vindt ik ook, dat als ze iets zogenaamd aan de kaak stelt, ze er ook een bepaalde oplossing voor moet vinden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978297
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk sws niet dat de Islam een dezelfde soort ontwikkeling kan ondergaan als het christendom.

Omdat de islam gebaseerd is op geweld is het lastig om die gewelddadigheid uit te bannen. Daar gaan mss honderden jaren overheen of mss komt het wel nooit goed met de islam.
Eigenlijk zou de verandering vanuit de islam moeten komen maar omdat dat niet echt gebeurd zijn mensen als Ayaan Hirsi Ali een goede ontsteking om de veranderingsbom intern te laten exploderen.
Schoonvoorbeeld van een Christen-extremist
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978299
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is een zeer subjectieve visie.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:23:33 #68
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26978311
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verlichting kan met geen mogelijkheid opgelegd worden, bovendien is het nog maar de vraag of "verlichting" uberhaupt nodig is.
Opgelegd niet, nee. Maar er kan wel toe worden aangezet. En ja, verlichting is nodig, omdat veel moslims door het naleven van hun idealen, de levens van andere mensen moeilijker maken.
pi_26978321
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een zeer subjectieve visie.
Je mag het op z'n minst een achterlijke visie noemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978335
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Door Napoleon, bedoel je?
Neuh, dat niet. Hij was gewoon een product van zijn tijd.
pi_26978340
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je mag het op z'n minst een achterlijke visie noemen.
Ik druk me nou eenmaal graag beschaafd uit
pi_26978342
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

Er is geen inhoud, dus is het niet gek dat ze geen kritiek op de inhoud hebben. De inhoud is de fantasie van AHA, daarmee maakt het nog geen werkelijkheid.
De beeldspraak is anders behoorlijk veelzeggend, of heb je dat een beetje gemist?
quote:
Niet echt de meest rationele keuze nietwaar?
Dat is jouw mening, ik deel hem niet.
quote:
Laat mij eens de effectiviteit zien, show me the light.
Alleen het feit dat er nu nog steeds over wordt gepraat is al een vooruitgang. Mishandeling van islamtische vrouwen is een gigantisch probleem, dat voorheen sowieso volledig doodgezwegen werd, ook al is 90% van de vrouwen in Blijfvanmnlijf-huizen Islamitisch.

Het licht kan ik jou nooit van mn leven laten zien, omdat jij je meer stoort aan de vorm dan aan de boodschap. Ergens hoop ik dat je zelf ook een Moslim bent, zo niet, dan vraag ik me ernstig af waar jouw bord voor je kop vandaan komt.
Big dick.
pi_26978360
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:23 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Opgelegd niet, nee. Maar er kan wel toe worden aangezet. En ja, verlichting is nodig, omdat veel moslims door het naleven van hun idealen, de levens van andere mensen moeilijker maken.
Vind ik niet, kan je misschien met een concreet voorbeeld komen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26978383
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Neuh, dat niet. Hij was gewoon een product van zijn tijd.
Door wie is de Verlichting dan opgelegd?
pi_26978478
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef HassieBassie het volgende:
De beeldspraak is anders behoorlijk veelzeggend, of heb je dat een beetje gemist?
Die beeldspraak zit in haar fantasie, mensen delen die beelden niet met haar. Het is net zoiets als iemand die zegt "bananen kunnen vliegen" en dan vervolgens een banaan in de lucht gooit. Volgens de fantasie van diegene is het waarheid, volgens die gene die ernaar kijkt, is die persoon gestoord.
quote:
Alleen het feit dat er nu nog steeds over wordt gepraat is al een vooruitgang. Mishandeling van islamtische vrouwen is een gigantisch probleem, dat voorheen sowieso volledig doodgezwegen werd, ook al is 90% van de vrouwen in Blijfvanmnlijf-huizen Islamitisch.
90%, zozo. Is dat een loze uitspraak of kunnen we deze ook met bronnen en feiten laten zien?
quote:
Het licht kan ik jou nooit van mn leven laten zien, omdat jij je meer stoort aan de vorm dan aan de boodschap. Ergens hoop ik dat je zelf ook een Moslim bent, zo niet, dan vraag ik me ernstig af waar jouw bord voor je kop vandaan komt.
Mijn achtergrond doet er niet toe, waar mijn "bord voor mijn kop" vandaan komt ook niet. Probeer het nogmaals.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')