Je bent weer niet consequent bezig. Zo kun je ook zeggen dat de Koran nu misbruikt wordt, nietwaar?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De bijbel werd misbruikt niet gebruikt.
Nogmaals in de basis is het christendom geen gewelddadig geloof.
Jezus was niet gewelddadig en de eerste christenen werden vervolgd door de Romeinen. Dat later geweld werd gelinkt met het christendom is gekomen door de oorlogszuchte houding van de Germanen.
Dat deert de islam 'critici' toch ook niet in hun kruistocht tegen de islam ? Geweld, onderdrukking en pedofilie waren in die tijd 'doodnormaal', ook onder christenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vergeet niet dat wel wel hier en nu leven.
De meerderheid van de duitsers hadden in de vorige eeuw ook geen hekel aan de joden, slechts een klein clubje was in staat om die haat te planten, zo werkt het met extreem rechts en extreme moslims.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat de meerderheid een hekel aan Nederland zou hebben, maar ik zie het graag als jij mij een nutteloze opmerking verwijt. Suggereren dat moslims een hekel aan Nederland zouden hebben zonder enig bewijs is pas kansloos lijkt me.
Pardon ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er geen aanslagen of persoonlijke bedreigingen aan het adres van Islamieten geuit
zoekt en gij zult vinden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, het zijn geen poppen, maar deze vrouwen waren volgens mij gewoon acteurs, ik ga het dus even opzoeken.
Nou ja, dat concludeer ik als ik mensen over burgeroorlogen zie schrijven, alsof de gemiddelde moslim de democratie omver zou willen werpen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar wie suggerreert er dan dat 'de moslim in algemene zin' een hekel heeft aan nederland?
Het waren gewoon acteurs:quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wéét dat het echte vrouwen waren... heeft ook nog voor wat opschudding gezorgd destijds.
Elke krant spreekt of over acteurs, of over figuranten. Next to that blijken deze acteurs niet eens het gebed te kennen, en daarom hoor je de voice over van Ayaan tijdens het gebedquote:Consternatie
In verband met de veiligheid van de acteurs zijn zij onherkenbaar in beeld gebracht. Hun namen en die van de overige medewerkers zijn niet bekendgemaakt. Van Hirsi Ali is alleen de stem te horen als zij een traditioneel islamitisch gebed voorleest.
ja dat weet ik en je zult mij ook geen uitspraken horen maken over de profeet en zijn wandelgangen als het gaat om die tijd. maar we leven nu en moeten nu een vorm vinden waarin we kunnen samenleven.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat deert de islam 'critici' toch ook niet in hun kruistocht tegen de islam ? Geweld, onderdrukking en pedofilie waren in die tijd 'doodnormaal', ook onder christenen.
Was dat iets als dopen of onthoofden?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:06 schreef gelly het volgende:
Heb je wel eens van Karel de 5e gehoord, en wat zijn methoden waren om zieltjes te winnen ?
Ik heb het niet over die molotovcocktails, maar over ondergedoken Islamieten in Nederland die hun leven niet meer veilig zijn, daar hoor ik niks over, of weet je meer?quote:
Ik vraag mij af waar je deze onzin vandaan haalt. Als turkse en marokkaanse kleuters op de gemiddelde kleuterschool brabbelen "fuck Nederland" of "fuck Amerika" zullen de ouders niet veel beter zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Hebben de meeste moslims een hekel aan Nederland ? Nee, anders zouden ze hier niet wonen.
Ja, de problemen in onder meer België komen uitsluitend door het vlaams blok: http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thedailycolumn&p=1614729quote:verwijt dan moslims niet dat ze een burgeroorlog willen beginnen,
de vrouwen werden acteurs genoemd omdat ze voor de camera stonden. hun verwondingen zijn levensecht. de tekst is er uiteraard wel nep op getatoeerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het waren gewoon acteurs:
[..]
Elke krant spreekt of over acteurs, of over figuranten. Next to that blijken deze acteurs niet eens het gebed te kennen, en daarom hoor je de voice over van Ayaan tijdens het gebed
Nee, maar moslims zijn ook mensen die manipuleerbaar zijn en over een nogal groot verbroederingsvermogen beschikken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, dat concludeer ik als ik mensen over burgeroorlogen zie schrijven, alsof de gemiddelde moslim de democratie omver zou willen werpen.
Nee omdat de basis van de islam gewelddadig is.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
Je bent weer niet consequent bezig. Zo kun je ook zeggen dat de Koran nu misbruikt wordt, nietwaar?
De Koran predikt ook niet dat je ongelovigen moet onthoofden, dat is nou precies het punt van misbruik van een geloof. We zijn eruit geloof ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat zat dan toch in de aard van de Germanen en niet zo zeer in het christendom. Ze maakte misbruik van het geloof om gewelddadigheid te legitimeren.
Ooh, dus al het jou uitkomt zit het in het geloof, maar als het jou niet uitkomt zit het in 'de aard'? Lekker makkelijk he? Als je altijd kunt kiezen wat jou het beste uitkomtquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Was dat iets als dopen of onthoofden?
Maar dat zat dan toch in de aard van de Germanen en niet zo zeer in het christendom. Ze maakte misbruik van het geloof om gewelddadigheid te legitimeren.
Beetje... wereldvreemd, niet?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als turkse en marokkaanse kleuters op de gemiddelde kleuterschool brabbelen "fuck Nederland" of "fuck Amerika" zullen de ouders niet veel beter zijn.
Sterker nog, aangezien kleuters natuurlijk (nog) geen mening kunnen vormen moeten deze opvattingen wel van de ouders afkomen.
Echt niet het waren figuranten, nogmaals, ze kenden het gebed niet eens, dat werd door Ayaan Hirsi Ali gezongen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de vrouwen werden acteurs genoemd omdat ze voor de camera stonden. hun verwondingen zijn levensecht. de tekst is er uiteraard wel nep op getatoeerd.
Nee hoor. Ik zie een significant verschil tussen de basis van het christendom en die van de islam.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:13 schreef gelly het volgende:
De Koran predikt ook niet dat je ongelovigen moet onthoofden, dat is nou precies het punt van misbruik van een geloof. We zijn eruit geloof ik.
het ging mij ook niet om het gebed. de vrouwen zijn weldegelijk mishandeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echt niet het waren figuranten, nogmaals, ze kenden het gebed niet eens, dat werd door Ayaan Hirsi Ali gezongen.
Dus die 99% van de moslims die trouw naar de moskee gaan en geen vlieg kwaad doen dat zijn dus juist degenen die de Koran misbruikenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee omdat de basis van de islam gewelddadig is.
Dude, heb je nooit een film gezien waarin een badguy overhoop wordt geschoten? Neem maar van mij aan, dat is ook nep. Net als al die verwondingen die jij zag in Submission.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het ging mij ook niet om het gebed. de vrouwen zijn weldegelijk mishandeld.
Dat bedoel ik ook niet. Wat ik bedoel is dat ik bespeur dat er door verschillende lieden met twee maten wordt gemeten waar het het 'kwetsen' van personen betreft. Waar kritiek op het Christendom of platvloerse grappen over de nieuwe paus op geen enkele weerstand van deze lieden kan rekenen (of in ieder geval niet in die mate als in het geval van Ali) wordt bij Submission van de hoogste toren geblazen dat het maar een flutfilm is omdat het kwetsend zou zijn. Het is gewoon raar dat het ene moment het geen enkel probleem is wanneer iets kwetsend kan overkomen en het volgende moment dat juist een reden is om niet op de werkelijke boodschap van de film in te gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef Sidekick het volgende:
Nou, je hoeft geen fundamentalistische moslim of cultuurrelativist te zijn om (delen van) de aanpak van Hirsi Ali te bekritiseren.
Ik ook niet, niet in de zin van 'kwetsen om het kwetsen', maar dat is ook bepaald niet wat Submission doet, daarvoor is het véél te subtiel gebracht, daarover ben je het toch wel met me eens? Kwetsen óm te kwetsen is niet de norm, maar iets bekritiseren ondanks dat dat mogelijk sommige mensen kwetst, dat is wél gangbaar in Nederland, zeker waar het het christelijke geloof betreft.quote:Je doet net alsof kwetsen in Nederland gangbaar is en dat we totaal geen rekening hoeven te houden met anderen, maar zo zie ik die Nederlandse norm niet.
Hmmja, ik vind dat daar nogal eens teveel de nadruk op ligt, zéker in vergelijking met andere geloven. Bij het christendom wordt meer de Nederlandse gangbare norm gevolgd en minder gekeken naar de lange tenen dan bij de Islam. Overigens vind ik ook dat bij het Jodendom nogal eens de lange tenen de boventoon hebben wanneer het op satire aankomt.quote:Natuurlijk, satire, zelfspot en kritiek zijn wel duidelijk onderdeel van de Nederlandse cultuur, en daar is ook weinig mis mee, en ik zie dat er voor de Islam ook geen uitzondering wordt gemaakt, globaal gezien dan.
Nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ooh, dus al het jou uitkomt zit het in het geloof, maar als het jou niet uitkomt zit het in 'de aard'? Lekker makkelijk he? Als je altijd kunt kiezen wat jou het beste uitkomt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |