Er is een boel ophef rond de film Submission. Maar wat heeft de film nou duidelijk gemaakt? Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:34 schreef sizzler het volgende:
Toen submission net een maand oud was hoordje je zo vaak als tegenargument : "Jamaar, wat heeft ze er nou mee bereikt? Niets toch?"
Gelukkig is dat nu wel anders.
Ik wacht met smart op Submission II
Dat is amper iets positiefs te noemen he.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:55 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Van Gogh is dood dat is er mee bereikt![]()
Nee het is niet positief maar dat is er wel me bereiktquote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is amper iets positiefs te noemen he.
Mja, of Submission de waarheid is, is nog maar de vraag en een andere discussie.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Mikkel het volgende:
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben?
En nog een paar andere figuren met wie iemand niet graag op één rijtje word gezet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:11 schreef _ELMaikel_ het volgende:
En ze mocht met Bush eten ofzo toch ?
Wat wordt er bij de naam genoemd en wat is precies de waarheid?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Mikkel het volgende:
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben? Ik denk dat Submission er onder andere aan heeft bijgedragen om mensen van het politiek correcte stigma af te helpen en het beestje bij de naam te noemen.
Zucht.quote:Mja, of Submission de waarheid is, is nog maar de vraag en een andere discussie.
Laten we voor de duidelijkheid even voorop stellen dat Submission op geen enkele wijze verantwoordelijk is voor de dood van Van Gogh. Dat was een geflipte moslim extremist, niet meer en niet minder.quote:Als ze niks bereikt heeft is het toch wel erg jammer dat er zoveel ophef over is geweest en dat mede door de film Van Gogh is vermoord.
Mishandeling van vrouwen in de islamitische cultuur. En er kan nu meer gezegd worden zonder meteen het etiket "politiek incorrect" opgeplakt te krijgen. Ik zeg niet dat Submission voor dit laatste verantwoordelijk is, maar het heeft er wel (enigszins) aan bijgedragen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat wordt er bij de naam genoemd en wat is precies de waarheid?
Eeerst vage vragen stellen en daarna onduidelijke antwoorden geven, retorisch paardenmiddel.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:54 schreef calvobbes het volgende:
van de FP
[..]
Er is een boel ophef rond de film Submission. Maar wat heeft de film nou duidelijk gemaakt? Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?
En wat heeft Hirshi Ali ondertussen bereikt met haar opvallende manier van politiek voeren? Is de manier waarop zijn problemen aan de kaak stelt wel effectief?
Ik denk dat zowel de film als Ali een negatief invloed hebben op hoe het er in de politiek en Nederland aan toe gaat.
Ik denk dat ze eerder voor elkaar heeft gekregen dat Moslims eerder conservatief blijven dan dat ze moderner worden door de manier waarop de Moslims door de film en de politiek aangepakt worden.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:02 schreef SCH het volgende:
De film is door Lega Nord uitgezonden, dat zegt genoeg
Dat heeft R@b er voor het gemak maar niet bij gezet op de FP
ja ze zat al een tijdje in de politiek toe. En wat heeft ze allemaal al bereikt is de grote vraag...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:14 schreef Mikkel het volgende:
Zat Hirschi Ali niet al in de politiek voordat Submission werd gemaakt? Weet ik even niet meer eigenlijk.
Wat is er vaag aan: "Wat heeft de film Submission bereikt?" ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Eeerst vage vragen stellen en daarna onduidelijke antwoorden geven, retorisch paardenmiddel.
Dit bijvoorbeeld;quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat is er vaag aan: "Wat heeft de film Submission bereikt?" ?
As stated earlier: Naar mijn idee heeft ze er mede bijgedragen aan het bespreekbaar maken van de problematiek van dit moment. En dan met name de problematiek met betrekking tot de islam en bijbehorende cultuur.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
ja ze zat al een tijdje in de politiek toe. En wat heeft ze allemaal al bereikt is de grote vraag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |