abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26975117
van de FP
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:34 schreef sizzler het volgende:
Toen submission net een maand oud was hoordje je zo vaak als tegenargument : "Jamaar, wat heeft ze er nou mee bereikt? Niets toch?"

Gelukkig is dat nu wel anders.

Ik wacht met smart op Submission II
Er is een boel ophef rond de film Submission. Maar wat heeft de film nou duidelijk gemaakt? Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?

En wat heeft Hirshi Ali ondertussen bereikt met haar opvallende manier van politiek voeren? Is de manier waarop zijn problemen aan de kaak stelt wel effectief?

Ik denk dat zowel de film als Ali een negatief invloed hebben op hoe het er in de politiek en Nederland aan toe gaat.
Ik denk dat ze eerder voor elkaar heeft gekregen dat Moslims eerder conservatief blijven dan dat ze moderner worden door de manier waarop de Moslims door de film en de politiek aangepakt worden.
pi_26975142
Van Gogh is dood dat is er mee bereikt
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
pi_26975357
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:55 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Van Gogh is dood dat is er mee bereikt
Dat is amper iets positiefs te noemen he.
pi_26975413
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is amper iets positiefs te noemen he.
Nee het is niet positief maar dat is er wel me bereikt
Do it again now
pi_26975416
De film is door Lega Nord uitgezonden, dat zegt genoeg

Dat heeft R@b er voor het gemak maar niet bij gezet op de FP
pi_26975471
haar eigen frustraties mee geuit zonder naar de psychiater te hoeven gaan
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:06:12 #7
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_26975542
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben? Ik denk dat Submission er onder andere aan heeft bijgedragen om mensen van het politiek correcte stigma af te helpen en het beestje bij de naam te noemen.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_26975641
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Mikkel het volgende:
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben?
Mja, of Submission de waarheid is, is nog maar de vraag en een andere discussie.

Ik neem aan dat Hirshi Ali door in de politiek te gaan wel een doel heeft, iets wat ze wil bereiken. En daarbij heeft ze onder andere Submission gebruikt. Wat heeft zij / de film nou bereikt?

Als ze niks bereikt heeft is het toch wel erg jammer dat er zoveel ophef over is geweest en dat mede door de film Van Gogh is vermoord.
pi_26975756
En ze mocht met Bush eten ofzo toch ?
Do it again now
pi_26975812
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:11 schreef _ELMaikel_ het volgende:
En ze mocht met Bush eten ofzo toch ?
En nog een paar andere figuren met wie iemand niet graag op één rijtje word gezet.
pi_26975827
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Mikkel het volgende:
Waarom moet je met het verkondigen van de waarheid perse een aantoonbaar resultaat hebben? Ik denk dat Submission er onder andere aan heeft bijgedragen om mensen van het politiek correcte stigma af te helpen en het beestje bij de naam te noemen.
Wat wordt er bij de naam genoemd en wat is precies de waarheid?
pi_26975848
Ach Hirshi Ali neem het figuur maar net zo serieus als Emiel Ratelband toen met zijn eigen partij.
Do it again now
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:14:38 #13
24293 Mikkel
pi_26975862
quote:
Mja, of Submission de waarheid is, is nog maar de vraag en een andere discussie.
Zucht.
quote:
Als ze niks bereikt heeft is het toch wel erg jammer dat er zoveel ophef over is geweest en dat mede door de film Van Gogh is vermoord.
Laten we voor de duidelijkheid even voorop stellen dat Submission op geen enkele wijze verantwoordelijk is voor de dood van Van Gogh. Dat was een geflipte moslim extremist, niet meer en niet minder.

Zat Hirschi Ali niet al in de politiek voordat Submission werd gemaakt? Weet ik even niet meer eigenlijk.

[ Bericht 32% gewijzigd door Mikkel op 13-05-2005 14:18:45 (slordige quote dinges) ]
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:17:27 #14
24293 Mikkel
pi_26975971
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wordt er bij de naam genoemd en wat is precies de waarheid?
Mishandeling van vrouwen in de islamitische cultuur. En er kan nu meer gezegd worden zonder meteen het etiket "politiek incorrect" opgeplakt te krijgen. Ik zeg niet dat Submission voor dit laatste verantwoordelijk is, maar het heeft er wel (enigszins) aan bijgedragen.
pi_26976282
Wat wil je dat ze bereikt dan?
pi_26976304
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:54 schreef calvobbes het volgende:
van de FP
[..]

Er is een boel ophef rond de film Submission. Maar wat heeft de film nou duidelijk gemaakt? Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?

En wat heeft Hirshi Ali ondertussen bereikt met haar opvallende manier van politiek voeren? Is de manier waarop zijn problemen aan de kaak stelt wel effectief?

Ik denk dat zowel de film als Ali een negatief invloed hebben op hoe het er in de politiek en Nederland aan toe gaat.
Ik denk dat ze eerder voor elkaar heeft gekregen dat Moslims eerder conservatief blijven dan dat ze moderner worden door de manier waarop de Moslims door de film en de politiek aangepakt worden.
Eeerst vage vragen stellen en daarna onduidelijke antwoorden geven, retorisch paardenmiddel.
pi_26976354
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:02 schreef SCH het volgende:
De film is door Lega Nord uitgezonden, dat zegt genoeg

Dat heeft R@b er voor het gemak maar niet bij gezet op de FP
.

''Handelaren in angst'' komt uit de Protocollen van Zion. Geert Mak is een antisemiet.

Nietzsche was een proto-fascist, want Mussolini en Hitler haalden hem aan!

(Je zou zo'n rekel toch...)

[ Bericht 7% gewijzigd door Johan_de_With op 13-05-2005 14:32:37 ]
pi_26976407
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:14 schreef Mikkel het volgende:

Zat Hirschi Ali niet al in de politiek voordat Submission werd gemaakt? Weet ik even niet meer eigenlijk.
ja ze zat al een tijdje in de politiek toe. En wat heeft ze allemaal al bereikt is de grote vraag...
pi_26976450
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:26 schreef Johan_de_With het volgende:

Eeerst vage vragen stellen en daarna onduidelijke antwoorden geven, retorisch paardenmiddel.
Wat is er vaag aan: "Wat heeft de film Submission bereikt?" ?
pi_26976464
Ga je nou ook van Kamerleden die niet tegen worden gewerkt maar nog minder bereiken, de CV opvragen?
pi_26976509
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat is er vaag aan: "Wat heeft de film Submission bereikt?" ?
Dit bijvoorbeeld;

Zijn er veranderingen in de politiek door de film? Worden Moslimvrouwen nu anders behandeld?

Ja, er zijn inderdaad veranderingen in de politiek. Hebben die met Submission te maken? Ik zou het niet weten. Evenmin zijn er naar ik meen gegevens beschikbaar over de invloed van Submission op de behandeling van moslima's. Waar had je gedacht die te zullen vinden?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:33:31 #22
24293 Mikkel
pi_26976562
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

ja ze zat al een tijdje in de politiek toe. En wat heeft ze allemaal al bereikt is de grote vraag...
As stated earlier: Naar mijn idee heeft ze er mede bijgedragen aan het bespreekbaar maken van de problematiek van dit moment. En dan met name de problematiek met betrekking tot de islam en bijbehorende cultuur.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:36:54 #23
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26976662
Tja.. SCH alias Calvobbes, van jou weten we inmiddels wel dat je HA haat.
pi_26976797
Sinds wanneer is Submission de oorzaak voor de dood van Van Gogh, als zelfs bekenden van de Hofstadgroep iets anders beweren?

pi_26976827
Je zou verwachten dat je een feministische golf in de Nederlands-islamitische gemeenschap krijgt met zo'n pamflet. Dat islamitische vrouwen massaal de straat op gaan, protesteren tegen onderdrukking in hun geloof. Maar ik geloof dat Hirshi Ali een beetje naief is. Zo'n radicale film zou op z'n minst een net zo'n radicale ommekeer te weeg moeten brengen om de ophef te rechtvaardigen. Was het misschien het tijdstip dat het uitgezonden werd (zomerdag op ned3 tijdens een intellectueel programma waar geen onderdrukte moslimvrouw naar kijkt, of mag kijken)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')