Het gaat hier om een CDA-zoonquote:Jongeren mishandelen boer uit eigen dorp
LIOESSENS - Jongeren uit Lioessens hebben boer en dorpsgenoot Jan Minnema zwaar mishandeld. Een groep zat in een weiland Minnema's schapen achterna, omdat ze zich aan een van de dieren wilden vergrijpen. Een buurman die dit zag, waarschuwde de boer. Die werd boos, omdat de schapen lammeren hebben en ging verhaal halen.
De jongeren hebben een jeugdhonk op grond van Staatsbosbeheer, aan de rand van het weiland. Toen Minnema en zijn buurman de jongeren op hun gedrag aansprak, ontstond er een gevecht. De politie meldt dat hij in een houdgreep is genomen en door de groep is geschopt en geslagen. ,,Ik haw myn libben te tankjen oan myn buorman'', zegt een aangeslagen Minnema.
De vijftigjarige boer deed aangifte bij de politie. Die pakte een 17-jarige jongen en een 19-jarige en 21-jarige man uit Lioessens op. Zij hebben drie dagen vastgezeten en zijn inmiddels vrijgelaten in afwachting van de rechtszaak. Hen wordt zware mishandeling en openlijke geweldpleging ten laste gelegd.
De mishandeling heeft al op zondagavond 1 mei plaatsgehad. Burgemeester Roel Cazemier en wethouder Jaap Appelhof hebben maandagavond een gesprek gehad met de dorpsjeugd in basisschool De Griffel. Ook ouders en afgevaardigden van de dorpsverenigingen van Lioessens en Morra waren daarbij.
Volgens verklaringen van enkele jongeren, was het de boer die begon met slaan. Zij spraken van een uit de hand gelopen grap en verklaarden dat de aanstichter iemand uit een ander dorp was.
Cazemier hield de jongeren voor dat de mishandeling ,,der fier by troch wie''. Volgens wethouder Appelhof maakten de aanwezigen een aangeslagen indruk. ,,De oanstichters wienen der net by. Allinnich de goeien dy't der net san grutte rol yn hienen. It doarp is no ferskriklik bang foar in stigma troch wat der bard is.''
Het honk van de dorpsjeugd blijft in ieder geval de komende maand dicht. Volgens Appelhof is het uitgesloten dat het zelfgebouwde honk blijft staan. In Lioessens waren al eerder incidenten door te luidruchtige feesten in het jeugdhonk. Het centrum werd gedoogd. ,,Wy hawwe dúdlike regels ôfpraten, mar dat betrouwen is no wol beskamme'', aldus Appelhof.
quote:Van Geenstijl.nl
Zoon CDA-raadslid schapenverkrachter"
De boer die opkwam voor zijn schapen heeft vandaag een bosje bloemen van een Fries CDA-raadslid gekregen. Want haar zoon was betrokken bij de 'schapenverkrachting'. De zoon van CDA-raadslid Tettie Stiemsma (what's in a name) werd vorige week opgepakt bij een vechtpartij tussen een boer en een stel Friese hangjongeren. De Nederlandse hangjongeren van Lioessens waren van plan een schaap ongezien vol te pompen en vonden het raar dat de boer verhaal kwam halen. Zelf zeggen ze trouwens dat de schapenverkrachting onzin is. De zoon van het raadslid zat achter de schapen aan, de boer zag dit maar werd vastgepakt door de Friezen en vervolgens zwaar mishandeld. Inmiddels is het dorp in rep en roer: op initatief van de kerk zijn er al gesprekken geweest om de boel te verwerken, want 'we moeten toch samen verder'. Volgens de betrokkenen heeft iedereen met een opgelucht gevoel de kerk verlaten. Maar niemand die verder op kwam voor de schapen... En zoals het een goed jeugdhonk betaamt,
Jammer genoeg nietquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:09 schreef Poepoog het volgende:
Goh Meki zijn dat geen soortgenoten van je
![]()
echt waar ook in groningen ??quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Loedertje het volgende:
Het is in dat soort provincies vrij normaal dat jongeren hun eerste sexuele ervaring hebben met een dier.
Jammer dat Beatrix in Friesland de kraan niet wagenwijd open wilde zetten (maar er is nog hoop..)
Ja.quote:
Hoe kun je nu een officieel bericht de wereld insturen en dan spreken over: "ongezien een schaap volpompen'..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:18 schreef luked45 het volgende:
Op zich al een heel bizar bericht, maar ik wil bij deze de topicstarter vragen de Friese uitspraken in het Nederlands te vertalen, want een paar dingen zijn niet helemaal duidelijk voor ons in de Randstad (Den Haag e.o.)
oow ik geloof geen nieuwsberichten van R@Bquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:19 schreef fratsman het volgende:
Lees de FP even Meki. 'Schapenseks-verhaal ronduit flauwekul'
geschreven door Geenstijlquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe kun je nu een officieel bericht de wereld insturen en dan spreken over: "ongezien een schaap volpompen'..
Is dit geschreven door een puber ofzo?
Bovendien las ik net ergens dat het broodje aapgehalte in dit verhaal tegen de 100% aantikt.
Dank je wel Meki, dat zegt inderdaad wel genoeg.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:22 schreef Meki het volgende:
[..]
geschreven door Geenstijl
de bovenste door Leeuwarder courant
volgens mij nietquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dank je wel Meki, dat zegt inderdaad wel genoeg.
Maar stonden er bedden in de wei dan? (zie OP)
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:18 schreef luked45 het volgende:
Op zich al een heel bizar bericht, maar ik wil bij deze de topicstarter vragen de Friese uitspraken in het Nederlands te vertalen, want een paar dingen zijn niet helemaal duidelijk voor ons in de Randstad (Den Haag e.o.)
quote:LIOESSENS - Jongeren uit Lioessens hebben boer en dorpsgenoot Jan Minnema zwaar mishandeld. Een groep zat in een weiland Minnema's schapen achterna, omdat ze zich aan een van de dieren wilden vergrijpen. Een buurman die dit zag, waarschuwde de boer. Die werd boos, omdat de schapen lammeren hebben en ging verhaal halen.
De jongeren hebben een jeugdhonk op grond van Staatsbosbeheer, aan de rand van het weiland. Toen Minnema en zijn buurman de jongeren op hun gedrag aansprak, ontstond er een gevecht. De politie meldt dat hij in een houdgreep is genomen en door de groep is geschopt en geslagen. ,,Ik haw myn libben te tankjen oan myn buorman'', ik heb mijn leven te danken aan mijn buurmanzegt een aangeslagen Minnema.
Cazemier hield de jongeren voor dat de mishandeling ,,der fier by troch wie''. Volgens wethouder Appelhof maakten de aanwezigen een aangeslagen indruk. ,,De oanstichters wienen der net by. Allinnich de goeien dy't der net san grutte rol yn hienen. It doarp is no ferskriklik bang foar in stigma troch wat der bard is.'' De aanstichters waren er niet bij.Alleen de goeien () die er niet zo'n grote rol in hadden. Het dorp is verschrikkelijk bang voor een stempel door wat er is voorgevallen
Het honk van de dorpsjeugd blijft in ieder geval de komende maand dicht. Volgens Appelhof is het uitgesloten dat het zelfgebouwde honk blijft staan. In Lioessens waren al eerder incidenten door te luidruchtige feesten in het jeugdhonk. Het centrum werd gedoogd. ,,Wy hawwe dúdlike regels ôfpraten, mar dat betrouwen is no wol beskamme'', Wij hebben duidelijke regels afgesproken, maar dat vertrouwen is nu wel beschaamdaldus Appelhof.
Niet alles wat op de FP staat kloptquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:19 schreef fratsman het volgende:
Als ze zich niet aan kinderen vergrijpen dan wel weer schapen, wat dat betreft komt de integratie wel weer van twee kantenquote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Loedertje het volgende:
Het is in dat soort provincies vrij normaal dat jongeren hun eerste sexuele ervaring hebben met een dier.
Jammer dat Beatrix in Friesland de kraan niet wagenwijd open wilde zetten (maar er is nog hoop..)
Jaja, dus jij wilt hier openlijk beweren dat het cda een zoontjesfabriek heeft? Volgens mij komt die fabriek pas na de geboorte op gang..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als ze zich niet aan kinderen vergrijpen dan wel weer schapen, wat dat betreft komt de integratie wel weer van twee kanten![]()
Je weet toch waar ik op doelde?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:40 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Jaja, dus jij wilt hier openlijk beweren dat het cda een zoontjesfabriek heeft? Volgens mij komt die fabriek pas na de geboorte op gang..
Geef de Waddenzee de ruimtequote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:39 schreef ShaoliN het volgende:
Friesland, Groningen en Drenthe, nergens goed voor.
Is het echt nodig om dit uit te diepen?quote:
Lijkt me niet nee, maar krijgt dit verhaal nog een (schapen)staartje?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:43 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Is het echt nodig om dit uit te diepen?
oow is het niet goede verhaal?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
Geef de Waddenzee de ruimte...
maar ik vind het al met al weer een wazig meki-verhaal
Hou op zeg, Meki gelooft dat soort dingen straks ook nog.....quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Loedertje het volgende:
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:47 schreef nietzman het volgende:
Hi-ha boeruh!.
Ach, deze mongolen durven tenminste voor de camera te komen, in plaats van dat ze meteen beginnen te janken van "Hee swa man doe die camera weg verdomme vieze hoer weetje man jij demoniseren mij swa."
Niet aha, maar awa.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:01 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ah, het was dus wel zo bedoeld. Aha.
Hoe bedoel je suggestieve journalistiek. Wiens interpretatie is dit? Verder is die bommige bronnen spreken over "zwaar gewond", andere spreken over dat hij nog gewoon kan lopen en praten. De boer zelf beweert dat hij zijn leven te danken heeft aan zijn buurman, gezien het feit dat nergens wordt vermeld wat zijn precieze verwondingen zijn, is dit uiterst overdreven te noemen.quote:"Heel Lioessens zou zich het liefst in stilzwijgen hullen, uit schaamte over de mishandeling, uit vrees voor een slechte naam of wellicht uit angst voor represailles van de jeugd.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Loedertje het volgende:
Of we maken er een TBS opvang regio van... O nee wacht... daar zitten ze al.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:39 schreef ShaoliN het volgende:
Friesland, Groningen en Drenthe, nergens goed voor.
Misschien wel de door jou gewaardeerde Leeuwarder Courant ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:21 schreef Meki het volgende:
[..]
oow ik geloof geen nieuwsberichten van R@B![]()
Een prachtige taal...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:36 schreef skiczukie het volgende:
,,Dy jonge rûn lilk fuort fanwege dy klap. Wêrom moat it no sa mâl, sei hy.''
Ik dacht al dat er een raar smaakje aan zatquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:37 schreef HarigeKerel het volgende:
En weer een reden om geen vlees meer te eten![]()
Ik schop niet tegen cultuur, ik haat het dialect gewoon.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:39 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Een prachtige taal...
Ik weet wel dat het gepeupel onder ons overal tegen aan moet schoppen wat niet hun eigen cultuur is, maar doe dat eens niet.
Zo kun je nog eens leren genieten van cultuur![]()
quote:
Duh, gemeenteraadsvergaderingen (de notulen EN de stukken) zijn altijd in het Fries daar. Wil je de Nederlandse versie als raadslid of burger hebben dan betaal je daar maar voor (zeggen zij..)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:52 schreef Gert het volgende:
Wat is dat nou voor iets achterlijks, om dingen hier onvertaald in het Fries neer te zetten.
Daarnaast verwijst alleen het woordje 'vergrijpen' ernaar, de rest gaat over de mishandeling, dus onvoldoende om de TT te ondersteunen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:19 schreef fratsman het volgende:
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:13 schreef HarigeKerel het volgende:
Was het een wit autochtoon schaap of zo'n geimporteerde zwarte?![]()
Het is NWS Verbalquote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:13 schreef Verbal het volgende:
Verder lokale nonsens die wmb naar GC mag.
V.
Jan Simon werd niet beet gepakt maar vast gepaktquote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Even vertaald.
Een totaal andere versie dus. En dit verhaal is een stuk geloofwaardiger, gezien de details. Let op dat die boer op het laatst gewoon wegliep (wat nou zware mishandeling en bijna doodgeslagen en geschopt).
En de polizei die duikt er weer bovenop, want o joepie, we kunnen weer eens wat gewone jongens dagenlang opsluiten, nou stoer hoor. Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is telt in dit land allang niet meer mee. Tenzij je wel een crimineel bent, dan laten ze je liever meteen weer vrij omdat ze bang van je zijn.
En geitenneuken is wel oke?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Je gaat toch geen schaap verkrachten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |