quote:12/5/2005 18:22
Oranje dames-bondscoach Vera Pauw is er als eerste vrouw in geslaagd het diploma Cursus Coach Betaald voetbal te halen. Evenals onder anderen Gerald Vanenburg en Stanley Menzo legde de voormalige dames-international de cursus met goed gevolg af.
Alle zestien cursisten slaagden overigens voor de cursus Coach Betaald Voetbal, al zit Aron Winter nog even in de wachtkamer. De voormalig recordinternational moet zijn praktijkexamen namelijk nog afleggen.
De geslaagden voor de jongste cursus CBV zijn Gert Aandewiel, Wil Boessen, Ray Atteveld, Theo Bos, Jerry Cooke, Joop Gall, Jelle Goes, Luc Nijholt, Bart Logchies, Stanley Menzo, Vera Pauw, Hans de Jong, Harry Sinkgraven, Gerald Vanenburg en Ronald Vroomans.
Ik denk niet dat het legioen een vrouwelijke coach sliktquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:25 schreef RedGuy het volgende:
Ze doet het vast beter dan Gullit.
Jep.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:29 schreef Suijk het volgende:
Geinig.
Ray Atteveld is overigens neem ik aan Raymond Atteveld?
Menzoquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Zitten geen kandidaten voor den bosch tussen..
Het gaat hier niet over Ajax vriend. Denk sowieso niet dat het voer is voor de topclubs. Persoonlijk denk ik dat het een lachertje zal zijnquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:32 schreef Sjakie01 het volgende:
ik word bang van haar als ik naar haar ogen staar.
Maar tuurlijk gaat dit niks worden kom nou. Neem een voorbeeld aan Ajax, zelfs Koeman wist die jongens niet aan het werk te houden laat staan dat een oud wijf dat kan.
Denk dat ze geschikt is voor een A of B elftal.
quote:
Waarom JMquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:08 schreef just me het volgende:
[..]
moet kunnen
![]()
maar.. een vrouw bij betaald voetbal daar heb ik zelfs mijn twijfels over
Aan de foto te zien het tweede. Maar goed, ik heb geen idee waar ze aan de slag kan / gaat / wilquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:12 schreef just me het volgende:
Gaat zij zich als een vrouw gedragen of als een manwijf?
Dat is geen kunstquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:25 schreef RedGuy het volgende:
Ze doet het vast beter dan Gullit.
Ik denk dat vrouwen niet klaar zijn voor de grote voetbalwereld...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:12 schreef just me het volgende:
Ik weet niet of de grote voetbalwereld al klaar is voor vrouwen!
quote:
verklaar je nader..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:24 schreef Doekes het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen niet klaar zijn voor de grote voetbalwereld...
Vrouwen zijn helaas niet gezegend met talent voor het spelletje...quote:
Flutargument.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:29 schreef Doekes het volgende:
[..]
Vrouwen zijn helaas niet gezegend met talent voor het spelletje...
Waarom? Het is toch gewoon zo? Vera Pauw is de beste voetbalster die Nederland heeft gehad. En kan zij voetballen?quote:
En dan ben je automatisch een slechte coach?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:32 schreef Doekes het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch gewoon zo? Vera Pauw is de beste voetbalster die Nederland heeft gehad. En kan zij voetballen?![]()
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:29 schreef Doekes het volgende:
[..]
Vrouwen zijn helaas niet gezegend met talent voor het spelletje...
Hoe zat dat ook alweer met renpaarden en ruiters?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:33 schreef JaWi het volgende:
[..]
En dan ben je automatisch een slechte coach?
Ik haat paardenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer met renpaarden en ruiters?
In de USA schijn je als vrouw al wel aardig wat geld te kunnen verdienen in soccer, dus wie weet is daar voor haar een aantrekkelijke marktquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:14 schreef JaWi het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb geen idee waar ze aan de slag kan / gaat / wil.
Nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:33 schreef JaWi het volgende:
[..]
En dan ben je automatisch een slechte coach?
We hebben nog niemand als nieuwe coach he...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:54 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nope, onze fans hebben ooit opblaasbananen in zijn goal gelegd.. Dus ik denk het niet..![]()
Peter Boeve heeft ook nog geen nieuwe club.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
We hebben nog niemand als nieuwe coach he...
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:54 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nope, onze fans hebben ooit opblaasbananen in zijn goal gelegd.. Dus ik denk het niet..![]()
Dat blijft ook nog wel even zo hoor, of Blind moet ontslagen worden...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:09 schreef Suijk het volgende:
[..]
Peter Boeve heeft ook nog geen nieuwe club.
Die (vreselijk slechte)verslaggever heet Philip Kooke.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:26 schreef Doc het volgende:
Zie ik daar de naam van die top-wedstrijdverslaggever Jerry Cooke staan?
Nederland zal ongetwijfeld de zwaartse eisen stellen ter wereld aan een coach die gerechtigd is een eredivisieclub te trainen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:34 schreef Suijk het volgende:
Hoe zit dat in andere landen eigenlijk? Hebben ze daar een zelfde constructie als hier met die diploma's?
Ruud Gullit is een van de beste voetballers die we in Nederland hebben gehad, en kan hij coachen?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:32 schreef Doekes het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch gewoon zo? Vera Pauw is de beste voetbalster die Nederland heeft gehad. En kan zij voetballen?![]()
denk dat als je tactisch minder bent, dat je de cursus niet haalt, dus dat lijkt me dan weer geen argument !quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef Elgigante het volgende:
Nu zijn vrouwen doorgaans wat minder tactisch onderlegd dan mannen (vrij belangrijk als coach van een voetbalclub) en je ziet het in andere sporten ook dat ook de damestopteams in 9 vd 10 keer over een mannelijke coach beschikken.
En dat zeker.... moet denk ik een gevestigde naam zijn eer dat wordt geaccepteerd !quote:Respect voor de trainer die haar onder zijn hoede neemt om haar klaar te stomen voor het echte werk!
Ik vind het wel wat voor Hiddinkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef Bjoro het volgende:
En dat zeker.... moet denk ik een gevestigde naam zijn eer dat wordt geaccepteerd !
(denk aan v Gaal/ Hiddink/Advocaat)
Guttegut....quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:33 schreef DrDentz het volgende:
ze lijkt wel op zo'n kwade gymlerares die meteen gaat krijsen als je niet fanatiek bent
als je bij een club zit en dat kind wordt coach ga je meteen weg
ze weet nieteens wat buitenspel is
Ik had het erover dat ze een topcoach zou gaan worden, vrijwel iedere hondenlul kan de cursus halen, maar lang niet allen zijn goede coaches.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef Bjoro het volgende:
[..]
denk dat als je tactisch minder bent, dat je de cursus niet haalt, dus dat lijkt me dan weer geen argument !
[..]
En dat zeker.... moet denk ik een gevestigde naam zijn eer dat wordt geaccepteerd !
(denk aan v Gaal/ Hiddink/Advocaat)
Daar (eerste deel) vrees ik ook voor, laat staan als ze een wissel toepast zoals Adriaanse in de halve finale of Advocaat met Robben.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:04 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Guttegut....
knaapje komt ook net kijken in de grote boze wereld, hoor. Als ze de kwaliteiten heeft een elftal te smeden en daar goede prestaties mee neer te zetten denk ik dat het best een succes kan worden. Ze zal wel eerst door een enorme muur met testosteron heen moeten, en als ze daarna ook maar een lullig foutje maakt vrees ik dat dat breed wordt uitgemeten en dat ze er onevenredig zwaar op afgestraft zal worden, maar als ze het wil proberen, graag.
Het positiespel zal wel wat minder zijn met het inferieure ruimtelijke inzicht van vrouwen, maar goed![]()
dat denk ik niet...je moet echt wel wat kunnen hoor....en zeker voor doen !quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:22 schreef Elgigante het volgende:
Ik had het erover dat ze een topcoach zou gaan worden, vrijwel iedere hondenlul kan de cursus halen....
zit nu toch als bondscoach bij de KNVB ?quote:Waar gaat ze beginnen eigenlijk?
Misschien krijgt ze het vrouwenteam op een hoger plan, dat zou heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:29 schreef methodmich het volgende:
Ze wil geen mannenteam gaan trainen, heeft ze al gezegd. Ze heeft de cursus gedaan als verdieping voor zichzelf, met als missie het (inter)nationale vrouwenvoetbal naar een hoger plan te tillen. Stond een aardig artikeltje met haar in het AD of de Metro, wil ik vanaf zijn. Maar heb geen schrik, ze gaat nooit mannen trainen.
Als ze normale resultaten haalt (als PSV-er vind ik dat ieder jaar top2, af en toe 3) heb ik er geen problemen mee, maar dat verwacht ik van iedere coach, je bent alleen wel het mikpunt van spot en ik denk dat ze daarom niet gewenst zal zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:28 schreef Bjoro het volgende:
[..]
dat denk ik niet...je moet echt wel wat kunnen hoor....en zeker voor doen !
[..]
zit nu toch als bondscoach bij de KNVB ?
en ik ben bang dat de supporters van een club haar niet zullen accepteren en dat de spreekkoren ook weer stevig zullen opbloeien.
Andere vraag....zouden jullie het accepteren als jullie favo BVO haar zouden aanstellen als trainer/coach ?
Maar dan nog, zou je er negatief tegenover staan als een vrouw bijv. Ajax gaat trainen?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:29 schreef methodmich het volgende:
Ze wil geen mannenteam gaan trainen, heeft ze al gezegd. Ze heeft de cursus gedaan als verdieping voor zichzelf, met als missie het (inter)nationale vrouwenvoetbal naar een hoger plan te tillen. Stond een aardig artikeltje met haar in het AD of de Metro, wil ik vanaf zijn. Maar heb geen schrik, ze gaat nooit mannen trainen.
ik zou het er niet mee eens zijn ..... en continue heel erg kritsch zijn denk ik !quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:34 schreef DivineJester het volgende:
Maar dan nog, zou je er negatief tegenover staan als een vrouw bijv. Ajax gaat trainen?
Ze lust graag Advocaat, das wat anders.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:51 schreef tong80 het volgende:
Ze is een grote fan van Dick Advocaat.
Zegt alles.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |