Betalen per uur vind ik ook beter, aangezien je de ene keer langer bezig bent dan een andere keer. Kan door de drukte komen, maar ook door andere dingen (lekke band bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vandaag kreeg ik trouwens te horen dat onze TC weer terug wil naar het systeem van "vaste tijden" voor het wegbrengen van een wijk, ipv gewoon je tijd opschrijven... Daar is het laatste woord nog niet over gesproken vermoed ik.
Ik wil gewoon de uren krijgen die ik gewerkt heb, das toch niet zo vreemd?
Tja, bij ons zie ik het wel gebeuren dat mensen hier en daar een minuutje of 10 smokkelen, vind ik ook niet echt netjes. Maar om dan maar te zeggen dat we gewoon terug gaan naar de vaste tijdenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:50 schreef Carport het volgende:
Betalen per uur vind ik ook beter, aangezien je de ene keer langer bezig bent dan een andere keer. Kan door de drukte komen, maar ook door andere dingen (lekke band bijvoorbeeld).
Het probleem bij ons was alleen dat mensen wel erg lange pauzes namen en alles heel rustig aan deden. Tjah, dan komt er natuurlijk een moment dat er teveel uren uitbetaald moeten worden. Inmiddels zijn er weer goede afspraken gemaakt en houd iedereen zich daar aan.
Zo hoort het ook
Toen was het echt een boekje, dat is het nu niet zo.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:19 schreef MadGuy het volgende:
Dat was de vorige keer toch ook? Zo'n gevouwen blaadje?
10 minuutjes snoepen is weliswaar niet netjes, maargoed een keer geen pauze houden en je hebt de 10 minuten weer terug. Ik neem aan dat dat niet zo'n groot probleem is. Het ging er bij ons alleen wel erg grof aan toe: tijden van soms een half uur langer. "Het wordt immers toch betaald." Dat daar iets aan gedaan is vind ik ook helemaal niet verkeerd. In zekere zin benadeel je de mensen die altijd wel netjes hun eindtijden opschreven.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, bij ons zie ik het wel gebeuren dat mensen hier en daar een minuutje of 10 smokkelen, vind ik ook niet echt netjes. Maar om dan maar te zeggen dat we gewoon terug gaan naar de vaste tijden... Als er mensen zijn die er structureel de kantjes vanaf lopen moet je die persoonlijk aanpakken, niet zomaar terug naar het oude systee. Bovendien zie ik het goed gebeuren dat die vaste tijden alleen gehanteerd worden als je erover heen gaat.
Vandaag had ik 2 wijken en alles bij elkaar liep denk ik 3 kwartier onder de richttijd. Ik zie het nog niet gebeuren dat ik die 3 kwartier ook daadwerkelijk krijg... Volgens mij mag het ook gewoon niet. Ik meen er laatst in een of ander post blaadje iets over gelezen te hebben.
Dat het er bij ons grof aan toe gaat wil ik ook niet uitsluiten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Toen was het echt een boekje, dat is het nu niet zo.
[..]
10 minuutjes snoepen is weliswaar niet netjes, maargoed een keer geen pauze houden en je hebt de 10 minuten weer terug. Ik neem aan dat dat niet zo'n groot probleem is. Het ging er bij ons alleen wel erg grof aan toe: tijden van soms een half uur langer. "Het wordt immers toch betaald." Dat daar iets aan gedaan is vind ik ook helemaal niet verkeerd. In zekere zin benadeel je de mensen die altijd wel netjes hun eindtijden opschreven.
In veel gevallen is het bij ons ook gewoon te halen, maar er staan toch ook wel heel wat wijken krap. Zelf loop ik constant verschillende wijken, ik ken ze wel allemaal redelijk, maar ik merk toch dat als ik eens een paar weken dezelfde wijk loop dat ik dan al snel 5 tot 10 minuten sneller ben aan het eind van die periode dan aan het begin. Vaak net de minuten die je nodig hebt om binnen de tijd te komen.quote:Bij ons zijn de tijden op zich wel goed, een enkele wijk uitgezonderd, en is het allemaal best te halen, als je doorloopt. Er zijn genoeg mensen die niet binnen de tijd lopen. "De tijden zijn een gemiddelde, dusja je kan er over heen komen." is een vaak gehoorde zin bij ons als je er over begint.
Klopt, zelf heb ik dat ook meegemaakt. Goed voorbeeld voor mij is de zomervakantie: voor een langere periode dezelfde wijken lopen. Op den duur merk je dat het sneller gaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In veel gevallen is het bij ons ook gewoon te halen, maar er staan toch ook wel heel wat wijken krap. Zelf loop ik constant verschillende wijken, ik ken ze wel allemaal redelijk, maar ik merk toch dat als ik eens een paar weken dezelfde wijk loop dat ik dan al snel 5 tot 10 minuten sneller ben aan het eind van die periode dan aan het begin. Vaak net de minuten die je nodig hebt om binnen de tijd te komen.
Juni meende ik, was vorig jaar nog een dikke 86 euro..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:42 schreef OMG het volgende:
Juli of zo? In ieder geval niet in de eerste 6 maanden van het jaar.
Weird. Wij hadden vorige week al een blaadje wat je uit moest vouwen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Toen was het echt een boekje, dat is het nu niet zo.
[/b]
Volgens mij hadden we vorige week ook gewoon een uitvouw foldertje. Ik kan me in ieder geval geen nietjes herinneren. Bij de eerste keer wel, die waren ook een stuk dikker.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:30 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Weird. Wij hadden vorige week al een blaadje wat je uit moest vouwen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |