Och, het is een kleine ingreep die niet echt grote gevolgen heeft. Ik vind de aandacht er aan een beetje overdreven.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef Christine het volgende:
In Amerika doen ze het inderdaad bijna standaard bij de geboorte... ik vind iig dat als er geen medische noodzaak is, dat je het dan gewoon niet moet doen. Laat je kind het zelf maar beslissen als 'ie daarvoor de leeftijd heeft.
Naja ik vind dat het gewoon te maken heeft met de integriteit van het menselijk lichaam... en het is idd een kleine ingreep zonder grote gevolgen, maar als je een gezond zoontje hebt, dan moet je daar niet een gezond velletje zomaar van afhakken. Daar moet je gewoon vanaf blijvenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:19 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Och, het is een kleine ingreep die niet echt grote gevolgen heeft. Ik vind de aandacht er aan een beetje overdreven.
En het kleine sneetje in de clitoris dan, mag dat wel?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:25 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik soms ook denk vent zeur niet zo, je gaat er niet dood aan ofzo, je kan ook overdrijven, ik zie ook geen meisjes stuiteren omdat ze gaatjes in hun oren hebben gekregen op zeer jonge leeftijd terwijl ze nooit oorbellen dragen later en liever hun oren dicht hadden gehad.
Zou ik niet van wakker liggen nee....quote:Op maandag 27 juni 2005 16:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En het kleine sneetje in de clitoris dan, mag dat wel?
Wat mij betreft is het toch echt een principezaak. Je blijft gewoon van andermans lichaam af, je kind is niet je bezit.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:05 schreef erodome het volgende:
Zou ik niet van wakker liggen nee....
Want het geeft geen gevolgen voor de seksbeleveis verder.
Valt in dezelfde catagorie als een mannen besnijdenis dus, ik ben er niet voor dat het bij kids gebeurt zonder een medische noodzaak, maar om er nu een groot drama van te maken vind ik ook weer te ver gaan.
Meid, ik val je niet aan, hoor. Ik geef gewoon mijn mening. Nergens heb ik gezegd dat jij in kinderen wilt snijden. Mijn boosheid is dus alleen gericht op ouders die dat wel doen en de artsen die zich ervoor lenen.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:12 schreef erodome het volgende:
Helowwwwwwwww, waarom ga je zo tegen mij bezig, ik ben tegen besnijdenis zonder medische noodzaak,
Ik vind dat dat alleen zou mogen als het kind dat zelf graag wil.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:12 schreef erodome het volgende:
Moeten we het dan ook maar verbieden dat bij kleintjes oorbellen geschoten worden bv, is ook even naar hoor en alles behalve nodig
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:44 schreef meissie24 het volgende:
Ik heb nog nooit een besneden piemel in het echt gezien!!! Maar zoals ik het hier lees zijn er toch best wat besneden guys in Nederland!!
Exact hoe ik erover denkquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:17 schreef avotar het volgende:
mijn huidige vriendin vond het vreemd de eerste keer dat ze het zag.. maar verder maakt het voor haar op neuk gebied weinig verschil...
trekken tja.. daar wist ze niet zo goed mee hoe ze dat kon doen..
maar goed.. pijpen... damn... dat vind ze met een besneden veel en veel lekker dan met een onbesneden (haar woorden).... vooral omdat ik het in vergelijking met haar vriendjes veel langer volhou... en damn.... haar bekkie..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
...kan haast niet geloven dat 30% van de jongens/mannen besneden is in Nederland. Lijkt me meer wereldwijd?!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:56 schreef GekkeMat het volgende:
Ik las zojuist op geen stijl dat 30% is besneden
dan moet je even rondkijken.... als het hier instaat kun je het toch wel vinden..?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:45 schreef girllover het volgende:
Weet iemand hier iets over een zalf die besnijdenis overbodig zou maken? Iemand schreef laatst (volgens mij in dit topic) dat hij daarover iets in een documentaire hasd gezien.
Dat is cortico-steroïd crème. Google is my best friendquote:Op woensdag 6 juli 2005 10:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik schreef dat. Ik weet niet meer hoe die zalf heette of wat dan ook, maar het zou heel goed helpen.
Die 30% lijkt mij ook wel veel hoor, maar (ik begrijp dat je vaker in een sauna komt?) dat je voor het eerst een besneden man in het wild hebt gezien vind ik apart... Ikzelf kom vaak in een sauna en zie altijd wel besneden jongens/mannen rondlopen die ook besneden zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
30%? Waarom heb ik dan pas deze week voor het eerst een besneden man in het wild (de sauna) gezien?
Christine....dit kun je toch niet serieus nemen?!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:53 schreef Christine het volgende:
Het is wel extreem zachte huid, ja... maar in Nederland mag je geen menselijke huid gebruiken om leer van te maken. Dat is ook een beetje ziek
Ik bedoelde dus dat ik het ziek vind dat mensen er wél iets mee willen doen...quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:03 schreef Chrizje het volgende:
Christine....dit kun je toch niet serieus nemen?!
quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus dat ik het ziek vind dat mensen er wél iets mee willen doen...
Christine...mag ik je vragen hoe je het de eerste keer vond? Dat je er geen problemen mee hebt weet ik, maar keek je raar op? keek je er niet van op? spannend? vreemd? onzeker? cool?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:51 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoeveel mannen percentueel gezien zijn besneden.... als ik aan mijn eigen ervaringen denk, dan kom ik op een percentage van 40% besneden, en 60% onbesneden.... zou dat representatief zijn?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:31 schreef Chrizje het volgende:
Die 30% lijkt mij ook wel veel hoor, maar (ik begrijp dat je vaker in een sauna komt?) dat je voor het eerst een besneden man in het wild hebt gezien vind ik apart... Ikzelf kom vaak in een sauna en zie altijd wel besneden jongens/mannen rondlopen die ook besneden zijn.
Ben je de shock wel te boven![]()
![]()
Zijn er echt mannen die van te voren gaan zeggen dat ze besneden zijn, zo van dan schrikt ze niet?????????quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:16 schreef Chrizje het volgende:
[..]
Christine...mag ik je vragen hoe je het de eerste keer vond? Dat je er geen problemen mee hebt weet ik, maar keek je raar op? keek je er niet van op? spannend? vreemd? onzeker? cool?
Ik heb toch altijd wel ergens een beetje moeite om het vantevoren te vertellen, want wil het geen 'verrassing' laten zijn.. 'tijdens'...![]()
Chrizje
tja.. ik doe het wel altijd.. maar dat komt omdat er bij nog iets anders mist... (zie pag 3 van deze thread)quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn er echt mannen die van te voren gaan zeggen dat ze besneden zijn, zo van dan schrikt ze niet?????????
Meen je dat nu echt????
Stop daarmee, please zeg, ik zou echt heel vreemd opkijken als iemand dat zou doen, dan zou ik echt denken is de besnijdenis mis gegaan ofzo dan, dat het er erg raar uitziet, anders kan ik me niet voorstellen dat iemnd dat gaat melden ....
Ik vond het de eerste keer vreemd-spannend ja... maar zowiezo ook de eerste keer met een onbesneden man. Vooral omdat ik de eerste keer nog even moest "uitzoeken" hoe zoiets dan werkt...quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:16 schreef Chrizje het volgende:
[..]
Christine...mag ik je vragen hoe je het de eerste keer vond? Dat je er geen problemen mee hebt weet ik, maar keek je raar op? keek je er niet van op? spannend? vreemd? onzeker? cool?
Ik heb toch altijd wel ergens een beetje moeite om het vantevoren te vertellen, want wil het geen 'verrassing' laten zijn.. 'tijdens'...![]()
Chrizje
Als ze nu bij alle kinderen bij wijze van traditie de oorlelletjes zouden afknippen, vind je daarvoor de aandacht dan ook overdreven? Het gaat erom dat men iemand verminkt, zonder dat daar een medische noodzaak voor bestaat. Ik geef wel toe, het verliezen van je voorhuid is geen ernstige verminking, maar waar ligt de grens dan? En waarom überhaupt iemand verminken wanneer dit niet nodig is? Traditie is géén goed argument. Men heeft van andermans lichaam af te blijven. Iemand kan (later) zelf wel besluiten of hij het nodig vindt om een deel van zijn lichaam te laten verwijderen. En gok maar dat NIEMAND dat zomaar, zonder medische noodzaak, uit vrije wil doet.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:19 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Och, het is een kleine ingreep die niet echt grote gevolgen heeft. Ik vind de aandacht er aan een beetje overdreven.
Bedankt! Heeft iemand trouwens enig idee of die zalf ook voor volwassen mannen helpt? Er staat in het artikel dat het voor jongetjes goed werkt en dat het nog niet duidelijk is of het ook voor volwassen mannen helpt. Maar ik ben benieuwd of er al recentere inzichten zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:26 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat is cortico-steroïd crème. Google is my best friend
http://www.besnijdenisinfo.nl/alternatieven.html
Ik ken iemand die er een behoorlijk misvormde penis van heeft gekregen. Serieus, het is geen flauwe grap. Als ik vanwege medische noodzaak zou moeten kiezen tussen die creme en besnijdenis, dan zou het zeker besnijdenis worden.quote:Op zondag 17 juli 2005 01:11 schreef girllover het volgende:
[..]
Bedankt! Heeft iemand trouwens enig idee of die zalf ook voor volwassen mannen helpt? Er staat in het artikel dat het voor jongetjes goed werkt en dat het nog niet duidelijk is of het ook voor volwassen mannen helpt. Maar ik ben benieuwd of er al recentere inzichten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |