Door bij de eerste link terug te klikken kom je op http://world.guns.ru/main-e.htm, een heel mooi overzicht van wapens op categorie in en waar ze ontworpen zijn. Gave site, goed gevonden!quote:Op zondag 15 mei 2005 23:52 schreef Setambre het volgende:
[..]
Is van Accuracy International. Zelfde producent van de AWP ofcource
http://world.guns.ru/sniper/sn67-e.htm
http://www.military.com/s(...)ertech_AS50,,00.html
Ja link staat ook in de OPquote:Op maandag 16 mei 2005 00:38 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Door bij de eerste link terug te klikken kom je op http://world.guns.ru/main-e.htm, een heel mooi overzicht van wapens op categorie in en waar ze ontworpen zijn.
quote:Op maandag 16 mei 2005 00:55 schreef FiveseveN het volgende:
Hé Calimero, trek je maar niet teveel aan van mijn opmerking hoor. Misschien iets te hard gezegd, excuus daarvoor. Voel je vrij om te posten wat je wilt. Elke bijdrage is welkom!
quote:Op maandag 16 mei 2005 00:05 schreef FiveseveN het volgende:
Nou Drugshond dan heb ik hier wat voor je
http://www.touri.de/werle/index.html
Deze Duitse mijnheer knutselt bijna alleen maar aan Parabellums (Lugers). Sommige zien er monsterlijk uit, maar de meeste zijn wel cool.
Mooi apparaat , is dit niet hetzelfde wapen welke in de film "Navy Seals" werd gebruikt ?.quote:Op zondag 15 mei 2005 23:17 schreef Setambre het volgende:
Check dit schatje trouwens...
[afbeelding]
Speciaal ontwikkeld voor de amerikaanse Spec. Opps
Schiet .50 BMG af
?? Ik zie twee plaatjes staan van het wapen en een vergelijkingsfoto en een getekende doorsnede.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:14 schreef immortalsean het volgende:
ik was op die site aan het kijken, en dit kon ik gewoon niet laten te posten:
[afbeelding]
een steyr 15.2mm naast een 7.62mm NATO.![]()
van dit anti-material geweer
op een km afstand schiet hij door 2 wanden van een APC heen.
edit: het plaatje is weg ... ook van die site. raar
Dacht ik al. Was maar even om je te pesten.quote:Op maandag 16 mei 2005 09:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Verkrachting van het wapen, ik kan er niks anders van maken.
Lijkt me erg sterk dit geweer is pas vorig jaar klaar en word nu pas getest door de spec. ops.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooi apparaat , is dit niet hetzelfde wapen welke in de film "Navy Seals" werd gebruikt ?.
-- Met een thermische scope erop --
Je bedoelt achteraan, net onder waar de schouder in wordt gezet? Dat is een extra steunpootje zodat je niet de hele tijd het gewicht omhoog hoeft te houden. Zie je wel vaker bij snipergeweren, zoals de PGM Ultima Ratio 'Hecate II' (France) en de Accuracy International AW-50 (UK).quote:Op maandag 16 mei 2005 14:35 schreef FiveseveN het volgende:
...
Om nog even op de foto's terug te komen: Wat zouden die "straalpijpjes" onder de kolf kunnen betekenen? Ze komen zowel voor bij het houten prototype als bij het meer uitgewerkte wapen.
Nee, ik bedoel dat bundeltje pijpjes, bij het onderste ding een stuk of zes, bij de bovenste 2 keer 2 ofzoquote:Op maandag 16 mei 2005 16:48 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Je bedoelt achteraan, net onder waar de schouder in wordt gezet? Dat is een extra steunpootje zodat je niet de hele tijd het gewicht omhoog hoeft te houden. Zie je wel vaker bij snipergeweren, zoals de PGM Ultima Ratio 'Hecate II' (France) en de Accuracy International AW-50 (UK).
Je bedoelt op onderstaande foto dat bundeltje van 6 rechtsonder?quote:Op maandag 16 mei 2005 17:44 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat bundeltje pijpjes, bij het onderste ding een stuk of zes, bij de bovenste 2 keer 2 ofzo
Ja. Als daar heet gas uitkomt, moet je er niet recht achter gaan liggen.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:29 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Je bedoelt op onderstaande foto dat bundeltje van 6 rechtsonder?
[afbeelding]
Ja, je hebt gelijk. Ik bekeek het in het omgekeerde perspectief (bol ipv hol). Ik heb de afwijking overal lopen en afschietdingen in te zien.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:30 schreef immortalsean het volgende:
klik hier
op het plaatje (zelfde plaatje, hogere resolutie) daar, is het duidelijk een schroef.
Que ?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:54 schreef immortalsean het volgende:
maar als zo'n groot geweer overal doorheen komt, is het dan niet sowieso beter dan om het even welke LAW of panzerfaust? gewoon een gericht schot door de motor of benzinetank en je hebt hem uitgeschakelt, behalve bij tanks dan.
Een schot uit zo'n geweer is aanzienlijk goedkoper dan een LAW of ander projectiel. Dat is een voordeel, maar je komt er niet mee door een tank. Ook kun je de computers van de vuurleiding mee bestoken en opgeslagen raketten enzo.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:54 schreef immortalsean het volgende:
maar als zo'n groot geweer overal doorheen komt, is het dan niet sowieso beter dan om het even welke LAW of panzerfaust? gewoon een gericht schot door de motor of benzinetank en je hebt hem uitgeschakelt, behalve bij tanks dan.
Link klopt niet he.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:20 schreef FiveseveN het volgende:
Hier een grappig filmpje bij het afvuren van een niet-eens-zo'n-groot-kanon. Duidelijk een instructiefout.
De soldaat laadt de granaat wel als een mietje, maar een heel belangrijke regel die je als kanonnier moet kennen: Ga nooit recht vóór of achter een kanon staan. Daar krijg je buikpijn van.
ogrish-dot-com-artillery_accident.wmv
http://www.ogrish.com/arc(...)tillery_accident.wmvquote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:20 schreef FiveseveN het volgende:
Hier een grappig filmpje bij het afvuren van een niet-eens-zo'n-groot-kanon. Duidelijk een instructiefout.
De soldaat laadt de granaat wel als een mietje, maar een heel belangrijke regel die je als kanonnier moet kennen: Ga nooit recht vóór of achter een kanon staan. Daar krijg je buikpijn van.
ogrish-dot-com-artillery_accident.wmv
Oh, eeh, tja, hum.. ik veegde een beetje haastig over die link heenquote:
Ben de filmpjes nu aan het downloaden, waarvoor mijn dank.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef Setambre het volgende:
Schopje naar boven
Zijn hier Metal Storm wapens trouwens al besproken ?
hier anders een leuke link
http://www.atwar.net/content.php?article.108
Mooi, zeker in de inox versie. Maar verder is het maar een matig wapen, er zijn veel betere keuzes in die klasse.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:14 schreef TheDon1985 het volgende:
Wat vinden jullie van de beretta 92?
[afbeelding]
Ziet er mooi uit, net als bijna alle Italiaanse wapens en andere voorwerpen, ze zijn meesters in vormgeving.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:14 schreef TheDon1985 het volgende:
Wat vinden jullie van de beretta 92?
[afbeelding]
Ja HIERquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef Setambre het volgende:
Schopje naar boven
Zijn hier Metal Storm wapens trouwens al besproken ?
hier anders een leuke link
http://www.atwar.net/content.php?article.108
Jup, ik ga naar China! Ik doe de lerarenopleiding Engels en ze hebben me gevraagd om eind augustus 10 weken Engels te gaan geven aan studenten in Beijing. Ik heb natuurlijk ja gezegd; zo'n kans krijg ik nooit meer! Ik moet het dan wel 3 maandjes zonder schietsport doen, maar dat heb ik er wel voor overquote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:18 schreef FiveseveN het volgende:
Ik vergat het bijna te vragen aan Jur: Ga jij naar China joh?
Ik las dat in je laatste berichtgeving. Toen ik vanavond uit een beetje verveling terugbladerde zag ik dat dit bij al jouw postings stond. Heb je daar een voorkeur voor? Ik wil namelijk al jaren zo'n reis doen. Maar het kwam er maar niet van.
Zo heb ik jarenlang met mijn grote bek beweerd dat ik wel even parachute zou willen springen. Tot puntje bij paaltje kwam en vrienden van mijn inmiddels volwassen dochter mij confronteerden met mijn uitspraken en ik me min of meer verplicht voelde om dat inderdaad te gaan doen.
Dat resulteerde in een heuse cursus, want een tandemsprong vond ik toch relatief te duur voor één sprongetje, voor vijf sprongen. Dat wilde ik persé doen voordat ik vijftig zou worden.
Zo'n reis naar China moet je doen, ook al is het een verre wens.
Met wat moeite moet het lukken. Evenals die sprongen (ik schijt nog in mijn broek als ik eraan terug denk) MOET je je wensen omzetten in werkelijkheid, want anders krijg je er spijt van als je het niet hebt gedaan.
En dat je de Glock hebt verkozen boven de beretta was vanuit praktische overwegingen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:15 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, net als bijna alle Italiaanse wapens en andere voorwerpen, ze zijn meesters in vormgeving.
Dit wapen veroorzaakte de Wonder-Nine revolutie in Amerika, die tenslotte uitmondde in de bewapening van de Amerikaanse politie met Glocks.
Het stond tweede op mijn verlanglijstje bij het aanschaffen van een nieuw wapen. Het is de Glock geworden, want de Nederlandse wetgeving dwingt tot het maken van keuzes.
Ik heb er nooit mee geschoten of zelfs in mijn handen gehad, dus ik heb geen oordeel over de kwaliteit.
Ik vergat het bijna te vragen aan Jur: Ga jij naar China joh?
Ik vind qua vormgeving de Beretta het mooist. Aan de andere kant is de Glock een revolutie in wapenontwerp. Wat moet je dan doen als je er maar één kan kiezen? Ik had al een paar jaar over de Glock met zijn kunststof kast gelezen, dat was absoluut nieuw in Wapenland.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:02 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
En dat je de Glock hebt verkozen boven de beretta was vanuit praktische overwegingen?
Ik bedoel, het is algemeen bekend dat wapens van het merk Glock oerdegelijk zijn, maar als ik puur op het uiterlijk af ga zou ik toch liever wat anders willen.
....of hebben we gewoon een andere smaak?
Mooie uitspraak...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:44 schreef FiveseveN het volgende:
Uiteindelijk schiet elk wapen beter dan de schutter die het hanteert......
Daar heb je gelijk in. Mijn S&W heeft een N-frame. Aangezien ik 1.72 m ben heb ik natuurlijk ook geen grote handen. Bijgevolg kan ik het ding eigenlijk alleen maar in SA afvuren. Als ik in DA mijn wijsvinger op de juiste manier op de trekker leg dan zal mijn hand zich anders om de greep vormen met als gevolg dat de terugslag grotendeels op mijn duimgewricht terechtkomt en daar knapt dat gewricht niet van opquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooie uitspraak...
Met een kleine toevoeging.
En niet elk wapen is vormgegeven voor je handjes. Sommige liggen gewoon wat prettiger in de hand.
En bij lange series ga je dat wel merken.
Ik reageer wel wat laat op je post, maar ik zag het bij het terugbladeren.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:38 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Mag je als burger eigelijk op de Harskamp schieten dan? Hier in de buurt zit een 300 meter baan van defensie (leusderheide) en daar mogen in ieder geval wel burgers schieten. Heb wel eens staan kijken. Wel gaaf.
[..]
Hij kijkt eng maar doet niks.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef Molluck het volgende:
In Rome stond deze gozer op het vliegveld
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |