abonnement Unibet Coolblue
pi_29083293
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Omdat de wapens niet van echt te onderscheiden zijn. En dus ongewenst volgens de wet wapens en munitie.
Ik zit net te snuffelen op de BB site en ik moet zeggen dat de replicas er heel echt uitzien.
Ik zou een moord doen voor een G36.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 24 juli 2005 @ 13:51:06 #277
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29083509
Heb niks met die russiche dingen.



Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_29083520
Het is inderdaad moeilijk te onderscheiden. Ik moet zeggen dat het ook zeer echt aanvoelt als je eenmaal speelt.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_29083610
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:55 schreef travelwoman het volgende:
Het is inderdaad moeilijk te onderscheiden. Ik moet zeggen dat het ook zeer echt aanvoelt als je eenmaal speelt.
In heel Europa mag het.


Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_29083768
Ja,maar er zal vast wel een reden voor zijn waarom het niet in NL mag.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_29085214
SImpel airsoft speelgoed is geschikt voor afdreiging, dus verboden.
pi_29085655
En paintball dan of, goh hoe heet die sport met zwaarden ook alweer? Ik denk op het moment dat men airsoft in gesloten gebied speelt is er niets aan de hand. Op straat is het nog altijd verboden natuurlijk.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_29086462
En hoe controlleer je dat ze ermee op besloten terein blijven als je het mensen wel laat bezitten? Vooral met de angstcultuur van tegenwoordig kun je erop wachten tot er iemand door de politie wordt doodgeschoten omdat ze dachten dat het een echt vuurwapen is.

Ik vind airsoft nutteloos speelgoed...
pi_29086601
Je kunt het niet controleren denk ik, maar het heeft denk ik ook met je eigen instelling te maken. Je staat ingeschreven in een club en hebt een eigen team die een bepaalde reputatie heeft,omdat iedereen elkaars team kent. Het kan allemaal niet braver. Met de geweren die speciaal voor het airsoft worden gebruikt kun je niemand dood schieten trouwens. Maargoed het is een sport en die instelling moet je dan denk ik ook hebben.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 02:18:45 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29160322
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:33 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ook nog 1:

Vond eens op een militair oefenterrein een mortiergranaat. Maar omdat het op een oefenterrein was, ging ik er vanuit dat het een dummy iod was. Ik had er toen ook nog eigelijk geen verstand van. Dat ding mee naar huis genomen en aan me pa laten zien. Die ging helemaal door 't lint en belde de politie. Me vader had die granaat inmiddels al buiten in de tuin gelegt en toe de politie kwam kijken drufde ze er niks mee te doen. Ze zeiden dat ze de EOD zouden waarschuwen en dat die dan binnen 14 dagen langs zouden komen

Mijn pa had toen maar rechtstreeks met de EOD gebeld, en aan het eind van de middag stonden ze met een grote gepantserde vrachtwagen voor de deur. Ding mee genomen naar een sportveldje 200m verder op en een gat gegraven. granaat er in met wat extra springstof en BAM! weg granaatje. Ze hebben bijna alle schreven mee genomen, maar gelukkig kon ik er ook nog een paar vinden

Het was trouwens een Engelse 2" of 4,2" mortier granaat ofzoiets (als ik het goed heb onthouden).

Fototje van mijn bodemvondsten:
zo'n verhaal heb ik ook

ik was is in Bosnie, we reden in onze landcr00zer (het was vorig jaar, toen waren er geen pantservoertuigen meer, je wordt nu ingekwartiert bij de mensen thuis als het ware) en tijdens een ritje zagen we kindertjes een soort American Footbal spelen ... met een tankgranaat oid!

ist kaputt, ist kaputt!!

ja jij ook als je doorgaat met die onzin

EOD gebeld, 4 uur later komen er 3 Noren aangewandeld (gewandeld!!) die het ding hebben opgeblazen ... ze wisten niet precies of de ontploffing nu kwam van de granaat of van het feit dat ze teveel springstof of wat ze ook gebruiken eraan bevestigd hadden maar better safe then sorry is het motto daar

die kindertjes hebben nu een normale ronde voetbal van Jan Peter Balkenende gehad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_29427902
Zijn er mensen dier ervaring hebben met Glocks hier? Ik ben namelijk geïnteresseerd in een Glock 19 of een 23c, als een leuke goedkope auto waar ik ook redelijk mee kan schieten.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:49:47 #288
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_29451912
Over een maandje lekker EINDELIJK die FAL L1A1 binnen in .308 Win.
Over die Glock weet ik helaas niks, wel dat ze best moeilijk zijn om te schieten en dat je het echt moet leren om met die trekker om te gaan.
wel een 18SF drooggevuuerd mar verder geen ervariing
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:57:41 #289
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_29452094
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Zijn er mensen dier ervaring hebben met Glocks hier? Ik ben namelijk geïnteresseerd in een Glock 19 of een 23c, als een leuke goedkope auto waar ik ook redelijk mee kan schieten.
Ik schiet eigenlijk alleen maar met Glock 17 als ik pistool schiet.. ik vind het maar een raar springerig ding. Maar zo heel veel en regelmatig schiet ik niet dus kan ook aan mij liggen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_29454019
Ik heb wel droog kunnen vuren met een glock, en het is wat anders dan ik gewend ben, maar qua trekkerdruk vond ik hem niet zwaarder dan de p226 in single action. Ik weet dat het gewoon een dienstwapen is, ik hoef er ook echt geen wedstrijden mee te winnen, daar heb ik mijn Hammerli en 686 voor.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 07:40:37 #291
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29460198
De enigste ervaring die ik had was de Glock is de hogere gasdruk.(polygoon loop)
En een glock is duur schieten, omdat deze niet geschikt is voor loden koppen.
pi_29463412
Bijna geen enkele mordene grootkaliber semiautomaat houdt van loden koppen, die gebruik ik dan ook nooit.
pi_30071542
ff een kickje met een mooi plaatje

Save a mouse, eat a pussy.
pi_30072069
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:10 schreef -calimero- het volgende:
ff een kickje met een mooi plaatje

[afbeelding]
Een paar pagina's terug (mss zelfs vorige deel) heb ik een linkje gepost met heel veel van zulk soort foto's.

*googled en vindt: http://www.pulsephotonics.com/gallery.htm
pi_30460971
Nou leek het me leuk om een luchtdruk geweer te kopen en ben ik 2 leuke wapens tegen gekomen, namelijk:


een Gamo CFX onderspanner 4,5 mm met 305 m/s voor 200 euri

&

een Diana 48 zijspanner 4,5 mm met 320 m/s voor 429 euri's.
(wapen is trouwens zonder die scope en tweepoot, want zo is ie wel erg wannabee)

Wat maakt die Diana zo veel duurder? Is dat betere kwaliteit of is een zijspanner zoveel duurder? Dit lijkt mij trouwens ook fijner. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nou is de mondings snelheid best belangrijk bij schieten, en luchtdruk wapens zijn een heel stuk trager dan vuurwapen at het een stuk moeilijker maakt om er mee te schienten, maar deze wapens hebben best een hoge V0, die aardig in de buurt komt van een licht handvuurwapen.

305 m/s x 3,6 = 1096 km/u
320 m/s x 3,6 = 1152 km/u

Zou je het verschil tussen 305 m/s merken t.o.v. 320 m/s?
Wat is ongeveer het bereik van zo'n lucht buks? max. 50 meter? Of ligt die hoger / lager?
En wie weet wat zo'n 4,5 mm kogeltje ongeveer weegt, want ben wel benieuwd hoeveel energie er in zit.

tja, k weet aardig wat over vuurwapens, maar ben nogal een n00b op het gebied van luchtdruk, en heb er ook geen ervaring mee.

edit:
Beide wapens zijn trouwens ook in 5,5 mm te verkrijgen maar dat is toch niet toegestaan?
Zowel, dan ligt de V0 op 230 m/s tegenover 260 m/s. 5,5 mm kogeltjes zijn natuurlijk zwaarder, dus ik neem aan dat er ongeveer even veel energie in zit. Weet iemand of dat zo is? En heeft dat veel effect op het bereik?
Save a mouse, eat a pussy.
pi_30461606
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:57 schreef SHERMAN het volgende:

Het gaat zeker goed. Wil nog meer dingen er bij gaan zetten, zoals het stukje van calimero over de kracht van munitie wil ik zo'n layout gooien en daar dan een link van in de OP zetten.
He Sherman, wanneer ga je die link eens verder uit werken? Volgens mij is er het afgelopen deel weer genoeg info gepost.

en deze link kan je trouwens ook wel in de OP van deeltje 4 zetten±
www.sportschutter.nl
Save a mouse, eat a pussy.
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:04:00 #297
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_30462644
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 19:41 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vastgelegd en is ruim, tot kilo's kruit (wel verschillende soorten natuurlijk) en iets van 10 tot 15.000 patronen. Je moet die hoeveelheden wel aannemelijk maken. Denk hierbij aan de parcoursschutters, steelplaters en actionshooters.
Eén ding vind ik een vooruitgang en dat is de vermindering van het aantal schietbeurten naar 18, ongeacht het aantal wapens. Met mijn aantal moest ik 24 schietbeurten (of 26, wisselde weleens), dus elke week schietbaan als ik geen vakantie had of ziek was of geen zin of bezoek had.
Ook het gezeik of je nou met een revolver of pistool schiet behoort tot het verleden. Bij de laatste verlenging hadden ze de opmerking dat ik weliswaar voldoende schietbeurten had, maar dat er alleen GKP stond bij de stempeltjes, terwijl er ook een Revolver op mijn machtiging staat............
wat ben jij nou voor aportschutter
24 beurtjes......
Ik had er laatste bijschrijving 55 dus echte sportschutter ben je niet.
ik moet er op het moment iets van 40 geloof ik en straks weer 35 als er eentje weg is en ik weer ruimte heb voor 1tje/
Geen probleem voore mij/
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:10:41 #298
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_30462854
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:14 schreef -calimero- het volgende:
Nou leek het me leuk om een luchtdruk geweer te kopen en ben ik 2 leuke wapens tegen gekomen, namelijk:

[afbeelding]
een Gamo CFX onderspanner 4,5 mm met 305 m/s voor 200 euri

&
[afbeelding]
een Diana 48 zijspanner 4,5 mm met 320 m/s voor 429 euri's.
(wapen is trouwens zonder die scope en tweepoot, want zo is ie wel erg wannabee)

Wat maakt die Diana zo veel duurder? Is dat betere kwaliteit of is een zijspanner zoveel duurder? Dit lijkt mij trouwens ook fijner. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nou is de mondings snelheid best belangrijk bij schieten, en luchtdruk wapens zijn een heel stuk trager dan vuurwapen at het een stuk moeilijker maakt om er mee te schienten, maar deze wapens hebben best een hoge V0, die aardig in de buurt komt van een licht handvuurwapen.

305 m/s x 3,6 = 1096 km/u
320 m/s x 3,6 = 1152 km/u

Zou je het verschil tussen 305 m/s merken t.o.v. 320 m/s?
Wat is ongeveer het bereik van zo'n lucht buks? max. 50 meter? Of ligt die hoger / lager?
En wie weet wat zo'n 4,5 mm kogeltje ongeveer weegt, want ben wel benieuwd hoeveel energie er in zit.

tja, k weet aardig wat over vuurwapens, maar ben nogal een n00b op het gebied van luchtdruk, en heb er ook geen ervaring mee.

edit:
Beide wapens zijn trouwens ook in 5,5 mm te verkrijgen maar dat is toch niet toegestaan?
Zowel, dan ligt de V0 op 230 m/s tegenover 260 m/s. 5,5 mm kogeltjes zijn natuurlijk zwaarder, dus ik neem aan dat er ongeveer even veel energie in zit. Weet iemand of dat zo is? En heeft dat veel effect op het bereik?
de gamo is gully tully.
het is leuk om mee te beginnen maar zuiver shieten zal je er niet mee doen en de snelheid is niet consistent.
de diana schiet over een half jaar nog steeds 320 mps
de gamo zal dit niet doen of een veel grotere spreiding in snelheid geven/
Gamo heeft maar 2 buksen gebouwd die goed mee kunnen doen in fielt target wedstrijden en zal ook gewoon zuiver schieten op 50M.
kan zelfs beter zijn dan menig vuurwapenbuks
OOK remmington 700's zullen verslagen worden. moet je echter WEL een goede gameo hebben en die worden niet meer gemakt. Gamo maakt tegenwoordig alleen nog maar plinkers.
Diana maakt echt goede krachtige zuivere matchbuksen.
DAT is oa het prijsverschil.
  zondag 11 september 2005 @ 12:52:07 #299
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_30480789
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:10 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

de gamo is gully tully.
het is leuk om mee te beginnen maar zuiver shieten zal je er niet mee doen en de snelheid is niet consistent.
de diana schiet over een half jaar nog steeds 320 mps
de gamo zal dit niet doen of een veel grotere spreiding in snelheid geven/
Gamo heeft maar 2 buksen gebouwd die goed mee kunnen doen in fielt target wedstrijden en zal ook gewoon zuiver schieten op 50M.
kan zelfs beter zijn dan menig vuurwapenbuks
OOK remmington 700's zullen verslagen worden. moet je echter WEL een goede gameo hebben en die worden niet meer gemakt. Gamo maakt tegenwoordig alleen nog maar plinkers.
Diana maakt echt goede krachtige zuivere matchbuksen.
DAT is oa het prijsverschil.
Yep, gamo zou ik niet doen.
Als je echt een goede luchtbuks wil zul je toch wel wat moeten betalen.
En ik zou voor een 5,5mm gaan en dan van Weihrauch.
Zit geen of weinig prijsverschil tussen een diana en weihrauch, en weihrauch is een echt kwaliteits product.
En als je geen slijtage wil dan moet je eens kijken naar de HW90, deze heeft geen veer maar een theoben systeem.
Waarom een 5,5mm? nou deze kogeltjes gaan doorgaans niet sneller dan het geluid en daardoor schiet je een stuk zuiverder.
Ik neem aan dat je deze site kent http://www.target-master.nl
Is volgens mij de goedkoopste.

Zelf heb ik ooit een HW80 5,5mm gehad, schitterend kwaliteitswapen.
Kon ik op 100 meter met scope konijnen schieten
Natuurlijk 1 shot, 1 kill

[ Bericht 4% gewijzigd door Woodbridge op 11-09-2005 13:01:34 ]
pi_30481510
Luchtbuksen in een vuurwapentopic?

Enfin, ik mis mijn speeltjes ernstig. En wat maakt aantal beurten nou uit, ik haal er dit jaar ook maar 25. Mijn verklaring is dat ik een paar maanden in China zit. Niet alle schutters met weinig beurten zijn nachtkastjes-schutters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')