quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
De naam THEORIE houdt al in dat het puur een verhaal is om bepaalde aanwijzingen tot 1 logisch verhaal te breien. Feitelijk is het dus geen wetenschap (want daarin bewijs je dingen) maar geloof (want daarin neem je dingen aan die niet bewezen zijn, zoals ook God).
Ga je schoolgeld terug halen en rap een beetje. In een paar zinnen verkondig je een flinke hand vol onwaarheden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
Naar aanleiding van het bericht op fok.nl dat de Rector van het Augustinus College in Groningen heeft beweerd dat evolutionisten niet voor de klas komen wil ik toch een vraag stellen. (vooral aan die horden mensen die niet wisten hoe snel ze hem voor gek moesten verklaren)
Is de evolutietheorie bewezen?
De naam THEORIE houdt al in dat het puur een verhaal is om bepaalde aanwijzingen tot 1 logisch verhaal te breien. Feitelijk is het dus geen wetenschap (want daarin bewijs je dingen) maar geloof (want daarin neem je dingen aan die niet bewezen zijn, zoals ook God).
Prima, als dan ook maar gelijk wetenschapsfilosofie verplicht wordt gesteld. Dat scheelt een hoop non-discussies als deze.quote:Wat ik maar wil aangeven is dat wij in Nederland altijd maar zijn verteld dat de evolutietheorie waar is terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Om de onafhankelijkheid van het onderwijs te garanderen zou er dus op openbare scholen EN evolutionisme EN creationisme moeten worden onderwezen omdat beide mogelijk zijn en niet bewezen.
Nee dat is niet te dom voor woorden. Waarom de evolutietheorie een veel betere verklaring is voor het leven op aarde dan het scheppingsverhaal is uitstekend te onderbouwen. Het is eerder te dom voor woorden, of een gebrek aan kennis van zaken om te roepen dat beide theoriën even geldig zijn.quote:Verder, ik neem aan dat velen van jullie meer neigen naar het evolutieverhaal: prima. Maar laat mensen in hun waarde die meer naar het creationisme hangen! Het is te dom voor woorden om te denken dat de ene theorie 'beter' is dan de ander.
Op basis van mijn ontwikkeling, kan ik zelf oordelen welk verhaal waarschijnlijker is. Dat jij voor het gemak even de complete geschiedenis van de wetenschap(sfilosofie) negeert kan ik niks aan doen.quote:Jullie hebben waarschijnlijk nog nooit iets anders gehoord in je leven dus je weet misschien wel niet beter! (beschouw dat als een optie, op zijn minst!)
genadeloos Let even op de onjuistheid van de volgende quote van deze site:quote:Voor mensen die echt denken dat de evolutie bewezen is (that is: evolutie van soorten. niet binnen de soort, want dat is duidelijk) dat verwijs ik jullie graag naar deze website waar zo genadeloos de vloer wordt aangeveegd met de evolutietheorie dat je op zijn minst moet toegeven dat het niet perse waar hoeft te zijn!! www.drdino.com (vooral debates online, onder downloads zijn erg interessant)
Punt 1 tot en met 3 in bovenstaande worden NIET geclaimd door de evolutietheorie. Punt 4. valt over te discussieren, en punt 5 valt enigzins binnen de evolutietheorie alhoewel erg slordig geformuleerd.quote:Evolution is presented in our public school textbooks as a process that:
1. Brought time, space, and matter into existence from nothing.
2. Organized that matter into the galaxies, stars, and at least nine planets around the sun. (This process is often referred to as cosmic evolution.)
3. Created the life that exists on at least one of those planets from nonliving matter (chemical evolution).
4. Caused the living creatures to be capable of and interested in reproducing themselves.
5. Caused that first life form to spontaneously diversify into different forms of living things, such as the plants and animals on the earth today (biological evolution).
Verbreed jij je horizon eens. Ga om te beginnen eens iets lezen over wetenschappelijkheid. Over falsificatie vs. verificatie. Over wat de evolutietheorie nu wel of niet zegt. Veel plezier ermee.quote:DUS,
RESPECT voor anders-denkenden!
VERBREED je horizon eens!
Feitelijk komt het er op neer dat jij niet weet wat een theorie inhoudt in de wetenschap.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
De hoofdlijnen verwacht ik dat daar weinig meer aan verandert. De theorie kan vast nog wel verbeterd worden, dat dan weer wel.quote:Wat ik maar wil aangeven is dat wij in Nederland altijd maar zijn verteld dat de evolutietheorie waar is terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn.
Vanuit een wetenschappelijke visie is de evolutietheorie stevig met feiten onderbouwd, terwijl dit voor creationisme niet opgaat. Ook is evolutie waargenomen, en is creatie nimmer waargenomen.quote:dicht-getikt, om te denken dat de ene theorie 'beter' is dan de ander.
Je had zelf overigens respect kunnen tonen door wat vooronderzoek te doen.quote:DUS,
RESPECT voor anders-denkenden!
Vanwege de religieuze oorsprong kan creationisme niet in openbare scholen op het programma staan. Openbare scholen zijn immers scholen die geen religieuze grond hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
Om de onafhankelijkheid van het onderwijs te garanderen zou er dus op openbare scholen EN evolutionisme EN creationisme moeten worden onderwezen omdat beide mogelijk zijn en niet bewezen.
Dan kunnen ze het religieuze zaken nog wel behandelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Vanwege de religieuze oorsprong kan creationisme niet in openbare scholen op het programma staan. Openbare scholen zijn immers scholen die geen religieuze grond hebben.
Ja, bij maatschappijleer. "Er zijn bevolkingsgroepen die geloven dat..." Of als keuzevak, godsdienstleer of zo en in dat geval moet er een goede doorsnee van de verschillende wereldreligies op het programma staan. Maar beslist niet als wezenlijk onderdeel van het lesprogramma. Daar is het bijzonder onderwijs voor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het religieuze zaken nog wel behandelen.
Lees eerst eens de WFL-Evolutie FAQ.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
Voor mensen die echt denken dat de evolutie bewezen is (that is: evolutie van soorten. niet binnen de soort, want dat is duidelijk) dat verwijs ik jullie graag naar deze website waar zo genadeloos de vloer wordt aangeveegd met de evolutietheorie dat je op zijn minst moet toegeven dat het niet perse waar hoeft te zijn!! www.drdino.com (vooral debates online, onder downloads zijn erg interessant)
quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:45 schreef JanPoedel het volgende:
Groot gelijk heeft die rector. Dat mensen zelf willen geloven dat ze afstammelingen zijn van respectievelijk, apen, reptielen, vissen en 1celligen is tot daaraanto, maar dat mensen dit ook aan tere kinderzieltjes willen onderwijzen is helemaal van den zotte.
Ik pleit voor een verbod op de grootste leugen van de geschiedenis, de evolutieleer.
Je pleit maar een end weg. Het is nog steeds examenstof.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:45 schreef JanPoedel het volgende:
Groot gelijk heeft die rector. Dat mensen zelf willen geloven dat ze afstammelingen zijn van respectievelijk, apen, reptielen, vissen en 1celligen is tot daaraanto, maar dat mensen dit ook aan tere kinderzieltjes willen onderwijzen is helemaal van den zotte.
Ik pleit voor een verbod op de grootste leugen van de geschiedenis, de evolutieleer.
Misschien is AIDS wel een straf van God, dat is ook niet bewezen dus die mogelijkheid moeten we ook open houden. Ook maar opnemen in de lesstof dan?quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
Om de onafhankelijkheid van het onderwijs te garanderen zou er dus op openbare scholen EN evolutionisme EN creationisme moeten worden onderwezen omdat beide mogelijk zijn en niet bewezen.
Precies, verbreed je horizon! Misschien is de aarde wel plat, misschien bestaan atomen en bacterien niet eens, het kan allemaalquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef pmba het volgende:
quote:This book is a humorous account of theories and belief systems that have been discarded or disproved through the scientific method. Since science is an ongoing experience, many things that we believe now will go on to be disproven or be percieved by future generations as blunders or incredibly naive.
Your point being...?quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:51 schreef mechatronics het volgende:
Ik zou zeggen, laat hem eens dit boek lezen
http://www.amazon.com/exe(...)029-4279944?v=glance
Scientific Blunders, daar heeft de schrijver een heel deel over de evolutieblunders geplaatst. Allemaal heel leesbaar en goed chronologisch.
Iedereen zou het boek eigenlijk moeten lezen maargoed.
Wiskundige bewijsvoering is iets anders dan wetenschappelijke bewijsvoering in het algemeen. Dus nee, je hoeft het niet bij wiskunde alleen te laten. Het barst van de bewijzen vóór de evolutie-theorie.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:16 schreef Raketman het volgende:
Als je alleen onderwijs wilt geven in bewezen feiten, moet je het bij wiskunde laten vrees ik.
Wat mij betreft geven ze zowel evolutietheorie als creationisme. Met die laatste ben je in 5 minuten klaar, met die eerste niet: er zit zoveel bij, inclusief bewijs. En daarna mag de toehoorder zelf uitmaken wat het meest waarschijnlijke is.quote:Iedereen staat vrij om zijn eigen mening te hebben. Maar als je een beroep doet op je vrije mening, moet je ook de ander de vrijheid gunnen om zijn of haar eigen mening te hebben. Een leerling moet dus zelf kunnen kiezen tussen evolutietheorie of creatietheorie of beide of geen van beide, of whatever. Maar als je geen evolutionisten toelaat als leraar, laat je je leerlingen geen objectieve keuze.
Ik zeg; laat die Groningse rector zijn horizon eens verbreden...
De stel ik bij deze dat God bestaat!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:53 schreef rob_de_rechter het volgende:
ehm... iedere wetenschappelijke 'waarheid' is een stelling waarvan het tegendeel niet bewezen is. Dat maakt de stelling aannemelijk en dat doet de meerderheid dan ook: die stelling aannemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |