Ben je gek geworden ofzo?quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Niowskie het volgende:
repareren?
Ze komen niet van Invito vandaan die schoenen he? ik had dit ook 18euro bij de schoenmaker gekostquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb 31-03-05 hele mooie van Lier schoenen gekocht.
Zie ik net dat er een gat in de zool zit!
[afbeelding]
Dit zou toch niet mogen gebeuren? Wat is nu redelijk? ik ben namelijk bang dat ze de schoen op willen laten sturen, maar ik heb schoen nodig voor me werk. (nee ik heb wel meer schoenen, maar die zijn me of te duur en dus zonde, of te goedkoop en ziet er dus niet uit voor het werk).
Heb ik het recht om nieuwe schoenen te eisen wanneer ze het niet kunnen repareren?
moet ik met reparatie wel accoort gaan eigenlijk? zijn toch duure schoentjes en dan na 1,5 maand al dit resultaat...........
Ik dacht, dat een merk was ofzoquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:29 schreef DarkElf het volgende:
van liers komen zeker niet bij invito vandaan
Is het ook, maar Invito verkoopt een ander soort (een lelijk soort) schoenquote:
Nee zelf repareren ga ik sowieso niet aan beginnen nee! moet niet gekker worden. Maar misschien zegt winkel wel dat ze willen reparen (op hun kosten).quote:Ben je gek geworden ofzo?
Die (dure) schoenen zijn 1.5 maand oud man! Weleens van garantie gehoord?
Als die winkel moeilijk doet rechtstreeks contact opnemen met Van Lier.
Je hebt recht op een fatsoenlijk paar schoenen. Dit kan ook door reperatie. Maar ik zou eerst maar eens even contact opnemen met de winkel, misschien zijn ze coulanter dan jij denktquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:32 schreef Niowskie het volgende:
[..]
Of heb ik gewoon recht op nieuwe (wat ik natuurlijk prefereer)?
haha, ja werk zelf in meubelwinkel en ik weet hoe dat soort dingen gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:34 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Je hebt recht op een fatsoenlijk paar schoenen. Dit kan ook door reperatie. Maar ik zou eerst maar eens even contact opnemen met de winkel, misschien zijn ze coulanter dan jij denkt
quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Is het wel de bedoeling dat je met leren zolen gewoon over straat gaat
Wij moesten leren zolen hebben onder dansschoenen, maar daar mocht je écht niet mee naar buiten lopen. En mn vriend had echte leren paardrijlaarzen met leren zool en daar mocht je ook niet mee op beton e.d. lopen.
Daar zou ik zeker op aansturen en geen genoegen nemen met reparatie.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:32 schreef Niowskie het volgende:
Of heb ik gewoon recht op nieuwe (wat ik natuurlijk prefereer)?
Ik doe niet anders.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Is het wel de bedoeling dat je met leren zolen gewoon over straat gaat
Nee hoor, dat lijkt me niet, omdat je op lager niveau zelfs met sportschoenen mocht dansen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:38 schreef Niowskie het volgende:
[..]
![]()
Dat zal zijn omdat ze die dansvloer niet willen beschadigen.
Helaas heeft de winkelier -wettelijk gezien- gewoon het recht ze te repareren en is ie niet verplicht om nieuwe schoenen te verstrekkenquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:38 schreef Xenomaniac het volgende:
Daar zou ik zeker op aansturen en geen genoegen nemen met reparatie.
In dat geval Van Lier inschakelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Helaas heeft de winkelier -wettelijk gezien- gewoon het recht ze te repareren en is ie niet verplicht om nieuwe schoenen te verstrekken
Inderdaad, gewoon nieuwe en anders geld terug hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:43 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
In dat geval Van Lier inschakelen.
Hallo, een paar behoorlijke Van Liers zijn ¤ 150 and up.
Dit soort schoenen kan je zo naar de schoenmaker brengen hoor. Knallen ze er even een nieuwe zool onder en je bent weer klaar.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:38 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Daar zou ik zeker op aansturen en geen genoegen nemen met reparatie.
Als ze daar niet in meegaan dan contact opnemen met Van Lier.
Van Lier wil dit gezeik niet over hun schoenen, ze zijn zich aan het doodvechten tegen Van Bommel dus slechte ervaringen met hun merk hebben ze geen trek in.
Die winkel doet waarschijnlijk niets anders dan de schoenen in ontvangst nemen en naar Van Lier sturen voor inspectie. Kijk, als Van Lier het zelf repareert is het wat anders maar ze even bij de hakkenbar langsbrengen is echt een no go. Daar zijn die schoenen simpelweg te duur voor.
Je rekent een bepaald bedrag af voor kwaliteitsschoenen en die kwaliteit mag je dan dus ook verwachten.
Na een jaar ja, niet na 1.5 maand terwijl je 150 euro plus hebt neergelegd.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef Repeat het volgende:
Dit soort schoenen kan je zo naar de schoenmaker brengen hoor. Knallen ze er even een nieuwe zool onder en je bent weer klaar.
Mag je best om vragen, maar je hebt er geen recht op.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef harlingen het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon nieuwe en anders geld terug hoor.
Ik weet niet wat jij voor je schoenen neerlegt maar dit zijn dus géén Scapino's van 29.95.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag je best om vragen, maar je hebt er geen recht op.
Een merk als van Lier, dat sterke concurrentie heeft en zichzelf in de markt wilt zetten als "de betere schoen" is waarschijnlijk wel vatbaar hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mag je best om vragen, maar je hebt er geen recht op.
Prima joh, wat jij wil.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:53 schreef Xenomaniac het volgende:
Reparatie is gewoon geen optie.
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Een merk als van Lier, dat sterke concurrentie heeft en zichzelf in de markt wilt zetten als "de betere schoen" is waarschijnlijk wel vatbaar hoor.
LOL ja invito. Haal ik geen schoenen meer..niet sinds de rubberen zool na een maand in tweeen brak!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:26 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Ze komen niet van Invito vandaan die schoenen he? ik had dit ook 18euro bij de schoenmaker gekost![]()
klitteband?quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:58 schreef xman het volgende:
[..]
LOL ja invito. Haal ik geen schoenen meer..niet sinds de rubberen zool na een maand in tweeen brak!![]()
En dat is maar 1 van de voorbeelden. Ook had ik last van slijtende schoenen (aan de binnenkant). Bij m'n tenen was het binnen 2 maanden helemaal weggesleten. Liep zowat op mijn zool.
Of klitterband die niet meer dicht ging omdat het afscheurde. Na een maand kon ik ze niet meer dichtdoen. Ik bewaar m'n bonnen nu iig wel. Ga gewoon gebruik maken van m'n garantie.
Ik heb nu al een tijdje van die GEOX schoenen met ademende zool. Echt, alsof ze uit de hemel zijn komen vallen.![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:02 schreef Niowskie het volgende:
waar wij niet geheel voor de kosten kunnen opdraaien!
Nou, een zooltje eronder laten zetten bij de schoenmaker kost 15 euro per paar.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:02 schreef Mikkie het volgende:
Dat komt doordat je moeilijk iedereen kan verplichten meteen dansschoenen te kopen die vrij prijzig
zijn...
Vraagje: rijd je auto met deze schoenen aan?quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:17 schreef Niowskie het volgende:
Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.
Tja... het zijn gewoon heel kwetsbare schoenen. Ik vind het van de winkel niet netjes dat ze dat niet even hebben gemeld; ze hadden je moeten laten weten dat deze schoenen in principe niet voor dergelijk intensief gebruik zijn (althans, zo is het ons altijd verteldquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:52 schreef Niowskie het volgende:
loop wel hele dagen met de schoenen op een harde vloer. (werk in winkel waar ik van 9:30 tot 18:00 / 21:00 aan het lopen (lees: rennen) ben. 6 weken lang nu dus. Dus loop er ook wel erg veel op, maargoed daar zijn het toch schoenen voor lijkt mij.
Je hebt nu nog 1 kans om de zaken goed te regelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:17 schreef Niowskie het volgende:
Winkel wil dus ieder de helft betalen voor de reparatie kosten! Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.
Heb gezegd dat ik schoenen toch gerepareerd moest hebben dus dat ze ze maar maken, en dat ik ondertussen van Lier bel met het verhaal met als doel de kosten alsnog te verhalen op de winkel.
Ik zou wel even je schoenen bij die winkel terughalen Einstein, anders liggen ze waarschijnlijk vanmiddag nog bij de schoenmaker, misschien nog voordat Van Lier contact opneemt met die winkel.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:07 schreef Niowskie het volgende:
afwachten dus, word vervolgd.
erm bij de schoenenmaker kunnen ze er gewoon originele van bommel of in dit geval van lier zolen onderzetten. Gewoon van leer.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:59 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Je hebt nu nog 1 kans om de zaken goed te regelen.
Ogenblikkelijk die winkel bellen dat je van reparatie afziet en aan de bel trekken bij Van Lier.
Van Lier zou dit noooooit zo oplossen, zeker niet met kosten voor jou.
Er wordt je nu een oor aangenaaid door die winkel.
Maar hey, suit yourself, het is jouw geld en het zijn jouw schoenen.
Veel plezier met je rubberzolen daar waar je voor leer hebt betaald. En nog bijbetalen ook....
Hulde voor zoveel logica.
Precies. En waarom heeft de schoenmaker die liggen? Omdat leren zolen heel kwetsbaar zijn. Zo ongebruikelijk is het dus blijkbaar toch nietquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm bij de schoenenmaker kunnen ze er gewoon originele van bommel of in dit geval van lier zolen onderzetten. Gewoon van leer.
Idd, daarom heb ik ook leren zolen met in het midden een stuk rubberen inleg. Lekker slijtvast en je hebt wat meer grip. Ideaalquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Precies. En waarom heeft de schoenmaker die liggen? Omdat leren zolen heel kwetsbaar zijn. Zo ongebruikelijk is het dus blijkbaar toch niet
Mjah, dan moet hij de helft bijbetalen voor een paar schoenen van anderhalve maand oud.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:20 schreef Repeat het volgende:
erm bij de schoenenmaker kunnen ze er gewoon originele van bommel of in dit geval van lier zolen onderzetten. Gewoon van leer.
Heel herkenbaar heb het zelfde met van Liers gehad en aan de zool te zien had ik het zelfde type zool.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb 31-03-05 hele mooie van Lier schoenen gekocht.
Zie ik net dat er een gat in de zool zit!
[afbeelding]
Dit zou toch niet mogen gebeuren? Wat is nu redelijk? ik ben namelijk bang dat ze de schoen op willen laten sturen, maar ik heb schoen nodig voor me werk. (nee ik heb wel meer schoenen, maar die zijn me of te duur en dus zonde, of te goedkoop en ziet er dus niet uit voor het werk).
Heb ik het recht om nieuwe schoenen te eisen wanneer ze het niet kunnen repareren?
moet ik met reparatie wel accoort gaan eigenlijk? zijn toch duure schoentjes en dan na 1,5 maand al dit resultaat...........
Een niet-normale slijtplek? Dus, buitengewoon, niet ontstaan door normaal gebruik?quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:17 schreef Niowskie het volgende:
Winkel bood geen ander alternatief had weinig keuze dus.
Winkel wil dus ieder de helft betalen voor de reparatie kosten! Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.
ach, heb hier precies zo'n zelfde gat in een van bommel schoen. Je moet ook "geluk" hebben dat een zool lang meegaat. Maar ik vind Van Lier en Van Bommel allebei wel goedquote:
quote:
Die schoenen zijn idd heerlijk!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:58 schreef xman het volgende:
[..]
Ik heb nu al een tijdje van die GEOX schoenen met ademende zool. Echt, alsof ze uit de hemel zijn komen vallen.![]()
En dat is onzin, op de van lier site staat ook heel duidelijk dat je die dingen niet elke dag moet dragen. Tis gewoon een gebruiksvoorschrift.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
Schoenen moet je gewoon elke dag kunnen dragen, 20 uur per dag als het nodig is. Als jij als fabrikant alleen maar schoenen kan maken die elke dag een uur gebruikt kunnen worden, en dat twee keer per week, dan ben je gewoon een amateur.
Dat is helemaal geen onzin. Nette leren schoenen zijn niet hetzelfde als werkschoenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
Schoenen moet je gewoon elke dag kunnen dragen, 20 uur per dag als het nodig is. Als jij als fabrikant alleen maar schoenen kan maken die elke dag een uur gebruikt kunnen worden, en dat twee keer per week, dan ben je gewoon een amateur.
Dįt is een goede opmerking- dat kan inderdaad een probleem zijn. Vooral links, als je gewend bent je schoen 'schuin' tegen het koppelingspedaal te zetten.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vraagje: rijd je auto met deze schoenen aan?
Mijn schoonvader zat veel in de auto en had heel snel abnormale slijtage daardoor. Zn leren schoenen trok hij dan ook uit bij het autorijden en deed hij op de parkeerplaats zelf weer aan.
Nou dan heb jij meer geluk dan ik. Bij mij weigerde ze maar mijn schoenen waren natuurlijk ook al 2,5 maand oud......quote:Op zondag 15 mei 2005 11:42 schreef Niowskie het volgende:
zaterdag schoentjes weer opgehaald.
Mevrouw in de winkel: Van Lier heeft ons gebeld, en in overleg is er besloten geen kosten in rekening te brengen...(en zo hoort het ook)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |