Dat zou best wel eens logisch kunnen zijn ivm minder zuurstof enzoquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:04 schreef Dementor het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat ze met een brandende motor juist nog hoger gingen vliegen in de hoop dat het vuur zou doven.
Dat is helemaal niet logisch want als de extinguisher zijn werk niet doet lijkt het me verstandig die kist aan de grond te zetten.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:06 schreef veejay het volgende:
Dat zou best wel eens logisch kunnen zijn ivm minder zuurstof enzo
Heh.. da's opzich best een logische gedachtequote:Op donderdag 12 mei 2005 12:04 schreef Dementor het volgende:
Advies van Robert Jensen: vlieg alleen met een beurs genoteerde maatschappij.
http://media.rtl.nl/web/c(...)edia_WMA_128K_V9.asf
Opzich wel, maar stel dat je boven zee zit... Nou ben ik geen piloot, maar er zal wel een of andere standaard handeling zijn die ze moeten uitvoeren. (misschien zou meer snelheid ook kunnen helpen, al zouden ze volgens mij gewoon de brandstof toevoer af moeten sluiten)quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Xenomaniac het volgende:
Dat is helemaal niet logisch want als de extinguisher zijn werk niet doet lijkt het me verstandig die kist aan de grond te zetten.
Het lastige is dus dat ik helemaal geen "budget reis" geboekt heb, voor ruim 500 euro mag je volgens mij wel iets verwachten qua veiligheid. Het jammere is dus dat je je eigenlijk overgeeft aan de grillen van een touroperator, als ze willen kunnen ze een 40 jaar oude toepolev inzetten mocht dat handig uitkomen. Dat mag volgens hun algemene voorwaarden, dus daar sta je dan :/quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:13 schreef Dementor het volgende:
Ik heb zelf al besloten never nooit zo'n budget vliegreis te nemen.
Ik geef liever iets meer uit in dat geval.
Ik vlieg nog liever zelf in een utralightquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:40 schreef Dementor het volgende:
Ik stap nog liever in een oude B-17 dan in een 40 jaar oude tupolev
Ah... dus de kans dat ik in september met Fly Air vlieg wordt steeds kleinerquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef Xenomaniac het volgende:
Onür Air is per direct gebanned uit het Nederlandse luchtruim. Om te beginnen voor een maand.
Fly Air staat per direct onder curatele.
Volgens mij is Onur wel degelijk beursgenoteerd.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:04 schreef Dementor het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat ze met een brandende motor juist nog hoger gingen vliegen in de hoop dat het vuur zou doven.
Advies van Robert Jensen: vlieg alleen met een beurs genoteerde maatschappij.
http://media.rtl.nl/web/c(...)edia_WMA_128K_V9.asf
Bron?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:01 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Volgens mij is Onur wel degelijk beursgenoteerd.
Robert Jensen![]()
Logisch. Alsof een niet beursgenoteerde maatschappij het zich wel kan permitteren te crashenquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:09 schreef veejay het volgende:
[..]
Heh.. da's opzich best een logische gedachte![]()
Dat topic bestond al voordat hun toestemming om te landen werd opgeheven, overigens werd "Fly Air" in 1 adem genoemd met "Onur Air" en "Phuket Air" (heeft ook een landingsverbod gekregen)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:18 schreef Lucille het volgende:
De reden dat Onur Air op dit moment nog een apart topic is komt vanwege de actualiteit ivm het feit dat mensen tickets hebben en niet kunnen vliegen. Voor Fly Air is deze situatie er nog niet.
Boek dan ook gewoon een losse ticket en hotel als je het zo erg vind dat de touroperator alles regelt voor jequote:Op donderdag 12 mei 2005 12:39 schreef veejay het volgende:
[..]
Het lastige is dus dat ik helemaal geen "budget reis" geboekt heb, voor ruim 500 euro mag je volgens mij wel iets verwachten qua veiligheid. Het jammere is dus dat je je eigenlijk overgeeft aan de grillen van een touroperator, als ze willen kunnen ze een 40 jaar oude toepolev inzetten mocht dat handig uitkomen. Dat mag volgens hun algemene voorwaarden, dus daar sta je dan :/
Ik snap ook wel dat je voor een 99 euro last minute geen business class hebt
bronquote:Noodstop Turks vliegtuig op Schiphol
HOOFDDORP - Een piloot van de Turkse luchtvaartmaatschappij Fly-Air heeft woensdagavond op Schiphol een noodstop gemaakt. Hij moest tijdens het starten, toen het toestel al flink vaart maakte, op de rem gaan staan. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) constateerde later schade aan de linkermotor, liet een woordvoerder donderdag weten.
Fly-Air staat al lange tijd onder verscherpt toezicht van de inspectie. Het is nog onduidelijk wat de gevolgen zijn van het jongste incident. De IVW doet nog nader onderzoek, aldus de woordvoerder. Aan boord van het bewuste toestel, een Airbus-300, zaten 298 passagiers. Ze bleven allen ongedeerd. Donderdagochtend zijn ze met een ander toestel van Fly-Air alsnog naar hun bestemming vervoerd.
Fly-Air is een van de vele Turkse prijsvechters, zoals Onur Air dat vanwege voortdurende incidenten in mei zelfs een vliegverbod van een maand voor Nederland kreeg. Na een verbeterplan werd de maatregel na twee weken ingetrokken.
Een toestel van de Amerikaanse vrachtmaatschappij Kalitta Air moest woensdagavond ook de start afbreken en een noodstop maken. De brandweer moest de oververhitte remmen afkoelen. Naderhand constateerde de IVW schade aan de rechtermotor. Het ging om een Boeing 747.
Was het niet zo dat je een dan een gedeelte of de hele som van de vlucht kunt terugkrijgenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:03 schreef dadra het volgende:
Met flay air van eindhoven naar Antalya:
Heenreis: 6.5 uur vertraging
Terugreis: 14.5 uur vertraging
![]()
Vlucht was ok, eten heb ik me voor bedankt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |