abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26940174
Beste Lucille,

bij deze nogmaals een poging tot het openen van een topic, het vorige topic werd gesloten omdat er volgens jou een centraal topic is...

Maar voordat je deze weer sluit, het is NIET praktisch om 1 topic te hebben voor alle ervaringen aangezien ik opzoek ben naar SPECIFIEKE ervaringen en geen zin heb om een heel topic door te spitten.

Plus er is niemand die op mijn post zal reageren aangezien het veel te breed is, mocht je dit niet vinden: schaf dan gewoon alle topics af en maak 1 centraal topic "travel" aan

(Overigens vind ik het vreemd dat Vliegen met Onur Air wel mag, maar mijn topic een slotje kreeg: Vliegen met "Fly Air" )

Goed, poging 2 dus:

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met "Fly Air", ik heb net een kennis (piloot) gebeld en die zei letterlijk dat hij nooit met z'n vrouw en kids met "Fly Air" mee zou willen... niet echt wat ik wilde horen aangezien ik in september bij Neckermann geboekt heb. (En die blijken o.a. charters van "Fly Air" in te zetten)

Nou heb ik dus al geboekt, afzeggen zit er dus niet meer in. Ik heb direct met Neckermann contact opgenomen om te kijken wat er valt om te boeken. Niets dus, ze werken alleen met "charters" en weten nog niet zeker met wie we vliegen. Alles staat nog "onder voorbehoud". Lekker dus, ik ben mede verwantwoordelijk voor een grote groep en zit hier dus best wel mee.

Ik begrijp Neckermann's standpunt als ze zeggen "zolang er geen verbod is kunnen wij niets", maar ik denk dan toch "Waar rook is is vuur". Zeker aangezien "Fly Air" in 1 adem genoemd wordt met "Onur Air" (laatste waarschuwing gekregen) en "Phuket Air" (landingsrechten ingetrokken)!

[ Bericht 0% gewijzigd door veejay op 12-05-2005 12:56:00 (spelvout) ]
pi_26940213
Ik heb een keer gehoord dat ze met een brandende motor juist nog hoger gingen vliegen in de hoop dat het vuur zou doven.

Advies van Robert Jensen: vlieg alleen met een beurs genoteerde maatschappij.

http://media.rtl.nl/web/c(...)edia_WMA_128K_V9.asf
pi_26940258
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:04 schreef Dementor het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat ze met een brandende motor juist nog hoger gingen vliegen in de hoop dat het vuur zou doven.
Dat zou best wel eens logisch kunnen zijn ivm minder zuurstof enzo
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:06:58 #4
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_26940287
Ik zou mijn schoenen nog niet laten meevliegen.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_26940308
Sluit een levensverzekering af, dat is makkelijk cashen
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:08:47 #6
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_26940356
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:06 schreef veejay het volgende:
Dat zou best wel eens logisch kunnen zijn ivm minder zuurstof enzo
Dat is helemaal niet logisch want als de extinguisher zijn werk niet doet lijkt het me verstandig die kist aan de grond te zetten.

My 2...
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_26940372
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:04 schreef Dementor het volgende:
Advies van Robert Jensen: vlieg alleen met een beurs genoteerde maatschappij.

http://media.rtl.nl/web/c(...)edia_WMA_128K_V9.asf
Heh.. da's opzich best een logische gedachte
pi_26940455
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Xenomaniac het volgende:
Dat is helemaal niet logisch want als de extinguisher zijn werk niet doet lijkt het me verstandig die kist aan de grond te zetten.
Opzich wel, maar stel dat je boven zee zit... Nou ben ik geen piloot, maar er zal wel een of andere standaard handeling zijn die ze moeten uitvoeren. (misschien zou meer snelheid ook kunnen helpen, al zouden ze volgens mij gewoon de brandstof toevoer af moeten sluiten)
pi_26940534
Ik heb zelf al besloten never nooit zo'n budget vliegreis te nemen.
Ik geef liever iets meer uit in dat geval.
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:20:14 #10
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_26940736
Ik heb gevlogen met Fly Air, Onur Air, Air Carnival, Aeroflot en vele anderen waarvan iedereen zegt:
Ik ben nog niet één keer neergestort, nooit problemen gehad, nog nooit een noodstop of wat dan ook mee hoeven maken. Ik ben niet zo bang om met een bepaalde maatschappij te vliegen, El-Al stapt ook iedereen in, maar die zijn ook neergestort. Mensen maken zich te vaak zorgen als ze iets hebben gehoord
pi_26941302
Ik heb ook een keer met fly air naar Turkye gevlogen. 't is meer een vliegende bus dan vliegtuig. Maar goed, dat heeft meer met comfort te maken dan veiligheid ( denk ik ) Je hoeft niet te verwachten dat het personeel nederlands spreekt (1,5 jaar geleden dan)
En tja dat vliegtuig waar ik in zat was een of andere oude chinese bak . Waar een stuk plafond losliet , en de stewardess was dat denk ik al gewend want ze duwde het als routine terug_O- . Vrij negatief dus maar, vlucht voorderest was niets op aan te merken
ga naar: jasonmraz.nl dus jasonmraz.nl kijk nou maar gwoon dus waarheen : )
PURE DEMOCRACY You have two cowsYour neighbors decide who gets the milk RUSSIAN COMMUNIS: You have two cows. You have to take care of them, but the government takes all
pi_26941332
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:13 schreef Dementor het volgende:
Ik heb zelf al besloten never nooit zo'n budget vliegreis te nemen.
Ik geef liever iets meer uit in dat geval.
Het lastige is dus dat ik helemaal geen "budget reis" geboekt heb, voor ruim 500 euro mag je volgens mij wel iets verwachten qua veiligheid. Het jammere is dus dat je je eigenlijk overgeeft aan de grillen van een touroperator, als ze willen kunnen ze een 40 jaar oude toepolev inzetten mocht dat handig uitkomen. Dat mag volgens hun algemene voorwaarden, dus daar sta je dan :/

Ik snap ook wel dat je voor een 99 euro last minute geen business class hebt
pi_26941369
Ik stap nog liever in een oude B-17 dan in een 40 jaar oude tupolev
pi_26941465
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:40 schreef Dementor het volgende:
Ik stap nog liever in een oude B-17 dan in een 40 jaar oude tupolev
Ik vlieg nog liever zelf in een utralight (Heb ik overigens ooit in Frankrijk gedaan, zeker een aanrader als je geen hoogtevrees hebt... of zoals in mijn geval er snel overheen wil zijn)
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:45:55 #15
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_26941541
Onür Air is per direct gebanned uit het Nederlandse luchtruim. Om te beginnen voor een maand.
Fly Air staat per direct onder curatele.

Zojuist op Radio 1.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_26941700
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef Xenomaniac het volgende:
Onür Air is per direct gebanned uit het Nederlandse luchtruim. Om te beginnen voor een maand.
Fly Air staat per direct onder curatele.
Ah... dus de kans dat ik in september met Fly Air vlieg wordt steeds kleiner

Hier trouwens de link over het verbod voor Onur: http://www.nu.nl/news/525065/10/Vliegverbod_voor_Onur_Air.html
pi_26941855
Ik ben vorig jaar met Fly Air van Antalya naar Maastricht gevlogen en dat was prima.
Het was idd een oude roestbak met doorgezakte stoelen, maar de vlucht zelf was goed te doen.
De leeftijd is ook niet zo belangrijk, het onderhoud juist des te meer
pi_26947861
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:04 schreef Dementor het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat ze met een brandende motor juist nog hoger gingen vliegen in de hoop dat het vuur zou doven.

Advies van Robert Jensen: vlieg alleen met een beurs genoteerde maatschappij.

http://media.rtl.nl/web/c(...)edia_WMA_128K_V9.asf
Volgens mij is Onur wel degelijk beursgenoteerd.

Robert Jensen
pi_26948955
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:01 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Volgens mij is Onur wel degelijk beursgenoteerd.

Robert Jensen
Bron?
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:26:58 #20
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26957491
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:09 schreef veejay het volgende:

[..]

Heh.. da's opzich best een logische gedachte
Logisch. Alsof een niet beursgenoteerde maatschappij het zich wel kan permitteren te crashen
pi_26961497
Heb vorig jaar met Fly air gevlogen. Afgezien van een los tafeltje was het verder prima vliegen.
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_26970211
De reden dat Onur Air op dit moment nog een apart topic is komt vanwege de actualiteit ivm het feit dat mensen tickets hebben en niet kunnen vliegen. Voor Fly Air is deze situatie er nog niet.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26977918
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:18 schreef Lucille het volgende:
De reden dat Onur Air op dit moment nog een apart topic is komt vanwege de actualiteit ivm het feit dat mensen tickets hebben en niet kunnen vliegen. Voor Fly Air is deze situatie er nog niet.
Dat topic bestond al voordat hun toestemming om te landen werd opgeheven, overigens werd "Fly Air" in 1 adem genoemd met "Onur Air" en "Phuket Air" (heeft ook een landingsverbod gekregen)
  zaterdag 14 mei 2005 @ 11:32:06 #25
8474 Porto
Fok it..!
pi_27000195
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:39 schreef veejay het volgende:

[..]

Het lastige is dus dat ik helemaal geen "budget reis" geboekt heb, voor ruim 500 euro mag je volgens mij wel iets verwachten qua veiligheid. Het jammere is dus dat je je eigenlijk overgeeft aan de grillen van een touroperator, als ze willen kunnen ze een 40 jaar oude toepolev inzetten mocht dat handig uitkomen. Dat mag volgens hun algemene voorwaarden, dus daar sta je dan :/

Ik snap ook wel dat je voor een 99 euro last minute geen business class hebt
Boek dan ook gewoon een losse ticket en hotel als je het zo erg vind dat de touroperator alles regelt voor je
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:43:59 #26
28588 BaBy-G
mini me...
pi_27001628
ik vlieg eind juli met een turkse charter naar istandbul voor een trouwerij van een goede vriend van me... aangezien ik zo een warhoofd ben en niet meer zeker weet met welke charter maatschappij ik ook al weer mee zal gaan vliegen en Onur Air de laatste tijd zo negatief in het nieuws is was ik gisteren toch maar langs het reis bureau terug gegaan om het ff na te vragen...

nee, meneer maakt u zich maar geen zorgen... u vliegt niet met Onur Air, maar met Fly Air en die doen het prima... ik: owww gelukkig... dan is het goed...

die staan dus ook onder verscherpte toezicht... lekker dan...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:45:28 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27001666
Ik denk dat je verongelukt
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:47:06 #28
28588 BaBy-G
mini me...
pi_27001709
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:45 schreef PLAE@ het volgende:


Ik denk dat je verongelukt
lik m'n reet...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:52:22 #29
71115 Rnej
I walk the line
pi_27001839
ik ben vorig jaar met fly air naar istanbul en terug geweest... vond het best ok allemaal, de landing op schiphol was met erg slecht zicht en slecht weer en die verliep echt netjes voor zover ik doorhad, en t eten was ook wel ok enzo

was allemaal wel positief vond ik

oja, en ze hebben nu alleen nog maar 737-700 en airbus a320s

(geen ouwe chinese bakken meer dus)
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:54:16 #30
8474 Porto
Fok it..!
pi_27001876
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:45 schreef PLAE@ het volgende:


Ik denk dat je verongelukt
Jij zit zeker aan de crack ofsow.. wtf is dat nou weer voor een opmerking
pi_27002098
pi_27104576
Da's best een nette landing
pi_28360333
quote:
Noodstop Turks vliegtuig op Schiphol

HOOFDDORP - Een piloot van de Turkse luchtvaartmaatschappij Fly-Air heeft woensdagavond op Schiphol een noodstop gemaakt. Hij moest tijdens het starten, toen het toestel al flink vaart maakte, op de rem gaan staan. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) constateerde later schade aan de linkermotor, liet een woordvoerder donderdag weten.

Fly-Air staat al lange tijd onder verscherpt toezicht van de inspectie. Het is nog onduidelijk wat de gevolgen zijn van het jongste incident. De IVW doet nog nader onderzoek, aldus de woordvoerder. Aan boord van het bewuste toestel, een Airbus-300, zaten 298 passagiers. Ze bleven allen ongedeerd. Donderdagochtend zijn ze met een ander toestel van Fly-Air alsnog naar hun bestemming vervoerd.

Fly-Air is een van de vele Turkse prijsvechters, zoals Onur Air dat vanwege voortdurende incidenten in mei zelfs een vliegverbod van een maand voor Nederland kreeg. Na een verbeterplan werd de maatregel na twee weken ingetrokken.

Een toestel van de Amerikaanse vrachtmaatschappij Kalitta Air moest woensdagavond ook de start afbreken en een noodstop maken. De brandweer moest de oververhitte remmen afkoelen. Naderhand constateerde de IVW schade aan de rechtermotor. Het ging om een Boeing 747.
bron
pi_29535778
Met flay air van eindhoven naar Antalya:

Heenreis: 6.5 uur vertraging
Terugreis: 14.5 uur vertraging



Vlucht was ok, eten heb ik me voor bedankt.
pi_29536819
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 10:03 schreef dadra het volgende:
Met flay air van eindhoven naar Antalya:

Heenreis: 6.5 uur vertraging
Terugreis: 14.5 uur vertraging



Vlucht was ok, eten heb ik me voor bedankt.
Was het niet zo dat je een dan een gedeelte of de hele som van de vlucht kunt terugkrijgen
pi_29543409
Nee, bij de heenreis kun je pas wat terug vragen bij 8 uur vertraging, bij de terugreis valt helemaal niks terug te vragen
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:22:35 #37
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_29543557
Ik ben met Fly Air 2 jaar terug van Eindhoven naar Turkije gevlogen (geen id welk vliegveld, iig 2 uur busreis ofzo vanaf Marmaris) en het enige wat slecht was is dat ik met 1.80, wat toch niet zo groot is, redelijk opgevouwen zat. maar dat heb je met die charters hè.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_30081262
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:45 schreef PLAE@ het volgende:
Ik denk dat je verongelukt
Dan wens ik bij deze jou een niet nader te noemen edoch gruwelijke ziekte toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')