Ooooh dat heb ik nooit geweten. Mensen proberen het op verschillende fora te pas en te onpas en men zegt altijd dat er nooit wat kan gebeuren. Maar of het nu wel of geen beginnende OBE was, het was echt heel eng. Ik heb niet eerder kunnen slapen als toen het licht werd en ik de vogeltjes hoorde fluiten.quote:Een van de belangrijkste fouten die je hebt gemaakt is dat je je niet hebt geaard.
Verder heb je angst gekregen en dan wordt je per definitie gelijk terug gesmeten in je lijf. Door niet te aarden wordt je misselijk op het moment dat je probeerd astraal te gaan. Eerst dus van te voren een stevige aardingsmeditatie doen, voor je hier uberhaubt mee gaat beginnen. Zorgen dat er altijd een glas drank en wat te eten naast je staat.
Het suizen wat je beschrijft, is het bloed wat je door je lijf hoort gaan. Je bent dus dieper betrokken bij je eigen lijf.
Doe dit soort dingen voor het eerst dan ook niet wanneer je alleen bent, maar doe het onder begeleiding
Ja, dan was je vast als geest in je kamer beland. Denk niet in termen van: is dit redelijk voor de eerste keer, is dit goed of slecht. Ieder mens is anders, de een heeft een uittreding op zijn vierde, de ander op haar achttiende, en ander op zijn 42ste, de ander in de 70. Dat maakt allemaal niet uit. Elke ervaring telt, hoe lang of kort hij ook duurt en in welke fase of dimensie je ook zit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:05 schreef FuifDuif het volgende:
Dus als ik door was gegaan, dan had ik misschien wel boven mijn bed gezweefd?
Al met al duurde het denk ik een half uur om tot het punt van daadwerkelijk uittreden te komen. Is dit een redelijke periode voor een eerste keer?
Kijk, ik weet er niets vanaf en ik ben ook erg sceptisch. Ik bedoel, het is allemaal erg vaag, dat uittreden, dus ik zou er meer voor open kunnen staan wanneer ik het aan den lijve zou ondervinden. Dat van vannacht zou ik zeker in de beschrijving van uittreden kunnen plaatsen, dus tot dat punt ben ik al overtuigd. Maar oh oh, wat was het eng!
Dank je, Morwen, ik doe mijn best. ;-)quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:09 schreef Morwen het volgende:
Fantastisch dat je overal nog steeds zo uitgebreid op ingaat, Stenny![]()
Ik reageer misschien niet meer maar ik lees nog wel mee. Erg interessant![]()
tevens tvp![]()
Je kunt je best ergens op concentreren hoor. Ga je bijvoorbeeld eens heel levendig voor je geest halen hoe dat gebouw (waar je in werkt, waar je vaak in komt, bij wijze van spreken de bibliotheek of de AHquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:29 schreef livEliveD het volgende:
Meelezen doe ik ook
Dat vind ik dus lastig heh. Me concentreren op bijna niks ('binnenste van me hoofd' bv). Voor ik het weet springen me gedachten al weer van hot naar her. Ik ben gewoon te druk in me hoofd ergens en dus heb ik het idee dat het ook nooit gaat werken voor me. De ervaring meemaken lijkt me erg interessant en ook spannend ergens.
Dit is voor mij meer een ritueel dat vooraf gaat aan het in slaap vallen. Dit doe ik al sinds ik het me kan herinneren. Maar ergens raak ik de concentratie kwijt en zweef naar dromenland waar heel andere gebeurtenissen zijn die helemaal niets te maken hoeven hebben met het concentratiepunt van voor ik weggleed.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:
[..]
Je kunt je best ergens op concentreren hoor. Ga je bijvoorbeeld eens heel levendig voor je geest halen hoe dat gebouw (waar je in werkt, waar je vaak in komt, bij wijze van spreken de bibliotheek of de AH) er van binnen uit ziet. Loop het gangpad af, beschrijf de hoeken van het gebouw, de kenmerken, laat je oog erlangs gaan als een camera, probeer het, hiermee train je je bewustzijn zich op een andere plaats af te tunen waardoor er mogelijk een astrale perceptie, waarneming, uittreding volgt.
Je kunt ook verhalen vertellen in jezelf hoe je door het heelal reist en of hoe je beschermengelen eruit zien, ook hiermee tune je je bewustzijn, er zijn vele manieren om je astrale bewustzijn te prikkelen. Maak het leuk voor jezelf, dus vind een manier die bij je past.
Sten
Iedereen kan het, mits je serieus er mee bezig gaat en erin gelooft.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:31 schreef Andrew1985 het volgende:
dat uittreding is dat iets wat je je ook zou kunnen aanleren of zit dat gewoon echt in je en kan je het gewoon>?
Ik ken iemand die is Christen (vriend van me) en/of Christelijk opgevoed (met kerst wou hij naar de Nachtmis, heet het nou zoquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Henk_sjoerd het volgende:
fuif, was jij niet degene die zo enthousiast christen was en nu probeer je dit uit? *serieuze vraag*
Jawel, maar wat maakt het uit? Als ik deze ervaring kan beleven, dan kan ik hem toch niet ontkennen? Wat heeft het voor zin om mijn kop in het zand te steken alleen maar om het christen-zijn?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Henk_sjoerd het volgende:
fuif, was jij niet degene die zo enthousiast christen was en nu probeer je dit uit? *serieuze vraag*
Toen ik mijn heup gebroken had kreeg ik een verdoven middel toegediend.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:07 schreef starscr3am het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier ik had mij geregistreerd omdat ik dit onderwerp uitermate intressant vind en op dit gebied zeer veel ervaring heb. Ik ben 28 jaar en woon in Den Haag.
Ik Had vanacht een uitreding en plotseling wou ik gaan praten mijn woorden waren hallo dit klonk heel vreemd alsof ik vertraagd aan het praten was. IHerkent iemand dit?
groeten Jeffrey
Ik wil niet hier komen en je de les gaan lezen, maar omdat je zelf vraagt waarom niet wil ik je wel antwoorden ;o)quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:30 schreef FuifDuif het volgende:
Of met andere woorden: waarom zou ik dit niet kunnen uitproberen als christen?
En sweetgirly, ik kijk al uit naar een astrale erotische beleving met jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |