Ik weet niet of dat zo is, net zo min dat ik weet dat het wel zo is. Ik denk en hoop wel dat er een soort van geest ons lichaam ontstijgt als we doodgaan en ergens in het geestenrijk verblijft.quote:
je snijdt hier een mooi punt aan waarvan ik dacht dat muus dat ook al probeerde te zeggen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:03 schreef Diaan73 het volgende:
Ik denk ook helemaal niet aan ellende als ik woord religie hoor. Ik ben zelf katholiek (al ben ik het met een aantal dingen zeker niet eens) en als mensen willen geloven, vind ik dat prima en ik respecteer ook elk geloof. Kunnen geloven in een God, Allah, is op zich erg mooi. De mensen die daarin geloven, weten (voor hun gevoel) zeker dat er na de dood nog iets is, in ieder geval een God bij wie ze onder de hoede komen. Dat kan denk ik een heel veilig gevoel geven. Een soort thuiskomen. Ik geloof niet dat er een God is en ik denk dat er meerdere wegen zijn en niet slechts 1 weg en denk (hoop is misschien beter) wel dat er "iets" is, maar wat dat "iets" is... I really dont know.
BTW, ik respecteer elk geloof en zou ook graag willen dat andere gelovigen mij daarin respecteren, maar mn haren gaan wel overeind staan als iemand mij een geloof willen opdringen. Ik kan ook moeilijk begrijpen dat bij bepaalde geloven bloedtransfusies om kinderen/familie te redden niet mogen, want het is de wil van God. Welke God laat (jonge) kinderen sterven, vraag ik me dan af.
Ik heb even teruggelezen, dat stukje had ik net niet gelezen omdat ik toen onderweg was van werk naar huis. Maar ik denk dat het idd wel overeenkomsten heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je snijdt hier een mooi punt aan waarvan ik dacht dat muus dat ook al probeerde te zeggen.
ik denk dat je het lekkerst doodgaat als je vrede hebt met je bestemming, al is die dus in mijn geval naar het beseffingsloze niks.
verder mag echt iedereen van mij zelf weten waar hij of zij heengaat.
Misschien een hele dommequote:Op donderdag 12 mei 2005 22:08 schreef iZiL het volgende:
Ik vraag me eerder af of onze ziel onsterfelijk is...
welk drama? dat we het liefst de kop van een anders denkende in slaan? ja, maar dat hebben we altijd al gedaan en is gewoon eigenschap van het dier "mens". dus voor mij geen drama, maar realiteit. we houden ons nu nog erg netjes in dit era.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:12 schreef Hallulama het volgende:
Zoalshetis, I get your point, ook ik heb vrede met de dood zoals jij die voorstelt, immers, als je dood bent, is er niets om je nog zorgen over te maken, lekker rustig, slaap lekker, etc., het lijkt me alleen onwaarschijnlijk, daar het drama hier op aarde zo bijzonder is, dat het simpelweg zonde zou zijn als er geen toeschouwers waren, je reinste kapitaalvernietiging, John de Mol zou wel willen dat hij zo'n show had.
Een fragment van een channeling door Nancy Tate namens Kuthumi.
"We love the story line that you have set in motion. We have clamored to your theater and have found our front row seats."
(for whatever it's worth)
ik bedoelde door de naam muus te noemen niet dat het er al stond hoor. ik dacht dat ze dat bedoelde, jouw post werkte beter op mijquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen, dat stukje had ik net niet gelezen omdat ik toen onderweg was van werk naar huis. Maar ik denk dat het idd wel overeenkomsten heeft.![]()
Ow okay... ik zei net al een keer: vermoeidheidquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoelde door de naam muus te noemen niet dat het er al stond hoor. ik dacht dat ze dat bedoelde, jouw post werkte beter op mij![]()
Het drama zit 'm in het feit dat de gemiddelde mens diep van binnen spijt heeft nadat hij of zij de kop van een anders denkende in heeft geslagen, maar dit toch op het moment zelf niet kon laten, en dat staat voor een interne tweestrijd, dualisme.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welk drama? dat we het liefst de kop van een anders denkende in slaan? ja, maar dat hebben we altijd al gedaan en is gewoon eigenschap van het dier "mens". dus voor mij geen drama, maar realiteit. we houden ons nu nog erg netjes in dit era.
waarom zou er geen dood na de dood zijn?quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:44 schreef Meki het volgende:
er is zeker een leven na de dood
maar dat zien we na de dood wel
ben ik het natuurlijk niet mee eens. ik maak me nu juist geen zorgen voor ná de dood, zonder leven na de dood. weet jij veel in welke hel je terecht kan komenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:12 schreef Hallulama het volgende:
Wat ik grappig vind, is dat zolang je gelooft in een leven na de dood, het leven stukken aangenamer is, je maakt je nergens zorgen over, en mocht er GEEN leven na de dood zijn, dan zul je daar nooit iets van merken
Dat is waar, er is niets enger dan een eeuwig leven in narigheid, echter, ik geloof in liefde.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ben ik het natuurlijk niet mee eens. ik maak me nu juist geen zorgen voor ná de dood, zonder leven na de dood. weet jij veel in welke hel je terecht kan komen![]()
![]()
Zolang je niet weet wat de absolute waarheid is, kan het alle kanten op.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:23 schreef XaNaDu het volgende:
Er is geen leven na de dood, dat leven zit tussen jullie oren.
We hebben hersenen als besturingskamer, en geen geest die ons lichaam vertelt wat ie moet doen.
Werken je hersenen niet meer? Dan ben je dood, en ben je dood dan blijf je dood. Kortom je lichaam zal vernietigd worden en er blijft geen "geest" achter op deze planeet. Teveel fantasie drijft de mens tot waanzin, illusies en religies die verzonnen zijn.
de passie voor liefde en daarmee gepaarde afscheidsangst is natuurlijk het koren op de religieuze molen geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is waar, er is niets enger dan een eeuwig leven in narigheid, echter, ik geloof in liefde.
Natuurlijk, je kan er alles van maken wat men denkt zal het zijn... kortom fantasiequote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zolang je niet weet wat de absolute waarheid is, kan het alle kanten op.
Dit is toch wel een vrij ouderwetse gedachte. Onder welke steen kom jij vandaan? Hallo... we zijn al wat verder anno 2005!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:23 schreef XaNaDu het volgende:
Er is geen leven na de dood, dat leven zit tussen jullie oren.
We hebben hersenen als besturingskamer, en geen geest die ons lichaam vertelt wat ie moet doen.
Werken je hersenen niet meer? Dan ben je dood, en ben je dood dan blijf je dood. Kortom je lichaam zal vernietigd worden en er blijft geen "geest" achter op deze planeet. Teveel fantasie drijft de mens tot waanzin, illusies en religies die verzonnen zijn.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dit is toch wel een vrij ouderwetse gedachte. Onder welke steen kom jij vandaan? Hallo... we zijn al wat verder anno 2005!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |