Ik denk al heel veel, maar kon niet echt de juiste vinden.. maar als de MOD vindt dat deze gesloten moeten worden, lees ik het wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:53 schreef LaZZ het volgende:
Ja.
Nu een vraag voor jou, hoeveel topics denk je dat hier al over zijn?
quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:53 schreef wonko het volgende:
Pleeg zelfmoord, dan kom je er vanzelf achter. Verder is er niets zinnigs over te zeggen.
Why bother?? Je komt er echt wel vanzelf achter als het zo is. Of je komt nergens meer achter als het er niet is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
lijkt me niet erg verstandig, ik heb een veel te leuk leven, met een lieve vriend en een prachtig kind. Maar het zijn wel gedachten die je soms overvallen... ben ook nog veel te jong om er nu al vandoor te gaan...
Krijg pagina niet te pakken...maar dat zinnige is meestal in de mening van iemand verstopt...betekent nog niet dat het echt zinnig is...of voor iemand anders zinnig is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:10 schreef Hallulama het volgende:
Vanaf de wetenschappelijke kant benadert, ja, er is wat men noemt survival after death:
THE SCIENTIFIC PROOF OF SURVIVAL AFTER DEATH:
http://www.cfpf.org.uk/ar(...)cientificproof1.html
(er is dus heel wat zinnigs over te zeggen)
Wat een vragen om je nu al mee bezig te houden. Verwacht je binnenkort Hein op bezoek ofzo? Je leeft nu en hier hoor! op FOK!quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:36 schreef Diaan73 het volgende:
1 ding wat zeker is, is dat je doodgaat. Dus daar ben ik op zich niet bang voor, maar wat ik wel een enge gedachte vind, is dat je niet weet hoe het verder gaat met je geliefden en nabestaanden. Dus... zou er leven zijn na de dood?? En hoe zou dat er dan uitzien? Ik denk dat er wel leven is na de dood, misschien beter gezegd, ik hoop dat het er is. Hoe dat eruit ziet?? Geen idee..
Ik vind het wel interessant om hierover meningen uit te wisselen... reacties zijn dus welkom.
met amstel??quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:55 schreef LostFormat het volgende:
Ik leef mijn leven alsof het eindig is.
Bierpuristen.quote:
Ywc,en wat ik zei bevestig jij nu,na de dood is er dus....................een groot ZWART gat!quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:07 schreef zoalshetis het volgende:
dank je sm voor je oplettendheid. oh ja, er is geen leven na de dood omdat je hersens ook je 'ziel' fabriceren. geen hersenactiviteit, geen ziel geen niks. denk maar aan een droomloze slaap..'ploep'.
ik had je nog niet gelezen, maar er zijn idd meer mensen die zich niet door angst laten leiden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:12 schreef Scuderia_Mark het volgende:
[..]
Ywc,en wat ik zei bevestig jij nu,na de dood is er dus....................een groot ZWART gat!![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het juist een opluchting dat iedereen het overkomt. 'als iedere lulhannes het kan, waarom ik dan niet'-gevoel.
Hee SM indrukwekkend verhaal en ik kan mezelf goed vinden in je mening hierover. Ik heb gelukkig niet zo'n ervaring meegemaakt zoals jij, maar ik ben inmiddels wel bewust geworden dat je moet genieten van het leven. Je leeft tenslotte maar 1 keer (in de vorm waarin je nu leeft..).quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:58 schreef Scuderia_Mark het volgende:
Als ik dood ga wil ik kunnen zeggen dat ik GELEEFD heb,onderneem dus veel en geniet van het leven,want ineens kan het 'zomaar' over zijn.
Men zegt wel eens dat je pas ECHT leeft als je niet bang bent om te sterven.............of dat zo is?!?!?
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 12 mei 2005 02:23 schreef Scuderia_Mark het volgende:
Het engste eraan vind ik het moment zelf en de gedachte dat het een IEDER voor ons overkomt,vroeg of laat,maar er is geen ontkomen aan.
You can run but you can't hide...........once your 'found' you're fucked,net als in een slechte horror film meestal het geval is..............
Het betreft hier de mening van vele wetenschappers, must check it out some time, best interessant!quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:44 schreef wonko het volgende:
Krijg pagina niet te pakken...maar dat zinnige is meestal in de mening van iemand verstopt...betekent nog niet dat het echt zinnig is...of voor iemand anders zinnig is.
Ja, doodgaan kan iedereen. Dat is best wel fijn. Een soort gedeelde gave.quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het juist een opluchting dat iedereen het overkomt. 'als iedere lulhannes het kan, waarom ik dan niet'-gevoel.
precies, daar vind ik mijn berusting in. ook met de wetenschap dat coma (8 dagen) precies als dood is. je weet er niks van, je merkt er niks van je voelt er niks van.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, doodgaan kan iedereen. Dat is best wel fijn. Een soort gedeelde gave.
Das niet te bepalen en zal ook nooit te bepalen zijn. Aannemelijk maken of het wel of niet zo is kan natuurlijk wel. 'Klassieke wetenschap' breekt steeds meer je hersens af en gezien de artikelen die ik lees voor me werk in de AI ben ik toch geneigd om te zeggen dat er geen leven na de dood is. Aan de andere kant zijn er wel (paranormale) ervaringen die er op lijken te duiden dat niet alles in je hersens zit en dus dat er naast je lichaam toch nog ergens iets van jezelf bestaat.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:36 schreef Diaan73 het volgende:
Dus... zou er leven zijn na de dood??
Mja dat zou puur gissen zijn. Vraag is überhaupt of je dat als mens kunt bevatten omdat je in menselijke structuren denkt. Fantasie is niet eindeloos.quote:En hoe zou dat er dan uitzien?
quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:23 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das niet te bepalen en zal ook nooit te bepalen zijn. Aannemelijk maken of het wel of niet zo is kan natuurlijk wel. 'Klassieke wetenschap' breekt steeds meer je hersens af en gezien de artikelen die ik lees voor me werk in de AI ben ik toch geneigd om te zeggen dat er geen leven na de dood is. Aan de andere kant zijn er wel (paranormale) ervaringen die er op lijken te duiden dat niet alles in je hersens zit en dus dat er naast je lichaam toch nog ergens iets van jezelf bestaat.
Nu vind ik beide gedachten absoluut niet erg want in het ene geval heb je niks meer dus ook geen emotie en dus boeit het geen ruk. In het andere geval ga ik ervan uit dat er een hogere bedoeling is met het leven en heb ik er alle vertrouwen in dat het positief is.
[..]
Mja dat zou puur gissen zijn. Vraag is überhaupt of je dat als mens kunt bevatten omdat je in menselijke structuren denkt. Fantasie is niet eindeloos.
Hoe werkt dat dan? Hangt er dan een spiegel aan het plafond ofzo?quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:06 schreef zoalshetis het volgende:
dat mensen met bijna-dood ervaringen zichzelf zien liggen geeft voor mij aan dat ze nog een klein beetje levend waren.
als jij je ogen dicht doet kan je ook visualiseren dat je jezelf van bovenaf ziet. ik zie de 'witte tunnel' ook als een tv die uit aan het gaan is, maar net op tijd weer wordt aangedaan om beeld te krijgen en het na te kunnen vertellen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Hangt er dan een spiegel aan het plafond ofzo?
Wat dacht je van...quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:23 schreef livEliveD het volgende:
Mja dat zou puur gissen zijn. Vraag is überhaupt of je dat als mens kunt bevatten omdat je in menselijke structuren denkt. Fantasie is niet eindeloos.
Dit ben ik dan weer niet met je eens. Dat laatste dan. Jij impliceert dus dat dood echt dood is. Dat geloof ik zelf echter nietquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies, daar vind ik mijn berusting in. ook met de wetenschap dat coma (8 dagen) precies als dood is. je weet er niks van, je merkt er niks van je voelt er niks van.
dat mensen met bijna-dood ervaringen zichzelf zien liggen geeft voor mij aan dat ze nog een klein beetje levend waren.
Weer niet bereikbaar. Kun je de tekst niet hier c/p'en?quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het betreft hier de mening van vele wetenschappers, must check it out some time, best interessant!
Nou ja, geesten leven niet, maar hangen ergens tussenin. Denk ik. Ik weet niet zo goed hoe ik die 'fase' zou moeten omschrijven.quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:03 schreef FuifDuif het volgende:
Wat bedoel je MUUS? Waarom niet altijd en waarom niet voor iedereen?
heel veel mensen willen niet geloven dat de dood ook echt dood is. diezelfde mensen geloven in een ziel. ik geloof ook wel in een ziel, maar dan wel een aangestuurd door de hersenen. en bij het doodgaan van de hersens, gaat imo de ziel ook dood.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dit ben ik dan weer niet met je eens. Dat laatste dan. Jij impliceert dus dat dood echt dood is. Dat geloof ik zelf echter niet.
Wat versta je onder leven? Op die website waarvan ik eerder het URL postte hebben ze 't over "survival after death", surival of the soul, zullen ze allicht bedoelen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:49 schreef MUUS het volgende:
Leven na de dood? Nee.
Iets anders na de dood? Denk ik wel, maar niet altijd of voor iedereen, denk ik.
En deze?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:48 schreef wonko het volgende:
Weer niet bereikbaar. Kun je de tekst niet hier c/p'en?
Leven is voor mij wat we nu hier met z'n allen zitten te doen. Ademhalen, kunnen gaan en staan waar je wilt, doen wat je wilt, genieten etc etcquote:Op donderdag 12 mei 2005 18:15 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat versta je onder leven? Op die website waarvan ik eerder het URL postte hebben ze 't over "survival after death", surival of the soul, zullen ze allicht bedoelen.
met een mooi woord noemen ze dat 'godsdienst'.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:00 schreef Hallulama het volgende:
Daarom ook, survival (of the soul) after death, klinkt dat beter?
Eeh, ja, is dat de definitie van godsdienst? Survival after death? Ik zou dat maar loskoppelen, dan is 't wat toegankelijkerquote:Op donderdag 12 mei 2005 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met een mooi woord noemen ze dat 'godsdienst'.
of je denkt helder na en weet dat er na je dood geen besef meer is. heel erg geruststellend voor iemand die niet het leven beschouwd als prestatie maar als enjoyable toevalligheid.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, ja, is dat de definitie van godsdienst? Survival after death? Ik zou dat maar loskoppelen, dan is 't wat toegankelijker
Da's engels, he?quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:00 schreef Hallulama het volgende:
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, als we het fysieke verlaten that is, lijkt leven zoals we dat nu kennen onmogelijk.
Daarom ook, survival (of the soul) after death, klinkt dat beter?
hmmm... verrek, klinkt als precies hetzelfde. maar ok, jij hebt gewonnen: jij was eerder.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
of je denkt helder na en weet dat er na je dood geen besef meer is. heel erg geruststellend voor iemand die niet het leven beschouwd als prestatie maar als enjoyable toevalligheid.
Nou ja.... godsienst is wel een goed instrument /excuus voor velen om niet meer verder naar verklaringen of zo te hoeven zoeken omdat die in hapklare brokken worden aangeleverd. (in plaats van onderzoek naar jouw relatie tot je oorsprong en jouw definitie van God) En leven na de dood is daar een belangrijk thema in. Hoop doet leven, zeg maar (naar mijn idee oorsprong van Marx stelling dat godsdienst opium voor het volk isquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, ja, is dat de definitie van godsdienst? Survival after death? Ik zou dat maar loskoppelen, dan is 't wat toegankelijker
nee ik bedoel juist niet als de gevestige orde...quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:30 schreef Hallulama het volgende:
Another one:
http://www.xs4all.nl/~wichm/paraps.html
Oh, define HELDER. Je bedoelt "denk na in lijn met het gevestigde kader", I reckon?
En geen soaps en geen bloemetjes en dus ook geen .......AAAARCHHH NEEEE!!!!.....bijtjes.quote:
Oh, gelukkige ons! We hebben alles HIER! Recht onder onze neuzen!quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:35 schreef nokwanda het volgende:
En geen soaps en geen bloemetjes en dus ook geen .......AAAARCHHH NEEEE!!!!.....bijtjes.![]()
in tegenstelling tot de impressie die jij hebt van godsdiensten, sporen de meest religies juist onderzoek aan en word het als eerbetoon aan God gezien om " Gods wegen te doorgronden"quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:31 schreef nokwanda het volgende:
Nou ja.... godsienst is wel een goed instrument /excuus voor velen om niet meer verder naar verklaringen of zo te hoeven zoeken omdat die in hapklare brokken worden aangeleverd. (in plaats van onderzoek naar jouw relatie tot je oorsprong en jouw definitie van God) En leven na de dood is daar een belangrijk thema in. Hoop doet leven, zeg maar (naar mijn idee oorsprong van Marx stelling dat godsdienst opium voor het volk is)
Jaahhh, op voorgeschreven wijze. Doe het op een andere manier en de vinger: Schuldig!!!! Wijst je aan.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:56 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
in tegenstelling tot de impressie die jij hebt van godsdiensten, sporen de meest religies juist onderzoek aan en word het als eerbetoon aan God gezien om " Gods wegen te doorgronden"
in ben geen atheïst, maar ik moet je toch corrigeren. al van het begin van de 2 monotheïstische godsdiensten is wetenschap sterk afgewezen, zo niet verboden als het gaat om de ontstaansgeschiedenis van de mensheid. kijk maar hoe darwin en de "man van de ronde aarde" werden bekritiseerd.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:56 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
in tegenstelling tot de impressie die jij hebt van godsdiensten, sporen de meest religies juist onderzoek aan en word het als eerbetoon aan God gezien om " Gods wegen te doorgronden"
ik denk in eerste instantie helemaal niet aan ellende als ik 'religie' hoor. ik denk aan mensen die in een hogere macht geloven omdat ze anders hun bestaansrecht niet kunnen verklaren. ik wil mijn bestaanrecht niet verklaard hebben en voor mij is dood dood, mors-zielenloos-dood.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:41 schreef Hallulama het volgende:
Ik wil u allen vragen om het volgende eens goed tot u door te laten dringen:
Trek religie LOS van al die druiloren die allerlei ELLENDE veroorzaken in naam van ...
Religie op zich is prima, niets mis mee.
Het wordt pas een probleem als de mensen die een bepaalde religie navolgen zichzelf plotseling enorm beginnen aan te stellen, maar dan heb je 't over dat soort mensen, en niet over de religie.
Heb eens een relatie met iemand die ALLEEN MAAR over voetbal kan lullen en als F.C. Kutkachelveen aanhanger iedereen die fan is van V.V. Schaamlipperveer in elkaar wil beuken, da's precies 't zelfde, da's OOK een eikel.
ja die is doodquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:51 schreef Hallulama het volgende:
Bon.
Ook dat zou kunnen kloppen, de ziel is dan namelijk al ergens anders
Ik weet niet of dat zo is, net zo min dat ik weet dat het wel zo is. Ik denk en hoop wel dat er een soort van geest ons lichaam ontstijgt als we doodgaan en ergens in het geestenrijk verblijft.quote:
je snijdt hier een mooi punt aan waarvan ik dacht dat muus dat ook al probeerde te zeggen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:03 schreef Diaan73 het volgende:
Ik denk ook helemaal niet aan ellende als ik woord religie hoor. Ik ben zelf katholiek (al ben ik het met een aantal dingen zeker niet eens) en als mensen willen geloven, vind ik dat prima en ik respecteer ook elk geloof. Kunnen geloven in een God, Allah, is op zich erg mooi. De mensen die daarin geloven, weten (voor hun gevoel) zeker dat er na de dood nog iets is, in ieder geval een God bij wie ze onder de hoede komen. Dat kan denk ik een heel veilig gevoel geven. Een soort thuiskomen. Ik geloof niet dat er een God is en ik denk dat er meerdere wegen zijn en niet slechts 1 weg en denk (hoop is misschien beter) wel dat er "iets" is, maar wat dat "iets" is... I really dont know.
BTW, ik respecteer elk geloof en zou ook graag willen dat andere gelovigen mij daarin respecteren, maar mn haren gaan wel overeind staan als iemand mij een geloof willen opdringen. Ik kan ook moeilijk begrijpen dat bij bepaalde geloven bloedtransfusies om kinderen/familie te redden niet mogen, want het is de wil van God. Welke God laat (jonge) kinderen sterven, vraag ik me dan af.
Ik heb even teruggelezen, dat stukje had ik net niet gelezen omdat ik toen onderweg was van werk naar huis. Maar ik denk dat het idd wel overeenkomsten heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je snijdt hier een mooi punt aan waarvan ik dacht dat muus dat ook al probeerde te zeggen.
ik denk dat je het lekkerst doodgaat als je vrede hebt met je bestemming, al is die dus in mijn geval naar het beseffingsloze niks.
verder mag echt iedereen van mij zelf weten waar hij of zij heengaat.
Misschien een hele dommequote:Op donderdag 12 mei 2005 22:08 schreef iZiL het volgende:
Ik vraag me eerder af of onze ziel onsterfelijk is...
welk drama? dat we het liefst de kop van een anders denkende in slaan? ja, maar dat hebben we altijd al gedaan en is gewoon eigenschap van het dier "mens". dus voor mij geen drama, maar realiteit. we houden ons nu nog erg netjes in dit era.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:12 schreef Hallulama het volgende:
Zoalshetis, I get your point, ook ik heb vrede met de dood zoals jij die voorstelt, immers, als je dood bent, is er niets om je nog zorgen over te maken, lekker rustig, slaap lekker, etc., het lijkt me alleen onwaarschijnlijk, daar het drama hier op aarde zo bijzonder is, dat het simpelweg zonde zou zijn als er geen toeschouwers waren, je reinste kapitaalvernietiging, John de Mol zou wel willen dat hij zo'n show had.
Een fragment van een channeling door Nancy Tate namens Kuthumi.
"We love the story line that you have set in motion. We have clamored to your theater and have found our front row seats."
(for whatever it's worth)
ik bedoelde door de naam muus te noemen niet dat het er al stond hoor. ik dacht dat ze dat bedoelde, jouw post werkte beter op mijquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen, dat stukje had ik net niet gelezen omdat ik toen onderweg was van werk naar huis. Maar ik denk dat het idd wel overeenkomsten heeft.![]()
Ow okay... ik zei net al een keer: vermoeidheidquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoelde door de naam muus te noemen niet dat het er al stond hoor. ik dacht dat ze dat bedoelde, jouw post werkte beter op mij![]()
Het drama zit 'm in het feit dat de gemiddelde mens diep van binnen spijt heeft nadat hij of zij de kop van een anders denkende in heeft geslagen, maar dit toch op het moment zelf niet kon laten, en dat staat voor een interne tweestrijd, dualisme.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welk drama? dat we het liefst de kop van een anders denkende in slaan? ja, maar dat hebben we altijd al gedaan en is gewoon eigenschap van het dier "mens". dus voor mij geen drama, maar realiteit. we houden ons nu nog erg netjes in dit era.
waarom zou er geen dood na de dood zijn?quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:44 schreef Meki het volgende:
er is zeker een leven na de dood
maar dat zien we na de dood wel
ben ik het natuurlijk niet mee eens. ik maak me nu juist geen zorgen voor ná de dood, zonder leven na de dood. weet jij veel in welke hel je terecht kan komenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:12 schreef Hallulama het volgende:
Wat ik grappig vind, is dat zolang je gelooft in een leven na de dood, het leven stukken aangenamer is, je maakt je nergens zorgen over, en mocht er GEEN leven na de dood zijn, dan zul je daar nooit iets van merken
Dat is waar, er is niets enger dan een eeuwig leven in narigheid, echter, ik geloof in liefde.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ben ik het natuurlijk niet mee eens. ik maak me nu juist geen zorgen voor ná de dood, zonder leven na de dood. weet jij veel in welke hel je terecht kan komen![]()
![]()
Zolang je niet weet wat de absolute waarheid is, kan het alle kanten op.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:23 schreef XaNaDu het volgende:
Er is geen leven na de dood, dat leven zit tussen jullie oren.
We hebben hersenen als besturingskamer, en geen geest die ons lichaam vertelt wat ie moet doen.
Werken je hersenen niet meer? Dan ben je dood, en ben je dood dan blijf je dood. Kortom je lichaam zal vernietigd worden en er blijft geen "geest" achter op deze planeet. Teveel fantasie drijft de mens tot waanzin, illusies en religies die verzonnen zijn.
de passie voor liefde en daarmee gepaarde afscheidsangst is natuurlijk het koren op de religieuze molen geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is waar, er is niets enger dan een eeuwig leven in narigheid, echter, ik geloof in liefde.
Natuurlijk, je kan er alles van maken wat men denkt zal het zijn... kortom fantasiequote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zolang je niet weet wat de absolute waarheid is, kan het alle kanten op.
Dit is toch wel een vrij ouderwetse gedachte. Onder welke steen kom jij vandaan? Hallo... we zijn al wat verder anno 2005!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:23 schreef XaNaDu het volgende:
Er is geen leven na de dood, dat leven zit tussen jullie oren.
We hebben hersenen als besturingskamer, en geen geest die ons lichaam vertelt wat ie moet doen.
Werken je hersenen niet meer? Dan ben je dood, en ben je dood dan blijf je dood. Kortom je lichaam zal vernietigd worden en er blijft geen "geest" achter op deze planeet. Teveel fantasie drijft de mens tot waanzin, illusies en religies die verzonnen zijn.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dit is toch wel een vrij ouderwetse gedachte. Onder welke steen kom jij vandaan? Hallo... we zijn al wat verder anno 2005!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |