abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26925322
Diverse christelijke scholen willen niet meewerken aan de kinderboekenweek omdat deze als thema Magie heeft. Harry Potter, Toveren en Goochelen zijn bv items die onder Magie vallen. Echter ook Heksen en witte en zwarte Magie. Hoe vinden jullie die reactie van christelijke scholen? Is het overdreven of begrijpelijk?
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 20:50:32 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26925431
Overdreven (net als een RK lagere school en een ProtestantsChristelijke, die met de schoolpleinen tegenelkaar aanzitten...waarop op de ene school wel carnavalskleding is toegestaan met carnaval terwijl de andere school het verboden heeft op grond van het geloof o.i.d.)
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:51:54 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26925469
Die gristenen zijn soms ook bang voor de gekste dingen. Magie maakt onder de normale mensen toch alleen indruk op randfiguren in TRU?

wat is je bron eigenlijk?
[KNE]-Mod
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:55:03 #4
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26925578
Komt er in de meeste sprookjes zoals Sneeuwwitje, Assepoester en Doornroosje ook geen magie/toveren voor?
Vinden ze dat dan ook niet kunnen of kan dat ineens wel?

Kortom: ik vind het enorm overdreven.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:57:10 #5
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_26925634
Tja, ik vind het niet verstandig om kinderen al te gaan laten glaasje draaien zoals ik ergens las.
Als je kijkt hoe sommigen daarna zijn gaan flippen en zich van kant hebben gemaakt.
Dat soort dingen, en alles wat er bij het occulte nog bij komt is een enorm krachtig en gevaarlijk iets, en zeker niet iets voor kinderen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_26925748
Ach, als ze gewoon bijv. op een gezonde manier met het thema magie omgaan, kan het geen kwaad. Dus bijv. een excursie houden, of een stuk laten voorlezen uit Harry Potter. Maar glaasje draaien gaat wel ver.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:01:15 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26925756
In de bijbel worden ook mensen in zoutpilaren veranderd. Snap niet dat juist de gristelijken zo'n probleem maken van een stuk fictie.
[KNE]-Mod
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:01:54 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26925776
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:00 schreef sjakie007 het volgende:
Maar glaasje draaien gaat wel ver.
Ja, doe maar alsof het allemaal echt kan, dan krijg je ze wel bang.
[KNE]-Mod
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:04:19 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26925852
Alsof er in de bijbel geen 'magie' voorkomt
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_26925865
Ik vind het begrijpelijk. Als christelijke school ben je druk bezig kindertjes te indoctrineren met het christelijke geloof wanneer ze het gemakkelijkst vormbaar zijn, en dan denk ik dat je ook heel goed beseft dat door dat christelijke geloof iets als magie ze enorme angst kan aanjagen. Daarom vind ik het een goede zaak als christenen niet meewerken aan dat soort dingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een enorme afschuw voor het christendom en voor die indoctrinatietechnieken, maar als die kinderen er eenmaal mee besmet zijn, denk ik dat zoiets als Harry Potter voor sommige christelijke individuutjes echt niet goed is.

Mijn (nog christelijke) toen zestienjarige zusje en ik zijn samen naar Harry Potter III geweest. Zij kon niet genieten van die film en ik kon zelfs zien dat ze er bang van was geworden. Zij was nota bene 16...

[ Bericht 9% gewijzigd door Black_Tulip op 11-05-2005 21:36:12 (is = was) ]
pi_26925931
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:57 schreef pieter_pontiac het volgende:
Tja, ik vind het niet verstandig om kinderen al te gaan laten glaasje draaien zoals ik ergens las.
Als je kijkt hoe sommigen daarna zijn gaan flippen en zich van kant hebben gemaakt.
Dat soort dingen, en alles wat er bij het occulte nog bij komt is een enorm krachtig en gevaarlijk iets, en zeker niet iets voor kinderen.
Wie heeft het over glaasje draaien? Het gaat om kinderboeken, en de mensen de boeken uitzoeken voor die kinderboekenweek zijn echt niet achterlijk hoor, daar zal echt geen wicca boek of whatever tussen zitten.
Is adult entertainment killing our children, or is killing our children entertaining adults?
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:11:49 #12
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_26926091
Boeken zijn zo 1989
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_26926250
ik denk zelf dat het meer op onwetendheid stuit. Als je bv gaat roepen tegen een Goochelaar dat je niet van Magie houdt en hen/haar daarom niet de kans geeft iets te laten zien en wellicht iets uit te leggen over het hoe en waarom dan sluit je jezelf af. Ook in 2005 schijnt dat mogelijk te zijn. De mensen die om het hardst roepen wat een zondpoel internet wel niet is hebben meestal zelf geen computer. Moraal, het is jammer dat de leerkrachten die een groot deel van de jeugd begeleiden zelf zo bekrompen zijn dat ze het niet als entertainment kunnen zien. Maar fictie geeft nu eenmaal altijd een vertekend beeld. Of zou het echt waar zijn geweest dat Jezus uit water wijn maakte?
pi_26926370
mensen moeten tegenwoordig op een of andere manier altijd iets te ZEIKEN hebben, zo dus ook hierom, rond uit belachelijk. ook dit toont weer eens aan dat een geloof gevaarlijk is voor de maatschappij.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:22:30 #15
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_26926375
Het is meer angst, het niet buiten je eigen wereldje kunnen en willen kijken, typische oogkleppenmentaliteit, volslagen onzin dus....
In de Bijbel staan zeker goede dingen, maar net zo veel tegenstrijdigheden en dingen die 20x enger zijn als glaasje draaien, om nog maar te zwijgen van Harrie Potter
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:24:36 #16
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26926443
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Mijn (nog christelijke) toen zestienjarige zusje en ik zijn samen naar Harry Potter III geweest. Zij kon niet genieten van die film en ik kon zelfs zien dat ze er bang van was geworden. Zij is nota bene 16...
Maar als ze nu eerder geconfronteerd was met het begrip dat bepaalde zaken fictie zijn...
[KNE]-Mod
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:25:15 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26926460
Overdreven gedoe zeg. C.S. Lewis schreef enorm veel kinderboeken vol magie maar ook heel veel Christelijke boeken bijvoorbeeld. Tolkien, Roald Dahl, Dat Christenen zich weer zo afkeren van magie is ook maar iets van de laatste jaren eigenlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26926496
Hmm, ze staan wel ergens voor vind ik.. Kun je nog maar van weinig mensen zeggen
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:28:04 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26926548
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:46 schreef HvdG het volgende:
Diverse christelijke scholen willen niet meewerken aan de kinderboekenweek omdat deze als thema Magie heeft. Harry Potter, Toveren en Goochelen zijn bv items die onder Magie vallen. Echter ook Heksen en witte en zwarte Magie. Hoe vinden jullie die reactie van christelijke scholen? Is het overdreven of begrijpelijk?
Heel erg overdreven het blijft kinderlijk vermaak
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:29:10 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26926574
Doet me trouwens denken aan de manier waarop christelijk Amerika de Metal aan identiteit heeft geholpen. Door maar goed te roepen dat het duivels en verwerpelijk was vond het grote publiek het steeds toffer, zodat duivelse symbolen nu inderdaad deel uitmaken van de symboliek.

Die gekke gristenen houden zichzelf voor de gek zo. in het oude testament komen engere passages voor. en ik denk dat we nu ook niet meer Mohammed, Achmed en Fatima kunnen beschuldigen van "jullie allochtonen hebben een achterlijk geloof". Tenminste, ik kan nu niet meer met droge ogen volhouden dat enkele van hun wellicht middeleeuwse gebruiken hier niet thuishoren als een groep volwassen autochtone nederlanders in hun broek schijt voor Harry Potter.

Jaja... de grap is natuurlijk dat onze premier ook op harry p lijkt en zelf gristen is..
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')