Ja, doe maar alsof het allemaal echt kan, dan krijg je ze wel bang.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:00 schreef sjakie007 het volgende:
Maar glaasje draaien gaat wel ver.
Wie heeft het over glaasje draaien? Het gaat om kinderboeken, en de mensen de boeken uitzoeken voor die kinderboekenweek zijn echt niet achterlijk hoor, daar zal echt geen wicca boek of whatever tussen zitten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:57 schreef pieter_pontiac het volgende:
Tja, ik vind het niet verstandig om kinderen al te gaan laten glaasje draaien zoals ik ergens las.
Als je kijkt hoe sommigen daarna zijn gaan flippen en zich van kant hebben gemaakt.
Dat soort dingen, en alles wat er bij het occulte nog bij komt is een enorm krachtig en gevaarlijk iets, en zeker niet iets voor kinderen.
Maar als ze nu eerder geconfronteerd was met het begrip dat bepaalde zaken fictie zijn...quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Mijn (nog christelijke) toen zestienjarige zusje en ik zijn samen naar Harry Potter III geweest. Zij kon niet genieten van die film en ik kon zelfs zien dat ze er bang van was geworden. Zij is nota bene 16...
Heel erg overdreven het blijft kinderlijk vermaakquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:46 schreef HvdG het volgende:
Diverse christelijke scholen willen niet meewerken aan de kinderboekenweek omdat deze als thema Magie heeft. Harry Potter, Toveren en Goochelen zijn bv items die onder Magie vallen. Echter ook Heksen en witte en zwarte Magie. Hoe vinden jullie die reactie van christelijke scholen? Is het overdreven of begrijpelijk?
Ik kan me anders herinneren dat het het een fijne heksenverbranding jaren terug een fijne traditie was.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:25 schreef Dagonet het volgende:
Dat Christenen zich weer zo afkeren van magie is ook maar iets van de laatste jaren eigenlijk.
Tsja. Dat is ze ook wel (hoewel ze de bijbel letterlijk neemt), maar toch... Juist omdat ze gelooft, wordt ze bang door dingen als Harry Potter.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:24 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar als ze nu eerder geconfronteerd was met het begrip dat bepaalde zaken fictie zijn...
Het geloof is ook altijd zo'n grote steun voor de mensch.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:34 schreef Black_Tulip het volgende:
Juist omdat ze gelooft, wordt ze bang door dingen als Harry Potter.
Nee dus.... Tsja, ze denkt van wel....quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het geloof is ook altijd zo'n grote steun voor de mensch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |