Ik had een jongetje in de klas die zijn been had gebroken toen hij ook ong zo oud was. Het been dat in het gips heeft gezeten is daardoor altijd iets kleiner gebleven dan het andere omdat er tijdelijk geen groeiruimte was.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:19 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb toen ik 9 was mijn been gebroken met skieen. Ik heb eerst 6 weken gewoon gips gehad en daarna nog een paar weken loopgips. Bedenk dat als je uit het gips bent je spieren helemaal verslapt zijn in die tussentijd en je dus nog niks ermee kunt, dat je langzaam weer moet opbouwen en niet moet denken dat je gelijk weer kunt lopen zodra je uit het gips bent
Mijn been is ook iets korter (was 14 toen ik em brak). Ze slaan bij jongere kinderen vaak geen pen in het bot omdat het been anders te lang wordt. Ook zetten ze een beetje gecompliceerde breuk vaak niet tegen elkaar maar laten ze de uiteinden min of meer naar elkaar toegroeien om dezelfde reden. Je lijf gaat namelijk een enorme hoeveelheid bot aanmaken waar het nodig is. Als je dan ook nog in de groei bent dan wordt je bot al snel te lang.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik had een jongetje in de klas die zijn been had gebroken toen hij ook ong zo oud was. Het been dat in het gips heeft gezeten is daardoor altijd iets kleiner gebleven dan het andere omdat er tijdelijk geen groeiruimte was.
Tenminste, ik dacht dat het daardoor kwam, voordat ik hier dingen ga lopen roepen die helemaal niet kunnen
Zou best kunnen. Mijn ene been is nu ongeveer anderhalve centimeter langer.quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:19 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Mijn been is ook iets korter (was 14 toen ik em brak). Ze slaan bij jongere kinderen vaak geen pen in het bot omdat het been anders te lang wordt. Ook zetten ze een beetje gecompliceerde breuk vaak niet tegen elkaar maar laten ze de uiteinden min of meer naar elkaar toegroeien om dezelfde reden. Je lijf gaat namelijk een enorme hoeveelheid bot aanmaken waar het nodig is. Als je dan ook nog in de groei bent dan wordt je bot al snel te lang.
Das knap klote. Zoveel verschil heb ik gelukkig niet alleen mijn been is een stuk naar binnen gedraait bij het zetten. Dus m'n enkel kan ook naar binnen en naar buiten bewegen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Mijn ene been is nu ongeveer anderhalve centimeter langer.
Ik heb verder nergens last van en merk er niets van hoor.quote:
Da's wel bizar.quote:Zoveel verschil heb ik gelukkig niet alleen mijn been is een stuk naar binnen gedraait bij het zetten. Dus m'n enkel kan ook naar binnen en naar buiten bewegen.
Kreeg ik er gratis bij, die extra optie![]()
Je ziet er niks van als ik loop ofzo maar kan m'n voet dus ook nog naar binnen en buiten klappen. Kan alleen geen avondvierdaagse ermee lopen, dan loop ik krom van de pijn in m'n rug.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb verder nergens last van en merk er niets van hoor.
[..]
Da's wel bizar.
Dat lijkt mij wel lastig.. Ik ben zelf iemand die erg vaak (en soms ook lang) loopt..quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:45 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Je ziet er niks van als ik loop ofzo maar kan m'n voet dus ook nog naar binnen en buiten klappen. Kan alleen geen avondvierdaagse ermee lopen, dan loop ik krom van de pijn in m'n rug.
Maar daar was ik toch al te lui voor.![]()
Ik heb een auto en een fietsquote:Op woensdag 18 mei 2005 11:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel lastig.. Ik ben zelf iemand die erg vaak (en soms ook lang) loopt..
Als je er zelf geen last van hebt dan is het geen last.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:58 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Ik heb een auto en een fiets![]()
Doe wel dagelijks aan aerobics, met name steps. Gek genoeg gaat dat weer wel goed.
Dus al met al best mee te leven, alleen winkelen en wandelen zijn dus bepaald geen hobbies.
Maar kleren kopen via Wehkamp.nl is net zo makkelijk.![]()
Ik gebruikte breinaalden. Geen overbodige luxe.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:36 schreef Patjeh het volgende:
tip: laat iemand een dun *paar mm dik ofzo* houten stokje halen van iets langer dan je gips lang is... kan je temminste de jeuk laten verdwijnen
Tip: Druppeltje tea tree olie per dag op de nagel kom je er ook vanaf.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:43 schreef DoucheMeermin het volgende:
ik liep zelf namelijk ecseem en kalknagels op aan die voet. Ecseem ben ik inmiddels vanaf, de kalknagels heb ik medicijnen voor die ik momenteel vanwege andere medicijnen nog even niet mag gaan slikken.
Zulke tips hoor ik vaker maar theoretisch gezien is een kalknagel een schimmelinfectie van binnenuit waarbij zoiets dus nooit zou kunnen werken, dus ga binnenkort wel slikken. Maar bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Tip: Druppeltje tea tree olie per dag op de nagel kom je er ook vanaf.![]()
Ik heb wel een tip voor TS, maar ik denk niet dat ie er wat aan heeft.
Ook mijn voet een keer gebroken, toen ik loop gips kreeg droeg ik aan de andere kant 1 hoge hak...![]()
Loopt goed!![]()
Je hebt het dus nog niet geprobeerd?quote:Op zondag 22 mei 2005 01:49 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Zulke tips hoor ik vaker maar theoretisch gezien is een kalknagel een schimmelinfectie van binnenuit waarbij zoiets dus nooit zou kunnen werken, dus ga binnenkort wel slikken. Maar bedankt voor de tip![]()
Ik heb een HBO-V diploma op zak, en heb een paar jaar wijkverpleging gedaan.quote:Op zondag 22 mei 2005 06:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Je hebt het dus nog niet geprobeerd?
Je moet het natuurlijk zelf weten.
Hier is de score in de familie:
Tea trea 3 - 0
Want het helpt wel degelijk!![]()
Tja daar twijfel ik niet aan maar ik heb ook geen diploma gekregen omdat ik zo leuk kan lachenquote:Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef Oblivion het volgende:
Nou zeg, ik weet echt wel het verschil tussen kalk en schimmel...![]()
Maar slik jij het alternatief maar.![]()
Ontopic: Hoe is het met TS? Nog steeds dat je enkel zo'n pijn doet als je je been naar beneden doet?
Niet ik, mijn beide ouders..quote:Op zondag 22 mei 2005 11:08 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Tja daar twijfel ik niet aan maar ik heb ook geen diploma gekregen omdat ik zo leuk kan lachen![]()
Maar goed, laten we blij zijn dat jij er baat bij had, das toch het belangrijkste.
De hele familie weer blootvoets zonder gene.quote:
Ik hoop dat schatje (mod van LIF) ons even goed op onze donder geeft voor het offtopic gaan, en dan ons kan vertellen waar het topic staat over tea tree...quote:Op zondag 22 mei 2005 11:21 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
De hele familie weer blootvoets zonder gene.Zal het van de week toch eens halen, met die medicijnen kan ik voorlopig nog niet beginnen. Ben benieuwd
![]()
![]()
Bij de tuinen hebben ze dat?
Oeps, das niet liev van ons nee. Heb em al gevonden denk ik: Tea Tree Oliequote:Op zondag 22 mei 2005 11:24 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik hoop dat schatje (mod van LIF) ons even goed op onze donder geeft voor het offtopic gaan, en dan ons kan vertellen waar het topic staat over tea tree...![]()
Die is er namelijk.
JAA! dat herken ik!quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:34 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Das knap klote. Zoveel verschil heb ik gelukkig niet alleen mijn been is een stuk naar binnen gedraait bij het zetten. Dus m'n enkel kan ook naar binnen en naar buiten bewegen.
Kreeg ik er gratis bij, die extra optie![]()
Bij jou dus ook gedraait er op gezet. Bij mij hebben ze het wel erkend dat er een pen ingeslagen had moeten worden. Maar niet in datzelfde ziekenhuis, die scheepte me op mijn 18e af met de mededeling dat ik een beginnende hernia had. Overigens is het bij mij ook duidelijk te zien als ik op m'n blote stampies sta, dan ligt m'n binnenenkel bijna op de grond.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:40 schreef Troel het volgende:
[..]
JAA! dat herken ik!
Ik heb mijn na een flinke tijd in het gips gezeten te hebben voor een kuit- en scheenbeen breuk mijn voet nu naar buiten staan. Als ik mijn voet gewoon recht vooruit zet, dan voelt het alsof ik die voet helemaal naar binnen draai, maar dat kan ik dus helemaal niet meer.
Op de rontgenfoto's is die afwijking niet te zien, alles schijnt goed te zijn, maar het is buitengewoon @#%*@#*&.
Bedankt meneer de gipser, misschien er in het vervolg op letten dat een voet recht staat?
nog lang moeten herstellen NADAT die pinnen eruit zijn? Lijkt mij dat je lichaam die gaten weer moet laten vullen of zo....quote:Op zondag 22 mei 2005 16:31 schreef Troel het volgende:
Ik heb twee pinnen in mijn been gehad, die er inmiddels ook alweer uit zijn.
Vergeet je niet wat energie te steken in je rust, ook in je koppie?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:04 schreef athlonkmf het volgende:
-knip- Heel veel goede dingen...
maandje...quote:Op zondag 22 mei 2005 16:43 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
nog lang moeten herstellen NADAT die pinnen eruit zijn? Lijkt mij dat je lichaam die gaten weer moet laten vullen of zo....
Nou, je hebt een aantal wonden. Het litteken is uiteindelijk groter geworden dan dat het was en is nog steeds erg lelijk.quote:
En van die gaten in je botten heb je ook geen last meer? Ook niet tijdens regenachtige dagen? Dat je op je botten kan aanvoelen of het gaat regenen morgen of zo?quote:Op zondag 22 mei 2005 22:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, je hebt een aantal wonden. Het litteken is uiteindelijk groter geworden dan dat het was en is nog steeds erg lelijk.
Maar op zich heb ik er nu geen last meer van, behalve van dat naar buiten gedraaide dan.
Bij mij was het na een dag of 4 alweer redelijk bijgetrokken, alleen die kleur, spierwitquote:Op zondag 22 mei 2005 22:26 schreef athlonkmf het volgende:
oh ja... dun.. Ik merk dat mijn gebroken been al heel wat dunner is geworden dan mijn "gezonde". Vraag me af hoelang het duurt voordat ik die spieren weer terug heb....
Je been is dan heel erg dun en licht, je schrikt je kapot en wilt hem gewoon vast houden omdat je bang bent dat ie in elkaar zakt enzo. Het geeft echt een heel raar gevoel.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:30 schreef athlonkmf het volgende:
Wat zie je dan?
Tja. niet vreemd dat ie heel licht voelt, als je zes weken met een kilo of twee extra moet rondspringen (en dan was de eerste gips echt gips, dus zo'n 5kilo of zo denk ik).quote:Op zondag 22 mei 2005 22:44 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Je been is dan heel erg dun en licht, je schrikt je kapot en wilt hem gewoon vast houden omdat je bang bent dat ie in elkaar zakt enzo. Het geeft echt een heel raar gevoel.
Heb 1 keer mijn been in het gips gehad en een keerm ijn pols en het beide keren gehad. De dokter zei dan ook dat iedereen dat heeft.
hmm.. dat klinkt wel als mijn situatie... hopelijk hoef ik niet zo lang in het gips te blijven...quote:Op zondag 22 mei 2005 22:49 schreef Killer_Mom het volgende:
ik had mijn enkel en kuitbeen gebroken, na een feest , ongelijke wei, donker, en een mis-stap. ..
knak. en ... gewoon doorgelopen.
na een week, gewoon rondlopen , bleeft t een dik pootje, bestwel kei dik.
bleek mijn been op 2 plaatsen gebroken, 8 weeken gips. niet lopen, alleeen de bank of FOK.![]()
8 weken op je gat zitten is best lang
* weken FOK ook.
als je kunt kiezen, beter een pootje in t gips, een lamme arm tikt zo moeilijk,quote:Op zondag 22 mei 2005 22:59 schreef Vava het volgende:
Pffff.. ja, een been in het gips lijkt me echt zo vervelend, ik vond die arm al vervelend terwijl ik er toch veel mee kon, alleen die handtekening op mijn diploma
Als ik ga voelen kan ik nog wel voelen waar het gezeten heeft enzo... En voor de rest heb ik er nooit zo op gelet of ik me botten voel als het gaat regenen enzo.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En van die gaten in je botten heb je ook geen last meer? Ook niet tijdens regenachtige dagen? Dat je op je botten kan aanvoelen of het gaat regenen morgen of zo?
Na die eerste week kon ik zelfs typen!quote:Op zondag 22 mei 2005 23:05 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
als je kunt kiezen, beter een pootje in t gips, een lamme arm tikt zo moeilijk,
En dat voel dus echt kei raar aan.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Tja. niet vreemd dat ie heel licht voelt, als je zes weken met een kilo of twee extra moet rondspringen (en dan was de eerste gips echt gips, dus zo'n 5kilo of zo denk ik).
Als het enkel spieren zijn die verdwenen zijn en verder de pezen en botten pijnloos zijn, dan heb ik wel vertrouwen in om die spierkracht wel snel weer op te kunnen bouwen daarom vraag ik steeds of het nog pijnlijk is na het verwijderen van gips
een poot in het gips betekent dat je nergens naar toe kan gaan. Ja, ik moet eerst een paar verdiepingen naar beneden klauteren om vervolgens met krukken de straat op? Nee, dan neem ik het risico liever niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:05 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
als je kunt kiezen, beter een pootje in t gips, een lamme arm tikt zo moeilijk,
intapen? moet dat dan nog? Ik had gehoopt dat ik gelijk met blote benen kan zonnen of zo...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:07 schreef Troel het volgende:
Overigens!!! Op het moment dat het gips eraf gaat, smeer direct je been in met voedende creme!!!
Dat laten indrogen en dan pas laten intapen (ook ff de haartjes scheren dan natuurlijk)
En nee, je kan al die kleine schilfertjes die eraf komen niet tellen
tuurlijk. als t stabiel is ingepakt, gaan we door. we wachten die 6 \ 8 weken af, vooral die dingen doen die we leuk vinden , klein beetje moeite laten we aan een ander over.quote:
Als jij weken in het gips hebt gezeten ben jij blij met een beetje tape om je been. Dat geeft namelijk nog wat stevigheid. Anders gaan je enkels rare praktijken doen gok ikquote:Op zondag 22 mei 2005 23:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
een poot in het gips betekent dat je nergens naar toe kan gaan. Ja, ik moet eerst een paar verdiepingen naar beneden klauteren om vervolgens met krukken de straat op? Nee, dan neem ik het risico liever niet.
En naar de wc gaan is ook al zo'n operatie. Helemaal plannen waar ik wat zet, een stoel voor m'n neus zodat als ik ergens op kan leunen. Op m'n benen lukt niet meer.
Douchen ook al. Altijd zittend douchen...
En zelfs tandenpoetsen is een heel karwei.
Met een gebroken arm ben je tenminste nog mobiel. Maar nog beter is om helemaal niks te breken...
[..]
intapen? moet dat dan nog? Ik had gehoopt dat ik gelijk met blote benen kan zonnen of zo...
als je geluk hebt wel.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
een
Met een gebroken arm ben je tenminste nog mobiel. Maar nog beter is om helemaal niks te breken...
[..]
intapen? moet dat dan nog? Ik had gehoopt dat ik gelijk met blote benen kan zonnen of zo...
quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:02 schreef Litman het volgende:
Ik heb zondag het sesambeentje in mijn voet gebroken (beentje dat de 'bal' van je voet vormt) Niet echt prettig, vooral omdat ze er geen gips om doen, omdat het een 'mooie' breuk is.
Iemand hier ervaring mee?
Hij raadde aan om een stevige schoen met zacht voetbed aan te trekken (bergschoen, sportschoen), en op de buitenkant van m'n voet te lopen. Gaat nog niet echt lekker (lees: de tranen springen in m'n ogen van de pijn als ik dat doequote:Op donderdag 2 juni 2005 11:19 schreef Oblivion het volgende:
Wat heeft de dokter nog meer gezegd dan?
Ik heb er vanmorgen een rol rekverband om gedaan, nu kijkt iedereen me met medelijden aan in de trein...quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:32 schreef Oblivion het volgende:
Tja, conducteurs...![]()
Neem een theedoek mee van huis en leg die onder je schoen..![]()
Ben je van het gezeik af.
Ja, ik mag (met mate) lopen, maar ik moet zoveel mogelijk mijn been hoog houden, om de zwelling te laten verdwijnenquote:En ja, je moet dus wel blijven lopen?
Hmm, had ik niet verwacht.
En de hele vakantie doorgelopen? Ik heb echt bewondering voor je pijntolerantie!quote:Ik heb er ooit dus een koffer op laten vallen, met de punt...![]()
En ik had van die lieve kleine ballerinaatjes aan...![]()
Nou, ik had een bult van halverwege (overdreven...) mijn scheenbeen, naar mijn tenen.
![]()
Werd er ook nog door de douane uit gepikt, want ik zweette kennelijk een beetje...
Gek he?![]()
Maar heb ook nog eens 3,5 uur moeten vliegen met die voet...![]()
Toen ik aankwam op plaats van bestemming schopte ik de schoen uit...
Jaha die had ik dus nog aan... Geen gezicht maar goed.
En echt pprrroeeetssjj, een dikke poot...![]()
![]()
Toen moest mijn vakantie nog beginnen!![]()
Dan gaat het nog sneller stinkenquote:
Misschien dat je toen alleen een gescheurde iets had?quote:Op maandag 6 juni 2005 22:52 schreef Mattt het volgende:
Ik heb mn mn been + voet ook is een keer gebroken bij gym op school ( dansen) vraag me niet hoe het kan, ik weet het ook niet, deed iddgeval pijn.
Maar ik mocht na 3 dagen gewoon gips (!) al loopgips hebben.. en het heeft bij mij totaal 6 weken geduurt voordat alles redelijk gefixt was.
Gelukkig geen jeuk gehad ofzo zoals ik dat hoor.
Alleen als het regent / of je moet douchen is kut.
Ah, hoe is het nu met de zwelling?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:12 schreef Litman het volgende:
[..]
Ik heb er vanmorgen een rol rekverband om gedaan, nu kijkt iedereen me met medelijden aan in de trein...
[..]
Ja, ik mag (met mate) lopen, maar ik moet zoveel mogelijk mijn been hoog houden, om de zwelling te laten verdwijnen
Heb nooit geweten in de vakantie dat ie gebroken was...quote:En de hele vakantie doorgelopen? Ik heb echt bewondering voor je pijntolerantie!
Hai Obsquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, hoe is het nu met de zwelling?
[..]
Heb nooit geweten in de vakantie dat ie gebroken was...![]()
Kwam daar pas later achter.
Ik had eerder last van die wond, die heeft er toch een week of 6 gezeten.
Kwam elke keer weer terug, want die zat heel diep.
De zwelling is alleen maar toegenomen, m'n hele voet is nu dik ipv alleen mijn grote teen, dit schijnt normaal te zijn heb ik begrepen. De pijn is wel een stuk minder, ik kan in ieder geval weer slapen. Heb wel krukken nu, om mijn voet zoveel mogelijk te ontlasten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, hoe is het nu met de zwelling?
[..]
Is het wel weer helemaal goed gekomen met die sesambeentjes van jou?quote:Heb nooit geweten in de vakantie dat ie gebroken was...![]()
Kwam daar pas later achter.
Ik had eerder last van die wond, die heeft er toch een week of 6 gezeten.
Kwam elke keer weer terug, want die zat heel diep.
Jeetje... Nou ja als het maar goed komt!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:01 schreef Litman het volgende:
[..]
De zwelling is alleen maar toegenomen, m'n hele voet is nu dik ipv alleen mijn grote teen, dit schijnt normaal te zijn heb ik begrepen. De pijn is wel een stuk minder, ik kan in ieder geval weer slapen. Heb wel krukken nu, om mijn voet zoveel mogelijk te ontlasten.
Totaal geen last van, was dus aangekomen op bestemming, heb er een uurtje ijs op gehad, en ben met been omhoog gaan slapen.quote:Is het wel weer helemaal goed gekomen met die sesambeentjes van jou?
Volgens de dokter (en alle informatie op internet) zal de tijd dat de spieren terug zijn evenredig zijn aan de tijd dat de been in het gips is geweest.... Dat zal betekenen dat ik wel eens 8 weken moeilijk kan gaan lopen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja inderdaad, het gaat jeuken! Je hebt nog geluk dat het nu niet zo heel warm is.. want dan is het echt vervelendVoor de rest moet je er inderdaad omdenken dat je niet gelijk weer kunt lopen, je spieren moeten weer getraind worden.
En ga niet proberen te krabben, want dan maak je wondjes en dat is pijnlijk!
Vanmorgen was de zwelling bijna helemaal verdwenen, terwijl ik gisteravond nog een hele tijd in een kroeg op mijn voet heb gestaan. Jouw krukken-weg-therapie werkt perfect, moet je patent op aanvragen!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:22 schreef Oblivion het volgende:
Totaal geen last van, was dus aangekomen op bestemming, heb er een uurtje ijs op gehad, en ben met been omhoog gaan slapen.
Nou ja zoals je weet, volgende dag die sneakers aangetrokken, en ik moet zeggen, de zwelling was te doen, is ook niet dikker geworden, sterker nog na 2 dagen helemaal weg...![]()
Alleen heb ik lang last gehad van die wond.
Voor jeuk heb ik een heel dun, buigzaam kunstof lineaaltje die ik gebruik om te krabben, hoewel het op veel plekken niet kan komen is het toch beter dan niks.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Nooit wat gebroken, maar wel tig keer in het gips gezeten, langste tijd een dikke 4 maanden.
Bij jeuk kun je voorzichtig de achterkant van een breinaald onder je gips frunniken en dan stevig wrijven (niet krabben en ook niet de punt eronder steken, hoe verleidelijk ook). Tegen de stank had ik meestal een fles Hema-eaudecologne bij de hand. Zeker als je kunststofgips hebt is het niet erg als het wat nat wordt, dus ik sprenkelde dat er royaal overheen.
Probeer verder inderdaad zoveel mogelijk te bewegen onder je gips (tenen, spieren spannen) zolang dat geen pijn doet tenminste. Niet forceren. En niet schrikken als je eruit komt en je kunt je voet niet rechtop houdenHoort er allemaal bij.
Oja, waarschijnlijk ziet je huid er ook niet uit. Je gaat namelijk vervellen onder het gips dus de vellen hangen erbij als je eruit komt.
En wat het allerlekkerste is: DOUCHEN als dat rotgips er eindelijk af is
Moet je nog in de tape na het gips, vraag dan of de gipsmeester je been eerst even onderhanden neemt met een washand en warm waterDat voelt echt goddelijk
loopgips is veel dunner en lichter (glasvezel). Broeken aan zullen wel kunnen, mits een beetje brede pijpen en met veel geklungel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:43 schreef Mordreth het volgende:
Laat ik ook even een flinke kick aan dit topic geven. Ik heb gisteravond mijn hak gebroken (mooie breuk.. zoals ze dat zeiden). Nu moet ik nu dus een weekje in dat spalkgips en daarna waarschijnlijk (?) loopgips.
Heb ik dus even een paar vraagjes over..
* is loopgips dunner dan spalkgips (oftewel: kan ik gewoon weer broeken aan doen?)
* en zijn er nog manieren/tips om m'n herstel wat te versnellen?
* die spalkgips die ik er nu omheb zit tot net onder mijn knie.. word loopgids kleiner?
* ik moet nu in de eerste week mijn been omhoog houden.. is het de bedoeliing dat die been wat hoger ligt? (dus niet recht maar zeg maar met nog een kussen eronder?).
Onder het matras?quote:ALs je gaat slapen, kussen/deken ONDER het matras en niet erop
12:48 => [ Bericht 15% gewijzigd door Mordreth op 01-10-2005 12:59 ] took you long enoughquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:48 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Onder het matras?![]()
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik wist niet eens dat het mogelijk was om een hak te breken (tip: land niet op je hak als je van een hek van 2 meter hoog springt).
[edit]
* Mordreth snapt van het matras
Een scheurtje in de hand gelukkig maar. Geneest vrij snel, veel doorbloeding en zo had ik begrepen. Zal weekje of drie wel weer goed zijnquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef henkalex het volgende:
Maar ff in deze topic:
Mijn vriendin heeft vanavond een scheurtje opgelopen in haar middenhandsbeentje.
Ze heeft nu een half gips (spalkgips?) en daar verband omheen. Volgende week weer naar zkh terug.
Iemand een idee of er dan weer gips omheen zal moeten en zo ja hoe lang dat geintje dan gaat duren?
Dat hoop ik ookquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:13 schreef athlonkmf het volgende:
tuberculose spuiten? Je bedoeld, hoop ik, antistollingspul...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |