Bij de helpdesk wisten ze me te melden dat er niets geblokkeerd werdquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:15 schreef Ruis het volgende:
Utfg
http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=snmp+%40home&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
eerste hit.
Je kan toch wel verwachten dat ze je gewoon support geven op een pcquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:24 schreef netricje het volgende:
Je bent gewoon een zeikerd die te veel verwacht van een normale helpdesk kracht.
en DUH dat ze geen support geven op zooi die jij niet bij hun koop, moeten ze elk apparatuur uit hun hoofd kenne ?
Lijkt me logisch, maar het ging hier niet om een router, maar om 2 normale pc's.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:27 schreef Darklight het volgende:
Dat doen ze bij planet ook niet, als je bv een router hebt die niet bij planet vandaan komt, ondersteunen ze het ook niet
niet !quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ook het blokkeren van poort 25 om spam te voorkomen slaat helemaal nergens op. Hoe moet ik nu via pop3 mijn bedrijfsemail versturen?
Dat deden ze bij planet ook toen ik daar werkte, maar voor bedrijven maakten ze wel een uitzonderingquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ook het blokkeren van poort 25 om spam te voorkomen slaat helemaal nergens op. Hoe moet ik nu via pop3 mijn bedrijfsemail versturen?
ben je raar in je hoofd ofzo? 3 uur in de wacht staanquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:44 schreef Sjakie01 het volgende:
@home is inderdaad erg heb een keer drie een uur in de wacht gestaan(wel op de speaker gezet uiteraard) Maar de helpdesk van Vodafone zijn helemaal zware paupers, idiote Limburgers of wat zijn het, met hun zachte G en dan 5x doorverbonden worden en dan weer bij dezelfde persoon eindigen. Netjes hoorGajes gewoon
![]()
Ja sorry drie hoort niet bij het verhaal.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:51 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ben je raar in je hoofd ofzo? 3 uur in de wacht staan![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:17 schreef Darklight het volgende:
Zit ook al ruim 5jaar bij @Home, geen problemen hier
quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:16 schreef ExtremeForce het volgende:
Doe je toch iets niet goed. Na 5 jaar @Home nog niet echt grote problemen gehad.![]()
Nouquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:50 schreef Mute_Me het volgende:
een gebroken been is erger..
Ik vind het nog steeds een interessante vraagquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Je vraagt moeilijke dingen aan een helpdesk en gaat schelden, maar je krijgt geen 2de PC online..
Wat moet ik hier van denken?
1 woord: gelul!quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:44 schreef Sjakie01 het volgende:
@home is inderdaad erg heb een keer drie uur in de wacht gestaan
Same here! Altijd een snelle verbinding en geen gezeik over datalimieten etc. @homequote:Op woensdag 11 mei 2005 16:16 schreef ExtremeForce het volgende:
Doe je toch iets niet goed. Na 5 jaar @Home nog niet echt grote problemen gehad.![]()
Lezen is ook een vak hé, het gaat helemaal niet om een router, maar gewoon om een 2e pc...quote:@TS: Het is logisch dat ze geen support op je router leveren (simpelweg teveel modellen) maar iemand die SNMP kan spellen heeft daar toch geen helpdesk voor nodig lijkt me. Zo wel dan zou ik een andere hobby gaan zoeken
De helpdesk van Vodafone zit dan ook in Maastrichtquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:44 schreef Sjakie01 het volgende:
@home is inderdaad erg heb een keer drie een uur in de wacht gestaan(wel op de speaker gezet uiteraard) Maar de helpdesk van Vodafone zijn helemaal zware paupers, idiote Limburgers of wat zijn het, met hun zachte G en dan 5x doorverbonden worden en dan weer bij dezelfde persoon eindigen. Netjes hoorGajes gewoon
![]()
Vakkundig bellen ookquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:26 schreef Smoved het volgende:
Lezen is ook een vak hé,
Mot je toch iets hebben wat het verkeer routeert.quote:het gaat helemaal niet om een router, maar gewoon om een 2e pc...
Het is niet de bedoeling dat ze tegelijk op het netwerk zitten, daarvoor heb ik een ADSL verbinding met router. Het probleem is dat m'n laptop wel gewoon een IP krijgt als ik die aansluit en m'n normale pc niet (beide hebben ze de computernaam die @home me toegewezen heeft).quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Vakkundig bellen ook
[..]
Mot je toch iets hebben wat het verkeer routeert.![]()
Mocht je stiekem toch nog @Home hebben:quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:35 schreef Smoved het volgende:
Het is niet de bedoeling dat ze tegelijk op het netwerk zitten, daarvoor heb ik een ADSL verbinding met router. Het probleem is dat m'n laptop wel gewoon een IP krijgt als ik die aansluit en m'n normale pc niet (beide hebben ze de computernaam die @home me toegewezen heeft).
Allemaal al geprobeerd, het werkt gewoon niet, maargoed, heb nog 2 maanden @home tot dat abbo is afgelopen...quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:40 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mocht je stiekem toch nog @Home hebben:
Sluit de pc is aan
Compnaam extra checken of ie ook echt bij de compnaam staat ingesteld en niet bij de omschrijving (in xp that is)
start-uitvoeren-cmd-ipconfig /release-ipconfig /renew
Ip checken en kijken of het die van @Home is of 192... of 169...
Ik heb geen bedrijf, maar wel mail van mijn werkgever. Gelukkig heb ik ook geen @home.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:38 schreef wouter37 het volgende:
[..]
niet !
als je een bedrijf heb neem je een ander abbo
Firewalls enzo staan uit? Wat voor ip krijg je?quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Smoved het volgende:
Allemaal al geprobeerd, het werkt gewoon niet, maargoed, heb nog 2 maanden @home tot dat abbo is afgelopen...
Ik heb het niet gekocht of besteld, maar m'n ouders, alleen voor de mobiele telefoon die je er bij krijgtquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:02 schreef Megumi het volgende:
TS je bent sorry dat ik het zeg een sukkel. Als ik iets koop kijk ik altijd wat het produkt kan. Jij blijkbaar niet.
Zeg waarom beantwoord je me vragen niet? Of kom je er langzaam achter dat je toch echt zelf iets fout hebt gedaan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:06 schreef Smoved het volgende:
Ik heb het niet gekocht of besteld, maar m'n ouders, alleen voor de mobiele telefoon die je er bij krijgt
Ik beantwoord je vragen niet omdat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben, het ligt gewoon aan dat schijtmodem die mijn pc geen IP verstrektquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:12 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Zeg waarom beantwoord je me vragen niet? Of kom je er langzaam achter dat je toch echt zelf iets fout hebt gedaan?(moet ook wel aan je pc liggen natuurlijk als de laptop het wel goed doet. Indirect ligt het dus aan je computer kwaliteiten)
Motorola of com21 modem? ZO ja dan zou ik je zin over het verkrijgen van het ipadres herzienquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:07 schreef Smoved het volgende:
Ik beantwoord je vragen niet omdat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben, het ligt gewoon aan dat schijtmodem die mijn pc geen IP verstrekt
Daar hebben ze de 2e lijns en 3e lijns support voor uitgevondenquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Die helpdesk is bedoeld voor kneuzen die niet weten hoe ze outlook moeten instellen etc... als ze diepere support zouden willen geven dan moeten ze de helpdesk veel duurder maken en duurder personeel inzitten.
Bijna alle helpdesks bestaan uit 95% call centres met uitzendingkrachten / studententen etc zonder enige ict opleiding. Anders zou het onbetaalbaar worden.
Arris modem, is ook weinig over te vinden op internet...quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:14 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Motorola of com21 modem? ZO ja dan zou ik je zin over het verkrijgen van het ipadres herzien
Verder wil het bij een motorola nog wel eens werken als je hem reset zodra alles goed verbonden is en dan je ip - refreshen op je comp
Ik heb anders (toen de helpdesk nog een 0800 nummer was) ook wel eens anderhalf uur in de wacht gehangen.quote:
Voor de vragen zoals jij ze omschrijft wordt je bij geen enkele provider naar de 2e lijn doorverbonden, helaas het zij zoquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:17 schreef Smoved het volgende:
[..]
Daar hebben ze de 2e lijns en 3e lijns support voor uitgevonden
Ja dat klopt idd wel. Nu zou het wel zo moeten zijn dat je het ip niet van je modem krijgt. Staat er niet ergens in het boekje hoe je in de config van de modem kunt komen? Mocht je een 192... adres krijgen (en je bent dus direct verbonden) dan zou ik het modem eerst resetten want dat is in ieder geval foute boel. Hoogst waarschijnlijk geeft het modem dan een ip uit en ja dat gaat niet werken. Verder kun je natuurlijk je netwerkkaart eens opnieuw installeren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:17 schreef Smoved het volgende:
Arris modem, is ook weinig over te vinden op internet...
Als in 0.0.0.0 en dus na wachten een 169... ? Je laptop kreeg toch wel een goed ip?quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef Smoved het volgende:
Er is nergens een config van dat modem, alleen een paar vage status pagina's...
Wanneer het modem niet verbonden is met internet krijg ik een 192.168.100.* adres, als hij wel verbonden is krijg een normaal internet ip. Mijn normale pc's krijgen echter geen van allen een IP.
Laptop krijgt een normaal ip ja, de rest een 169.*.*.* adres, gewoon door windows toegewezen dus...quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:37 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als in 0.0.0.0 en dus na wachten een 169... ? Je laptop kreeg toch wel een goed ip?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |