abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61380912
Ik vind deze van de IKEA wel tof, 180 cm hoog:

Belangrijkste voordelen
Een hoge krabpaal geeft de kat ook de mogelijkheid om te klimmen en te springen.
Aan de muur te monteren; neemt weinig plaats in de kamer in.

Ik vind ¤ 89.95 alleen een beetje te gek.

Deze is ook wel mooi:

Belangrijkste voordelen
Slaapplaats, kooi en krabplaat in één.

¤ 44.95
pi_61380997
Je weet dat je dan overal in je huis stukjes riet aantreft?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61382617
Ewelina, die van jou is tof, weet je misschien waar ik die kan kopen?

Die IKEA paal heb ik vandaag naar staan kijken maar ik vind hoe die plankjes zitten ten opzichte van elkaar niet echt logisch, ik vraag me af of ze daar wel op gaan. Hij ziet er wel tof uit inderdaad maar de troep is ook weer een goed argument.

Dat ding met het mandje er boven op vind ik niet handig als krabpaal, mijn kat vond m heerlijk om op te liggen (en in dr slaap vanaf te donderen) maar als ze er aan wilde krabben schoof hij weg, omdat ie niks weegt en niet vastzit. En hij is niet hoog genoeg om je uit te rekken en dan te krabben (dat rechtopstaande krabben wat ze graag doen). Dus qua krabbelen was ie al snel uit de gratie ten faveure van de bank
  donderdag 4 september 2008 @ 20:11:28 #29
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_61383650
Ik heb ook een vrij grote krabpaal, waar ze naar hartelust aan krabben
We hadden eerst een kleinere met als gevolg: Ze krabten overal behalve aan de krabpaal

De krabpaal is hier dus een ware oplossing gebleken

Deze komt van Dierenvilla
Ze hebben hier keuze tussen 'normale' en 'zware katten' krabpalen.
Nou is onze Xeneau niet de dunste, en deze 'normale' krabpaal doet 't gewoon prima, zeer stevig! (Bijna 1.90 hoog).
Dunkelheit
pi_61384593
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:28 schreef Dipkip het volgende:
Ewelina, die van jou is tof, weet je misschien waar ik die kan kopen?

Die IKEA paal heb ik vandaag naar staan kijken maar ik vind hoe die plankjes zitten ten opzichte van elkaar niet echt logisch, ik vraag me af of ze daar wel op gaan. Hij ziet er wel tof uit inderdaad maar de troep is ook weer een goed argument.

Dat ding met het mandje er boven op vind ik niet handig als krabpaal, mijn kat vond m heerlijk om op te liggen (en in dr slaap vanaf te donderen) maar als ze er aan wilde krabben schoof hij weg, omdat ie niks weegt en niet vastzit. En hij is niet hoog genoeg om je uit te rekken en dan te krabben (dat rechtopstaande krabben wat ze graag doen). Dus qua krabbelen was ie al snel uit de gratie ten faveure van de bank
Ik heb de mijne gehaald in een dierenspeciaalzaak, hij kostte E65,- . Deze komt uit een zaak op de Van Woustraat, vlakbij de Albert Cuijp markt. Dierenhandel Exota heet het geloof ik

Mijn vriend heeft dezelfde, alleen met grijs bont, die komt bij een dierenwinkel vandaan op het Bijlmerplein.
Beide winkels in Amsterdam dus (want daar woon ik). Maar volgens mij kun je zoiets ook wel online bestellen

De paal bevalt iig erg goed, beide dames hier maken er gretig gebruik van.
pi_61384923
Oh dat is niet duur, ik zal er tzt eens gaan kijken bedankt voor de info!
pi_61423754
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:28 schreef Dipkip het volgende:
Dipkip bedoelde je die krabbelton die ik plaatste? Want dan zoek ik nog wel even verder naar een andere oplossing...
pi_61436460
Mijn kat heeft ook altijd banken en stoelen leuker gevonden dan de krabpalen, tot grote ergernis vna ons natuurlijk. Het is pas over gegaan toen we verhuisden anar een huis met tuin.....met een krabpaal nam hij geen genoegen.
Ik heb dus helaas geen tips.
pi_61468478
Ik zal in ieder geval een kleine krabpaal aan de muur bevestigen voor je dunne lange kat.

WIj hebben een krabpaal tot het plafond maar deze is vrij smal dus niet het hele huis is meteen vol.
Maar ook nu blijft de vloerbedekking op de trap nog interessant.

Heb geen duidelijkere foto maar deze loopt van de grond naar het plafond met nog een huisje onderin.
pi_61468634
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:09 schreef Stiemie het volgende:
Dipkip bedoelde je die krabbelton die ik plaatste? Want dan zoek ik nog wel even verder naar een andere oplossing...
Nee, dat mandje met een holletje er onder van riet, die van IKEA. Maar ik zou als je die ton wil kopen wel opletten wat ie weegt. Dat mandje van mij woog nog niet eens de helft van wat mn kat woog, had ik er over nagedacht had ik dus kunnen weten dat het ging verschuiven.
pi_61468642
Wij hebben er eentje op internet besteld (wordt bezorgd zonder verzendkosten te betalen!), op een website die de mevrouw van de zwerfkattenopvang ook aanraadde... link
Als 't goed is wordt vandaag deze bezorgd (146 cm hoog):

Ik vind 't ook niet de mooiste dingen... maar twee katten, en ze zitten allebei wel graag op de uitkijk enzo. Dus dan maar zo'n ding in huis.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_61468874
Wij hebben ook een krabpaal tot aan het plafond en er wordt goed gebruik van gemaakt, onze vorige kat was tevreden met een kokosmat bij de keukendeur
Het is mij trouwens opgevallen dat er katten zijn die liever gaan staan om te krabben en katten die liever op de grond krabben, voor die laatste is een kokosmat ideaal.
pi_61518975
Nou we hebben laatst bij de Praxis maar een nieuwe meegenomen. Vrij hoge krabpaal met in plaats van een vachtje ook van dat krabpaalspul om het plankje heen. Helaas in de kleurencombinatie naturel en blauw, maar dit kwam het dichtste bij wat ik zocht.
pi_61519816
Weet iemand ook of ik bij de keuze van de krabpaal rekening moet houden met het feit dat de katten die hier waarschijnlijk komen wonen nogal groot zijn als ze straks kitten-af zijn?

Noren zijn behoorlijke hompen, en echt niet alleen haar... Ze kunnen wel 8 kilo worden Ik wil geen krabpaal die geen twee katers van dit type kan hebben daarom denk ik aan zo'n ding tot aan het plafond, dat lijkt me steviger? Wij hebben helaas niet genoeg ruimte voor zo'n grote unit waar die witte kat zo lekker op ligt te slapen.
pi_61593046
Neem je toch een lange smalle
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:55:23 #41
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61598246
Mijn katten hebben vier krabpalen in alle soorten en maten. Ze vinden de simpelste het leukste. Het is een kartonnen krabpaal van Adori en koste iets van 12,50

In deze paal brengen ze ook veel tijd door.

[ Bericht 25% gewijzigd door Sanne op 13-09-2008 13:05:00 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_61598296
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zal in ieder geval een kleine krabpaal aan de muur bevestigen voor je dunne lange kat.
Vriendelijk van je, dat je dat zomaar voor ze wilt doen.

zou

Ik vind die van IKEA echt tof en de prijs vind ik eigenlijk wel okay.
pi_61598481
Ik heb er ook een die een handige oom heeft gebouwd!
Voordeel! je kunt hem zelf zo hoog en breed maken als je hem zelf wil en als er iets kapot gaat kun je het onderdeel ook makkelijker vervangen.
En persoonlijker vind ik hem ook veel stever dan die je in de winkels kunt kopen.
(Helaas heb ik geen duidelijke foto digitaal staan, zou er eens eentje maken! )
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_61598500
Kitten Stroevel heeft de nieuwe krabpaal gelijk in gebruik genomen Bij Doortje zal dat nog wel even duren. Als je iets nieuws in de kamer zet, duurt het vaak 2 weken voor ze er nog maar aan ruikt!
Kleur buiten de lijntjes.
pi_61639412
Deze heb ik sinds kort. http://www.zooplus.nl/sho(...)bels/telescoop/29689

Hij is vrij zwaar en stevig. Lijkt behoorlijk stevig ingeklemd te staan. Hij wiebelt soms een klein beetje, maar dat is niet vreemd als je zou zien hoe mijn kat zich soms van plankje naar plankje probeert te wurmen!

Voor krabben vind mijn hem helemaal geweldig. Om op de zitten is hij nog niet zo heel erg populair geloof ik, haalt het niet bij de vensterbank geloof ik.
pi_61639465
Mijn krabpaal is vannacht omgevallen Volgende keer maar om de paar dagen aandraaien. In een eventuele volgene woning schroef ik dat ding wel tegen het plafond.
pi_61640307
Wij hebben onze lange smalle krabpaal halverwege een keer extra vastgezet in de muur. Bij mijn ouders viel de nl een keer om met 3 katten erin.
pi_61640352
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben onze lange smalle krabpaal halverwege een keer extra vastgezet in de muur. Bij mijn ouders viel de nl een keer om met 3 katten erin.
Hoe heb je dat precies gedaan?
pi_61640747
Bij ons staat de krabpaal zo dicht mogelijk tegen de muur aan, vastklemmen tussen het plafond was geen erg goede optie aangezien ook die van ons met kat en al een keer omgevallen is.
Mijn man heeft onder die stoffen koker die tegen het plafond aan zit een beugel die omgevouwen is en in de bocht zit een soort van klemding ( ook van metaal) wat je vaster en losser kan schroeven die zit om de paal heen en lekker strak getrokken, de twee poten van de beugel zitten in de muur geschroefd.
Als ik tijd heb zal ik er eens een foto van maken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sorella op 15-09-2008 12:35:01 ]
pi_61641261
Wij hebben een beugel van ijzer (gewoon bij de doe het zelf zaak te halen) in de juiste stand gebogen aan een plateau vast gemaakt en in de muur vast gezet. Wij konden dit maar met 1 plateau doen omdat ons huis nogal apart is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')