abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:54:56 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26912333
Weet iemand hoeveel hij zou moeten kosten?
pi_26912984
Hee, hier moet mijn column in! Goede timing PM!!
quote:
KAN DANIEL MAJSTOROVIC HUILEN?

Dicht tegen het verstrijken van de transferdeadline aan, trok FC Twente aan het begin van dit seizoen nog snel een Zweedse verdediger aan. Zijn debuutwedstrijd was in de Kuip, tegen Feyenoord, en ontlokte Ruud Gullit enkele complimenten. De stoer ogende kale Zweed werd ooit, vermoedelijk toen al kaal, geboren als Daniel Majstorovic. Deze naam verraadt een oorsprong in het voormalige Joegoslavië, waar voetbal als kunst beleefd kan worden. Artiesten als Savicevic, Stojkovic en Mijatovic hadden hun wieg immers ook daar staan. Zijn naam had ook een kunstzinnige klank. Maj-sto-ro-vic, je zou er poëzie mee kunnen schrijven.

Zijn eerste seizoenshelft was al prima, maar de stoere mandekker bleef wat anoniem. Uiteraard omdat ook FC Twente vrij anoniem bleef. Na de winterstop is dat wel anders. De Tukkers zetten een fantastische reeks neer en Majstorovic werd ineens geroemd als lid van het steeds dunner wordende groepje pure verdedigers in onze eredivisie. Kunstzinnig is hij al lang niet meer. Een waanzinnige middag in Groningen draaide de beeldvorming over de Zweed op rigoureuze wijze.

Die middag mepte Majstorovic de Groningse spits Martin Drent tot twee maal toe met de ellebogen. Bewust, volgens velen. Onbewust, volgens de speler zelf. De enorme eis van acht duels schorsing werd echter uiteindelijk weer ingetrokken, zodat Majstorovic door mocht spelen. Ontsnapt aan de guillotine van de tuchtcommissie, maar niet aan de galg van de media en de rivaliserende supporters.

Wie objectief naar Majstorovic kijkt, ziet een keiharde verdediger met een prima wedstrijdinstelling. Hij gaat tot het randje om te voorkomen dat zijn directe tegenstander een doelpunt maakt of zelfs maar een doelpoging kan ondernemen. Het levert hem waardering op van zijn fans. Sterker nog, grotere clubs dan de FC Twente zouden zich in al in Enschede hebben gemeld om de man met een missie over te nemen. Zijn missie is een plek in de Zweedse selectie voor het WK van 2006.

Mensen die de FC Twente echter geen warm hart toedragen, zien een heel andere Daniel Majstorovic. Een man die met een satanisch lachje tegenstanders elimineert en daarbij een spoor van bloed en pijn achterlaat. Een keiharde speler die in zijn kruistocht tegen tegengoals niet schroomt om uit te delen. Maj-sto-ro-vic, het klinkt als het ratelende geluid van een machinegeweer. De Zweed is een huurmoordenaar met Balkanroots geworden, een guerrillastrijder op noppen. Verzamelaar van gescheurde achillespezen, kapotte enkels, gehalveerde knieschijven, scheve jukbeenderen en gutsende wenkbrauwen. Voetballen tegen Daniel Majstorovic is tegenwoordig een beetje sterven, met de kale beul als afgezant van de voetbalversie van Magere Hein.

Dit moet voor Majstorovic toch een akelige ontwikkeling zijn. Elke normale tackle van hem wordt nu al belicht als een moordaanslag. Majstorovic is besmet en wie dat eenmaal overkomen is, zal er moeilijk van af komen. Neem de Italiaan Marco Materazzi van Inter, een Majstorovic in het kwadraat. Veel minder talentvol dan de wel degelijk prima voetballer Majstorovic. Materazzi is gaan leven naar zijn rol, mept zelfs in burger tegenstanders het licht uit de ogen in de catacomben en zal voor altijd de voetbalhistorie ingaan als krankzinnige schopper.

Voor Majstorovic is het echter nog niet te laat. Hij moet zo snel mogelijk aantonen dat hij mens is, dat hij ook emoties kent. Majstorovic moet huilen! Kan Daniel Majstorovic huilen? Kan hij net als Antonio Rattin, de aanvoerder van Argentinië op het WK van 1966, van schoft tot mens transformeren? Rattin schopte in de wedstrijd tegen de Engelsen naar alles wat bewoog, zelfs naar de lucht. Hij kreeg dan ook al na iets meer dan een half uur de rode kaart. Die rode kaart werd een aflaatbrief voor Rattin, die op het veld in tranen uitbarstte en door ploegmaats naar de kant begeleid moest worden. Op slag vergaven de Engelsen hem zijn zonden en beseften dat Antonio Rattin meer was dan het beest waar Sir Alf Ramsey hem voor uitgemaakt had.

Daniel Majstorovic heeft nog twee duels te gaan. Misschien wel de laatste twee op onze velden, als hij naar Newcastle mocht vertrekken. Tranen, al is het maar om het mislopen van de UEFA Cup, moeten zijn redding zijn. Opdat Majstorovic onze geschiedenisboeken ingaat op een wijze die recht doet aan zijn prestaties.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:16:36 #24
39793 Moody
el moody
pi_26913007
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Weet iemand hoeveel hij zou moeten kosten?
6 miljoen euro werd gespeculeerd, maar ik denk dat hij voor rond de 4 miljoen wel weg zal mogen....zijn contract loopt tot zomer '08
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_26914999
Zo iemand als Daniel in je team is altijd handig
pi_26915195
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:16 schreef Moody het volgende:

[..]

6 miljoen euro werd gespeculeerd, maar ik denk dat hij voor rond de 4 miljoen wel weg zal mogen....zijn contract loopt tot zomer '08
Rudi, KOPUH!
pi_26916705
Majstro!!

Onze held
Ik vond de vergelijking met Van Bommel wel een goede, allebei vreselijk om tegen te voetballen maar het is erg prettig om zulke spelers in je team te hebben.
Van mij mag ie nog wel ff in Enschede blijven en mocht ie vertrekken dan alleen voor de hoofdprijs.
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:42:20 #28
39793 Moody
el moody
pi_26921679
Hij gaat ook niet weg. Als De Plaag het voor elkaar om dit team bij elkaar te houden, zal Twente volgend seizoen hoge ogen gaan gooien en zullen de aanbiedingen wel binnenstromen voor de 'vedettes' (Majstro, Kufo, Touma)
'13 |
'14
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:54:48 #29
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26922012
Goede voetballer, kun je erg goed gebruiken in je elftal zo'n soort voetballer.

Maar het is natuurlijk wel een enorme klootzak
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:31:04 #30
39793 Moody
el moody
pi_26924868
Ach...klootzak...
In al zijn jaren in Zweden is hij nog nooit betrapt op een elleboog of overtreding met zware blessure tot gevolg. Ik denk dat het gewoon ongelukkige acties waren die nogal worden gehyped door de media....
'13 |
'14
pi_26925301
denk het ook
pi_26925489
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:31 schreef Moody het volgende:
Ik denk dat het gewoon ongelukkige acties waren die nogal worden gehyped door de media....
Dat weet ik wel zeker!
pi_26928488
Onze rots in de branding
Цой жив
  maandag 16 mei 2005 @ 22:42:29 #34
39793 Moody
el moody
pi_27068098
Speler van het jaar van Twente en trouwens ook bij de top-5 in de VI
'13 |
'14
  maandag 16 mei 2005 @ 22:47:09 #35
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27068292
quote:
Op maandag 16 mei 2005 22:42 schreef Moody het volgende:
Speler van het jaar van Twente en trouwens ook bij de top-5 in de VI
en Terecht alhoewel Jason Culina ook erg goed was
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 16 mei 2005 @ 22:51:37 #36
80382 manny
30 is best veel
pi_27068459
ik hoop dat ie naar de serie A gaat en dat Zlatan hem het licht uit de ogen slaat..ik mag em niet zo.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_27068759
quote:
Op maandag 16 mei 2005 22:51 schreef manny het volgende:
ik hoop dat ie naar de serie A gaat en dat Zlatan hem het licht uit de ogen slaat..ik mag em niet zo.
Het is een vriend van Zlatan. Je zou willen dat De Graafschap of Ajax (voor welke club ben je nou eigenlijk echt?) zo'n verdediger in huis had.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27069056
Culina en Majstorovic wat mij betreft gedeeld speler van het jaar.
That's all folks!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:51:05 #39
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27074650
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Culina en Majstorovic wat mij betreft gedeeld speler van het jaar.
En Kufo als goede 3de. daarna Touma en Niemeyer.

Maarja OT ik heb dat ie wel gewoon blijft 16 juli is de eerste oefenwedstrijd bij ons op de club
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_27075101
Het is gewoon een goede voetballer, maar net als Zlatan heeft ie soms van die vieze trekjes!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')