ik zit zelf te denken aan het spiraaltje, want eigenlijk wil ik helemaal geen hormonen meer in mijn lichaam. Maar ik las al dat je menstruatie daar heftiger van kan worden en pijnlijker. (één van de reden dat ik aan de pil ben gegaan was heftige en pijnlijke menstruatie)quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:00 schreef Byte_Me het volgende:
mijn vriendin bevalt de nuva ring erg goed, verder heb je nog implanon en het spiraaltje
nuvaring werkt ook met hormonenquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik zit zelf te denken aan het spiraaltje, want eigenlijk wil ik helemaal geen hormonen meer in mijn lichaam. Maar ik las al dat je menstruatie daar heftiger van kan worden en pijnlijker. (één van de reden dat ik aan de pil ben gegaan was heftige en pijnlijke menstruatie)
de nuvaring is toch ook heel erg 'tijdsgebonden' dus je mag hem geen 10 minuten later indoen dan je hem eruit had gehaald, want dan werkt ie niet meer. klopt dat?
Dat is ook mijn reden om huiverig te zijn voor het spiraaltje... Ik gebruik op dit moment niks, maar die condooms is toch ook niet echt ideaal.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik zit zelf te denken aan het spiraaltje, want eigenlijk wil ik helemaal geen hormonen meer in mijn lichaam. Maar ik las al dat je menstruatie daar heftiger van kan worden en pijnlijker. (één van de reden dat ik aan de pil ben gegaan was heftige en pijnlijke menstruatie)
Nou, zo vreselijk nauw komt het niet, een half uurtje heb je iig wel, en ik had gewoon een memo in mijn telefoon een paar dagen van te voren, eentje in mijn tas stoppen. En als ik dan het waarschuwings sms-je kreeg (briljante service van Nuva!quote:de nuvaring is toch ook heel erg 'tijdsgebonden' dus je mag hem geen 10 minuten later indoen dan je hem eruit had gehaald, want dan werkt ie niet meer. klopt dat?
Implanon schijnt nogal eens te gaan verkleven aan spieren in je arm , niet echt fijn als die er weer uit moet dan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:16 schreef Byte_Me het volgende:
.
nuvaring en implanon werken wel met hormonen (sommige spiraaltjes toch ook?), maar de dosering is een stuk lager dan bij de pil.
daar zal ik mn vriendin ook eens voor opgeven, klinkt handig!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, zo vreselijk nauw komt het niet, een half uurtje heb je iig wel, en ik had gewoon een memo in mijn telefoon een paar dagen van te voren, eentje in mijn tas stoppen. En als ik dan het waarschuwings sms-je kreeg (briljante service van Nuva!) dan kon ik hem gewoon heel snel inbrengen.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:18 schreef Xanthe het volgende:
Ik krijg volgende week het mirena spiraaltje (http://www.sexwoordenboek.nl/mirena_voor&nadelen.html) , ik ben ook niet echt dol op hormonen in mijn lichaam en reageerde ook niet goed op de pil en heb ook jaren lang geen anticonceptie gebruikt , maar ik wil het risico niet lopen nu weer zwanger te worden en na veel wikken en wegen heb ik dus besloten op het spiraaltje ook omdat de menstruatie juist zou kunnen uitblijven uit eindelijk.
Op DIT stukje van de site kan ze zich opgeven voor de Time-Service, dan krijg je een mailtje en een sms-je als je de ring erin of eruit moet doen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:22 schreef Byte_Me het volgende:
daar zal ik mn vriendin ook eens voor opgeven, klinkt handig!
Ik heb er nog geen topic over gelezen te meer omdat meestal alleen de slechte ervaringen te lezen zijn. Dat het pijn zal gaan doen ben ik me van bewust en ik heb dus vervoer geregeld en mijn kleine meid is bij opa en oma en blijft daar ook een nachtje slapen, zo hoef ik me dus om haar geen zorgen te maken en heb ik de dag voor mezelf om weer bij te gaan komen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik krijg volgende week ook dat martelwerktuig...
Tip: lees niet in de andere topics over dat ding...
Ah! Je hebt een kind! Nou, in dat geval schijnt het reuze mee te vallen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:29 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen topic over gelezen te meer omdat meestal alleen de slechte ervaringen te lezen zijn. Dat het pijn zal gaan doen ben ik me van bewust en ik heb dus vervoer geregeld en mijn kleine meid is bij opa en oma en blijft daar ook een nachtje slapen, zo hoef ik me dus om haar geen zorgen te maken en heb ik de dag voor mezelf om weer bij te gaan komen.
ik had het al gevonden, heb hier alleen geen streepjescode bij de hand. vanavond even eentje meenemen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op DIT stukje van de site kan ze zich opgeven voor de Time-Service, dan krijg je een mailtje en een sms-je als je de ring erin of eruit moet doen.
En ik geloof zelfs ook op de dag ervoor, gewoon als extra waarschuwing. Echt superhandig!
Dit heb ik dus ook. Ik reageer zonder extra hormonen al heftig genoeg op mn eigen hormonen. De pil maakt dit nog erger. Ik heb niet echt last van libido-verdwijning. (al weet ik dat niet echt. ik slik nu 4 jaar de pil en heb nu bijna 3 jaar iets mijn vriend die voor mij de eerste was) Ik heb wel last van 'matte emoties'. Ik ben nooit meer super vrolijk, altijd een beetje vrolijk. Maar ik word wel boos om niets en kan dan niet meer reltiveren. Ik ben opvliegerig, maar zonder de pil kan ik beter relativeren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Alleen... het werkt ook op hormonen, hoewel het wel een lagere dosis is dan de pil. Ik reageer dus ook op die hormonen, libido-verdwijning, en daar had ik met die ring dus ook last van.
Dus voor mij geen hormonen meer...
Maar het lijkt mij dat het pas mee zou vallen als je een bevalling op normale manier hebt gehad...quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ah! Je hebt een kind! Nou, in dat geval schijnt het reuze mee te vallen!
Ja, is zo...quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:52 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Maar het lijkt mij dat het pas mee zou vallen als je een bevalling op normale manier hebt gehad...
En die van mij is via een keizersnede gekomen.... (dus geen uitgelubberde baarmoedermond)
Het is hier wat vreemd gegaan allemaal...quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, is zo...
Ik denk er toch serieus over na een verdoving te nemen, jij?
Heb al gekeken op de site van de Rutgerstichting. en heb toen verder gekeken naar CASA over Anticoncept, Seksualiteit en Abortus. Maar bij die stichtingen ligt de nadruk wel heel erg op het beëindigen van zwangerschappen en gezinshulpverlening. Iemand ervaring met die organisaties?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
Rutgerstichting zou moeten kunnen.
Mijn huisarts is ook man, maar godzijdank naast HA ook seksuoloog. Dat praat net even wat makkelijker over dit soort dingen.
Ik moet dat ding ook zelf meenemen, en over een verdoving (of pijn) is bij de gynaecoloog niet gesproken. Toch lees ik overal (zelfs in het bijgevoegde boekje) dat verdoving zeker wel mogelijk is. je hoeft niet ongesteld te zijn, maar het schijnt wel minder pijnlijk te zijn indien je het wel bent...quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:01 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Het is hier wat vreemd gegaan allemaal...
Kreeg bij mijn controle bezoek nav. de geboorte van mijn dochter een boekje mee over anticonceptie , in een normale situatie zou ik hier niet eens over peinzen omdat het nu ook heel lang heeft geduurd eer ik zwanger werd en zelfs via het ziekenhuis zwanger ben geworden , maar de situatie thuis is er niet naar dat ik het risico wil lopen juist nu ineens spontaan zwanger te worden.
Dus ik verdiepte me in de anti conceptie middelen en kwam zo uit bij de mirena , dus belde met het ziekenhuis van hoe en wat.
Ik moest contact opnemen met de huisarts en daar dus langs om een verwijskaart te halen voor het ziekenhuis, daarna het ziekenhuis gebeld en die vroegen of ik al een receptje had meegekregen , niet dus , dus het ziekenhuis heeft mij een receptje gestuurd zodat ik de mirena mee kan nemen , afspraak gepland (was volgens hun ook niet nodig om ongesteld te zijn) de dag dat de afspraak gepland staat is hopenlijk mijn 1e dag van de menstruatie. Over pijnstillers of verdoving is al helemaal niet gepraat.... Vrijdag over een week moet ik er dus heen ....
wat vertelde ze dan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:01 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Dus ik verdiepte me in de anti conceptie middelen en kwam zo uit bij de mirena , dus belde met het ziekenhuis van hoe en wat.
Dat ik via de huisarts dit moest regelen en bij het volgende telefoon gesprek voor de (wat ik dacht 1e) afspraak kreeg ik te horen dat die er meteen de 1e afspraak al geplaats zou worden en was ze al een afspraak aan het plannen waarop ik toch aangaf dat ik het liever wel deed tijdens de menstruatie... Nu maar hopen dat die weer op de juiste dag gaat komen , zul je net zien dat ik toch erg gespannen ga worden en dat die uit gaat blijvenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |