. Ik beweer overigens zelf ook niet dat ik geen kinderen wil, ik sluit het zeker niet uit. Maar ik ben er niet klaar voor en weet niet of ik er wel op tijd klaar voor zal zijn (lees: voor de menopauze).quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:34 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik denk dat veel vrouwen daar best over nadenken..
Zelfs ik, al ben ik 30 weken zwanger en heb ik altijd 100% zeker geweten dat ik kinderen wilde denk nog wel eens "Straks ben ik niet meer gewoon IK, maar iemands moeder..."
En ik weet best dat mijn leven gewoon doorgaat, maar toch schiet het best wel eens door m'n hoofd...Ook voor je partner zal je nooit meer degene zijn die op nummer 1 staat. Als het goed is heb je wel beide dezelfde persoon op nummer 1 staan....
Nee dat weet ik ook wel, maar het is meer een gevoel wat je af en toe bekruipt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:42 schreef erodome het volgende:
Dan ben je ik en moeder, het is niet zo dat je zelf verloren gaat, daar ben je zelf ook nog bij he.
In houdelijk zal er best wel iets veranderen denk ik, alleen al het feit dat je meer verantwoordelijkheden hebt. Ik ben ook niet bang om achteruit te gaan. Ik ben echt wel van mening dat een kind je leven verrijkt. Ik kijk er ontzettend naar uit om straks moeder te zijn hoor, ik heb er lang genoeg op moeten wachtenquote:Je leven veranderd wel, dat is zonder enige twijvel, maar je gaat er niet op achteruit, helemaal niet.
Je bent zoveel in dit leven, nu ben je ook al partner, jezelf, kind van iemand enz enz enz enz, daar komt dan gewoon 1 woordje bij, veranderd niets inhoudelijk aan jezelf...
Dat denken een hoop vrouwen zo te doen. Een vriendin van mij was echt supernuchter altijd, riep ook, zo word ik niet. Die ging mee meubels kopen terwijl ze 8 maanden zwanger was. Onder het motto, de wereld houdt niet op als je hoogzwanger bent.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:42 schreef erodome het volgende:
Dan ben je ik en moeder, het is niet zo dat je zelf verloren gaat, daar ben je zelf ook nog bij he.
Je leven veranderd wel, dat is zonder enige twijvel, maar je gaat er niet op achteruit, helemaal niet.
Je bent zoveel in dit leven, nu ben je ook al partner, jezelf, kind van iemand enz enz enz enz, daar komt dan gewoon 1 woordje bij, veranderd niets inhoudelijk aan jezelf...
Ik denk ook niet in termen als 'achteruit gaan'. Dat zou wel erg oppervlakkig zijn, ik ben me er echt wel van bewust dat een kind een enorme verrijking van je leven *kan* zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:42 schreef erodome het volgende:
Je leven veranderd wel, dat is zonder enige twijvel, maar je gaat er niet op achteruit, helemaal niet.
Ik krijg altijd van die flashbacks naar die laatste show van theo maassen als je dit soort dingen hoort.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:56 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ik denk ook altijd wel, als je een kind mag krijgen dan ben je in de eerste plaats moeder, en dan pas jezelf. Zeker de eerste jaren draait de hele aarde van ouders om hun kind. Ik begrijp het wel ook, als ik een kind zou hebben zal dat net zo gaan denk ik.
Die show ken ik niet, ik ben niet zo weg van Theo Maassen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:50 schreef Laton het volgende:
[..]
Ik krijg altijd van die flashbacks naar die laatste show van theo maassen als je dit soort dingen hoort.
Functioneel naakt heet die show, en erg sterk,...toch maar kijken, zie het als research voor deze draad.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:02 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Die show ken ik niet, ik ben niet zo weg van Theo Maassen.
Je eigen tijd is niet voorbij maar je bent de komende 20 jaar niet alleen verantwoordelijk voor jezelf.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:29 schreef Aventura het volgende:
Wat mij tegenstaat aan het krijgen van kinderen, is dat ik dan niet meer in het centrum sta. En ik ben er niet klaar voor om al uit het voetlicht te stappen, ik ben nog volop in ontwikkeling. Midas Dekkers omschrijft het mooi. Een biologisch principe is dat groei in de natuur altijd ten koste gaat van iets anders. Er zijn diersoorten die, zodra ze zich hebben voortgeplant, meteen sterven of heel snel aftakelen. Dat gevoel heb ik ook bij kinderen krijgen. Als ik een kind krijg, dan is mijn eigen tijd over. Hoe ironisch allemaal, aangezien mijn eicellen al in rap tempo aan het opraken zijn (ik ben al 27).
En wat is het mooiste moment in je leven?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:50 schreef Laton het volgende:
[..]
Ik krijg altijd van die flashbacks naar die laatste show van theo maassen als je dit soort dingen hoort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |