abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2005 @ 15:39:47 #201
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27245431
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:10 schreef Nuek het volgende:

Gaan kinderen dan boven de liefde van je leven?
ja.

De 'liefde van mijn leven', die op zo'n essentieel punt niet dezelfde visies deelt als mij, en ervoor zorgt dat ik nooit kinderen zal hebben, dat zal nooit, maar dan ook nooit werken.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  zondag 22 mei 2005 @ 15:41:31 #202
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27245488
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:35 schreef DoucheMeermin het volgende:

Lijkt me trouwens zinvoller dan gelijk scheiden, eerst proberen problemen op te lossen.
zeg me eens hoe ik met mijn partner het probleem van ' verschil in kinderwens' zou moeten oplossen ?

moet mijn man me een hondje kopen of zo? hoe gaat dit opgelost worden ?
pi_27245602
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:35 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ergens moet ik ook wel lachen om deze discussie.
Neem nou vreemdgaan, hele volksstammen vrouwen roepen... als mijn man vreemdgaat, dan kan hij gelijk zijn koffers pakken. De praktijk wijst uit dat zo'n 70% het in zo'n situatie toch nog probeert.
Als je een tijd bij elkaar bent, zul je toch gaan roeien met de riemen die je hebt, als je van elkaar houdt.
Het is niet te voorspellen eigenlijk wat je zult doen.
Zelfs niet als je man anti-homo is en je zoon homo. Of je dan je man de deur wijst, ik vraag het me af als je bijvoorbeeld al 20 jaar getrouwd bent.
Dan zit je gewoon tussen 2 vuren denk ik en probeer je je man en zoon naar elkaar te brengen.
Lijkt me trouwens zinvoller dan gelijk scheiden, eerst proberen problemen op te lossen.
Natuurlijk probeer je eerst te praten.
Maar ik zal nooit een concessie doen waar ik zelf ongelukkig van word, die geheel tegen alles wat ik voel in gaat.
Een man, mijn man, die weigert onze zoon te zien omdat hij homo is en die met praten geen cm mijn of liever zijn kant op komt, dat gaat op den duur dus een dusdanig conflict vormen, dat het de basis ondermijnt.

Ik heb het nogmaals over essentiele dingen, onveranderlijke zaken, zoals het niet willen hebben van kinderen dat kan zijn.
Als dat zo is, de man wilt geen kinderen , nu niet, nooit niet, dan zou de concessie dus geheel van mijn kant moeten komen? Oftewel mijn kinderwens kompleet negeren en tevreden zijn met wat ik heb, de riemen pakken en verder roeien?
Met een kinderwens of het kompleet ontbreken daarvan is het lastig elkaar tegemoet komen, je kan geen half kind nemen of zo
Dus met dat soort issues lopen we geheid vast.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 22 mei 2005 @ 15:59:43 #204
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27246112
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:25 schreef DoucheMeermin het volgende:

Misschien ga je dat later zelf ook nog wel doen. Wil je samen met je partner een fijn leven opbouwen en zie je meer mooie dingen dan de vastomlijnde wensen die je nu voor ogen hebt.
Hoeft niet zo te gaan maar ik merk zelf dat ik daarin makkelijker en minder veeleisend in wordt daarmate ik bejaarder word. Zie dat ook bij vrienden en vriendinnen.
Dat ze zich meer richten op hun geluk en dat makkelijker realiseren omdat ze er minder eisen aan stellen.
later later, later, ik ben echt geen puber meer hoor . En hou ouder ik word, hoe meer ik wil dat ik in relaties mezelf, mijn doelen en mijn wensen niet hoef te verloochenen voor iemand anders.

nog een fijn leven opbouwen, mooie dingen zien , het zal me worst wezen als ik mijn dierbaarste wensen moet opgeven en mezelf moet verloochenen.
pi_27249403
Dat werkt natuurlijk ook van 2 kanten. Ik zou er echt van gaan gruwelen als mijn partner me laat weten 100% zeker kinderen te willen en dat ook van mij eist. Dat is eigenlijk net zo egoistisch.

'Er in ieder geval voor open staan' betekent ook dat de ander met kinderwens er voor open moet staan om eventueel geen kinderen te nemen.
  zondag 22 mei 2005 @ 17:56:24 #206
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27249482
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:53 schreef Kontiki het volgende:
Dat werkt natuurlijk ook van 2 kanten. Ik zou er echt van gaan gruwelen als mijn partner me laat weten 100% zeker kinderen te willen en dat ook van mij eist. Dat is eigenlijk net zo egoistisch.

'Er in ieder geval voor open staan' betekent ook dat de ander met kinderwens er voor open moet staan om eventueel geen kinderen te nemen.
Exact verwoord. Zo gaat het toch met alle grote beslissingen die je samen neemt?
Proud Powerpauper
  zondag 22 mei 2005 @ 19:06:54 #207
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27251355
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:53 schreef Kontiki het volgende:

dus zijn we dan eigenlijk akkoord als beide partijen 100% zeker zijn van een kinderwens/geen kinderwens, er gewoon geen oplossing mogelijk is, zonder dat één van beiden een onmenselijke zware toegeving moet doen.

een toegeving die je van een ander mens niet mag vragen. ik wil kinderen, maar ik zal nooit iemand anders een kind opdringen. Dan moet ik op zoek naar een partner die ook kinderen wil.
  zondag 22 mei 2005 @ 19:19:54 #208
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27251743
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:06 schreef petitlapin het volgende:

[..]

dus zijn we dan eigenlijk akkoord als beide partijen 100% zeker zijn van een kinderwens/geen kinderwens, er gewoon geen oplossing mogelijk is, zonder dat één van beiden een onmenselijke zware toegeving moet doen.

een toegeving die je van een ander mens niet mag vragen. ik wil kinderen, maar ik zal nooit iemand anders een kind opdringen. Dan moet ik op zoek naar een partner die ook kinderen wil.
Dat staat er niet maar goed... Je standpunt is duidelijk. We denken alleen anders
Proud Powerpauper
pi_27253317
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:41 schreef petitlapin het volgende:

[..]

zeg me eens hoe ik met mijn partner het probleem van ' verschil in kinderwens' zou moeten oplossen ?

moet mijn man me een hondje kopen of zo? hoe gaat dit opgelost worden ?
Je zou samen kunnen gaan praten en proberen tot een oplossing te komen die voor beiden bevredigend is.
Door afspraken te maken en tot elkaar proberen te komen. Stel dat je een partner hebt die geen kinderen wil. Misschien kun je afspreken om eens op te passen op de kinderen van iemand anders. Wellicht heeft je partner geen idee hoe leuk kinderen kunnen zijn.
Als dat een beetje bevalt zou je kunnen overleggen om 1 kindje proberen te krijgen samen, en dat hoeft niet direct maar als je wat ouder bent, misschien ziet hij het dan wel meer zitten. Maar dat je wel een termijn stelt, over 5 jaar bijvoorbeeld.
En praat er ook over waarom hij geen kinderen wil, hoe kun je met een kindje samen zo de taken verdelen (eerlijk uiteraard) zodat hij er wel wat in ziet. Misschien ziet hij op tegen poepluiers, dan zou je de afspraak kunnen maken dat jij de luiers verschoont tegen die tijd, ik noem maar wat.
Als mijn vriend perse kinderen zou willen zou bovenstaand scenario voor mij een overweging kunnen zijn.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
  zondag 22 mei 2005 @ 22:49:55 #210
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_27259187
Wellicht een beetje offtopic, maar mijn vader wilde ook nooit kinderen.
Smell the flowers while you can....
  zondag 22 mei 2005 @ 23:32:44 #211
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27260673
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:49 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Wellicht een beetje offtopic, maar mijn vader wilde ook nooit kinderen.
Hij is d'r ingeluist ?

Ik denk dat heel veel mannen door hun vrouw 'gedwongen' worden kinderen te nemen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:10:22 #212
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27261705
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:32 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Hij is d'r ingeluist ?

Ik denk dat heel veel mannen door hun vrouw 'gedwongen' worden kinderen te nemen.
Dat denk ik ook wel maar voor velen is het ook gelijkertijd een godszegen.
Proud Powerpauper
  maandag 23 mei 2005 @ 17:38:52 #213
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27281321
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:10 schreef Nuek het volgende:
voor velen is het ook gelijkertijd een godszegen.
Ja, want mannen doe nu eenmaal niets liever dan zich kapotwerken voor iemand anders z'n plezier
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 23 mei 2005 @ 17:45:53 #214
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27281550
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:38 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ja, want mannen doe nu eenmaal niets liever dan zich kapotwerken voor iemand anders z'n plezier
Welke iemand? Lekker generaliserend
Proud Powerpauper
pi_27281606
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:10 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Je zou samen kunnen gaan praten en proberen tot een oplossing te komen die voor beiden bevredigend is.
Door afspraken te maken en tot elkaar proberen te komen. Stel dat je een partner hebt die geen kinderen wil. Misschien kun je afspreken om eens op te passen op de kinderen van iemand anders. Wellicht heeft je partner geen idee hoe leuk kinderen kunnen zijn.
Als dat een beetje bevalt zou je kunnen overleggen om 1 kindje proberen te krijgen samen, en dat hoeft niet direct maar als je wat ouder bent, misschien ziet hij het dan wel meer zitten. Maar dat je wel een termijn stelt, over 5 jaar bijvoorbeeld.
En praat er ook over waarom hij geen kinderen wil, hoe kun je met een kindje samen zo de taken verdelen (eerlijk uiteraard) zodat hij er wel wat in ziet. Misschien ziet hij op tegen poepluiers, dan zou je de afspraak kunnen maken dat jij de luiers verschoont tegen die tijd, ik noem maar wat.
Als mijn vriend perse kinderen zou willen zou bovenstaand scenario voor mij een overweging kunnen zijn.
ik vind dit op zich wel onzin eigenlijk. Hier zeg je dus dat degene die geen kinderwens heeft zich moet aanpassen aan degene die wel een kinderwens heeft... dat is naar mijn mening geen compromis hoor.

Kijk, ik ben een vrouw, en ik wil absoluut geen kinderen. Ik vind ze niet leuk, lief of schattig of wat dan ook, en niemand doet mij er een plezier mee om zo'n ding tijdens een kwaamvisite/familiebezoek/ander moment in de armen te duwen, en gelukkig heb ik ze dat ondertussen duidelijk kunnen maken..

Moest ik iemand tegen komen, en die wil absoluut wel kinderen, dan kan ik nog zo veel van die persoon houden, maar ik ga mezelf niet verloochenen en ongelukkig maken door een kind te baren waar ik DE REST VAN MIJN LEVEN aan vast zit. Wanneer iemands ideen op zulk een fundamenteel niveau verschillen met die van mij, is de conclusie eigenlijk vrij simpel: we passen toch niet zo goed bij elkaar als we dachten.

Waarom allerlei pijnlijke compromissen gaan verzinnen, terwijl het op die manier toch wel fout zal lopen.
Bite me!
pi_27281882
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:47 schreef diabolotin het volgende:

[..]

ik vind dit op zich wel onzin eigenlijk. Hier zeg je dus dat degene die geen kinderwens heeft zich moet aanpassen aan degene die wel een kinderwens heeft... dat is naar mijn mening geen compromis hoor.

Kijk, ik ben een vrouw, en ik wil absoluut geen kinderen. Ik vind ze niet leuk, lief of schattig of wat dan ook, en niemand doet mij er een plezier mee om zo'n ding tijdens een kwaamvisite/familiebezoek/ander moment in de armen te duwen, en gelukkig heb ik ze dat ondertussen duidelijk kunnen maken..

Moest ik iemand tegen komen, en die wil absoluut wel kinderen, dan kan ik nog zo veel van die persoon houden, maar ik ga mezelf niet verloochenen en ongelukkig maken door een kind te baren waar ik DE REST VAN MIJN LEVEN aan vast zit. Wanneer iemands ideen op zulk een fundamenteel niveau verschillen met die van mij, is de conclusie eigenlijk vrij simpel: we passen toch niet zo goed bij elkaar als we dachten.

Waarom allerlei pijnlijke compromissen gaan verzinnen, terwijl het op die manier toch wel fout zal lopen.
Ik vind kinderen ook niet leuk, maar wellicht komt dat nog. Of kan ik m'n best doen de leuke dingen ervan in te zien. Ik vond sporten ook niet leuk, tegenwoordig sport ik me suf.
Een mens kan veranderen. Ik zeg niet gauw "Nooit" want niets is zo'n achterhaald woord als "Nooit". En je kan wel gelijk roepen tegen je partner, Nooit! Maar als je je er niet in verdiept, dan is dat een beetje een lege mening.
Ik ken niemand met kleine kindjes, heb ze niet in m'n omgeving etc.
Misschien zou ik als ik tante was bijvoorbeeld wel de leuke dingen zien. Misschien ook niet.
Maar er zijn hele volksstammen babies geboren van ouders die geen kinderen willen. En stapeldol zijn op ze nu ze er eenmaal zijn.
pi_27282034
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:47 schreef diabolotin het volgende:
Een kind is geen ding, een kind is een mens dat nog een hoop te leren heeft en nog moet groeien.

Dat jij ze niet wilt, dat je niet weet wat je er mee aan moet, prima, jouw goed recht. Maar het zijn gewoon levende wezens. Laat me je geheugen even opfrissen: je bent zelf ook een kind geweest. Was je toen ook een "ding"? En ben je toen je 18/21/of wanneer je ook volwassen werd, zomaar ineens *ploef* een mens geworden? Doe normaal ofzo.

Ik vind dit soort reacties altijd zó belachelijk. Dat je ze niet leuk vindt, prima, maar je kunt wel normaal doen er over. Je gaat niet dood aan het vast houden van een kind, en daarna mag je gewoon weer naar huis, of gaan ze zelf naar huis, en kan jij fijn gaan verzuchten dat je heel blij bent geen kinderen te hebben. Maar ze bestaan nou eenmaal wel, zonder kinderen ook geen volwassenen, en daar heb je het maar mee te doen. En van iemand die zo'n hekel heeft aan kinderen, zou je een minder kinderachtig reactie verwachten dan praten over "dingen"...

sorry, maar ik vind dat soort bewoordingen echt té belachelijk
  maandag 23 mei 2005 @ 18:08:12 #218
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27282267
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:45 schreef Nuek het volgende:

[..]

Welke iemand? Lekker generaliserend
vrouw/kinderen.

Een vrouw wil instinctief een nest bouwen, een man wil gewoon z'n kwakje kwijt en dan een ander wijf neuken.
  maandag 23 mei 2005 @ 18:09:34 #219
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27282314
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:00 schreef innovative het volgende:

Een kind is geen ding, een kind is een mens dat nog een hoop te leren heeft en nog moet groeien.

Dat jij ze niet wilt, dat je niet weet wat je er mee aan moet, prima, jouw goed recht. Maar het zijn gewoon levende wezens. Laat me je geheugen even opfrissen: je bent zelf ook een kind geweest. Was je toen ook een "ding"? En ben je toen je 18/21/of wanneer je ook volwassen werd, zomaar ineens *ploef* een mens geworden? Doe normaal ofzo.

Ik vind dit soort reacties altijd zó belachelijk. Dat je ze niet leuk vindt, prima, maar je kunt wel normaal doen er over. Je gaat niet dood aan het vast houden van een kind, en daarna mag je gewoon weer naar huis, of gaan ze zelf naar huis, en kan jij fijn gaan verzuchten dat je heel blij bent geen kinderen te hebben. Maar ze bestaan nou eenmaal wel, zonder kinderen ook geen volwassenen, en daar heb je het maar mee te doen. En van iemand die zo'n hekel heeft aan kinderen, zou je een minder kinderachtig reactie verwachten dan praten over "dingen"...

sorry, maar ik vind dat soort bewoordingen echt té belachelijk
Inderdaad!!
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 23 mei 2005 @ 18:19:32 #220
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27282632
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:00 schreef innovative het volgende:
Een baby is ook geen volwaardig mens, een baby is zich er niet eens van bewust bewust dat het bestaat, dat ontstaat pas ergens gedurende het eerste levensjaar. Uit proeven blijkt dat pasgeboren chimpansees veel intelligenter zijn dan pasgeboren mensen.

Menselijke kinderen zijn bij geboorte nog helemaal niet 'af', dat komt omdat mensen babies een relatief groot hoofd hebben en het moet er eigenlijk te vroeg uit, anders pas 't niet meer door de daarvoor bestemde uitgang.
pi_27282652
een kind is inderdaad een klein mens, maar ook niet meer of minder dan dat, een kind hoeft helemaal niet zo opgehemelt te worden. Maar om een kind op te dringen aan iemand die het helemaal niet leuk vind ermee bezig te zijn, dat vind ik pas verschrikkelijk.

Tuurlijk ben ik ook een kind geweest, en ik ben blij dat ik gewenst was. Wat moet het toch vreselijk fijn zijn voor een kind, om er later achter te komen dat pa of ma eigenlijk helemaal geen kind wilde, en dat een van de twee de ander heeft moeten overtuigen etc.

En trouwens... er bestaat een verschil tussen een hekel hebben aan en niet leuk vinden. Ik heb geen hekel aan kinderen, vind het prima als andere mensen gelukkig zijn met hun kind, maar houd dat voor jezelf en ga er niet vanuit dat iedereen die mening deelt.

een kind is niet zaligmakend ofzo hoor
Bite me!
  maandag 23 mei 2005 @ 18:27:42 #222
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27282858
Het gaat ook alleen maar om het woordje 'ding' waar innovative over viel. Overigens valt jouw woordkeuze nog mee. Ik herinner me op het Vivaforum nog een koppeltje dat zeer fanatiek kindervrij was (hadden ook een hele site opgezet enzo) en zij noemde kinderen misvormde vleeshompen.

Dat soort dingen vind ik wel veel te ver gaan.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 23 mei 2005 @ 18:32:30 #223
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27282995
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:27 schreef Angeles het volgende:
zij noemde kinderen misvormde vleeshompen.
Nouja, babies zijn wel extreem lelijk en vervelend om te zien.
  maandag 23 mei 2005 @ 18:33:05 #224
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27283011
Vind jij ja. Gelukkig niet iedereen.
  maandag 23 mei 2005 @ 18:35:42 #225
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27283073
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:32 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nouja, babies zijn wel extreem lelijk en vervelend om te zien.
Ze lijken vaak op Winston Churchil, maar dan zonder sigaar
pi_27283279
sorry voor mijn woordkeuze dan, maar het is meer de frustratie waardoor ik dat dus zei. Ik vond mijn woordkeuze ook wel meevallen hoor.
Maar het is eerlijk gezegd enorm frustrerend dat als je er met een niet-kindervrije vriend, familielid of een moeder (das dan meestal nog wel een graadje erger (sorry)) over zoiets spreekt. Altijd dezelfde reacties en antwoorden die ik gewoon kotsbeu ben:

- ow, het klokje gaat bij jou ook nog wel tikken (wat als mijn klokje enkel digitaal werkt?)
- zonder een kind ben je geen echte vrouw (onzin natuurlijk)
- iedereen wil kinderen (nee dus)
- je ben egoistisch als je geen kind wilt (waarom nemen mensen ook alweer kinderen? Je krijgt er zoveel voor terug. Is niet egoistisch dan?)
- je ouders hebben recht op kleinkinderen (mijn ouders hebben recht op een gelukkig kind...)
- dan moeten mijn kinderen later jou verzorgen in het bejaardentehuis (ja, inderdaad ja, maar daar krijgen ze voor betaald)
- als je oud bent, dan heb je niemand meer, enkel je kinderen nog (ook onzin, kijk maar eens in een bejaardentehuis hoeveel mensen er nooit bezoek krijgen van hun kinderen...)
- mijn kinderen betalen voor jouw aow (so, ik betaal voor hun kinderbijslag, voor de werkloze alleenstaande moeders, ook premies voor dingen die ik niet nodig heb..., hoef geen ouderschapsverlof op te nemen, dus dat brengt het weer mooi in balans enzo)
- en zo kan ik nog uren doorgaan.

Kijk, dit is geen persoonlijke aanval op de posters hier, maar iemand zoals ik die zo duidelijk hierin is, die heeft alle tegenargumenten al 100.000 keer gehoord en wil gewoon ook gerespecteerd worden. Sorry om het woord ding te gebruiken, maar ik kon mij even niet inhouden
Bite me!
  maandag 23 mei 2005 @ 18:46:05 #227
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27283367
Diabolotin, dat is inderdaad irritant, maar bedenk ook dat veel mensen hoe dan ook altijd iets te zeuren hebben. Als je wel kinderen wil beginnen ze er wel weer over dat je heus niet moet denken dat het alleen maar leuk en schattig is. Als je één kind wil is het zielig. Als je twee kinderen wil is het burgerlijk. Als je er meer dan twee wil is het asociaal, want de wereld is al zo vol. Wil je een biologisch eigen kind dan is het asociaal want er zijn zoveel kinderen die geen ouders hebben, wil je een adoptiekind dan is het kinderhandel. Enzovoort.

Mensen hebben altijd kritiek op je keuze, maar je bent niemand verantwoording daarover schuldig, alleen jezelf en degene met wie je de beslissing neemt (je partner dus).
  maandag 23 mei 2005 @ 18:48:08 #228
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27283428
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:42 schreef diabolotin het volgende:
- mijn kinderen betalen voor jouw aow (so, ik betaal voor hun kinderbijslag, voor de werkloze alleenstaande moeders, ook premies voor dingen die ik niet nodig heb..., hoef geen ouderschapsverlof op te nemen, dus dat brengt het weer mooi in balans enzo)
Dat is kolder zeg. Aow bouw je namelijk zelf op. Dat is echt de domste redenering ooit.
pi_27283514
tsja.. ja, ik weet ook niet overal alles van, dus ik moet toch wat...
Tuurlijk is die hele statement kolder, maar probeer sommige mensen daar maar eens van te overtuigen
Bite me!
  maandag 23 mei 2005 @ 18:58:21 #230
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27283749
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:48 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat is kolder zeg. Aow bouw je namelijk zelf op. Dat is echt de domste redenering ooit.
Bedoel je pensioen? Oud word je vanzelf wel maar hoeveel je dan binnen krijgt heb je naast je AOW zelf een beetje in de hand.
Proud Powerpauper
  maandag 23 mei 2005 @ 19:08:05 #231
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27284006
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:33 schreef Angeles het volgende:
Vind jij ja. Gelukkig niet iedereen.
Mensen hebben een "oh wat lief" reactie op alle jonge dieren, dat wordt getriggered door de verhoudingen van het gezicht en de verhouding van het hoofd tot de rest v/h lichaam.
Zodra je je daar overheenzet en objectief kijkt dan zal je ook concluderen dat een baby gewoon foeilelijk is.
pi_27284444
Ik vind het een godvergeten goed plan dat sterriliseren! Onomkeerbaar bitte, behoed je later ook nog voor de grote fout om kinderen te nemen.

Waar kan ik info krijgen over de ingreep??
pi_27284831
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:42 schreef diabolotin het volgende:
sorry voor mijn woordkeuze dan, maar het is meer de frustratie waardoor ik dat dus zei. Ik vond mijn woordkeuze ook wel meevallen hoor.
Maar het is eerlijk gezegd enorm frustrerend dat als je er met een niet-kindervrije vriend, familielid of een moeder (das dan meestal nog wel een graadje erger (sorry)) over zoiets spreekt. Altijd dezelfde reacties en antwoorden die ik gewoon kotsbeu ben:
Wat grappig want je reageerde op mijn post en als je de eerste post op pagina 3 leest, dan kun je lezen dat ik geen kinderen wil. En er ook van baal dat mensen het me opdringen.
Maar waar de discussie nu om draaide, wat als van een stel de een wel wil en de ander niet.
Ik suggereerde praten, proberen... waarom, hoe zou het wel kunnen.
Kan je zeggen, wat dom... praten... maar we zijn geen bruine beren, we zijn mensen en die kunnen praten. Dus waarom zou je van dat vermogen geen gebruik maken?
  maandag 23 mei 2005 @ 23:41:39 #234
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_27293928
Mja.., toen ik 20 was wilde ik ZEKER geen kinderen, ik ben nu 26 en ik weet nu ZEKER dat ik ze wel wil

't kan nog behoorlijk omslaan hoor, met 20 kom je net uit de puberteit rollen
pi_27294611
quote:
Op maandag 23 mei 2005 19:21 schreef JeroenMeloen het volgende:
Ik vind het een godvergeten goed plan dat sterriliseren! Onomkeerbaar bitte, behoed je later ook nog voor de grote fout om kinderen te nemen.

Waar kan ik info krijgen over de ingreep??
Probeer http://www.anticonceptie-online.nl/ eens.

Zelf overweeg ik (25) ook sterillisatie, omdat ik zeker weet dat ik geen kinderen wil. Ik vind kinderen en de bijkomende leefstijl helemaal niks. Ik walg er zelfs van. Zolang het biologisch onmogelijk is om een puber te baren, wil ik geen kinderen. Geef mij maar een hond of zo, da's wel lachen
pi_27295218
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 00:05 schreef Botje96 het volgende:

[..]

Probeer http://www.anticonceptie-online.nl/ eens.

Zelf overweeg ik (25) ook sterillisatie, omdat ik zeker weet dat ik geen kinderen wil. Ik vind kinderen en de bijkomende leefstijl helemaal niks. Ik walg er zelfs van. Zolang het biologisch onmogelijk is om een puber te baren, wil ik geen kinderen. Geef mij maar een hond of zo, da's wel lachen
Ik vind kinderen ook leuk worden als ze puber zijn, heb zelf een jongerensite, beetje a la fok maar dan jonger publiek dus. 12.000 pubers die alle bijkomende puberproblemen in een absurd tempo op die site spuwen. Kan er altijd wel om lachen en mee door de bocht, ik ben m'n eigen pubertijd nog lang niet vergeten.
pi_27298092
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:48 schreef Frenkie het volgende:

[..]

geheel offtopic, maareh, je pensioen bouw je zelf op, AOW werkt net even anders. AOW wordt betaald uit de belastingen die het nu werkende volk binnen brengt, maw, jij betaalt voor je ouders. Dat is ook het hele probleem nu, we hebben straks te weinig werkenden om de AOW van de
pi_27298137
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:19 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Een baby is ook geen volwaardig mens, een baby is zich er niet eens van bewust bewust dat het bestaat, dat ontstaat pas ergens gedurende het eerste levensjaar. Uit proeven blijkt dat pasgeboren chimpansees veel intelligenter zijn dan pasgeboren mensen.

Menselijke kinderen zijn bij geboorte nog helemaal niet 'af', dat komt omdat mensen babies een relatief groot hoofd hebben en het moet er eigenlijk te vroeg uit, anders pas 't niet meer door de daarvoor bestemde uitgang.
mens1 (de ~ (m.), ~en)
1 het hoogst ontwikkelde wezen, dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt => homo sapiens, mensenkind, sterveling, wereldburger, ziel

Een baby is wel degelijk een volwaardig mens. Een baby is een homo sapiens, dus een mens. Ben je een half mens als baby? Of een kwart mens? Omdat je nog niet volgroeit bent? Vind ik ook achterlijk staan, alsof een kind dan minderwaardig is, of minder van ons soort. En dan, 18, 19, 20 jaar, en ineens wordt het van "iets" een mens?

Als je zegt, een baby is nog geen volwaardige volwassene, ja, dat klopt. Er groeit nog het één en ander, er moet nog het één en ander veranderen (puberteit, enzo), en een baby heeft nog een hoop te leren eer het als volwaardig volwassene door het leven kan gaan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:27:14 #239
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27300717
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef innovative het volgende:
Een baby is wel degelijk een volwaardig mens. Een baby is een homo sapiens, dus een mens. Ben je een half mens als baby? Of een kwart mens? Omdat je nog niet volgroeit bent?
Nee, omdat het neurale netwerk tussen de oortjes nog niet op niveau is.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:54:20 #240
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27301549
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:27 schreef Aaargh! het volgende:

dus bepaalde gehandicapten waarvan het zenuwsysteem niet volledig volgroeid is, zijn ook geen mensen. Leuk.
pi_27301770
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:27 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dat is een menselijk iets, dat je bepaalde dingen nog moet ontwikkelen in je groei.

Als je zegt, het is geen volwaardige volwassene, klopt. Maar jij zegt hier dat iedereen waarbij iets kleins (of groots) nog niet (of niet) ontwikkeld is, geen mens is, dan is er waarschijnlijk helemaal niemand mens. Want dan is een dove geen mens, iemand met een slechte motoriek geen mens, iemand met dyslexie geen mens, een kaal iemand geen mens, iemand die niet hoogbegaafd is geen mens... Want bij al die mensen is er iets minder (of, anders) ontwikkeld dan bij anderen...

Goed, jij geen mens, ik geen mens, niemand mens, en baby's dus ook niet, of állemaal mens, omdat het feit dat bepaalde dingen minder ontwikkeld zijn bij baby's of wie dan ook, horen bij de mens. Genetisch bepaald enzo, en tevens een groeiproces dat bij de mens hoort, dat kenmerkend is voor de homo sapiens.
pi_27301852
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:54 schreef petitlapin het volgende:

[..]

dus bepaalde gehandicapten waarvan het zenuwsysteem niet volledig volgroeid is, zijn ook geen mensen. Leuk.
Jawel, alleen niet volwaardig.
underground forever baby
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:09:05 #243
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27302004
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:03 schreef Laton het volgende:

Jawel, alleen niet volwaardig.
en wat zijn de vereisten om een volwaardig mens te zijn

IQ van 100, alle zintuigen aanwezig ...?
pi_27302029
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:09 schreef petitlapin het volgende:

[..]

en wat zijn de vereisten om een volwaardig mens te zijn

IQ van 100, alle zintuigen aanwezig ...?
Je bent aardig op weg.
underground forever baby
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:43:50 #245
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27303103
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:01 schreef innovative het volgende:

[..]

Dat is een menselijk iets, dat je bepaalde dingen nog moet ontwikkelen in je groei.

Als je zegt, het is geen volwaardige volwassene, klopt. Maar jij zegt hier dat iedereen waarbij iets kleins (of groots) nog niet (of niet) ontwikkeld is, geen mens is, dan is er waarschijnlijk helemaal niemand mens
Er is een verschil tussen een klein gebrek en geen onderscheid kunnen maken tussen jezelf en de rest van de wereld.
pi_27303786
Reageer gewoon niet op mensen die zulke uitspraken doen puur en alleen om te shockeren.
Las ook iets over een chimpansee, dat die intelligenter zou zijn dan een baby.
Ik denk dat de uitslag destijds heel anders had geweest als ze een andere baby dan Aaargh hadden genomen voor dit onderzoek.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:25:40 #247
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27306311
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:06 schreef DoucheMeermin het volgende:
Reageer gewoon niet op mensen die zulke uitspraken doen puur en alleen om te shockeren.
Las ook iets over een chimpansee, dat die intelligenter zou zijn dan een baby.
Ik denk dat de uitslag destijds heel anders had geweest als ze een andere baby dan Aaargh hadden genomen voor dit onderzoek.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2087-1291219_1,00.html
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:29:44 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27306443
Wat mij tegenstaat aan het krijgen van kinderen, is dat ik dan niet meer in het centrum sta. En ik ben er niet klaar voor om al uit het voetlicht te stappen, ik ben nog volop in ontwikkeling. Midas Dekkers omschrijft het mooi. Een biologisch principe is dat groei in de natuur altijd ten koste gaat van iets anders. Er zijn diersoorten die, zodra ze zich hebben voortgeplant, meteen sterven of heel snel aftakelen. Dat gevoel heb ik ook bij kinderen krijgen. Als ik een kind krijg, dan is mijn eigen tijd over. Hoe ironisch allemaal, aangezien mijn eicellen al in rap tempo aan het opraken zijn (ik ben al 27).
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:33:43 #249
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27306575
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:29 schreef Aventura het volgende:
Midas Dekkers omschrijft het mooi. Een biologisch principe is dat groei in de natuur altijd ten koste gaat van iets anders. Er zijn diersoorten die, zodra ze zich hebben voortgeplant, meteen sterven of heel snel aftakelen.
Een ongeboren baby is biologisch gezien ook een parasiet.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:34:00 #250
102760 Igraine
Headache
pi_27306583
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:29 schreef Aventura het volgende:
Wat mij tegenstaat aan het krijgen van kinderen, is dat ik dan niet meer in het centrum sta. En ik ben er niet klaar voor om al uit het voetlicht te stappen, ik ben nog volop in ontwikkeling. Midas Dekkers omschrijft het mooi. Een biologisch principe is dat groei in de natuur altijd ten koste gaat van iets anders. Er zijn diersoorten die, zodra ze zich hebben voortgeplant, meteen sterven of heel snel aftakelen. Dat gevoel heb ik ook bij kinderen krijgen. Als ik een kind krijg, dan is mijn eigen tijd over. Hoe ironisch allemaal, aangezien mijn eicellen al in rap tempo aan het opraken zijn (ik ben al 27).
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik denk dat veel vrouwen daar best over nadenken..
Zelfs ik, al ben ik 30 weken zwanger en heb ik altijd 100% zeker geweten dat ik kinderen wilde denk nog wel eens "Straks ben ik niet meer gewoon IK, maar iemands moeder..."

En ik weet best dat mijn leven gewoon doorgaat, maar toch schiet het best wel eens door m'n hoofd...Ook voor je partner zal je nooit meer degene zijn die op nummer 1 staat. Als het goed is heb je wel beide dezelfde persoon op nummer 1 staan....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')