abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:26:08 #1
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_26891182
Zoals de TT doet vermelden heb ik dus flinke stuiptrekkingen in mijn slaap, ik heb zelfs onder mijn slaap mijn bedpartner verrast met een vuist in haar gezicht Mijn spieren schijnen zich over mijn hele lichaam aan te spannen en te schudden terwijl ik gewoon slaap en daar niks van merk, weet iemand de reden voor dit verschijnsel?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_26891211
geboeid gaan slapen, anders apart gaan slapen
pi_26891271
Met je vuist?
Ik geef mijn vriend wel eens perongeluk een elleboogje in mijn slaap, maar een vuist vind ik wel erg grof.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:36:51 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_26891535
Nou normaal zijn er geen fysieke gevolgen wanneer je bij mij in bed slaapt, hehe. Maar me vuist lag toevallig vlak bij haar gezicht, maar niemand die de verklaring weet voor dit verschijnsel?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:38:18 #5
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_26891580
Hmmm, ken het probleem. Ik heb liefdes in mijn slaap geregeld bond en blauw getrapt... Volgens mij is er niks aan te doen. Gewoon je bedpartne waarschuwen/
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_26891610
dat is doodnormaal.
pi_26891677
Slik je misschien medicijnen die dat kunnen veroorzaken (bv antidepressiva), of heb je dat altijd al gehad.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:59:54 #8
115075 TerrorFront
TeRrOR UbEr AlLeS!!
pi_26892213
pfff man ik lig soms in me slaap te vleoke en te schreeuwe en vaak ook godse heen en weer te bewegen jah...doe je niks aan
HARDCORE YOU PUSSY MOTHERFUCKERS!!!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:00:27 #9
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_26892235
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:41 schreef Chaosma het volgende:
Slik je misschien medicijnen die dat kunnen veroorzaken (bv antidepressiva), of heb je dat altijd al gehad.
nope, geen medicijnen. Jah, ik vroeg het aan vorige vriendin en die zei het ook.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:01:07 #10
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_26892265
Het is niet echt dat ik me beweeg, het is meer dat al me spieren zich opeens aanspannen en ontspannen en dat ik stuipachtige bewegingen maak, ik blijf opzich wel stil liggen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:02:05 #11
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26892302
Ik ben jaloers op je, je zult wel enorm gespierd zijn door die nachtelijke bewegingen.

Daar zit ik dan met mijn Ab King Pro.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:02:41 #12
115075 TerrorFront
TeRrOR UbEr AlLeS!!
pi_26892324
ik ga me altijd opdrukken in me slaap ...en fitnessen O_o
HARDCORE YOU PUSSY MOTHERFUCKERS!!!
pi_26894558
nee het enige wat ik doe is me vriendje uit me bed schoppen als ik slaap herrrlich
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_26894600
Heb ik bijna áltijd in de trein. En word er zelf ook altijd wakker van. Vooral mijn benen doen spastisch.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:13:52 #15
64387 ioor
be cool!
pi_26894702
ik heb dat ook altijd, zijn gewoon slaapreflexen, ik word ook wel eens wakker als ik bijna slaap en mezelf perongeluk schop, ken beuren!
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_26894711
Mijn vriendin heeft het ook heel erg, sterker nog dan merk ik pas dat ze echt slaapt. Ik merk het bij mezelf ook dat ik het de laatste tijd begin over te nemen. Meestal val ik als een blok in slaap maar soms schrik ik net even wakker en merk dat mn spieren nog gespannen zijn... gewoon verder leven
pi_26895346
Ik heb zo nu en dan ook last van dat soort stuiptrekkingen, maar eigenlijk altijd in mijn onderlichaam (vnml. benen) en meestal net voor ik in slaap val, ik merk het dus nog. Volgens mij is het een soort "ontlading" van opgekropte spanning, ik zou er geen andere verklaring voor hebben.
  woensdag 11 mei 2005 @ 02:59:24 #18
101385 Thief
Kleptoman
pi_26903172
heeft mijn vriendin eigenlijk ook echt vaage shit dat
pi_26903220
Mijn vriendin heeft daar ook last van. Soms midden in de nacht om de 5 minuten!

Gek word je er van!

Misschien een exorcime laten uitvoeren?
  woensdag 11 mei 2005 @ 03:07:37 #20
78378 Franboozled
Zeg eens wat
pi_26903252
Ik heb er ook wel eens last van ongecontroleerde bewegingen, denk dat het komt omdat je spieren op dat moment ontzettend gespannen zijn.
Dus?
pi_26905061
* snabbi komt tot conclusie dat eigenlijk iedereen het wel heeft?
Alleen sommige mensen weten het nog niet van zichzelf?
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:47:49 #22
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_26908459
Is doodnormaal. Sommigen mensen hebben er een val ervaring bij en schrikken dan wakker door de beweging. Niks aan doen, behalve niet met je vuist bij je vriendin d'r gezicht gaan liggen.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:26:19 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_26909613
Het zijn dus geen val-ervaringen, ongecontroleerde bewegingen (want ik slaap al, dus alles is per definitie ongecontroleerd). Mijn bedpartners hadden dat nooit, maar andersom merkte ze het wel bij mij op, het is meer dat ik over mijn hele lichaam tril alsof er bij mij stroom-stoten worden toegediend

En het gaat volgens mij wel wat uurtjes door. Nog eens goed vragen
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:37:48 #24
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_26909912
Hoort in principe bij het slaap patroon, je hebt verschillende stadia, waaronder ook met onwillekeurige bewegingen, die met redelijk wat kracht uitgevoerd kunnen worden. REM slaap heet ook niet voor niks (rapid eye movement) REM slaap, je oogspieren gaan dan ook als een gek tekeer....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_26909935
Ik heb af en toe stuiptrekkingen bij het pissen laatste tijd niet meer gehad eigenlijk!
pi_26943201
Het ligt er een beetje aan wat je precies hebt. Het is inderdaad normaal dat je in sommige fases van je slaap beweegt, dat heeft wel wat van stuiptrekkingen weg ja. Bij sommige mensen kan het wel extremer zijn dan dat, en die voeren bijvoorbeeld dingen uit in hun slaap terwijl ze dromen en in hele extreme gevallen kun je zo inderdaad je partner in elkaar meppen of zelfs vermoorden in je slaap. Dat gebeurt echt niet vaak. Maar bij mensen die dat hebben, wordt het bewegen in hun slaap ook langzaam erger en dan zou je dat dus wel gaan merken. Ook zou het dan kunnen dat je bijv. jezelf gaat verwonden in je slaap (wakker wordt met blauwe plekken, gekneusde ledematen e.d). Mocht dat gaan gebeuren, dan kun je beter wel contact opnemen met je huisarts.

Mijn eigen ervaring is trouwens dat ik alleen maar heel erg veel beweeg in m'n slaap als ik erg onrustig ben of slecht in m'n vel zit. Misschien dat je na kunt gaan of je meer of minder beweegt in je slaap als je een erg inspannende of juist rustige dag hebt gehad, dan kun je daar ook een beetje rekening mee houden.
Sanity is (not) statistical
pi_26943904
Mijn vriend heeft ook iets wat er wel op lijkt. Als hij net in slaap is dan schokt hij ineens met zijn lichaam. Zelf merkt hij er niets van, maar ik wordt er dan wakker van (als ik tegen hem aanlig) en schrik me helemaap te pletter. Zeg maar tegen je bedpartner dat ze je uit bed moet schoppen, dan heeft ze er geen last meer van. Ddat werkt bij mij altijd prima
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:01:40 #28
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26944003
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef DaYwALKuR het volgende:
Ik heb af en toe stuiptrekkingen bij het pissen laatste tijd niet meer gehad eigenlijk!
gadver
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26944075
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:01 schreef Houniet het volgende:

[..]

gadver
dan krijg ik zo'n *ril*
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:05:19 #30
98634 Lempicka
Back to Life
pi_26947975
ik heb het ook wel eens, en mijn vriend heeft het regelmatig, het is dacht ik gewoon het gevolg van totale spierontspanning, maar ik heb er ergens iets over gelezen, dus ik zoek het even voor je op.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:06:44 #31
98634 Lempicka
Back to Life
pi_26948020
Slaapstuip (hypnagoge schok)
De slaapstuip is een plotse lichaamsbeweging die zich voordoet tijdens de eerste inslaapperiode. Vaak gaat dit fenomeen gepaard met het gevoel "in een put te vallen". De slaapstuip is een vaak voorkomend curiosum van de slaap, waarvan het ontstaan nog niet is opgehelderd.
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:15:56 #32
98634 Lempicka
Back to Life
pi_26948329
Het mijmeren aan het begin van de slaap gaat wel eens gepaard met een gevoel dat men drijft of valt en eindigt dan vaak in een schok, waardoor men weer wakker wordt. Het lijkt wel of je droomt dat je valt. Deze spierschok of reflex noemt men een myoclonie. De schok vindt normaal gesproken plaats tijdens de eerste vijf minuten in de eerste fase van de slaap en is geen abnormaal verschijnsel. Men noemt het ook wel slaapstuip of hypnagoge schok.

De spierschokken voelt men meestal maar een of twee keer per nacht. Kleinere schokjes vinden vaker per nacht plaats, tot een per halve minuut, alleen merken we dat niet. In extreme gevallen spreken we dan over "het rusteloze benen syndroom". De slapende persoon bemerkt het niet, maar wel de partner in bed!

De schokken blijken wel meer voor te komen bij mensen die in de stress zitten of bij mensen met een ongewoon en onregelmatig slaapschema. Soms is de myoclonie een prikkel op een heel zwakke onbetekenende uitwendige prikkel.

De oorzaak van de plotselinge zenuwtrek is niet bekend maar er zijn twee hoofdhypotheses.
1. Het is een natuurlijke gebeurtenis die bij het slaapproces hoort, net zoals het langzamer ademhalen en vermindering van lichaamstemperatuur.
2. De gevoelens die geassocieerd worden met het ontspannen voor het slapen gaan, worden door de hersenen fout geduid als zijnde vallen of omtuimelen. Als reflex duwt het lichaam de ledematen uit om rechtop te blijven staan.
pi_26948459
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:15 schreef Lempicka het volgende:
Het mijmeren aan het begin van de slaap gaat wel eens gepaard met een gevoel dat men drijft of valt en eindigt dan vaak in een schok, waardoor men weer wakker wordt. Het lijkt wel of je droomt dat je valt. Deze spierschok of reflex noemt men een myoclonie. De schok vindt normaal gesproken plaats tijdens de eerste vijf minuten in de eerste fase van de slaap en is geen abnormaal verschijnsel. Men noemt het ook wel slaapstuip of hypnagoge schok.
Dat heb ik heel vaak als ik net in slaap ben
Alsof ik van een hoog gebouw afspring enzo, inclusief dat gevoel in mn maag. En hop, ik schrik weer wakker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')