abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26893169
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is er geen nieuwe hond gekomen
Nee helaas. We wilden wel, maar een paar jaar later zaten m'n zusje en ik ook op de middelbare school, mijn ouders werken allebei, dus dan zijn er teweinig mensen thuis. Of erg onregelmatig iig. Das niet goed voor een hond. Die moeten een beetje een ritme hebben en zovaak mogelijk iemand in de buurt vind ik.
pi_26893200
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Slecht opgevoedde hond dan, bij ons konden we brood e.d. zelf op de grond laten staan (al moest je dan niet te lang wegblijven
Eigenlijk wel
Maarja, verder was het wel een brave hond
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:26:18 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26893236
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Slecht opgevoedde hond dan, bij ons konden we brood e.d. zelf op de grond laten staan (al moest je dan niet te lang wegblijven
Mijn hond zal binnen óók niet meteen * aanvallen * op een boterham, óók niet als 't bord op de grond staat. Maar buiten snaait ze alles wat ze ziet. Wat haar betreft is dat iets anders
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26893263
Gecondoleerd....

Ik weet niet hoe het precies is gegaan bij jou natuurlijk, maar.... het Is heel moeilijk om een (nog levende) hond te zien vertrekken naar een plek die zijn laatste plek zal worden (was bij ons in ieder geval zo, vader ging met hem naar de dierenarts, inmiddels al weer heel wat jaartjes geleden) en zeker als hij op het moment van vertrekken nog 'goed' is (uitgezonderd van het feit dat je zijn ribben door de grijze vacht van onze ooit zo mooi zwarte labrador kon zien)....
Dan vergeet je even dat hij ernstig ziek is en enkele uren ervoor nog een epileptieaanval had om bang van te worden. Dat maakte het voor mij extra moeilijk....
pi_26893356
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:26 schreef Arinna het volgende:
Gecondoleerd....

Ik weet niet hoe het precies is gegaan bij jou natuurlijk, maar.... het Is heel moeilijk om een (nog levende) hond te zien vertrekken naar een plek die zijn laatste plek zal worden (was bij ons in ieder geval zo, vader ging met hem naar de dierenarts, inmiddels al weer heel wat jaartjes geleden) en zeker als hij op het moment van vertrekken nog 'goed' is (uitgezonderd van het feit dat je zijn ribben door de grijze vacht van onze ooit zo mooi zwarte labrador kon zien)....
Dan vergeet je even dat hij ernstig ziek is en enkele uren ervoor nog een epileptieaanval had om bang van te worden. Dat maakte het voor mij extra moeilijk....
Bij ons is de dierenarts langsgeweest. Is ook prettiger voor de hond, dan heeft die iig niet de stress van het bij de dierenarts naar binnen gaan. Ik ben er zelf niet bij geweest, maar volgens m'n pa is alles heel netjes gegaan.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:32:06 #56
78780 deedeetee
pi_26893452
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:24 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee helaas. We wilden wel, maar een paar jaar later zaten m'n zusje en ik ook op de middelbare school, mijn ouders werken allebei, dus dan zijn er teweinig mensen thuis. Of erg onregelmatig iig. Das niet goed voor een hond. Die moeten een beetje een ritme hebben en zovaak mogelijk iemand in de buurt vind ik.
Ja ,dan zijn jullie verstandig geweest. Je moet er altijd rekening mee houden dat het voor de hond óók leuk moet zijn. Teveel alleen is niks voor een hond.
Jammer voor jullie, maar een goede beslissing
pi_26893471
Ik herinner me nog goed dat m'n moeder m'n vader belde dat ie thuis moest komen, want het ging fout. Toen heeft m'n ma Rex in de auto gedragen... laatste keer dat ik 'r zag.
Godver word weer helemaal treurig als ik er aan denk.
pi_26893544
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:29 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Bij ons is de dierenarts langsgeweest. Is ook prettiger voor de hond, dan heeft die iig niet de stress van het bij de dierenarts naar binnen gaan. Ik ben er zelf niet bij geweest, maar volgens m'n pa is alles heel netjes gegaan.
Ja, dat lijkt me ook. Onze hond had verder geloof ik nog geen dierenartservaringen, dus heel veel zal het niet hebben uitgemaakt, maar thuis is altijd prettiger denk ik.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:39:08 #59
78780 deedeetee
pi_26893675
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:32 schreef Thomas B. het volgende:
Ik herinner me nog goed dat m'n moeder m'n vader belde dat ie thuis moest komen, want het ging fout. Toen heeft m'n ma Rex in de auto gedragen... laatste keer dat ik 'r zag.
Godver word weer helemaal treurig als ik er aan denk.
Zo moet ik er niet aan denken hoe ik met mijn hond naar de DA ging voor de operatie. Ze had van te voren niet mogen eten en drinken en we komen daar binnen en lopen langs een bak met water. Ik heb haar niet laten drinken en ze had al zo'n dorst de stakker. Ze had o.a. last van * suiker * en dronk en plaste abnormaal veel. Wat had ik een spijt dat ik haar niet gewoon lekker heb laten lebberen toen ik ondekte dat ik haar tóch nog moest laten inslapen. Ik had haar dat water zo graag gegund, en 't maakte uiteindelijk toch niks meer uit......
pi_26893794
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja ,dan zijn jullie verstandig geweest. Je moet er altijd rekening mee houden dat het voor de hond óók leuk moet zijn. Teveel alleen is niks voor een hond.
Jammer voor jullie, maar een goede beslissing
Zo was het bij ons ook: we hebben nog een hond erna gehad (labrador overleed toen ik 12 was, toen kregen we een dwergschnautzer) maar die overleed helaas al na drie jaar, kwam onder een auto
Toen hebben we ook de beslissing genomen dat er geen nieuwe meer kwam, omdat na een aantal jaar mijn broertje en ik wellicht uit huis zouden gaan etc.
Was toen heel jammer maar wel zo verstandig.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:46:17 #61
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_26893899
shit man gecondoleerd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:55:35 #62
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26894169
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:07 schreef MOBO666 het volgende:

[..]

jeetje .... wat moet dat erg geweest zijn, wat had je hond eigenlijk? of was het gewoon ouderdom? onze vorige hond is maar 6 geworden .. had artrose door heel dr rug
Golden retriever met HD. Hij komt uit zo'n nest waar ze te veel mee doorgefokt hebben.

Hij werd iets van 10 of zo.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:40 #63
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26894263
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is erg, zo ver moet je 't eigenlijk niet laten komen.....
Ja, dat was ook wel de druppel hoor.
pi_26900687
Argh vreselijk is dat, gecondoleerd

De hond die wij vroeger hadden is 11 geworden, nog best oud voor een herder. Ze was alleen helemaal op en kon niets meer, pure ouderdom. Mijn vader ging met haar naar de dierenarts en kwam alleen terug. Vreselijk was dat. Een maandje geleden heb ik mijn kat moeten laten inslapen met 17 jaar. Je hebt toch echt een band met een huisdier, echt een naar gevoel als zoiets wegvalt. Het ergste vind ik nog dat je er zelf over beslist, maar meestal is het gewoon beter.

Sterkte ermee nog
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:46:09 #65
111150 -Redhead-
SixSixSix!!!
pi_26901420
Ongelooflijk veel sterkte gewenst. Ik heb mijn hond (mijn hondsoulmate) anderhalf jaar geleden moeten laten gaan en hij was pas vijf godverdomme. Als ik hemel en aarde had moeten bewegen om hem bij me te kunnen houden, had ik het gedaan. Als ik hem terug zou kunnen halen...gisteren nog en wel meteen. Een keuze die geen keuze was, machteloos en unfair, razendsnel en heftig. Ik weet hoe het voelt, helaas. Daarom, heel erg veel sterkte ermee.
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')