quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:42 schreef Kiekendief het volgende:Thuis heb ik geen internet zodat ik hiervoor aangewezen ben op de computer van het werk. Ik was van plan 1x per week deze site te beantwoorden en had dit dus afgelopen donderdag willen doen. Door de al eerder genoemde drukte is dat niet gelukt. Daar ik me de ergenis voor kan stellen, van reageren en niet antwoorden op vragen, ben ik nu op zondagavond naar het werk gereden om te reageren.(...)
en
quote:
(...)Via het inernet worden er ook vergaderingen gehouden met de medewerkers. Je kunt elkaar ook tussendoor raadplegen via e-mail. Het scheelt veel tijd aan bureaucratie.(...)
Zal goed werken communicatie via internet en mail als je daar zelf niet over beschikt. Bovendien staat er een paar posts terug een verhaal van iemand die geen antwoord heeft gekregen op zijn/haar e-mails. Werkt dus vooralsnog niet erg, deze manier.
quote:
Ik heb begrepen dat het bedrijf in feite een soort uitzendbureau wil zijn, dat zich richt op dienstverlening aan boven modaal gezinnen.(...)
Wat ik hieruit begrijp is dat je zelf niet eens weet waaraan je meewerkt? Vind ik toch een beetje vaag hoor...
quote:
Deze week was en een moeder van een autistische jongen op de tv, in netwerk, die vetelde dat ze ¤ 23.000 op haar rekening had staan en geen goede therapeut voor haar kind kon vinden. Het was een schreinend verhaal. De huidige hulpverleniers hadden gezegd dat ze maar moest vergeten dat ze deze zoon had. De moeder ging simpel met hem naar een fietsen makerij en vroeg of haar kind daar vrijwilligerswerk mocht doen. De fietsenmaker vond dit goed en begeleidde de jongen op een heel duidelijke gestructureerde manier. Deze jongen kwam weer goed in het gareel door dit werk en kon er ook zelf goed over vertellen. De moeder zoekt nog steeds een goede therapeut. Dit staat niet op zich.(...)
Inderdaad. De hulpverlening schiet vaak tekort. Helaas. Er zijn veel van dit soort gevallen. Toch erg nobel van meneer rudge om zo'n geval op te vangen. Tegen een uurprijs van laten we zeggen ¤100,- heeft deze moeder toch mooi even 230 uur dienstverlening voor haar zoon gekocht. Ik denk niet dat hij daar erg mee geholpen is. Dan is de fietsenmaker toch een betere optie denk ik.
quote:
In de mogelijkheid van reclassering kom ik ook schrijnende misstanden tegen. Het aanbod naar jongeren die na celstraf weer naar de maatschappij begeleid moeten worden laat ook zeer te wensen over. Rudge heeft veel ervaring als maatschappelijk werker in America zodat hij een duidelijk beeld heeft hoe het beter kan.
Tja, de VS is het schoolvoorbeeld van het omgaan met criminaliteit. Mensen die daar uit de cel komen worden erg goed begeleid (let op de cynische ondertoon).
Ik heb zelf een tijd in een TBS inrichting gewerkt. Natuurlijk zijn er gevallen waarbij het weer fout gaat (en goed ook). Maar mijn ervaring met deze mensen is dat ze echt hun best doen om erbovenop te komen. Natuurlijk lukt dat niet altijd, en ook lang niet iedereen staat open voor behandeling en hulp. Maar dat is inherent aan het systeem.
Overigens vraag ik me af hoe deze mensen zich de tarieven zoals ik die heb gehoord kunnen veroorloven...
Tja, en verder? Ik vind het een prachtig bla-bla verhaal. Ik ben er nog steeds niet echt wijzer van geworden. Wat over de vragen die myrose heeft gesteld bijvoorbeeld? Daar zie ik nog altijd geen antwoord op.
De hele post doet me denken aan een (niet al te best geschreven) opstel. Mijn unheimliche gevoel (om maar eens een goed nederlandse uitdrukking te gebruiken) is er echt niet van afgenomen...