Allemaal achterkantjesquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:49 schreef -CRASH- het volgende:
Meuwen die zeilden op de harde wind
[afbeelding]
* PdeHoog noteert: Lepelaarsplassenquote:Op zondag 23 oktober 2005 12:38 schreef ArjanB het volgende:
Gemaakt vanuit de observatiehut van de Lepelaarsplassen
ff linkie aangepastquote:Op zondag 23 oktober 2005 21:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
vooralsnog krijg ik weinig Joop te zien Robertje.
Zou ik ook heel blij mee zijn!quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:24 schreef ArjanB het volgende:
Vandaag voor het eerst een ijsvogel op de gevoelige plaat gezet. Omstandigheden waren wel lastig, zwaar bewolkt en veel wind. Toch blij is![]()
[afbeelding]
Deze is geschoten op 300 mm met de sigma 70-300 apo. De foto hier is een crop (ca. een derde van het origineel). Verder iso 400, F8, 1/400 sec, exp. -0,3.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zou ik ook heel blij mee zijn!
Omdat de exif ontbreekt in de geposte foto: op hoeveel mm is hij genomen?
Kanarie?! Dat is een mozambiquesijsje, barbaar!quote:Op zondag 24 juli 2005 21:56 schreef FotoSG het volgende:
[afbeelding]
Simpel vogeltje maar hij ging er voor staan.
Balen is dat he? Je ziet het beestje, maar krijgt em niet vastgelegd zoals jij dat wil...quote:Op zondag 22 januari 2006 12:16 schreef Schanulleke het volgende:
Doodaarsjes zijn lastig te benaderen. Met een 300mm eigenlijk niet te doen, tenzij je met deze kwaliteit genoegen neemt.
[afbeelding]
Klopt. Afgelopen zomer was dit het enige blonde gansje dat die dag voor me wilde poseren.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:30 schreef Schanulleke het volgende:
Die laatste heb je al eens eerder geplaatst. Erg mooi perspectief vind ik dat!
(maar ik zie toch liever een bijzondere/wilde/schuwe/zeldzame soort)
Ja dat vind ik ook jammer...quote:Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef Schanulleke het volgende:
Jammer dat ze niet helemaal scherp zjin Crash.
"het overtollige gedeelte van een foto afknippen"quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:33 schreef sinemet het volgende:
misschiens domme vraag maar wat is croppen?
Viel heel erg mee, de bonte spechten zaten saampjes op een omgevallen boom, en kon ik zonder problemen tot op een meter of vijf naderen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:19 schreef Schanulleke het volgende:
Lekker hoor. Heb je erg moeten croppen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je met een 1.4 extender en 200 mm zo dicht op die vogels komt, dat lukt mij niet iig.
Croppen is het uitsnijden van een gedeelte van je foto. Zie hieronder....quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:33 schreef sinemet het volgende:
Twee foto's van mn eigen vogels thuis.
[[url=http://xs65.xs.to/pics/06043/PICT0019.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://xs65.xs.to/pics/06043/PICT0037.JPG]afbeelding][/url]
Ben nog niet zo heel goed in t fotograferen maar wilde jullie deze niet onthouden
(misschiens domme vraag maar wat is croppen?)
Donequote:
Croppen is het uitsnijden van een gedeelte van je foto. Zie hieronder....
En als je dan toch bezig bent, kan je je foto's gelijk even resizen naar max 550 pixels breed. Scheelt een hoop laadtijd van dit topic...
tering hoe vind je al die vogelsquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Marc H het volgende:
Afgelopen zaterdag wandelingetje gemaakt, en had toevallig mijn 10D met 70-200 + extender bij me:
(Even klikken voor optimale kwaliteitHeb even geen tijd om ze nog eens te resizen)
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Alletwee eigenlijk welquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:43 schreef Schanulleke het volgende:
@ PdeHoog: Welke bovenste bedoel je? Van de 2 in een post, of die daar een stukje boven van die eend op de wieken (die vind ik zelf zo mooi)
En is het wat dat park...quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:40 schreef sinemet het volgende:
[afbeelding]
Genomen in het Gaiapark in Kerkrade
Gewoon diafragma dichtgezet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:44 schreef Gose het volgende:
@ crash
hoe krijg je deze zo mooi?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NGZPWKX6
nabewerkt of sluiter ver dichtgeknepen ofzo?
woow das echt een mooie foto. Ik moet ook maar eens vetbolletjes gaan kopen voor in de tuin kijken of ik dan ook iets kan maken (al heb ik hier nog nooit pestvogeltjes gezien)quote:
Nog een paar foto's uit dezelfde serie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |