Het vliegveld van Bordeaux wordt in elk geval aangedaan door Ryanair.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:37 schreef vluggejapie99 het volgende:
Donderdag 28 en vrijdag 29 november ben ik waarschijnlijk in Bordeaux, nooit geweest maar iemand hier die ervaring heeft met het reizen naar Bordeaux of uberhaubt Frankrijk? Ik woon in de buurt van Doetinchem, welk vervoersmiddel is het snelst/goedkoopst? Zal ik met de auto gaan/trein etc...
Verder zoek ik nog een redelijk hotel voor 1 nacht/1 persoon. Moet niet te duur zijn.
Tips? Graag!
Vanaf Eindhoven dacht ik? Vanaf Weeze weet ik niet zeker. Maar ik moet meteen die vrijdag weer terug... Misschien toch TGV.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het vliegveld van Bordeaux wordt in elk geval aangedaan door Ryanair.
Mocht je met de auto gaan. Ga dan niet via Parijs maar pak op de A1 afslag Amiens (de A29) en ga dan via Rouen , Le Mans (A28) naar Tours en daar de A10 op naar Bordeaux. Het is wel wat om, maar het is een stuk rustiger dan bij Parijs.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:37 schreef vluggejapie99 het volgende:
Donderdag 28 en vrijdag 29 november ben ik waarschijnlijk in Bordeaux, nooit geweest maar iemand hier die ervaring heeft met het reizen naar Bordeaux of uberhaubt Frankrijk? Ik woon in de buurt van Doetinchem, welk vervoersmiddel is het snelst/goedkoopst? Zal ik met de auto gaan/trein etc...
Verder zoek ik nog een redelijk hotel voor 1 nacht/1 persoon. Moet niet te duur zijn.
Tips? Graag!
Ryanair vlieg inderdaad vanaf Eindhoven, maar alleen op dinsdag en zaterdag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Vanaf Eindhoven dacht ik? Vanaf Weeze weet ik niet zeker. Maar ik moet meteen die vrijdag weer terug... Misschien toch TGV.
Ben afgelopen zomer naar Normandie geweest, onderweg bij Rouen werd ergens Bordeaux aangegeven. Ik gok wel dat het een dikke 11/12 uur rijden is, zeker met al die tolwegen (quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mocht je met de auto gaan. Ga dan niet via Parijs maar pak op de A1 afslag Amiens (de A29) en ga dan via Rouen , Le Mans (A28) naar Tours en daar de A10 op naar Bordeaux. Het is wel wat om, maar het is een stuk rustiger dan bij Parijs.
Ik denk toch dat het de trein gaat worden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef larsico het volgende:
[..]
Ryanair vlieg inderdaad vanaf Eindhoven, maar alleen op dinsdag en zaterdag.
Met de trein ben je toch al snel 9 uur onderweg naar Bordeaux.
De trein is qua tijd dan inderdaad wel de snelste optie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:27 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het de trein gaat worden.
Vliegen is te lastig, auto gaat 12 uur duren+tolwegen, trein 9 uur...
Ik vind niks mis met die tolwegen. Op sommige plekken zijn ze zo strak als een biljartlaken. Maar goed, ik hoefde de tol niet te betalen, ik was met de vrachtwagen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:26 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ben afgelopen zomer naar Normandie geweest, onderweg bij Rouen werd ergens Bordeaux aangegeven. Ik gok wel dat het een dikke 11/12 uur rijden is, zeker met al die tolwegen () daar.
Ik denk dat inderdaad dat de tol het grote minpunt isquote:Op zondag 1 september 2013 00:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vind niks mis met die tolwegen. Op sommige plekken zijn ze zo strak als een biljartlaken. Maar goed, ik hoefde de tol niet te betalen, ik was met de vrachtwagen.
Wel, in een drukke vakantieperiode zijn de wachttijden bij zo'n Telepeage gebouw wel heel lang, soms wel 20 minuten. En als je dan onderweg een keer of 5 moet stoppen daarvoor....quote:Op zondag 1 september 2013 00:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vind niks mis met die tolwegen. Op sommige plekken zijn ze zo strak als een biljartlaken. Maar goed, ik hoefde de tol niet te betalen, ik was met de vrachtwagen.
Hoe zou ik het dan het beste kunnen doen? Overstappen op de TGV? Waar moet dat?quote:Op zondag 1 september 2013 00:00 schreef larsico het volgende:
[..]
De trein is qua tijd dan inderdaad wel de snelste optie.
Eerst naar Schiphol, daar overstappen op de Thalys naar Paris Nord. Daar aangekomen moet je met de metro (4) naar Gare Montparnasse waar je de directe TGV naar Bordeaux kan nemen.quote:Op zondag 1 september 2013 09:16 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Hoe zou ik het dan het beste kunnen doen? Overstappen op de TGV? Waar moet dat?
Ja, maar jij gaat in november. Da's niet echt een drukke vakantieperiode.quote:Op zondag 1 september 2013 09:15 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Wel, in een drukke vakantieperiode zijn de wachttijden bij zo'n Telepeage gebouw wel heel lang, soms wel 20 minuten. En als je dan onderweg een keer of 5 moet stoppen daarvoor....
Zo dusquote:Op zondag 1 september 2013 09:39 schreef larsico het volgende:
[..]
Eerst naar Schiphol, daar overstappen op de Thalys naar Paris Nord. Daar aangekomen moet je met de metro (4) naar Gare Montparnasse waar je de directe TGV naar Bordeaux kan nemen.
Let wel op dat je voor de tgv en Thalys moet reserveren, dus het makkelijkste is om de hele reis online te boeken.
Trein is inderdaad sneller, en ook nog eens een heel stuk goedkoper.quote:Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo dus
En per auto
Dat bedrag van de auto is even afhankelijk van je verbruik.
Per trein is dus sneller, maar je moet er nog wel voor- en na transport bij rekenen.
Dankquote:Op zondag 1 september 2013 09:39 schreef larsico het volgende:
[..]
Eerst naar Schiphol, daar overstappen op de Thalys naar Paris Nord. Daar aangekomen moet je met de metro (4) naar Gare Montparnasse waar je de directe TGV naar Bordeaux kan nemen.
Let wel op dat je voor de tgv en Thalys moet reserveren, dus het makkelijkste is om de hele reis online te boeken.
Das ook weer waar.quote:Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, maar jij gaat in november. Da's niet echt een drukke vakantieperiode.
Ik ben er uit: het wordt de trein.quote:Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo dus
En per auto
Dat bedrag van de auto is even afhankelijk van je verbruik.
Per trein is dus sneller, maar je moet er nog wel voor- en na transport bij rekenen.
Goede keuze en succes met het vinden van een hotelquote:Op maandag 2 september 2013 08:29 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik ben er uit: het wordt de trein.
Nu nog een hotel gaan vinden.
geen tips voor die streek, maar prima plek, Zie dit als een extra kick van jouw kick;)quote:Op maandag 17 november 2014 22:51 schreef Bluezz het volgende:
Ja hoor, geschopt
Want ik ga voor het eerst van mijn levennaar Frankrijk op vakantie!
![]()
Wel ooit 2X naar Parijs geweest...
We willen naar de Provence en zijn op zoek naar een leuk huisje en vonden al wat leuks hier en daar voor rond de 500 euro.
Vliegen op Nice of Marseille en huren dan een autootje.
De onvermijdelijke vraag voor dit topic : Hebben jullie nog tips! Voor een leuk huis?!
We vonden dit al :
http://gites-lavande-prov(...)provence/540842.html
en
http://provence-gites.nl/gite-in-de-provence-2-personen-113.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |